;
coinex

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

توکن ماتیک از جدیدترین توکن های بازار ارزهای دییتال است که طرفدارانی پیدا کرده و بر همین اساس به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ما باشید.

دنیای ارزهای دیجیتال و آلت کوین ها به سرعت برق و باد رو به گسترش دارد و هر از چندگاهی برخی پلتفرم ها و کوین های جدید مطرح می شوند و توجهات بازار را به خود جلب می کنند.

ارز دیجیتال ماتیک یکی از موارد نوظهور در دنیای کریپتوکارنسی است که شمار می آید که طرفداران پرشماری را به خود جلب کرده و بسیار مورد توجه است. در این جستار قصد ما بررسی توکن ماتیک ، پلتفرم ارز دیجیتال Matic و نحوه خرید ارز Matic است. ضمن اینکه به قیمت این ارز دیجیتالی جدید نیز خواهیم پرداخت. با ما باشید.

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

پلتفرم پلی گان میزبان ارز دیجیتال ماتیک است و از جمله پلتفرم های کاربردی است که هدف خود را بهبود فرایند مقیاس پذیری و توسعه زیرساخت اتریوم اعلام کرده است.

ارز دیجیتال Matic و یا به عبارتی دیگر پالی گان یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه اتریوم است. به همین ترتیب به شما امکان می دهد معاملات اتریوم در چند ثانیه با استفاده از پروتکل های نوآورانه انجام شود تا تجربه کاربر را ر طیف وسیعی از برنامه های غیر متمرکز را بهبود بخشد.

علاوه بر این ها پلتفرم پالی گان یک راه حل لایه 2 ارائه می دهد که از زنجیره های جانبی استفاده می کند و نودهای اختصاصی PoS خود را برای حفظ امنیت دارایی های دیحیتال هنگام محاسبه خارج از زنجیره فراهم خواهد کرد. توکن مانیک علاوه بر اینکه پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه را بر عهده دارد، برای ایمن سازی زنجیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف اصلی پلتفرم پالی گان بهبود تجربه کاربری است. این کار روشی سریع و کارآمد برای پردازش توکن های مبتنی بر ERC 20 ار انجام می دهد که می تواند با سایر Dapp ها همکاری کند. این پلتفرم از چارچوب پلاسما استفاده می کند تا ساخت برنامه های غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان آسان می کند. در ادامه ضمن بررسی ارز دیجیتال ماتیک به نحوه خرید ارز Matic و پیش بینی قیمت رمز ارز ماتیک بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

پلاسما در پالی گان به چه معناست؟

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

در پلتفرم پالی گان چارچوبی برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز است و به راحتی می توانند مقیاس بندی شوند و به طور یکپارچه تعامل داشته باشند. پلاسما در ابتدا توسط Vitalik Buterin و Joseph Poon پیشنهاد شد و هدف اصلی آن حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم است.

از اساس پلاسما از زنجیره های گوناگونی تشکیل شده است که تعاملات غیرضرور با بلاکچین اتریوم و غیره را کاهش می دهد. همانطور که می دانید قدرت واقعی اتریوم مسلما چگونگی پشتیبانی برنامه های هوشمند غیرمترکز و راه حل های دی فای است. با این وجود برای اینکه این کار موثر واقع شود، اتریوم باید بتواند مقیاس بندی کند. پلاسما یک گام اصلی در جهت دستیابی به مقیاس پذیری بیشتر اتریوم است.

چارچوب پلاسما از چندین زنجیره تشکیل شده است و همه این زنجیره ها دارای یک زنجیره اصلی هستند. زنجیره های کوچکتر به زنجیره های پلاسما معروف هستند. زنجیره های جانبی پالی گان زنجیره های مبتنی بر پلاسما و مجهز به EVM  هستند که می توانند بلافاصله قراردادهای هوشمند را روی انها مستقر کنند.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

توکن ماتیک چیست؟

توکن ماتیک از نوع ERC-20 است و بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می شود. ارز دیجیتالی ماتیک با توجه به اینکه توکن ارائه شده پلتفرم پالی گان است برای انجام چندین نقش اصلی طراحی شده است.

  1. از این رمز ارز به عنوان یک واحد پرداخت در شبکه استفاده می شود.
  2. کاربران می توانند با استفاده از این توکن به تغییرات برای بهبود پلتفرم پالی گان Polygon رای دهند.
  3. استیکینگ توکن ماتیک Matic به امنیت پلتفرم میتواند کمک نماید.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

تاریخچه و بنیان گذاران پلتفرم پالی گان Polygon

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

پلتفرم پالی گان و یا همان Matic Network سابق، ابتدا در اکتبر 2017 راه اندازی شد. این پلتفرم توسط دو توسعه دهنده با تجربه بلاکچین، با نام های Jaynti Kanani و Sandeep Nailwal تاسیس شد. در سال 2019 تیم پلی گان کمک بزرگی به اکوسیستم اتریوم کرد. این تیم بر روی پیاده سازی MVP پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اتریوم کار کردند.

از دیگر بنیانگذاران پلی گان می توان به Jaynti Kanani اشاره کرد. این فرد در حال حاضر به عنوان مدیرعامل پلی گان فعالیت می کند. Kanani یک توسعه دهنده و مهندس بلاکچین است که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Polygon فعالیت می کند. لازم به ذکر است که Jaynti Kansni نقش اساسی در پیاده سازی پلاسما، Web3 و پروتکل WalletConnect در اتریوم داشت.

Sandeep Nailwal از دیگر بنیانگذاران پلی گان و مدیر ارشد می باشد. Nailwal یک برنامه نویس و کارآفرین است. قبل از شروع همکاری با پلی گان، وی به عنوان مدیر عامل Scopeweaver و مدیر فنی گروه Welspune فعالیت کرده بود. Anurag Arjun نیز از بنیانگذاران این پلتفرم به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

ماشین حساب چیا

دوج کوین رایگان

عملکرد پلتفرم Polygon

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

طراحی پلتفرم پلی گان به گونه ای می باشد که از یک ساختار چهار لایه به شرح زیر تشکیل شده است.

لایه اتریوم: این لایه شامل گروهی از قراردادهای هوشمند که در اتریوم اجرا می شوند، می باشد. کنترل بخش های مختلفی از پلتفرم پلی گان همانند تراکنش ها، استیکینگ و ارتباط بین اتریوم و زنجیره های مختلف در پلی گان بر عهده این لایه می باشد.

لایه امنیتی: این لایه امکان استفاده زنجیره ها از یک لایه امنیتی اضافی را می دهد. این لایه و لایه ای که در ابتدا به توضیح ان پرداختیم اختیاری می باشند.

لایه شبکه های پلی گان: این لایه شامل شبکه های مختلفی می باشد که بر روی بلاکچین پلی گان ساخته شده اند. هر کدام از این شبکه ها موظفند تا به اجماع و تولید بلاک ا در شبکه رسیدگی کنند.

لایه اجرا: این لایه به عنوان لایه پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم و یا EVM شناخته می شود که برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به مواردی که گفته شد و در مباحث قبلی ذکر نمودیم، از جمله اهداف این پلتفرم افزایش مقیاس پذیری می باشد و همچنین قصد دارد تا هزینه های مربوط به تراکنش را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

صرافی غیرمتمرکز چیست

ویژگی های توکن ماتیک چیست؟

طبیعتا باید به برخی از ویژگی های پلتفرم پالی گان یا توکن ماتیک اشاره کنیم. موارد مورد بحث عبارتند از:

مقیاس پذیری: پالی گان طوری طراحی شده است که امید برای حل مشکلات مقیاس پذیری را ایجاد می کند. همچنین می توانید با استفاده از آن مقیاس پذیری سریعتری به دست آورد.

توان و قدرت عملیاتی بالا: پلتفرم پالی گان می تواند با استفاده از ساختار زنجیره جانبی خود میلیون ها تراکنش را انجام دهد. یک زنجیره در پلتفرم پالی گان می تواند تا 65000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

امنیت: این پلتفرم در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می کند. استفاده از این الگوریتم سبب شده تا امنیت آن افزایش یابد.

قابلیت همکاری: در حال حاضر این پلتفرم در حال کار روی قابلیت همکاری دارایی های دیجیتال بین زنجیره های مختلف و بلاکچین است. این پلتفرم قصد دارد به زودی ارزهای رمزپایه مبتنی بر ERC-20 و NFTهای مبتنی بر ERC-721 را نیز در برگیرد.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال پیمان

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

اهداف توکن ماتیک چیست؟

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

پلتفرم پلی گان Polygon در راستای اهدافی تلاش می کند که به ثمر رسیدن این اهداف می تواند به بهبود این پلتفرم کمک نماید. از جمله این اهداف می توان به کاهش هزینه های تراکنش ها اشاره کرد.

از دیگر اهداف این پلتفرم افزایش سطح کاربر پسند بودن است. این پلتفرم قصد دارد بستری را برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز ارائه دهد. توجه به این نکته لازم است که افزایش مقیاس پذیری در اولویت اول این پلتفرم وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

قیمت رمز ارز ماتیک

به هنگام نگارش این مقاله،  قیمت رمز ارز ماتیک برابر با 0.881870 دلار آمریکا است و حجم معاملات این رمز ارز در 24 ساعت برابر با 3،159،012،916 دلار است. قیمت رمز ارز ماتیک در 24 ساعت گذشته 22.75 درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر در سایت CoinMarketCap این ارز دیجیتال دارای رتبه 35 است . این ارز دیجیتال در جولای 2019 با قیمت 0.022281 دلار به فروش رسیده است و پس از طی یک روند ثابت در تاریخ  29 آپریل 2021 شاهد بالاترین قیمت رمز ارز ماتیک هستیم.

 نحوه خرید ارز Matic

توکن ماتیک ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Matic

نحوه خرید ارز Matic به مانند همه توکن های دیگر و سایر ارزهای دیجتالی نیاز به کیف پول معتبر و مراجعه به صرافی ارائه دهنده آن است. بر این اساس در این بخش قصد داریم شما را در نحوه خرید ارز Matic راهنمایی کرده و صرافی ها و کیف پول های معتبر را به شما معرفی کنیم.

شما ابتدا باید یکی از استیبل کوین ها را بخرید و به مقدار مورد نیاز با ارز ماتیک تعویض کنید. برای خرید توکن ماتیک می توانید یکی از صرافی هایی که در ادامه ذکر کرده ایم را انتخاب و استفاده کنید. مشهوترین صرافی که از این رمز ارز جدید پشتیبانی می کند صرافی بایننس است. اما دیگر صرافی ها عبارتند از BiONE، ZebPay، Coinbase Pro، Uniswap و Hotbit که شما بنابر نیاز یا سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT کدامند

بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

ولی فرایند خرید هیچ ارز دیجیتالی از جمله رمزارز ماتیک بدون استفاده از کیف پول کامل نمی شود. در مورد رمزارز ماتیک اما باید ببینید که چه کیف پول هایی از آن پشتیبانی می کنند. شما می توانید برای این مورد از کیف پول های دیجیتالی یا سخت افزاری استفاده کنید. اما توصیه ما برای امنیت بیشتر کیف پول های سخت افزاری و خصوصا کیف پول لجر است. در ادامه اسامی کیف پول های پشتیبان رمزارز ماتیک را ذکر خواهیم کرد. کیف پول های سخت افزاری که از رمزارز ماتیک پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • Ledger
  • Trezor
  • SafePal
  • CoolWallet S

همچنین در مورد کیف پول های نرم افزاری یا دیجیتالی نیز می توانید استفاده از Atomic و MyEther را در مورد رمزارز ماتیک مد نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارز دیجیتالی ماتیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر