;
coinex

بیوگرافی رستم قاسمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر ، وزیر راه و شهرسازی

وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت راه و شهرسازی رستم قاسمی است. از این رو این نوشتار را به بیوگرافی رستم قاسمی اختصاص داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

همانطور که می‌دانید چندی پیش فهرست کابینه پیشنهادی دولت ابراهیم رئیسی به بیرون درز کرد. به همین علت برخی مقامات رسمی مجلس از جمله سخنگوی هیات رئیسه، دکتر موسوی، اطلاعات کامل وزرای پیشنهادی را در دسترس افکار عمومی قرار دادند. بر اساس اطلاعات منتشر شده رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است. از این رو قصد داریم به بیوگرافی رستم قاسمی بپردازیم. با ما باشید.

بیوگرافی رستم قاسمی

سوابق اجرایی رستم قاسمی چیست؟ زندگینامه رستم قاسمی از چه جزییاتی برخوردار است؟ این‌ها سوالاتیست که ذهن مردم را بعد از اعلام ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی درگیر کرده است. وی فردی نظامی و سیاست‌مدار جبهه اصولگرای ایرانی است که در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مجازی (آموزش از راه دور) مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۹۴ است.

زندگینامه رستم قاسمی

بیوگرافی رستم قاسمی
زندگینامه رستم قاسمی / بیوگرافی رستم قاسمی

رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در روستای سرگاه از توابع شهرستان مهر، استان فارس متولد شد.  وی دارای مدرک مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد گرمسار استان سمنان است. قاسمی در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در جنگ ایران و عراق شرکت کرد و از جانبازان این جنگ به شمار می‌رود.

او پس از جنگ ایران و عراق، به قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیوست و در سال ۱۳۸۶ پس از عبدالرضا عابد، به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منصوب شد. او در مرداد ماه ۱۳۹۰ در پی برکناری مسعود میر کاظمی، توسط محمود احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت نفت مورد پیشنهاد قرار گرفت.

و در ۱۲ مرداد، به‌عنوان آخرین وزیر نفت دولت دهم از مجلس رای اعتماد دریافت کرد. پس از انتخاب قاسمی به عنوان وزیر نفت، تیموتی گایتنر که یک سیاست مدار امریکایی که در کابینه دولت اوباما به عنوان وزیر خزانه داری ایالات متحده بود هشدار داد که از امروز، وزارت نفت ایران تحت تسلط سپاه پاسداران درآمده‌ است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید رضا فاطمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر صمت

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر بهداشت

سوابق اجرایی رستم قاسمی

بیوگرافی رستم قاسمی
بیوگرافی رستم قاسمی / تصویر رستم قاسمی

اگر بخواهیم تعدادی از سوابق اجرایی رستم قاسمی را بیان کنیم می‌توانیم به حضور او به عنوان فرماندهی یگان‌های رزمی در دوان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده مهندسی قرارگاه دریایی عملیاتی خاتم الانبیاء (ع) در دوران پس از جنگ ایران عراق و همچنین فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.

و از دیگر سوابق اجرایی رستم قاسمی می‌توان به حضور او به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی نوح که زیر مجموعه ای از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است نام برد.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ورزش و جوانان

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر علوم

از دیگر سوابق اجرایی رستم قاسمی موارد زیر حائز اهمیت هستند:

  •  عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران
  • مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت
  • رییس هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)
  • رییس هیئت مدیره شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس (ایزوایکو)
  • دبیر شورایعالی صنایع دریایی کشور
  • مجری پروژه‌های مهم پارس جنوبی در فازهای مختلف
  • مدیر پروژه فازهای ۱۵-۱۶ پارس جنوبی
  • خط انتقال گاز از اهواز به ایلام (خط ۶)
  • مجری الفین پنجم (۵۰۰ هزار تنی اتیلن) عسلویه
  • اتیلن مرکزی در استان فارس
  • خط انتقال فرآورده‌های نفتی از آبادان به ری و چذابه به ری
  • انجام پروژه‌های بالادستی نفت، مهندسی و حفاری، شامل: لرزه نگاری چنگوله، سوسنگرد، خشت
  • مجری پروژه‌های انبارهای نفت در نکا، خارک و بسیاری از شهرهای کشور
  • مجری پروژه‌های مهم از جمله راه، سد، راه آهن
  • نوسازی سکوها و تاسیسات نفتی در جزایر سیری، خارک
  • احداث بنادر بزرگ خدماتی و نفتی در ماهشهر، خارک

انتخابات 1400 : رستم قاسمی کیست ؟

بیوگرافی رستم قاسمی
تصویر رستم قاسمی

از جمله سوابق اجرایی رستم قاسمی حضور او در انتخابات 1400 بود. وی در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد. رستم قاسمی در سوم خرداد ۱۴۰۰ قبل از اعلام اسامی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست‌ جمهوری توسط شورای نگهبان، از کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری انصراف داد.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر کار

بیوگرافی علی اکبر محرابیان ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نیرو

رستم قاسمی کیست ؟

بیوگرافی رستم قاسمی
رستم قاسمی کیست ؟ / تصویر رستم قاسمی

او به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار داشت که بعد از وزیر شدن، از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در چهارم سپتامبر ۲۰۱۹ رستم قاسمی و پسرش را به علت ارتباط شان با یکی از طرق فروش نفت ایران، دوباره تحریم کرد.  او اگر این‌بار به عنوان وزیر راه و شهرسازی از سمت مجلس شورای اسلامی رای اعتماد دریافت کند، دومین تجربه وزرات خود را در کارنامه کاری خود ثبت خواهد کرد.

فارغ از نگاه‌های جناحی قاسمی که طبق گفته‌ی خود که به رشد تولید تاکید داشته در سال 1394 طبق سخنرانی که درباره افزایش مصرف کالا برای رشد اشتغال انجام داد، بیان کرد که مبل، یخچال، تلویزیون و بسیاری از لوازم می‌توانند سالیانه عوض شوند با این کار رشد کارخانه‌ها بیشتر و با افزایش شغل روبه‌رو خواهیم شد. این سخنرانی او با انتقادات زیادی مواجه شد. او در همان همایش پیش بینی کرد که سال 1400 با جمعیت بیکار زیادی مواجه می‌‌شویم.

اگر بخواهیم به سابقه کاری و فعالیت‌های سیاسی او در طول سالیان پس از جنگ نگاه کنیم انتظار می‌رود که او در دولت سیزدهم بتواند سابقه اجرایی و کاری خوبی از خود برجای بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظرات شما در خصوص بیوگرافی رستم قاسمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر