;
coinex

نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021) ؛ کپی یا اورجینال

در این نوشتار به بررسی و نقد فیلم Army of the Dead به کارگردانی زک اسنایدر میپردازیم. با ما باشید تا بیشتر در رابطه با فیلم ارتش مردگان (2021) در سایت تکراتو آشنا شوید.

اگر امسال فقط به دیدن یک فیلم بروید، ممکن است فیلم “ارتش مردگان” زک اسنایدر باشد. نه به این دلیل که بهترین فیلمی است که در سال 2021 (یا شاید حتی این هفته) خواهید دید، بلکه به دلیل شکوه این فیلم میباشد.

فیلمهای زک اسنایدر معمولا برای همه جذابیت دارد و ارزش دیدن را خواهد داشت و از ارزش بالای سرگرم کنندگی خاصی برخوردار هستند. این فیلم یک فیلم زامبی میباشد. این یک هیجان هیستریک است. این یک داستان احساسی بین پدر و دختر میباشد. همه این مسائل در موقعیتی خاص و مهم اتفاق میافتد. این مکان در لاس وگاس واقع شده است. (البته ویرانه های دیستوپی بمب گذاری شده در وگاس). در این خصوص و جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلم آخر زک اسنایدر میتوانید به نقد فیلم ارتش مردگان 2021 در سایت فیگار مراجعه کنید.

بازیگرانی با استعداد در این فیلم بازی کرده اند. به نوعی اوج حس تماشا با یک بمب هسته ای اتفاق افتاده است. این دو ساعت و 28 دقیقه فیلم ساخته زک اسنایدر محبوب آماده شده برای پرتاب یک موشک چند لبه به قلب تماشاگران. درواقع نوعی ملاقاتی متفاوت میباشد در قرن بیست و یکم با وسترنی خاص در روزهای گرم و مرده زنگدی عادی شده و به هلاکت رسیده مردم روی کره زمین، همه توسط اسنایدر با انگیزه شاد و سرگرم کننده ای روی پرده رفته است.

نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)

کپی یا اورجینال

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم ارتش مردگان خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • کپی یا اورجینال
  • زک اسنایدر تمام شدنی نیست
  • سکانس اول یا آخر
  • عوامل فیلم
نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)
نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)

شاید فیلم “ارتش مردگان” یک انحراف بزرگ باشد، بیشتر فیلم نوعی کیفیت دست دوم دارد. در یک زمان، پس از اینکه تیم  تشکیل شده وارد دنیای زامبی ها میشوند؛ درواقع وارد خیابانهای زباله دانی شده وگاس میشوند، ما مجسمه آزادی را که خراب شده اما هنوز ایستاده است میبینیم.

تصویری که مشاهده آن بدون در نظر گرفتن فیلم “سیاره میمون ها” سخت است ”لحظه ای که به تنهایی ژانر دیستوپی سینمایی را راه اندازی کرد. در آن صحنه افسانه ای، مجسمه یک بازمانده خالص از تمدن بشری بود. اما اینجا در فیلم ارتش مردگان زک اسنایدر در قرن بیست و یکم و در این اوضاع بهم ریخته جهانی چه معنایی میتواند بدهد؟

در فیلم “ارتش مردگان”، این فقط یک بقایای ناخواسته از یک کپی است و کل فیلم اساساً اینگونه پیش میرود. اسنایدر، که فیلم را فیلمبرداری کرده و همچنین نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته است، استاد صحنه پردازی بالستیک میباشد (سر زامبی ها با دقت منفجر میشود)، اما “ارتش مردگان”، به نوعی بسیار بازسازی فیلم زامبی محور خود اسنایدر بنام “Dawn of the Dead” در سال 2004، احساس میشود که از تکه تکه های کمی متفاوت، مونتاژ شده است.

این فیلم بنظر من ارزش کمتری از فیلم “World War Z” است، کمتر از فیلم خوب “Ocean” از هوش و نبوغ استفاده میکند، و شاید الهام بخش این فیلم army of the dead شاید فیلم “محافظان کهکشان” ساخته جیمز وان باشد. با این وجود یک کشمکش دلپذیر در آخرین فیلم زک اسنایدر وجود دارد که نمیشود انکار شد و شما را گرفتار آن خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

فیلم با مقدمه عملیاتی بزرگراه صحرا، در طلوع آفتاب، که در آن کاروان نظامی ایالات متحده در حال حمل بار مرموز است، شروع میشود. آیا سلاح مخفی است؟ یا یک بیگانه؟ در نهایت همه چیز مشخص میشود: یک زامبی، و نه فقط آن زامبی معمولی. زامبی که اسنایدر جهت اذیت کردن خلق میکند. بلکه نوع جدیدی از روح زمانه را این زامبی ها بر روی چهره ی نسل بشر میپاشند.  همه چیز زیر سر اسنایدر و تحت فرمان وی جلو میرود. حتی ممکن است احساسی مصنوعی را به فیلم و در شما ایجاد کند تا با او همراه شوید.

نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)
نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)

با این حال، کتاب اصلی این فیلم شامل همان قوانینی است که این فیلم ها نیم قرن میباشد که مدام تکرار میشوند. در فیلم “Army of the Dead”  زامبی هایی با لباس های آبی رنگ به ماشین های شکاری حمله میکنند، مزدورانی کلاهبردار که در انبوه این زامبی ها منفجر و متلاشی میشوند.

این سکانس برای خودش یک فیلم کوچک است، اما “ارتش مردگان” درباره آنچه بعد از جنگ اتفاق میافتد میباشد. زامبی ها محاصره شده اند و به وگاس محدود میشوند و شهر توسط انبوهی از کانتینرهای حمل و نقل محاصره شده است.

رئیس جمهور و کنگره در مورد استفاده از بمب هسته ای جهت نابودی زامبی ها قانع شده اند. وگاس و تهدیدات زامبی به زودی نابود خواهد شد. اما آن وقت است که اسکات وارد (دیو باوتیستا)، قهرمان سرسخت جنگ که اکنون مشغول برگر فروشی میباشد، پیشنهادی میگیرد که نمیتواند در برابر آن مقاومت کند.

آقای تاناکا (هیرویوکی سانادا)، یک بزرگراه کازینو، شرح میدهد که یک طاق پر از پول نقد در زیرزمین هتل دو برج خود دارد. اگر وارد بتواند تیمی را برای ورود به شهر جمع کند، و از پس زامبی ها بر آید و پول را قبل از انداختن بمب هسته ای بردارد، آنها میتوانند صاحب 200 میلیون دلار شوند. پیشنهادی وسوسه آلود به کسی که باید در جایگاهی باشد که خودش پیشنهاد دهد. اما حالا باید برای بدست آوردن جایگاهی که مال خودش هست جان خود را به خطر بیاندازد.

باوتیستا، به دور از شفافیت و پیروزی پیروزمندانه خود در نقش Drax، با داشتن کیفیت Doc-Savage به عنوان خرس عروسکی که بیش از حد کارساز نمیباشد، یک بی رحم پیشرو را به تصویر میکشد. اسکات از دخترش کیت (الا پرنل) جدا شده و فکر میکنیم به این دلیل باشد که دختر علت مرگ مادرش را پدر خود میداند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

اسنایدر فیلم را با مسائل رنگارنگ مزین میکند: زامبی های خاص و غریب؛ تله های عجیب که برای رسیدن به گاوصندوق باید از آنها عبور کرد. او همچنین زامبی ها را به دو نوع تقسیم میکند: پشمالوها و آلفا، که همگی توسط زئوس (ریچارد سانترون) هدایت میشوند.

نقد فیلم Army of the Dead ؛ نقد فیلم ارتش مردگان
نقد فیلم Army of the Dead ؛ نقد فیلم ارتش مردگان

زک اسنایدر تمام شدنی نیست ؛ نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)

Army Of The Dead هرگز این احساس را به شما نمیدهد که کار اسنایدر و مدل فیلمسازی اش در سال 2021 بیش از حد تکراری شده باشد. شاید به این دلیل که شخصیت های او همه کهن الگوهای خوش رنگ و لعابی هستند که به راحتی با حالت دراماتیک و تصویری خود و یا یا دیالوگهای سریع قابل لمس هستند.

یا شاید به این دلیل است که کارگردان (که فیلمنامه آن را با شای هاتن و جوی هارولد نوشتند) به جای اینکه مانند افسانه هایی که از لوح های سنگی رونویسی شده باشد، با طرح خود به شکل دیگری رفتار میکند که بسیار جذابیت دو چندانی را ایجاد میکند.

این یک فیلم طولانی است، اما این حس طولانی بودن را به شما نمیدهد و نخواهد داد. درواقع زک اسنایدر کاری میکند که شما با آن همراه شوید. هرچند  اسنایدر با اشتیاق  از طریق کلیشه های فیلمهای قبلی خود سعی در هیجان انگیز بودن فیلم آخر خود میکند اما باز هم از ارزش فیلم او کم نمیشود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

“ارتش مردگان” آن فیلم نادری میباشد که دو مخاطب متفرق را متحد خواهد کرد. هم طرفداران سرسخت کارگردان زک اسنایدر (که آنها، به طور واضح مشخص شده است، با اشتیاق هر چیزی را که میسازد دوست دارند) و هم تماشاگرانی که تحمل ندارند فیلم های ابرقهرمانی او را ببینند. اما آرزو میکنند که او فیلم دیگری مانند بازسازی “Dawn of the Dead” در سال 2004 بسازد.

مسلماً، این حماسه اخیر هیچ ارتباط داستانی مستقیمی با آن فیلم قبلی ندارد، و یک داستان کاملاً جدید و کاملاً گسسته از زامبی ها را روایت میکند. همچنین تقریباً در مدت دو ساعت و نیم از تمام پتانسیل بیش از حد خود استفاده میکند، اما پس از فیلم بیش از حد طولانی “لیگ عدالت” اسنایدر ، “ارتش مردگان” کمی به ما حس ریتم بالا را میدهد که شاید زک اسنایدر هدفش همین سرعت بالا باشد.

نقد فیلم Army of the Dead ؛ نقد فیلم ارتش مردگان
نقد فیلم Army of the Dead ؛ نقد فیلم ارتش مردگان

سکانس اول یا آخر ؛ نقد فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان 2021)

همانطور که به خوبی میدانید اسنایدر نویسنده و فیلمسازی میباشد که به شدت خوب میتواند شخصیت پردازی کند و گذشته هر چیزی را به خوبی در سینما برای ما دراماتیزه کند. حتی بدون به تصویر کشیدنش.

فیلم “Army of the Dead” با سکانس ابتدایی خود و تیتراژی که برای ما در آغاز فیلم به نمایش میگذارد به نوعی یک مینی فیلم موثر میباشد که همه چیز را در مورد شروع و نبرد و جنگ با زامبی را برای ما تشریح میکند. حقیقتا سکانس ابتدایی خودش یک فیلم کامل میباشد که میشود به شکل جداگانه ای به بررسی آن پرداخت.

بگذارید اینجوری بگویم “ارتش مردگان” با صحنه ای هوشمندانه از کنش و واکنش یک حمل و نقل نظامی در بزرگراه نوادا آغاز میشود. کمی که از دیالوگها میگذرد متوجه میشویم که این کاروان اخیراً از منطقه 51 آمده است و محموله تعریف نشده ای که وجود دارد به قدری خطرناک است که سلاح های درجه یک نظامی آنها هم در مقابل آنها هیچ تاثیری نخواهد داشت. وقتی کانتینر آسیب میبیند، و باز میشود، سربازانی که از این حادثه جان سالم به در بردند خیلی زود قبل از بالا رفتن از یک تپه به زامبی تبدیل میشوند تا لاس وگاس را از نگاه اسنایدر ببینیم.

نقد فیلم Army of the Dead ؛ نقد فیلم ارتش مردگان
نقد فیلم Army of the Dead ؛ نقد فیلم ارتش مردگان

عوامل فیلم ؛ نقد فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead 2021)

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • تهیه‌کننده: دبورا اسنایدر، زک اسنایدر و وسلی کالر
  • فیلمنامه‌نویس: سای هاتن، زک اسنایدر و جوی هارولد
  • داستان: زک اسنایدر
  • بازیگران: دیوید باتیستا، الا پورنل، آنا د لا رگه‌را، ماتیاس شوایگهوفر، نورا آرنزدر، هیرویوکی سانادا، رائول کاستیلو، مایکل کاسیدی و گرت دیلاهانت
  • فیلم‌بردار: زک اسنایدر
  • تدوین‌گر: دودی دورن
  • شرکت تولید: کروئل اند آنیوژوال فیلمز
  • توزیع‌کننده: نتفلیکس
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • هزینهٔ فیلم: ۹۰ میلیون دلار

بیشتر بخوانید:

از شما ممنونیم که تا پایان نقد فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead 2021) همراهمان بودید. لطفاً هر گونه نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را درباره این فیلم و درباره این مطلب در قسمت کامنت‌ها در سایت تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر