;
coinex

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

در به کار‌گیری بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال از اندیکاتوها و تحلیل‌های زیادی استفاده می شود، در این نوشتار سعی کردیم کاربردی ترین ها را معرفی کنیم.

در این نوشتار قصد داریم بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم و با استفاده از اندیکاتورها و تنظیم آن‌ها به سود بالاتری دست یابیم.

نوسان گیری سود بالایی دارد، زیرا همان طور که می‌دانید نوسان گیری یعنی معامله در تایم فریم روزانه، باز کردن معامله و بستن آن در همان روز،  که انجام آن زمان بسیار کمی می‌خواهد و گاهی در چند دقیقه نیز انجام می شود.

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال همواره پذیرای معامله‌گرانی است که قصد استفاده از فرصت‌های بی‌شمار آن را دارند. در این میان برخی از معامله‌گران با اهداف بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و عده‌ای دیگر با اهداف کوتاه‌مدت به دنبال بهترین روش نوسان گیری از ارز دیجیتال هستند.

هر یک از این گروه‌ها، استراتژی‌های متفاوتی را در فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کار می‌گیرند. در ادامه به روش هایی خواهیم پرداخت که به ما کمک می کنند چگونه برای ارز دیجیتال نوسان گیری کنیم.

تریدرها در بازارهای مالی بر اساس اهداف مالی و زمانی که صرف نمودار‌ها و تحلیل‌ بازار می‌کنند، به چند دسته تقسیم می‌شوند. معامله‌گرانی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌ خرید و فروش می‌کنند، نوسانات بازار برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. این تریدرها تلاش می‌کنند تا با شناسایی نقاط خرید و فروش، بهترین روش نوسان گیری از ارز دیجیتال را به کار گیرند.

از بهترین استراتژی نوسان گیری برای ارز دیجیتال معامله‌گر می تواند با روش‌هایی مانند خرید پله‌ای در قیمت‌های پایین‌تر، میانگین قیمت خرید خود را پایین‌تر بیاورد تا در صورت رشد قیمت سریعتر از قبل سرمایه اولیه‌ خود را بازیابد و یا با استفاده از توقف حدضرر می‌تواند در صورتی که قیمت بر خلاف روند مورد انتظارش پیش رفت، خود را در برابر ریزش‌های احتمالی محافظت کند. بهترین استراتژی نوسان گیری برای ارز دیجیتال که بصورت مستقیم برای شما سیگنال صعودی و سیگنال نزولی صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

استفاده از اندیکاتور

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

 

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فعال از شاخص‌های فنی (اندیکاتور ها) برای شناسایی نقاط ورود و خروج معاملات خود استفاده می‌کنند که از بهترین روش نوسان گیری از ارز دیجیتال است.

اندیکاتورها نقش مهمی در تحلیل و بررسی‌های ما دارند و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند سودهای خوبی را نصیب ما کند و بالعکس استفاده نادرست از آنها می‌تواند ما را متضرر کند.

MACD : یکی از اندیکاتورهای مورد استفاده برای بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال اندیکاتورمک دی است، این اندیکاتور از معروف‌ترین اندیکاتورهای موجود بوده و سیگنال‌دهی این اندیکاتور به شرح زیر است:

در مک دی هر زمان که میانگین متحرک نمایی ۱۲ دوره‌ای (که با خط قرمز روی نمودار قیمت نشان داده شده است) بالاتر از میانگین متحرک نمایی دوره‌ای ۲۶ دوره (خط آبی رنگ در نمودار قیمت) است.

سیگنال صعودی و هنگامی که میانگین متحرک نمایی ۱۲ دوره ای زیر میانگین متحرک نمایی ۲۶ دوره‌ای باشد، سیگنال نزولی به ما می‌دهد. اگر میله‌های هیستوگرام از پایین به بالای خط صفر قطع کند سیگنال صعودی ما را تایید می‌کند و بالعکس اگر میله‌های هیستوگرام از بالا به پایین خط صفر را قطع کند سیگنال نزولی ما را تایید می‌کند و راه چگونه برای ارز دیجیتال نوسان گیری کنیم را به نشان میدهد. هرچه فاصله بین دو میانگین متحرک بیشتر شود یعنی قیمت با قدرت بیشتری به روند خود ادامه می‌دهد.

تنظیمات کلیدی برای استراتژی ۴۰۰۰ دلاری:

  • میانگین متحرک ۱۲ ۶
  • میانگین متحرک ۲۶ ۱۲
  • عدد ۹ ثابت بماند.

میانگین متحرک: میانگین متحرک یک ابزار تحلیل تکنیکال ساده است. میانگین‌های متحرک معمولاً برای شناسایی جهت روند قیمت یا تعیین سطح حمایت و مقاومت آن استفاده می‌شوند. هر چه مدت زمان میانگین متحرک بیشتر باشد، تأخیر بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

معامله گران برای محاسبه میانگین متحرک بر اساس اهداف معاملاتی خود ممکن است دوره‌های زمانی متفاوتی را انتخاب کنند. از میانگین متحرک کوتاه‌تر معمولاً برای معاملات کوتاه مدت استفاده می‌شود، در حالی که میانگین متحرک بلندمدت بیشتر برای سرمایه‌گذاران بلند مدت مناسب است.

تعیین عدد میانگین متحرک کاملا شخصی است و باید متناسب با استراتژی شما باشد، در این استراتژی شما از ۲ میانگین متحرک استفاده خواهید کرد.

تنظیمات کلیدی میانگین متحرک:

  • میانگین متحرک اول با عدد ۳ به رنگ قرمز
  • میانگین متحرک دوم با عدد ۶ به رنگ سیاه
  • نحوه سیگنال‌گیری از استراتژی:

نحوه سیگنال‌گیری از استراتژی به این صورت خواهد بود که شما اندیکاتور مک دی و میانگین متحرک‌ها را با تنظیمات ذکر شده بر روی چارت معاملاتی خود اضافه کنید.

ورود به معامله صعودی بازار:

  • اگر میانگین متحرک سیاه رنگ میانگین متحرک قرمز رنگ را به سمت بالا قطع کند.
  • اگر میانگین متحرک‌های نمایی اندیکاتور مک دی نیز کراس رو به بالا را نشان دهند.
  • اگر میله‌های هیستوگرام اندیکاتورمک دی نیز خط صفر را به سمت بالا قطع کند.

ورود به معامله نزولی بازار:

  • اگر میانگین متحرک سیاه رنگ میانگین متحرک قرمز رنگ را به سمت پایین قطع کند.
  • اگر میانگین متحرک‌های نمایی اندیکاتور مک دی نیز کراس رو به پایین را نشان دهند.
  • اگر میله‌های هیستوگرام اندیکاتور مک دی نیز خط صفر را به سمت پایین قطع کند.

نکته: حتما باید هر سه شرط برقرار باشد که ما وارد معامله شوم در صورت برقرار نبودن هر یک از شروط ذکر شده شما مجاز به ورود به معامله نیست. برای درک بهتر شما چند نمونه از بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال را برای شما آورده‌ایم به مثال زیر توجه فرمایید:

نمونه سیگنال نزولی:

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

نمونه سیگنال صعودی:

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

در نتیجه در جواب سوال، چگونه برای ارز دیجیتال نوسان گیری کنیم؟ حتما به نام این اندیکاتور برخورد می کنید زیرا کار کردن با آن اطلاعات مورد توجهی به می دهد.

خروج از معامله: شرط خروج از معامله دقیقا زمانی به ما صادر می‌شود که خلاف شروط ذکر شده برای ما صادر شود یعنی اگر در سیگنال لانگ باشیم استراتژی خلاف آن یعنی سیگنال سل صادر کند.

اندیکاتور MA یا مووینگ اوریج: اندیکاتور MA یا مووینگ اوریج ، می تواند در پیدا کردن روند به شما کمک کند و همچنین می تواند به عنوان خط حمایت و مقاومت عمل نماید. برای بهترین روش نوسان گیری از ارز دیجیتال مقدار مووینگ اوریج را بر روی عدد 9 یا 8 قرار داده و تست نمایید.

شاید همه رمزارزها ، با یک استراتژی نوسان گیری ، خوب عمل نکنند ، پس سعی کنید روی چند ارز دیجیتال کار کنید این کار باعث می شود بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال را تشخیص دهید. اما گاهی بعضی رمزارزها ، برای مدتی حرکت خوبی نداشته باشند پس به سراغ دیگر رمزارزها بروید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

اندیکاتور RSIا: ندیکاتور RSI یکی از اندیکاتورهای مهم و کاربردی است که معامله گران از آن استفاده می کنند ، مقدار پیش فرض آن 14 میباشد اما پیشنهاد من عدد 5 یا 7 است. حتما با این دو عدد تست نمایید.

عدد 14 برای تایم فریم های بزرگ مناسب است اما برای اسکالپ ، عدد پایین تر بهتر است.اندیکاتورRSI  جزو بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال است.

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

تحلیل فاندامنتال

نقش اخبار و رویداد مربوط به ارزهای دیجیتال را در قیمت آن‌ها دست کم نگیرید. برای نمونه خبر اضافه شدن به صرافی‌های معتبر، هاردفورکی که اتفاق افتاد و یا نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ) می‌توانند بر روی قیمت تاثیرگذار باشند.

یا کسی که به بهترین استراتژی های نوسان گیری بیت کوین می رسد اخبار و شبکه های اجتماعی افرادی مانند ایلان ماسک را بررسی می کند. تریدرها با در نظر گرفتن این رویدادها، اقدام به پیش‌خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند و تقاضا را برای خرید آن بالا می‌برند.

معمولا رویدادهایی که زمان آن‌ها از قبل مشخص است، در بازار پیشخور می‌شوند و تاثیرشان را قبل از تاریخ وقوع رویداد بر روی قیمت می‌گذارند. نوسانات بالای ارزهای دیجیتال و غلبه احساسات بر معامله‌گران، معمولا بیشتر اوقات نقشه‌های ریخته شده را خراب می‌کنند.

پس معاملگری که به دنبال بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال است تحلیل اخبار را جدی می داند. در ادامه برخی از توصیه‌هایی که معامله گری که بهترین روش نوسان گیری از ارز دیجیتال را میداند باید آن‌ها را به خاطر بسپارند را گوشزد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

نمودارتان را شلوغ نکنید

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین تریدرهای بازار ارز دیجیتال معمولا از اندیکاتورهای ثابتی برای تحلیل نمودارهایشان استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها اندیکاتور MACD را به همراه RSI به کار می‌گیرند. اندیکاتورها می‌توانند تایید اضافه‌ای برای انجام دادن یا ندادن یک معامله باشند.

اما نمی‌توان به تنهایی بر روی آن‌ها اتکا کرد. برای نمونه نمی‌توانید بیت کوین‌هایتان را تنها به این دلیل که شاخص RSI بالای ۷۰ قرار گرفته، بفروشید. اندیکاتورهایی که با آن‌ها بیشتر احساس راحتی می‌کنید بشناسید و سعی کنید تنها از یک یا دو ابزار بیشتر استفاده نکنید.

استاپ‌لاس یا حد ضرر

هر تریدری که فکرش را بکنید، احتمال دارد تحلیلش اشتباه از آب درآید. برای همین هم همیشه باید آماده سناریویی باشید که از اتفاق افتادنش خوشحال نمی‌شوید. قابلیت حدضرر این اطمینان را به شما می‌دهد که معامله‌هایتان را کنترل شده پیش ببرید و دور پیروزی خود را حفظ کنید.

البته حدضرر برای معامله‌گران حرفه‌ای در هنگام نوسان گیری، می‌تواند یک قابلیت دست و پاگیر باشد و با اینکه بازار در جهت میل آن‌ها پیش می‌رود، معاملاتشان به خاطر حرکات شدید قیمتی ناشی از ورود نهنگ‌ها، با اندکی ضرر بسته شود.

استفاده ازپولبک‌ها برای وارد شدن به معاملات

پولبک‌ها یکی از بهترین و امن‌ترین نقاط برای وارد شدن به معاملات هستند. شکسته شدن خطوط مقاومت و خط روند‌های نزولی معمولا با بسته شدن کندل‌ها بر روی آن و حجم بالای معاملات تایید می‌شود. با این حال بیشتر مواقع قیمت دوباره به خط روند برمی‌گردد و فرصتی تازه برای ورود خریداران جدید به بازار فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

اطلاع از روند بیت کوین

بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال شماره یک بازار که سهم زیادی از آن را در اختیار دارد، همواره بر روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال تاثیرگذار بوده است اما بهترین استراتژی های نوسان گیری بیت کوین با دیگر رمزارزها تفاوتی ندارد.

همبستگی میان بیت کوین وآلت کوین‌ها، معامله‌گران را وادار به دنبال کردن روند قیمت بیت کوین در زمان‌هایی که اقدام به معامله‌ آلت‌ کوین‌ها می‌کنند، کرده است. این ارتباط گاهی اوقات به این صورت است که با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت سایر ارزهای دیجیتال هم افزایش می‌یابد.

بیت کوین همیشه در صدر بوده ارز های دیجیتال بوده و موقعیت خود را در فضای رمزنگاری حفظ کرده است. این ارز قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده است که بیشترین تقاضا را برای ارزهای رمزنگاری شده جهانی دارد.

به طور کلی، اکثر مردم با بیت کوین آشنایی دارند و حداقل نام آن را شنیده‌اند و به دنبال بهترین استراتژی های نوسان گیری بیت کوین هستند. به همین خاطر در سطح جهانی، BTC دارای بالاترین نرخ پذیرش در مقایسه با دیگران است و اکنون گفته می‌شود این رمزارز برای تریدهای روزانه مناسب است.

بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

رشد ارزهای دیجیتال فرصتی مناسب برای ایرانیان مشتاق به معامله‌گری ایجاد کرده زیرا محدودیت‌های بسیار کمتری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و بهترین استراتژی نوسان گیری برای ارز دیجیتال در دستررس است و یک شخص عادی به سادگی و بدون داشتن شرایط خاص می‌تواند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد. با این حال، شروع استراتژی ترید روزانه در این بازار فرایند پیچیده‌تری نسبت به بورس دارد.

معامله گرانِ رمزارزها، برای انجام ترید روزانه‌ی خود نیازمند عملکرد و واکنش‌های سریع هستند؛ از طرفی بررسی طیف گسترده ای از اندیکاتورها فرایندی دقیق می‌باشد و نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد تحلیل تکنیکال برای بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر