;
coinex

تولید محتوا در کلاب هاوس ؛ آموزش، ترفندها و درآمدزایی

پائول دیویسون، مدیرعامل کلاب هاوس اخیرا از اولین برنامه حمایتی این پلتفرم برای تولیدکنندگان محتوا خبر داد. اما تولید محتوا در کلاب هاوس چگونه است؟

این برنامه حمایتی کلاب هاوس که Clubhouse Creator نام دارد بناست تا مجریان، برنامه سازان و تولیدکنندگان محتوا را تحت تاثیر قرار دهد تا بتوانند مخاطب مورد نیاز خود را پیدا کنند و با برندهای مختلف ارتباط برقرار کنند و از همه مهمتر از برنامه کلاب هاوس کسب درآمد کنند.

Clubhouse Creator در ابتدا 20 تولید کننده محتوا را قبول می کند و علاقه مندان می توانند درخواست خود برای پیوستن به این طرح ارسال کنند. کلاب هاوس در تاریخ 27 اسفندماه اولین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت.

این شبکه اجتماعی در طول یکسال گذشته یکی از موفق تری سرویس ها و شبکه های اجتماعی بوده است، نظرات زیاد و سرمایه عظیمی به خود جلب کرده و در حال گسترش به پلتفرم هایی دیگر است.

ایده ناب کلاب هاوس بسیاری از شرکت های دیگر چون فیسبوک و توییتر را نیز به راه اندازی سرویس های مشابه ترغیب کرده است، امری که در حال حاضر از سوی تلگرام و توییتر عملی شده است و به نظر چند شرکت دیگر نیز چنین هدفی خواهند داشت.

تولید محتوا در کلاب هاوس اما اگرچه می تواند الگوی مشابهی با سایر شبکه های اجتماعی داشته باشد، اما بنابر آنچه که از کلاب هاوس باید بدانید، شیوه ارائه محتوا و برقراری ارتباط در این ابزار جدید صرفا صوتی است و در نتیجه تولید محتوا در کلاب هاوس نیز صوتی و به شیوه هایی جدید خواهد بود.

تولید محتوا در کلاب هاوس

آموزش، ترفندها و درآمدزایی

دیویدسون همزمان با اشاره به ارائه بسته حمایتی تولید کنندگان محتوا گفت که کلاب هاوس به زودی اولین تور مجازی خود را در ایتالیا برگزار خواهد کرد. به علاوه مشخص شده است که برخی ویژگی های که کاربران مدت ها دنبال آن بودند، مانند به اشتراک گذاری لینک ها، فیلتر زبان و مواردی دیگر به زودی به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد.

کلاب هاوس دیگر به لیست مخاطبان شما دسترسی نخواهد داشت و کاربر می تواند مستقیم و با استفاده از شماره تماس کاربران، افراد جدید را به این شبکه اجتماعی دعوت کند.

کاربران در آخرین به روز رسانی کلاب هاوس می توانند برای حذف لیست مخاطبان خود که در کلاب هاوس ذخیره شده اند، با این شرکت در تماس باشند. البته به زودی ابزاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که می توانند لیست مخاطبین خود را از کلاب هاوس حذف کنند.

عصویت در این سرویس در حال حاضر همچنان به دعوت نامه کلاب هاوس نیاز خواهد داشت و اخیرا و به تازگی نسخه اندروید کلاب هاوس منتشر شده است. به تازگی اعلام شده است که ارزش این شبکه به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. اما تولید محتوا در کلاب هاوس چگونه خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

دانلود کلاب هاوس آیفون

رفع مشکل کلاب هاوس

تولید محتوا در کلاب هاوس

تولید محتوا در کلاب هاوس ؛ آموزش، ترفندها و درآمدزایی

تولید محتوا در کلاب هاوس که مبتنی بر صداست، بسیار متفاوت با تولید محتوا در شبکه هایی چون اینستاگرام یا تلگرام است. البته استفاده از ارتباط صوتی این مزیت را داراست که به کاربران امکان تعامل بیشتری می دهد. ویژگی خوب این برنامه این است که هیچ ارتباط تصویری با دوربین وجود ندارد پس شما نگرانی در مورد ظاهر خود نخواهید داشت.

شیوه برندینگ در کلاب هاوس

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی جدید برای کسب ترافیک ارگانیک بیشتر و ایجاد آگاهی برای نام تجاری و برند شما نیز هست. بهترین راه برای تولید محتوا در کلاب هاوس، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب در زمینه اجتماعی، کسب فالوور و اتاق ها و کلاب های اختصاصی است. شما باید اهداف بازاریابی خود را کاملا مشخص کرده و دقیقا بدانید که مخاطبان شما به چه چیزی علاقه دارند.

بیشتر بخوانید:

امنیت و هک کلاب هاوس

تنظیمات کلاب هاوس

نحوه تولید محتوا در کلاب هاوس

  • اتاق گفتگویی مناسب برای دنبال‌ کردن ایجاد کنید. (آموزش ساخت اتاق در کلاب هاوس)
  • یک بیوگرافی جذاب ایجاد کنید. بیو کلاب هاوس شما جایی است که نشان می‌دهد شما چه کسی هستید. از همه مهم‌ تر، نمایه شما باید در Clubhouse قابل جستجو باشد.
  • یک اتاق گفتگو برای تعامل با مخاطبان خود ایجاد کنید و ساخت کلاب در کلاب هاوس را مدنظر داشته باشید.

در این مرحله باید تلاش کنید ارتباطات قدرتمندی در کلاب هاوس ایجاد کنید، حضور فعالی در روم ها داشته باشید و چند باشگاه را دنبال کنید. اما پیش از هرچیز لازمه ارتباط قوی یک بیو خوب و قابل جستجو است. بیو شما باید بسیار جذاب باشد تا بتواند مخاطبان را به خود جذب کند.

5 مسئله مهم درباره بیو در کلاب هاوس

تولید محتوا در کلاب هاوس ؛ آموزش، ترفندها و درآمدزایی

  • 3 خط اول خیلی مهم است: زمانی که به عنوان ناظر صحبت کننده یا مستمع در داخل کلاب هستید، اعضا می توانند این 3 خط را ببیینند و بخوانند. بهترین جا برای توصیف شما و برندتان سه خط اول بیو است.
  • از کلمات قابل جستجو در بایو استفاده کنید: اگر یک نقل قول از از افراد مشهور در بیو ذکر کنید افراد با جستجوی نام فرد مشهور، بیوی شما را نیز خواهند دید.
  • ایموجی‌ها نیز قابل سرچ هستند: اگر یک ایموجی خاص را جستجو کنید، تمام پروفایل هایی که شامل آن ایموجی باشند ظاهر خواهند شد.
  • محدودیت نوشتاری بایو:  فضای بیو محدود است، چیزی معادل 380 کلمه یا 2500 حرف، درواقع فضای خوبی برای توصیف شخصی است و باید از آن هوشمندانه استفاده کنید.
  • از علایق خود به‌عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید

بیشتر بخوانید:

خرید دعوتنامه کلاب هاوس

کلاب هاوس در ایران

ساخت اتاق در کلاب هاوس

برای تولید محتوا در کلاب هاوس ، ابتدا باید یک اتاق گفتگو ایجاد کنید. ابتدا از بخش Hallway با زدن بر روی دکمه سبز رنگ Start a room یک اتاق بسازید. با کلیک بر گزینه Add a Topic برای اتاق گقتگوی خود یک موضوع انتخاب کنید. شما می توانید سه نوع اتاق بسازید که بسته به کاربری و نیاز شما باید تعیین شود. این سه نوع عبارتند از:

تولید محتوا در کلاب هاوس ؛ آموزش، ترفندها و درآمدزایی

  • Open: ورود به این اتاق برای همه آزاد است و کاربران می‌ توانند دیگران را به این اتاق آزادانه دعوت کنند.
  • Social: این اتاق فقط در Hallway کسانی که شما را دنبال می‌کنند ظاهر می‌ شود.
  • Closed: این اتاق خصوصی است و عضویت در آن فقط با دعوت امکان‌ پذیر است و در Hallway دیده نمی‌ شود.

بیشتر بخوانید:

بلاک کردن در کلاب هاوس

افزایش فالوور کلاب هاوس

استارت تولید محتوا در کلاب هاوس

مهمترین کار برای تولید محتوا در کلاب هاوس بدون در نظر گرفتن موضوع، این است که مخاطب خود را بشناسید که یکی از 9 کلید اصلی استراتژی تولید محتوا کلاب هاوس است. مخاطبان شما دوست دارند راجع به چه چیزی با شما صحبت کنند یا دوست دارند چه بشنود؟ ایده های شما برای ایجاد مشارکت مخاطب چیست؟

پیش از شروع هرگونه فعالیت تولید محتوایی اما این موارد را در نظر داشته باشید:

  • لیستی از موضوعات مختلف برای صحبت بسازید و آن‌ ها را سازماندهی کنید.
  • از سؤالات تعاملی یا PTR استفاده کنید.
  • قبل از شروع با ناظران یک جلسه تمرینی برای کاهش استرس خود و پیدا کردن مشکلات کوچک در محتوای خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

کد دعوت رایگان کلاب هاوس

دیلیت اکانت کلاب هاوس

چگونه در کلاب هاوس پیام دهیم؟

کلاب هاوس برنامه‌ای مبتنی بر صدا است و هیچ پیام مستقیمی در آن وجود ندارد. بهترین راه برای دریافت پیام، اتصال حساب‌های اینستاگرام و توییتر به کلاب هاوس و از طریق آن‌ها ایجاد ارتباط پیامی با مخاطبین است.

اهمیت گفتگو و بحث های گروهی

تولید محتوا در کلاب هاوس ؛ آموزش، ترفندها و درآمدزایی

شاید برای شما سوال باشد که چه چیزی با بحث های بزرگ گروهی همراه است و افراد زیادی را به خود جلب می کند؟ خب در پاسخی ساده باید گفت بحث های داغ روز یا موضوعاتی که همه درباره آن صحبت می کنند. درواقع برای چنین مسئله ای شما باید خیلی به روز باشید و همواره اخبار را چک کنید. در اینجا چند نکته را برای حفظ مکالمات به صورت معتبر ارائه می دهیم:

  • با کلیک بر روی نماد کاغذ بالا سمت راست دستورالعمل‌ های کلاب هاوس را می‌ توانید در هر اتاقی پیدا کرده و بخوانید.
  • محترمانه برخورد کنید و طبق قوانین هر اتاق که در بایو کلاب ذکر شده رفتار کنید.

توجه داشته باشید که برخی از مکالمات ممکن است از کنترل خارج شوند و این می‌ تواند برای اعتبار و نام تجاری شما مضر باشد. همیشه برای مدیریت بحران شبکه‌ های اجتماعی در چنین مواقعی آماده باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با کلاب هاوس

مالک کلاب هاوس کیست

آینده کلاب هاوس

برنامه کلاب هاوس یک اکوسیستم اجتماعی کاملا جدید است که افراد واقعی در سراسر دنیا را به هم متصل می کند تا در مورد موضوعات مورد علاقه خود گفتگو کنند. به نظر این روند رو به رشد کلاب هاوس با وجود توییتر اسپیس، ویس چت تلگرام و هاتلاین فیسبوک همچنان ادامه خواهد داشت. اما اجازه دهید کمی درباره شیوه های کسب درآمد از کلاب هاوس برایتان بگوییم.

ایده پردازی، سرمایه گذاری و کسب درآمد از کلاب هاوس

تولید محتوا در کلاب هاوس ؛ آموزش، ترفندها و درآمدزایی

در کلاب هاوس، اتاق هایی وجود دارد که توسط کارآفرینان مطرح، سرمایه گذاران و سلبریتی ها مدیریت می شود. در این اتاق ها کارآفرینان و مخترعان نوپا، ایده های خود را مطرح می کنند تا سرمایه گذارانی پیدا کنند. شما نیز می توانید به عنوان یک مخترع نوپا در این روم ها شرکت کنید یا ایده پردازی داشته باشید.

این روم ها به شیوه های مختلفی برگزار می شوند که رایج ترین آن ها، رومی است که مجریان یا مدیران به برخی شنونده ها اجازه می دهند میکروفون خود را وصل کنند و درباره ایده خود برای کارآفرینان و سرمایه گذاران صحبت کنند تا آن ها در صورت تمایل روی پروژه سرمایه گذاری کنند.

در این اتاق ها شنوندگان نیز تشویق می شوند که چطور ایده های خلاقانه بسازند و آن ها را گسترش دهند و از طریق آن ها، کسب و کار خود را ارتقا دهند. البته در صورتی که ایده شما به اندازه کافی عالی نباشد، ممکن است به شدت نقد شود.

پیش از اینکه به فکر مطرح کردن ایده های خود باشید، مطمئن شوید که به طرز تاثیر گذار و قدرتمندی سخنان خود را با لحتی قدرتمندانه بیان می کنید تا موجب جلب توجه مردم شود.

البته از شکست خوردن نباید بهراسید. ظرفیت انتقاد پذیری خود را بالا ببرید و از انتقادات برای بهبود نقایص ایده های خود استفاده کنید تا اینکه به کل بیخیال شوید. چرا ممکن است به واسطه آن ایده بهبود یافته بتوانید سرمایه بیشتری جلب کنید.

البته همچنان شما به عنوان یک سرمایه گذار نیز باید بتوانید در اتاق ها شرکت کنید و به تشخیص خود از میان ایده هایی که ارائه می شود مواردی را انتخاب کنید. ولی باید توجه داشته باشید که در این بین گرفتار ترول ها و کلاه برداری ها نشوید و مراقب باشید که از شما کلاه برداری نکنند. حتما پیش از تصمیم به سرمایه گذاری، اطلاعات کاملی راجع به ایده پرداز جمع آوری کنید.

بیشتر بخوانید:

عکس پروفایل کلاب هاوس

دانلود کلاب هاوس اندروید

مشارکت تجاری و کسب درآمد از کلاب هاوس

افرادی که صاحب یک کسب و کار باشند، این فرصت خوب را در کلاب هاوس دارند تا با دیگران ارتباط برقرار کرده و یک مشارکت تجاری را هدایت کنند. در واقع روم های زیادی وجود دارد که در آن ها کارآفرینایی حضور دارند.

با شرکت در اتاق ها و ریز هند در کلاب هاوس میکروفون خود را وصل کرده و درباره اهداف خود صحبت کنید. سپس می توانید به طور مستقیم به کارآفرینان درخواست مشارکت تجاری بدهید و از از این راه، کسب و کار خود را توسعه بدهید.

اسپانسرینگ و کسب درآمد از کلاب هاوس

از روش های دیگر کسب درآمد در کلاب هاوس، اسپانسر کمپانی ها شدن است. اگر شما بتوانید خود را به عنوان یک سخنران معتبر یا متخصص در زمینه خود تثبیت کرده باشید، ممکن است توسط شرکت‌ ها برای ایجاد یا حضور در روم‌ ها به عنوان متخصص، حمایت مالی شوید.

حق عضویت و کسب درآمد کلاب هاوس

برخی کلاب های تخصصی کلاب هاوس در موضوعات خاصی چون کارآفرینی، ورزش، رسانه یا مواردی از این دست فعالیت دارند. این کلاب ها به گروه های سایر شبکه های اجتماعی یا کانال های تلگرامی شباهت دارند و حضور در آن ها می تواند مشمول هزینه باشد.

بنابر این چرا کلاب های کلاب هاوس به مانند کلاب ها در دنیای واقعی نباشند؟ اگر شما مسئله یا موضوعی که ارزش پول دادن دارد را با مخاطبین به اشتراک میگذارید، توصیه ما این است که رایگان این کار را نکنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تولید محتوا در کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر