;
coinex

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 ؛ آخرین اخبار و شایعات

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 تبدیل به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان شده است. اما آیا واقعا دانشگاه‌ها شرایط بازگشایی در مهر را دارند؟

اواخر بهمن ماه سال 98 بود که ویروس کرونا موجب تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس شد. حال بیش از یک سال است که دانشجویان به جای حضور در سر کلاس، درس‌های خود را به صورت آنلاین و مجازی می‌خوانند. با توجه به ساخته شدن واکسن کرونا و شروع فرایند واکسیناسیون در ایران، شایعاتی در راستای بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 بین مسئولین و مردم پیچیده شده است.

اما ایا مهر 1400 دانشگاه ها باز میشود ؟ اگر بله، شرایط بازگشایی دانشگاه ها چیست؟ در ادامه ما به بررسی آخرین اخبار بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400 می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400

از آنجایی که باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400 به یکی از مباحث داغ و البته نگران کننده برای خانواده‌ها و دانشجویان تبدیل شده، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور، علی خاکی صدیق در یک برنامه رادیویی در خصوص بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 و همینطور شرایط بازگشایی دانشگاه ها اظهار کرد که مسئولین در تلاش هستند تا باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400 قطعی شود و دانشجویان پس از سه ترم آموزش الکترونیکی به سمت آموزش حضوری بروند.

از طرفی او در ادامه گفتگو خود به این نکته نیز اشاره کرد که سلامتی اساتید و دانشجویان در اولویت است و رایزنی‌هایی برای هموار کردن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه انجام شده است. وی در ادامه گفت:

اولویت اول سلامتی است و آغاز آموزش حضوری به معنای آوردن همه دانشجویان به دانشگاه نیست بلکه برای حضور آنها، اولویت‌بندی می شود و مشروط به آن است که واکسیناسیون انجام شده باشد.

البته طبق گفته وی، وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت هیچ اجباری وارد نکرده است. او در ادامه به این مسئله مهم اشاره کرده است که اگر بخواهیم تا زمانی که بیماری کرونا در کشور وجود دارد، تعطیلی مطلق آموزش نیز در کشور رخ بدهد و هیچ کلاس حضوری نیز برگزار نشود، نظام آموزشی کشور لطمه بزرگی خواهد دید. معاون آموزشی وزیر علوم اظهار کرد:

در هر حال نمی‌توانیم در مهر 1400 مانند قبل از اسفند 1398 پذیرای همه دانشجویان باشیم.

او با اشاره به کارگروه‌های تخصصی متشکل از اعضای وزارت علوم و بهداشت برای بررسی بازگشایی دانشگاه‌ها، در ادامه خاطرنشان کرد:

در شرایط بیماری نمی‌توان برای مهر 1400 با اطمینان سخن گفت و بستگی به شرایط کشور در اواخر شهریور دارد اما نباید رفع تکلیف کنیم و باید تلاش خود را به کار گیریم.

با توجه به شرایط موجود در کشور و فرآیند واکسیناسیون، به نظر نمی‌رسد که خبر بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 قطعی باشد. با این حال، در ادامه آخرین اخبار بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400 را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

وام بازنشستگان 1400

وام دانشجویی 1400

گفته‌های معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400
بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، علی خاکی صدیق در روز اول پنجمین همایش آموزش عالی با محوریت قدیر از سرآمدان آموزشی دانشگاه‌های وزارت عتف و بررسی روندهای جاری و آتی آموزش عالی در شرایط بیماری کرونا، بعد از آنکه در اردیبهشت ماه به صورت مجازی میهمان دانشگاه الزهرا شد، در رابطه با هدف برگزاری این همایش اظهار کرد:

یکی از اهداف برگزاری این همایش همکاری و هم افزایی وزارت عتف با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور شناساندن ظرفیت‌های وزارت عتف به جامعه در حل چالش‌ها و مشکلات و ارائه الگوهای مناسب در این زمینه است.

در دانشگاه‌ها تلاش شده تا با برنامه‌ریزی، آسیب‌ها و چالش‌ها را به حداقل برسانیم. باید تشکر کنیم از خانواده آموزش عالی که اجازه ندادند در دوران کرونا در آموزش وقفه‌ای ایجاد شود و زیرساخت‌های این نوع آموزش را علی رغم مشکلات مالی ایجاد کردند و فرهنگسازی، سیاست‌گذاری و اطلاع رسانی‌ها نیز به موقع انجام شد.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه های 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

وی در ادامه صحبت خود عنوان کرد:

در اسفند ۹۸ اگرچه بیش از دو دهه تجربه در آموزش الکترونیکی داشتیم اما این امر تنها به تعداد کمی از دانشگاه‌ها محدود می‌شد اما با شیوع کرونا و ضرورت استفاده از آموزش مجازی با بیش از ۲ هزار واحد دانشگاهی روبرو بودیم که هیچ تجربه و زیرساختی برای این موضوع نداشتند و بر اساس آمار کمتر از ۱۰ درصد اساتید و کارشناسان با این نوع آموزش آشنا بودند.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه خود به این موضوع اشاره کرد که اگرچه در ابتدای آموزش مجازی از نظر قوانین آموزشی و فرهنگی و زیرساخت‌ها با چالش‌های بسیاری روبرو بودند، اما با تشکیل کارگروه‌هایی که در دانشگاه‌ها و وزارت عتف ایجاد شد، توانستند مشکلات را مدیریت کنند.

به گفته خاکی صدیق، در نوروز سال ۹۹ عملاً تعطیلی در حوزه آموزش عالی وجود نداشته و با گذشت یک ماه از آغاز سال جدید، ۷۰ درصد کلاس‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شد و البته این مقدار در دو ماه بعد از آن افزایش یافت و به 80 درصد رسید. وی در ادامه سخنان خود مدعی شد:

در حال حاضر با مسائل مختلفی از جمله ساماندهی دانشگاه‌ها، بروزرسانی سر فصل‌ها، آموزش الکترونیکی و بررسی چالش‌های آن روبرو هستیم که لازم است تا در بهبود آن‌ها به منظور ارتقای کیفی آموزش عالی تلاش کنیم.

وی در ادامه به این موضوع اشاره داشت که اولین شرط حضوری شدن کلاس‌های درس و بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید است. وی ادامه داد:

اگر واکسیناسیون انجام شود و شهرها در شرایط زرد و آبی قرار گیرند امیدواریم کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

به علاوه، معاون آموزشی وزارت علوم از ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 خبر داد و اظهار داشت:

اولویت برای واکسیناسیون مطالبه دانشجویان است و آموزش حضوری نباید بیش از این به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

کمبود معلم در سال 1400

کاندیداهای ریاست جمهوری 1400

آخرین اخبار بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400 برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400
بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر گزارش داده است که وزیر علوم و تحقیقات اعلام کرده باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400 برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری قطعی است و کلاس‌های این مقاطع در سال تحصیلی آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود. منصور غلامی پنجشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خراسان شناسی در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود:

مسوولان وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند شرایط در این زمینه فراهم می‌شود و در مرداد ماه امسال واکسیناسیون کرونا به جمعیت دانشگاهی، استادان، کارکنان دانشگاه و دانشجویان تسریع می‌یابد. با تحقق این امر علاقه‌مند هستیم سال تحصیلی آینده با حضور دانشجویان آغاز شود و دانشجویان مقطع کارشناسی نیز هر زمان شرایط امن مهیا شود در دانشگاهها حضور خواهند یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها برای تمامی مقاطع بیان کرده است که احتمالا در نیمسال دوم تحصیلی تمامی کلاسها حضوری خواهد بود و به همین خاطر، ممکن است شرایط بازگشایی دانشگاه ها برای بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 برای تمامی مقاطع میسر نباشد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400

استخدامی های سال 1400

بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400 ؛ شرایط بازگشایی دانشگاه ها

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400
ایا مهر 1400 دانشگاه ها باز میشود

معاون آموزشی وزارت علوم ضمن اشاره به اینکه اولویت حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، حفظ سلامتی افراد است، بیان کرده است که انجام کامل واکسیناسیون دانشجویان یکی از شرایط بازگشایی دانشگاه ها است.

علاوه بر آن، وی در ادامه به این مسئله اشاره کرده است که اگر شهرها در شرایط زرد و آبی قرار گیرند، از مهرماه دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان خواهند بود و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

با توجه به گزارش خبرگزاری دانشجو، دانشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی دانشجویان در روز‌های شیوع کرونا جزو نهادهایی بودند که بیشترین آسیب را دیدند. از دور ماندن از فضای رقابتی دانشجویی گرفته تا آموزش‌هایی که با قطع و وصل شدن اینترنت دستخوش تغییر می‌شدند.

اما زمانی که صحبت از واکسیناسیون شد، امید افراد برای بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 بیشتر شد. هرچند برخی مقامات دانشگاهی معتقدند در این روز‌های کرونایی هیچ دانشگاهی تعطیل نیست و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کم و بیش در آن فضا به تناسب فعالیت‌شان حضور دارند، اما به طبع خبری از آن شور و هیجان و رفت‌وآمد دانشجویان مقاطع مختلف و اعضای هیئت علمی نیست.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت یورو در سال 1400

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

درحالیکه صحبت از بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 است، تنها صفر تا صد دانشجویان علوم پزشکی دربرابر کرونا واکسینه شدند و علیرغم تاکیدات و مطالبات بسیار خانواده وزارت علوم، خبری از واکسینه شدن دانشجویان این وزارتخانه نیست. بنابراین همچنان نمی‌توان قول بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 را به افراد داد.

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400
ایا مهر 1400 دانشگاه ها باز میشود

از طرفی اما، مشکلات آموزش مجازی نیز بسیار به دانشجویان فشار می‌آورد و ممکن است این آسیب‌ها در آینده دردسرهای زیادی ایجاد کند. برای مثال کیفیت آموزش حضوری قابل قیاس با آموزش مجازی نیست و این مسئله می‌تواند یادگیری دانشجویان را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگویی با خبرگزاری دانشجو، درباره آموزش‌های دانشجویان در روز‌های کرونایی بیان کرد:

دانشگاه‌ها بعد از پاندمی کرونا در اسفند ۹۸ به آموزش‌های مجازی روی آوردند و اگرچه تا آن زمان تجربه خیلی خوبی در کشور برای این امر وجود نداشت، اما حال حاضر آموزش‌های مجازی تجربه خوبی است. البته نمی‌توانیم کیفیت آموزش‌های مجازی را با آموزش‌های حضوری یکسان بدانیم قطعا آموزش‌های حضوری کیفیت بالاتری دارند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف به این موضوع نیز اشاره کرد که دانشجویان به دلیل پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا نمی‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند و از طرفی، وقتی دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا نکنند و آموزش‌ها مجازی پیش رود هیچ تعاملی بین آن‌ها و اساتید شکل نخواهد گرفت و فشار روی دانشجویان زیاد است.

از دیگر دردسرهای موجود در حیطه آموزش مجازی، گریبان گیر دانشجویانی است که دور از دانشگاه پذیرش و فارغ‌التحصیل شدند. در واقع، طبق گفته رییس دانشگاه صنعتی شریف عدم حضور دانشجو در دانشگاه را از لحاظ انجام کار‌های پژوهشی و قرارداد‌های ارتباط با صنعت چالش‌ساز خواهد بود. وی در ادامه اظهار کرد:

در دانشگاه صنعتی شریف سعی کردیم تا حد امکان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و اولویت قرار دادن سلامت دانشجویان حضور تحصیلات تکمیلی‌ها را بیش از پیش داشته باشیم، اما اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است شرایط به گونه‌ای شود که تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به ویژه ارشد‌ها بدون دیدن دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند که این مسئله جای نگرانی دارد.

او در ادامه صحبت‌هایش مدعی شد که باید مسئولین تلاش کنند و  کاری را انجام دهند که حضور دانشجویان در دانشگاه هرچه سریعتر از سر گرفته شود. برنامه موجود و مطالبه حال حاضر دانشگاهیان این است که وزارت بهداشت بحث واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها را در اولویت بالا قرار دهد، چون بدون واکسیناسیون امکان حضور تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد و این نگرانی وجود دارد که اگر بدون واکسیناسیون دانشجویان راهی دانشگاه و خوابگاه شوند با مشکلاتی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید:

آینده ایران در سال 1400

وام فوری در سال 1400

آخرین اخبار بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400 ؛ واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا پایان شهریور ممکن است؟

بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400
زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها

حال پس از بررسی اخبار جدید بازگشایی دانشگاه ها متوجه شدیم که زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها تماما به اوضاع کشور و واکسیناسیون دانشجویان و اساتید بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان به طور قطع گفت که بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 ممکن است یا خیر. از این رو، معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون دانشجویان تا پایان شهریور ماه و آغاز کلاس‌ها به صورت حضوری خبر داد.

.

نظر شما درخصوص باز شدن دانشگاه ها در مهر 1400 چیست؟ به نظر شما مسئولین می‌توانند تا پایان شهریورماه فرایند واکسیناسیون کادر اساتید و دانشجویان را تمام کنند تا بازگشایی دانشگاه ها مهر 1400 رخ بدهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (33 نظر)

    این ویروس بیشتر داره شبیه یه سرماخوردگی میشه که همیشه با ما هست شاید سالیان سال پس نباید آنلاین ادامه بدیم من خواهش میکنم حضوری کنید با وجود سه دوز واکسن چرا نباید بازگشایی بشه آخه دیگه تا بعد عید همه واکسینه شدن ما الان حکم اینو داریم که داریم پول میدیم مدرک میخریم شهریه میدیم اما خروجی واسه ما نداره ضرر خودتون تموم میشه

    پاسخ

    چه اصرایه که دانشگاه ها باز بشن، وقتی که واکسن ایمنی لازم رو ایجاد نمیکنه؟ حتما باید دانشگاه باز بشه چندتا دانشجو بمیره تا اینا بی خیال شن!!!!!!

    پاسخ

    سلام
    بنطر شما دیدن دانشگاه به قیمت پرپر شدن نوونا مملکت می ارزد!؟؟
    ۳۰ سال تمام است که در دانشگاههای مختلف و در چندین رشته درس خوانده ام. خواهر بزرگوار دانشگاه و دیوارها و صحنه های اعصاب خوردن کن چندان مالی نیست؛ مجازی را پیام نور فرض کنیم.
    اکثر دوستانم کا واکسن دوم را زدن تلف شدند و بوی مرگ و جسد شهر ما رو پر کرده! بعد همچو منی یک میترسم واکسن دوم را بزنم پاشم برم شمال برای مقطع دکتری دولتی بگم سلام عزراییل جان من امدم !

    پاسخ

    سلام مسئله رفت و اومد برای دانشجویان دکتری که بومی نیستن و جریمه های بین راهی و مسئله خوابگاه رو در نظر بگیرین همون مجازی بهتره

    پاسخ

    با این وضع کرونا باید حتما مجازی باشه کسی هم که میگه حضوری باشه خره

    پاسخ

    سلام
    من دانشجوی دکتری هستم
    برای من و خیلی از دوستانم که دانشجو هستند تا الان که 10 شهریور 1400 هست از دانشگاه نه sms و نه خبر دادن که بیا واکسن بزن….. خبری از واکسن زدن نیست.حتی اساتد هم نصفشون واکسن نزدم

    پاسخ

    بهتره همون مجازی رو ادامه بدیم برای همه مقاطع آخراش خراب نکنیم تا وقتی کرونا هست

    پاسخ

    لطفا کارزار رو امضا کنید که ترم مهر هم مجازی برگزار بشه
    https://www.karzar.net/mehr-semester
    درخواست برگزاری مجازی کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی در ترم مهرماه

    پاسخ

    خدا کنه که مجازی باشه خیلی بهتره یا حداقل دلخواه باشه هرکی دوست داره بره دانشگاه براشون حضوری بذارن

    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید ،یعنی دانشگاه در سال ۱۴۰۱هم باز نمیشه؟

    پاسخ

    سلام دوست عزیز. مشخص نیست:))

    پاسخ

    اقا باز کنید تورو خدا من ۴ سال از عمرمو از ۱۵ تا ۱۹ کلا تو یه اتاق بودم درس خوندم تا پزشکی اوردم ورودی ۹۹ ام و روی دانشگاهو هنوز ندیدم الان شده ۵ سال داریم افسرده میشیم اینجا باز کنید کرونا گرفتیم مردیم فدا سرتون

    پاسخ

    چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد

    پاسخ

    تو گرایشهای فنی مثل برق باید آزمایشگاه‌ها حضوری باشه با نرم افزار نمیشه خیلی عملی یادگرفت رشته های تحصیلی در بازار کار شرایط خاص خودشان را دارند خیلی چیزها را بیرون یاد نمیدن کیفیت مهمه

    پاسخ

    اگر کسی بخواد بخونه تو مجازی هم میخونه. همع دنیا دارن مجازی آموزش میدن. دوره حضور بجز در دروس عملی گذشته دیگه.صرفه جویی در وقت و سلامتی از هر چیز واجب تر

    پاسخ

    (ادعاهای مطرح شده در این نظر پیرامون بیماری COVID-19 مورد تایید تکراتو نیست. حتما صحت آنها را سایت‌های معتبر نظیر WHO پیگیری کنید.)
    باید باز بشه برای اطلاعات بیشتر
    برای آگاهی اجتماعی
    برای بهتر شدن روح و روانمون (دور شدن از اخبار، و فکرکردن بی رویه و استرس فراگیر)

    باور کنید خیلی از فوتی ها همه از ترس و استرس بوده
    از اینکه همش تو خونه موندن و میترسن بیرون برن،وحشت دارن از کرونا
    اما نمی‌دونن تنها منشأ تماااااام این بیماری ها ذهنه ذهههههن
    فکر کنید تا چندسال کرونا موندگار باشه با وضع مدیریت، جامعه اونوقت چیزی درست میشه باخونه نشستن؟؟

    کرونا اصول داره
    ۱=نترسیدن
    ۲=پیشگیری
    اگر هم مریض شدین خدایی نکرده به هیچ عنوان انکارش نکنین حتما به پزشک مراجعه کنید و درمنزل خودتونو درمان کنید
    بیشتر اون خدا بیامرزهایی که رفتن بعد از وخیم شدن بیماریشون تازه به پزشک مراجعه کرده بودن که کار از کار گذشته بود

    و جمله ی آخرمم اینکه اون دنیا هم قشنگه مثل خودِ خدا
    آدما از مرگ نمی‌ترسن از کارهایی که کردن میترسن
    پس بیا در این لحظات به خوبی و امیدواری استفاده کن.

    در پناه خدا

    پاسخ

    وااای تورو خدا کاش باز بشه با واکسن و رعایت شاید بشه جلوی کرونا رو گرفت و بهش مبتلا نشد اما بعد ازاینکه کرونا تموم شد تنها چیزی که میمونه بیسوادی و عدم تحصیلات خوب و کارامده..
    هیچی تو اموزش مجازی نیس جز تقلبی..

    پاسخ

    عزیز جان!
    من سر کلاس حقوق قضایی شاهد این بوده ام که دخترایی کا صفر کیلومتر بودن با یک اشارا استاد بیست شدن! من خانمم ؛ گر چه مجردم و ظاهرم بد نیست ولی خدا بهم رنم کرد که با برادرانم همکلاس بودم و گرنه نمرات بیستم مشروط بر ابتذال میبود !
    شاید باور نکنید که برخی برگه ها را میدادند من تصحیح بکنم بخاطر نمره بیستی که به قیمت چشمان بیدارم و تلاشهایم میگرفتم و بعد استاد مربوط ۱۵ دختر را نشان میکرد که نمره شان را ۲۰ بدهم در حالیکه بخدای احد واحد صفر کیلومتر بودن!
    منم به تلافی برای پسرای کلاس نمره را زیر نمودار میبردم البته با مشورت خانواده ام.
    میخواهم بگویم اونی که اهل درس خوندن است دغدغه مجازی رو نداره.
    گر چه مجازی هم برای اونیکه بخواد کن بره راه داره…

    پاسخ

    من موندم چرا میگن برای دانشجوی ارشد حضوری مگر دانشجوی ارشد و دانشجو های پزشکی آدم نیستن؟یا مگر واکسن قراره جلو ابتلا رو بگیره که میگن چون واکسن زدید حضوری .تورو خدا نذارید وقتی میشه و شده مجازی باشه حضوری بذارن

    پاسخ

    من با کلی تلاش چند ساله تو مصاحبه دکتری رتبه اول را اوردم ؛ بخدا اصلا خوشحال نیستم چون استرس حضوری و رفتن به شمال برام مث شب اول قبر شده!
    دوستام واکسن زدن مردن ! من جرات نکردم دومیشو بزنم.
    خداااااااا به کی باید شکایت کنیم😡😫
    مسوولین و بچه ها و جد و ابادشون فایزر زدن دیگه براشون ما ملت خاک بر سر مهم نیستیم!
    غم از دست دادن ها، روی مرگ تو شهرمون بد جور پیچیده!
    هل من محیص؟

    پاسخ

    غیرحضوری بهتره به کارات میرسی وقت بزاری بری با ماشین دانشگاه بعدش برگرد 2 ساعت تو راه نمیشه دانشگاه چیزی یاد نمیده فقط پول میگیرن مدرکش هم 50 در 50 هستش جایی کار بدن وللش غیر حضوری بهتره حضوری بریم میمریم

    پاسخ

    بنظر من گه اگه باز بشن بهتره
    چون کسایی که میخوان واقعا پیشرفت کنن
    و خوابگاه دارن میتونن تو قرنطینه وایسن تا جواب تستشون که اومد بعدش دیگه مشغول درس خوندن بشن و یا حتی کلاس هارو با نهایت پروتکل های بهداشتی برگذار کنن
    آیدی تلگرامم : @amir003hossein
    هر کی خواست واسه گپ‌ و مشورت بیاد
    ممنون

    پاسخ

    به نظرم دانشگاه ها برای دانشجویانی مثل رشته های پرستاری و پزشکی حضوری بشن بهتر این دانشجویان نیاز به آموزش در مراکز درمانی دارن به صورت تئوری نمیتونن آموزش های لازمه رو ببینن.

    پاسخ

    دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی مثل کادر درمان اولین گروهی بودند که واکسینه شدند منظور از دانشجویان در اینجا غیر از آنهاست

    پاسخ

    اره مثلا اونا باز بشن ولی دمتون گرم کاردانی بزار تعطیل باشن ما که از هیچی شانس نیاوردیم حداقل اینجوری میتونیم فوق دیپلم بگیریم

    پاسخ

    احسنت منم کاردانی نا پیوسته میخونم نمیشه که دو ترم گرفتیم خوندیم درسای پایه رو به صورت مجازی اونم با وضع درس دادن استادا !
    با این وضعیت چه جوری امکان داره بهمن که ترم آخر کاردانیه و درساشم سخته بخونی بعد فوق دیپلم بگیری ؟؟:(
    حد اقل صبر کنند تا دانشجویان کاردانی ناپیوسته دیپلمشون بگیرند بعد حضوری کنند
    نمیدونم چرا زدند تو فاز حضوری دانشگاه ؟ آدم بد جور آشفته میکنه

    پاسخ

    کفن و قبر اگه رایگان هست حضوری کنید چون پول کفن و قبر ندارم واکسن ها هم هیچ اثری رو دلتا نداره

    پاسخ

    یه دانشگاه فقط میرفتیم اونم ازمون گرفتین

    پاسخ

    تو‌رو‌به‌امام‌حسین‌‌ازتون
    خواهش‌میکنم‌
    کلاسا‌‌و‌امتحانات‌رو‌‌مهر‌مجازی‌کنید‌
    هنوز‌واکسن‌به‌ما‌دانشجوها
    تزریق‌نکردید‌
    تو‌خانواده‌مون‌هم‌بیماران‌‌خاص‌
    و‌سالمندانی‌‌که‌
    اگر‌ناقل‌‌به‌کرونا‌باشیم‌
    به‌‌اونا‌هم‌میدیم‌که‌امکان‌فوتشون‌وجود
    داره‌‌بزارید‌واکسیناسیون‌
    ۷۰‌درصدی‌که‌انجام‌شد‌
    بعدش‌‌تو‌بهمن‌کلاسا‌و‌امتحانات‌
    رو‌حضوری‌کنید

    پاسخ

    کاملا با ادامه مجازی و ناقل نبودن موافقم.
    من تو دوران جنگ زیر ترکش ها و دیوار صوتی شکستن ها دوران ابتدایی را سپری کردم و از همون سال ۵۷ طلایی مصیبت سرمون بارید تا حالا!
    اخه جرم ما ۴ دهه چیه که اینجوری زندگیمون تباه شد!

    پاسخ

    من از مجازی دیگه واقعا خسته شدم.. ورودی ۹۹ ام تا به حال رنگ دانشگاه رو ندیدم:(

    پاسخ

    سلام خوبید زهرا خانوم یشه به جیمیلم یک پیام بدید کاره مهمی باهاتون دارم

    پاسخ