;
coinex

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

مقایسه و بررسی دقیق دو گوشی هم رده منجر به اتخاذ تصیم دقیق و بهتری در خرید گوشی می شود. با مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 همراه شما هستیم.

کمپانی هوآوی از رقبای قدیمی سامسونگ است ولی به تازگی با مشکلات و بحران‌های کمبود قطعات سخت‌افزاری رو به رو شده است. این مشکلات باعث شده تا هوآوی مانند قبل حضور پر رنگی در میدان رقابت‌ها نداشته باشد.

نبرد میان چینی‌ها و کره‌ای‌ها در برهه‌ای بسیار جالب و نزدیک بود. از زمانی که ایالات متحده آمریکا این کمپانی چینی را تحریم کرد و راه را بر واردات سخت‌افزار و به خصوص تراشه‌های کوالکام بست، شاهد افت ارزش سهام این شرکت هستیم.

با این اوصاف چینی‌های پرتلاش مانند قبل در تلاش‌اند تا بتوانند بخشی از عقب ماندگی‌هایشان را جبران نمایند. هوآوی نوآ 9 از جمله میان‌رده‌هایی است که آمده تا با سایر میان‌رده‌های بازار رقابت کند. امروز و در این نوشتار قصد داریم به مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 بپردازیم.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

سامسونگ گلکسی A52 از جمله گوشی‌هایی است که در رده میانی گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و طرفداران بسیاری دارد. سری A سامسونگ بسیار پرطرفدار است و امکانات جذابی نیز دارد. هوآوی نوآ 9 به علت مشکلات هوآوی دیرتر عرضه شده است اما بررسی این دو گوشی خالی از لطف نیست.

از جمله نقاط قوتی که نوآ دارد می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. همچنین سخت‌افزار این اسمارت‌فون رضایت اکثر کاربران را جلب خواهد کرد. از طرف دیگر، گلکسی A52 با طراحی جذاب و سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند وارد بازار شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

طراحی و ساخت: هوآوی نوآ 9 بهتر است یا گلکسی A52

همین چند هفته پیش بود که نوآ 9 وارد بازار شد و البته هنوز در بازار ایران به طور گسترده عرضه نشده است. طی یک مقاله جداگانه به بررسی هوآوی نوآ 9 پرداخته‌ایم. همچنین در مقاله‌ای دیگر به بررسی و مقایسه هوآوی نوآ 9 با شیائومی پوکو ایکس 3 پرو پرداختیم که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

در طراحی پنل پشتی شاهد یک ماژول چهارگانه هستیم که در کادری بیضی شکل قرار گرفته‌اند. این دوربین‌ها به ترتیب یک دوربین عریض 50 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و عمق‌سنج هستند.

طراحی ماژول‌ها و نحوه چینش آنها دوال رینگ است. چنین طراحی مانند سری قبلی است و اندک تغییراتی هم به همراه خواهد داشت. دوال رینگ یعنی آنکه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در حلقه بالایی و ابتدایی و سه دوربین دیگر در حلقه دوم قرار خواهند گرفت. در کنار سه دوربین در حلقه دوم، فلاش ال ای دی نیز تعبیه شده است.

ابعاد این گوشی 160 در 73.7 در 7.8 میلی‌متر است که باریک‌تر و سبک‌تر از میان‌رده‌های دیگر است. وزن 175 گرمی این گوشی ایده آل است و می‌توان به طراحی گوشی امیدوار بود. در پنل پشتی نوآ 9 لوگوی اختصاصی Nova دیده می‌شود.

سنسور اثر انگشت اپتیکال نوآ 9 نه در پنل پشتی است و نه با کلیدهای پاور ادغام شده است بلکه زیر صفحه نمایش تعبیه گردیده که اقدام شایسته‌ای برای هوآوی است. در فریم سمت راست دکمه‌های پاور و تنظیم صدا دیده قرار دارند و در لبه پایینی نیز درگاه شارژ تایپ سی تعبیه شده است.

در قاب جلویی صفحه نمایش اُولدی را می‌بینیم که تقریبا 90 درصد پنل جلویی را پوشانده و دو لبه آن حالت خمیده دارند. در بخش طراحی گرچه تغییرات محسوسی نسبت به قبل دیده می‌شود اما چندان شاهد نوآوری و خلاقیت سازندگان نوآ 9 نیستیم.

طراحی بدنه مات است و بنابراین در برابر آثار لک و چربی دست عملکرد رضایت بخشی دارد. صفحه نمایش این گوشی چندان بزرگ نیست ولی از رقیب سامسونگی خود نه بزرگتر است و نه کوچکتر. دو لبه خمیده این صفحه نمایش ممکن است روی سطوح صاف کمی لق بخورد.

هوآوی نوآ 9 ساسمونگ گلکسی A52
ابعاد 160 در 73.7 در 7.8 میلی‌متر 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر
وزن 175 گرم 189 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

یکی از قسمت‌های مهم هر گوشی که نظر مخاطب را جلب می‌کند طراحی آن است. طراحی گوشی‌های سامسونگ همیشه برای مخاطبان جذاب بوده است و یکی از دلایل خرید گوشی‌های این برند، طراحی زیبا و خوش ساخت آن است.

با مشاهده نسل قبلی گوشی‌های سری A می‌بینیم که تغییر عمده‌ای در نسل جدید صورت پذیرفته است. در گلکسی A52 بدنه حالتی مات دارد و ظاهر کمی کلاسیک‌تر شده است. همچنین جنس بدنه دیگر فلزی یا شیشه‌ای نیست بلکه پلاستیک است.

یکی از بخش‌هایی که عمده‌ترین تغییرات را پذیرفته است، پنل پشتی A52 است. این بخش دیگر نه انحنایی دارد و نه خمیدگی خاصی! ماژول‌های دوربین مانند قبل روی یک قاب مستطیل شکل سوار شده‌اند و از عمق پنل پلاستیکی درآمده‌اند.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
هوآوی نوآ 9 بهتر است یا گلکسی A52 / هوآوی نوآ 9 بهتر است یا گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و بنفش عرضه شده است و تماما مات هستند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در دو رنگ آبی و مشکی که متمایل به خاکستری است، آثار چربی و انگشت روی سطح جذب می‌شوند. طبیعتا رنگ مشکی نیز به خاطر کدر بودن، آثار لکه را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

ما از گواهی مقاومت IP در نوآ اطلاع دقیقی نداریم اما در گلکسی A52 شاهد گواهی IP67 هستیم و این بدان معناست که گلکسی A52 می‌تواند تا 30 دقیقه در برابر فشار آب در عمق یک متری دوام بیاورد. در این مورد گلکسی برتر از هوآوی عمل کرده است.

وزن گلکسی A52 نسبت به نوآ 9 چند گرمی بیشتر و حدود 189 گرم است که در ابعاد 8.4 در 75.1 در 159.9 مناسب به نظر می‌رسد و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. هر دو گوشی پتانسیل بالایی برای کارکردهای طولانی دارند و می‌توان با آنها یک روز کامل سر کرد.

نمایشگر این گوشی نسبت تصویر 20:9 را با ابعاد 6.5 اینچی ارائه می‌کند. همچنین صفحه نمایش آن با شیشه کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و گوشه‌های صفحه نمایش کمی گرد است. 84.1 درصد از فضای گوشی را صفحه نمایش 6.5 اینچی پوشانده که در مقایسه با نوآ 9 عدد کمتری است.

سنسور اثر انگشت اپتیکال با توجه به پنل OLED و مانند هوآوی، زیر نمایشگر تعبیه شده و دقت مناسبی دارد اما طبیعتا از سرعت عمل بالایی برخوردار نیست. فریم گلکسی A52 پلاستیکی است و برخلاف قاب پشتی رنگ مشابه بدنه آن چربی دست را به خود می‌گیرد. در لبه راست فریم و در یک ارتفاع مناسب شاهد دکمه‌های پاور و کنترل صدا هستیم که بدون تلاش خاصی دستیابی به آن میسر است.

روزنه میکروفون و نیز درگاه سیمکارت روی لبه بالایی فریم تعبیه شده‌اند و خوشبختانه در سمت چپ گوشی شاهد هیچگونه دکمه یا درگاهی نیستیم. روی لبه پایینی فریم هم مانند اکثر میان‌رده‌ها شاهد جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه تایپ سی هستیم.

نمایشگر: مشخصات Huawei Nova 9 و Galaxy A52

در ادامه مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 به صفحه نمایش این دو گوشی می رسیم. نوآ 9 از نمایشگری 10 بیتی با پنلی اُولد بهره می‌برد. این نمایشگر قابلیت نمایش حدود یک میلیارد رنگ دارد و رقیب سامسونگی آن نیز پنلی سوپر آمولد دارد.

پنل اُولد این دستگاه همان‌طور که گفتیم دارای دو لبه خمیده است و اندازه آن 6.57 اینچ خواهد بود. این صفحه نمایش حدود 90 درصد پنل جلویی را پوشانده و در واقع نسبت نمایشگر به بدنه آن 89.9 درصد است که برای نوآ 9 قابل قبول به نظر می‌رسد.

کیفیت تصویری که این صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار می‌دهد مانند سایر هم‌رده‌ها 2340 در 1080 است. البته گلکسی رزولوشن 2400 در 1080 ارائه می کند که خب تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. کشیدگی تصویر آن نیز 9: 19.5 است. میزان تراکم پیکسلی نوآ 9 392 پیکسل در هر اینچ است در حالی که A52 حدود 407 در هر اینچ پیکسل دارد.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

خوشبختانه نرخ نوسازی تصویر در این گوشی 120 هرتز است. گرچه چنین نرخی برای نوآ 9 ممکن است عملکرد باتری و صفحه‌نمایش را تحت‌الشعاع قرار دهد اما چنین نرخ تازه‌سازی امروزه بیشتر در پرچمداران به کار می‌رود. گر چه نرخ نوسازی 120 هرتز به نوعی در انحصار پرچمداران است اما میان‌رده‌های امروز ما هر دو از این نرخ بهره‌مند شده‌اند که خبر خوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

هوآوی نوآ 9 ساسمونگ گلکسی A52
نوع نمایشگر OLED Super AMOLED
سایز 6.57 اینچ 6.5 اینچ
کیفیت تصویر 2340 در 1080 2400 در 1080
تراکم پیکسلی 392 در هر اینچ 407 در هر اینچ

مقایسه هوآوی نوآ 9 با ساسمونگ گلکسی A52

گلکسی A52 پنل 6.5 اینچی از نوع سوپر آمولد دارد و همان‌طور که گفتیم، کیفیت تصویر در آن 2400 در 1080 پیکسل است. چنین وضوحی می‌تواند تراکمی در حدود حداکثر 407 و حداقل 394 پیکسل بر اینچ را به نمایش بگذارد که برای یک میان‌رده جذاب به نظر می‌رسد.

نرخ تازه‌سازی که گوشی گلکسی  A52 فایوجی در اختیار کاربر می‌گذارد عدد 120 هرتز است و اگر خیال کرده‌اید که سازندگان کره‌ای آن نرخ متغیر برای آن در نظر گرفته‌اند در اشتباه به سر می‌برید. با این حساب کاربر باید از میان اعداد 60، 90 و 120 هرتز یکی را برگزیند.

کاربران میان‌رده‌ها مطمئنا انتظار نرخ متغیری مانند آیفون 13 را ندارند چرا که سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی باید در هماهنگی کامل باشند و همچنین عدم برخورداری از فناوری LTPO از دلایل عمده محرومیت از نرخ متغیر است.

یکی از نقاط ضعف صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A52 فایوجی نسبت به نسخه فورجی‌اش، روشنایی آن است که باید بگوییم نسخه فورجی روشنایی بهتری را به مخاطب ارائه می‌دهد. فرض کنید اگر روشنایی صفحه‌نمایش گوشی شما 50 درصد باشد، حداکثر روشنایی در حالت دستی 542 و در حالت خودکار چیزی حدود 834 نیت خواهد بود.

در مقام مقایسه با نسخه فورجی باید اعتراف کنیم که 32 درصد تاریک‌تر عمل می‌کند. این اعداد وقتی که کل صفحه نمایش روشن باشد در همان حالات بالا به ترتیب به 437 و 855 نیت می‌رسد. متاسفانه به علت تازه عرضه شدن نوآ 9 اطلاعات دقیقی از این گوشی در بخش روشنایی نداریم.

روشنایی گوشی گلکسی A52 فایوجی در قسمت میانی صفحه‌نمایش به حداکثر نور خود می‌رسد و حداقل روشنایی هم 1.81 نیت خواهد بود. در هر حال باید بدانید که این نمایشگرها زیر نور آفتاب یا تاریکی اتاق، خوانایی خوبی دارند اما نمایشگر گلکسی A52 فایوجی کمی تاریک‌تر از نسخه فورجی آن است.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
مشخصات Huawei Nova 9 و Galaxy A52 / مشخصات Huawei Nova 9 و Galaxy A52 / هواوی نوا 9 بخریم یا گلکسی a52

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

دوربین: مشخصات Huawei Nova 9 و Galaxy A52

تا اینجا با مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 همراه شما بوده‌ایم. امروز ابتدا از دوربین سلفی این گوشی شروع می‌کنیم. هوآوی نوآ در قسمت دوربین سلفی از لنزی 32 مگاپیکسلی برخوردار شده است. این لنز دقیقا شبیه دوربین سلفی گلکسی A52 است و به نظر می‌رسد تنها تفاوت این دو لنز در گشودگی دیافراگم آنها است.

هوآوی نوآ 9 مجهز به ماژول چهارگانه در پنل پشتی است. دوربین اصلی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم آن 1.9 است. چنین دیافراگمی قادر است تا 40 درصد نور بیشتری جذب کند و در مقایسه با سایر دوربین‌های معمولی عملکرد خوبی دارد.

گشودگی دیافراگم 1.9 منجر به ثبت تصاویر پروضوح‌تر در تاریکی و شرایط کم نور می‌شود. سری نوآ 9 از بزرگترین سنسور  به کار گرفته شده برخوردار است. خوشبختانه هوآوی در این بخش گل کاشته و از موتور پردازش تصویر ایکس دی فیوژن بهره برده است. (چیزی که گلکسی آ 52 از آن بی‌بهره است.)

علاوه بر دوربین عریض 50 مگاپیکسلی، این دستگاه از دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 استفاده نموده. مانند سایر میان‌رده‌های بازار و برای جلب توجه از دو دوربین 2 مگاپیکسلی نیز در این سری استفاده شده است.

لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی به ثبت تصاویری با گشودگی دیافراگم 2.4 می‌پردازد و وظیفه لنز عمق سنج 2 مگاپیکسلی نیز ثبت عکس‌ها و بوکه سازی است. یکی از قابلیت‌های جالب دوربین این گوشی، ولاگ است که با آن می‌توانید وقایع روزانه‌تان را ثبت نمائید.

زوم صوتی از دیگر ویژگی‌های نوآ 9 است. دوربین اصلی از قابلیت حالت شب یا نایت مود نیز بهره برده و یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های فیلم‌برداری این سری دوال ویو است. با این قابلیت خواهید توانست هنگام فیلم‌برداری هم از دوربین اصلی عقب و هم از دوربین سلفی جلو استفاده کنید.

پس تا اینجا فهمیدیم که نوآ 9 در زمینه دوربین عکاسی و فیلم‌برداری خلاقیت زیادی به خرج داده و رقیب آن از چنین آپشن‌هایی در گوشی میان‌رده‌اش استفاده ننموده است.

دیگر قابلیت نوآ 9 که سامسونگ از آن محروم است، مولتی کمرا یا دوربین چندگانه است. با فعال سازی این حالت می‌توانید به نزدیک‌ترین گوشی ممکن متصل شوید و با این کار بتوانید به زوایای بیشتری دسترسی یابید. خبر خوب دیگر برای دوربین این گوشی بهره‌مندی از نرم‌افزار ویرایش ویدئوی Petal Clip است که خوشبختانه کار با آن ساده و راحت است.

پس در زمینه دوربین دیدیم که نوآ 9 تمام برگه های آس خود را رو کرده و خواسته بخش اعظم نوآوری‌هایش را در این قسمت به رخ بکشد. البته هوآوی روی دوربین گوشی‌هایش همیشه حساس بوده است و همان‌طور که می‌دانید رکورد بهترین گوشی هم از نظر دوربین در دست پرچمدار آن یعنی پی 50 پرو است.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / هواوی نوا 9 بخریم یا گلکسی a52

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

نوع دوربین هوآوی نوآ 9 سامسونگ گلکسی A52
دوربین عریض 50 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

در بخش دوربین گلکسی A52 باید بگوییم که مانند هوآوی نوآ 9 با چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج رو به رو هستیم. راجع به سنسورهای این گوشی اطلاعات چندانی در دست نیست. رابط کاربری دوربین مانند قبل است و در نیمه پایین می‌توانید بین حالت‌های مختلف استفاده از دوربین جا به جا شوید. در نوار بالایی به منوی تنظیمات دوربین، فلش، تایمر، نسبت تصویر و فیلترها دسترسی خواهید داشت.

از جمله حالت‌هایی که گوشی گلکسی A52 در اختیار کاربر می‌گذارد می توان به حالت عکاسی خودکار، فیلم‌برداری خودکار با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد. حالت Single Take به شما امکان می‌دهد تا به صورت هوشمند، مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدئوها را به ثبت برسانید.

حالت جدیدی که با عنوان Fun مشخص شده است، به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به نرم‌افزار جانبی اسنپ چت، فیلترهای آن را داشته باشد. (این حالت نیازمند دسترسی به اینترنت است) در حالت Pro می‌توانید با تغییر ISO از سطح 50 تا 4000 عکاسی حرفه‌ای انجام دهید. همچنین می‌توانید کنتراست تصویر را تنظیم کنید یا سرعت شاتر و نوردهی را کم و زیاد نمائید. با دوربین واید، سلفی و اولتراواید گلکسی A52 می‌توانید در شب عکاسی کنید.

دوربین عریض این گوشی دارای حسگری 64 مگاپیکسلی است که ساخته سونی IMX686 است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌گیرد. چنین حسگری در پشت لنزی با فاصله کنونی 26 میلی‌متری و لرزشگیر اپتیکال تصویر تعبیه شده است. با این اوصاف دوربین این گوشی با حسگری بزرگ و دیافراگمی باز تر توانایی ثبت تصاویر پرواضحی را داراست.

از دیگر نکات قابل توجه گوشی سامسونگ گلکسی A52  بهره‌مندی دوربین 64 مگاپیکسلی آن از فیلتر رنگی Quad Bayer است. نحوه کارکرد این فیلتر به این صورت است که برای ثبت عکس‌های واضح و روشن، هر چهار پیکسل را به یک رنگ در می‌آورد و داده‌های آنها را به صورت اجتماعی و در 16 مگاپیکسل در اختیار کاربر می‌گذارد.

عملکرد لرزشگیر اپتیکال بدین صورت است که با تحت تاثیر قرار دادن دوربین عریض در تاریکی، عکس‌های واضح تری را به ثبت می‌رساند. دوربین فوق عریض با نسخه های قدیمی تفاوتی ندارد و برای ثبت تصاویر از سنسور 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه ای استفاده می‌کند. مثل دیگر هم رده‌ها لرزشگیر اپتیکال در دوربین فوق عریض جایی ندارد.

در رابطه با تصاویری که دوربین فوق عریض ثبت می‌کند باید بگوییم که در روشنایی روز تقریبا همه چیز مانند دوربین عریض است اما مسلما باید در مواردی مثل جزئیات کمتر باشد و نویز بیشتری به همراه داشته باشد. در تاریکی، دوربین فوق عریض تصاویر معقولی را به ثبت می‌رساند. در گوشی گلکسی A52 شاهد حالت شب روی دوربین فوق عریض هستیم اما متاسفانه چون نقاط تصویر را بیش از حد روشن می‌کند، جزئیات محو می‌شوند.

گلکسی A52 سیستم بزرگنمایی خودش را روی دوربین عریض، با کمک کراپ دیجیتال و تا سقف 10 برابر ایجاد کرده است. چنین کراپ دیجیتالی روی عکس‌های دوربین عریض نهایتا تا 2 یا 3 برابر نتایج رضایت بخش به ارمغان می‌آورد.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مشخصات huawei nova 9 و galaxy a52

برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک گلکسی A52 از لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همان‌طور که می‌دانیم نباید در چنین لنزی انتظار وجود لرزشگیر اپتیکال یا حتی فوکوس خودکار داشته باشیم. در صورت وجود نور کافی، می‌توان انتظار ثبت تصاویر جذابی با این سنسور 5 مگاپیکسلی داشت اما باید دقت زیادی به خرج دهید چون ممکن است تصاویر با لرزش کوچکی تار شوند.

در مورد دوربین سلفی این دستگاه نیز باید بگوییم که سنسور 32 مگاپیکسلی از همان فیلتر رنگیQuad Bayer بهره‌مند است و تصاویر را به همراه لنز عریض 26 میلی‌متری ثبت می‌کند. ثبت تصاویر سلفی با جزئیات خوب و رنگ‌های طبیعی و نیز گستره داینامیکی وسیع، می‌تواند برای هر کاربری جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

همان‌طور که بالاتر شرح آن رفت، دوربین گلکسی A52 دارای ماژول عمق‌سنج 5 مگاپیکسلی است که با تفکیک بهتر سوژه و سنجش عمق آن عکس‌های پرتره خوبی ثبت می‌کند. تمام دوربین‌های پنل پشتی و نیز سلفی جز لنز ماکرو، توانایی فیلم‌برداری با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند.

چنین رزولیشنی در عموم دستگاه‌های میان‌رده جایی ندارد و باید گفت وضوح آن دارای جزئیات زیاد و رنگ‌های جذابی هستند. در پایان باید گفت که در وضوح فول اچ دی حالت سوپر استدی یا فوق ثابت برای رفع لرزش‌ها در اختیار کاربر گذاشته می‌شود.

سخت افزار: مشخصات Huawei Nova 9 و Galaxy A52

در ادامه مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 به سخت‌افزار این دو گوشی می‌رسیم. قلب تپنده هوآوی نوآ 9 را تراشه میان‌رده کوالکام زنده نگاه داشته است. تراشه اسنپدراگون 778 جی فورجی با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده و برای نوآ 9 به کار گرفته شده است. همان‌طور که مشاهده کردید هوآوی در این گوشی از شبکه فورجی استفاده کرده است.

گلکسی A52 نیز دو نسخه فورجی و فایوجی دارد که نسبت به هوآوی نوآ 9 آپشنال محسوب می‌شود چرا که به کاربر دو راه پیشنهاد می‌کند. البته نسخه فورجی در مقایسه با مودم فایوجی هزینه‌ها را کمی تعدیل می‌نماید.

علت چنین ناکامی تحریم‌های دنباله‌دار آمریکا است که باعث شده این شرکت از مودم‌های فایوجی شرکت‌هایی همچون کوالکام محروم بماند. شاید این خبر برای اکثر علاقه‌مندان هوآوی ناامید کننده باشد اما نبایدفراموش کرد که دامنه شمول اینترنت فایوجی هنوز که هنوز است در ایران چندان گسترده نشده است.

پردازنده‌های این تراشه نسبتا قوی را 8 هسته پوشش می‌دهند. ترکیب هسته‌های این ماژول، 4+4 است. چهار هسته با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با بیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتزی وظیفه پردازش‌های سنگین و سبک این گوشی را برعهده دارند.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
هوآوی نوآ 9 بخریم یا گلکسی A52 / مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مشخصات huawei nova 9 و galaxy a52

ماژول گرافیکی نوآ 9 نیز آدرنو 642 ال است که برای این گوشی کیفیت گرافیکی خوبی به ارمغان می‌آورد. در خصوص حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی این گوشی باید گفت که از یک رم 8 گیگابایتی و فضای داخلی 128 و 256 گیگابایتی استفاده می‌کند.

نوع حافظه نوآ 9 یو اف اس است و متاسفانه از درگاه حافظه جانبی برخوردار نیست. رم 8 گیگابایتی به نظر می‌رسد سرعت و روان بودن خوبی دارد و نباید در اجرای اپلیکیشن‌ها و فضای رابط کاربری دچار مشکل شد.

مشخصات هوآوی نوآ 9 سامسونگ گلکسی A52
تراشه اسنپدراگون 778 جی اسنپدراگون 750 جی
پردازنده مرکزی 8 هسته ای 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی آدرنو 642 ال آدرنو 619
حافظه ذخیره سازی 8/128، 8/256 6/128، 8/128، 8/256
رابط کاربری HarmonyOS 2.0 OneUI 3.1

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

قلب تپنده گوشی سامسونگ گلکسی A52 تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 750G 5G است که وظیفه پردازش دستورات شما را بر عهده دارد. نسخه فایوجی گوشی نسبت به فورجی از پردازنده قدرتمندتری برخوردار است که در پردازش‌های سی پی یو محور 15 درصد و در پردازش‌های جی پی یو محور 10 درصد عملکرد بهتری دارد.

پردازنده مرکزی گوشی از هشت هسته تشکیل شده است که دو هسته آن حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته دیگر حداکثر 1.8 گیگاهرتز را ارائه می دهند و کم مصرف خواهند بود. به لطف وجود چنین چیپستی، شاهد وای فای 6 و نسخه بلوتوث 5.1 هستیم و این تراشه در پردازش‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی است توان پردازشی حدود 4 ترافلاپس دارد.

بیشتر بخوانید:

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

در این خصوص قدرت پردازنده‌های هوآوی نوآ 9 بهتر ارزیابی می‌شود زیرا نوآ 9 چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی دارد، در حالی که گلکسی A52 در نسخه فایوجی‌اش از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد در زمینه پردازش، گوشی سامسونگ گلکسی A52 با مشکل مواجه نمی‌شود اما در مقایسه با رقیب خود عملکرد ضعیف‌تری دارد. همچنین با پردازنده گرافیکی آدرنو 619 کاربر کیفیت بصری بیشتری را تجربه می کند و سرعت عملکرد دستگاه نیز بالاتر خواهد بود.

ماژول گرافیکی گلکسی A52 آدرنو 619 است حال آنکه نوآ 9 از نسخه 642 آن استفاده می‌کند و تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. نتیجه این تفاوت‌ها در روان بودن و کیفیت دیداری و نرمی گوشی دیده می‌شود.

گلکسی A52 خوشبختانه از درگاه اختصاصی microSDXC بهره‌مند است که در کنار حافظه رم 6 یا 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت نیازهای اکثر کاربران را جوابگو خواهد بود. (ظرفیتی مشابه نوآ دارد)

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
هوآوی نوآ 9 بخریم یا گلکسی A52 / هوآوی نوآ 9 بخریم یا گلکسی A52 / هوآوی نوا 9 بهتر است یا گلکسی a52

باید بگوییم که این گوشی از وجود اسپیکر استریو بهره‌مند است. این اسپیکر در لبه پایین فریم و حاشیه بالایی نمایشگر تعبیه شده است. جک 3.5 میلی متری هدفون نیز وجود خواهد داشت.

نرم افزار: هوآوی نوآ 9 بهتر است یا گلکسی A52

در قسمت نرم‌افزار شاهد وجود لانچر اختصاصی هارمونی او اس هستیم. ویژگی‌های این لانچر منحصر به فرد برند هوآوی است و در رقابت با رابط کاربری شیائومی و سامسونگ است. از جمله قابلیت‌های این سیستم، اوپن سورس بودن یا متن باز بودن آن است.

این یعنی تمام توسعه دهندگان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توانند به کدهای فراخوانی شده این سیستم عامل دسترسی داشته باشند. از دیگر خوبی‌های این سیستم این است که می‌تواند در سایر محصولات الکترونیکی مانند تبلت و لپ تاپ هم به کار رود.

با این سیستم عامل می‌توانید از نقشه و مسیریابی مشترکی بر روی گوشی‌تان بهره‌مند شوید. فرض کنید مسیری را می‌خواهید طی کنید و امکان استفاده از گوشی‌تان را در طول مسیر ندارید. اکنون می‌توانید نقشه را روی گوشی خود مشخص کنید و ادامه مسیر را از روی ساعت هوشمندتان طی کنید.

از قابلیت‌های جذاب گوشی برای گیمرها این است که می‌توانند در بازی‌های چند نفره کنترل را روی چندین دستگاه منتقل کنند. قابلیت‌های دیر این سیستم عامل به شما امکان این را می‌دهد که از گوشی خود حداکثر استفاده را ببرید.

کار خوب سامسونگ این است که چنین میان‌رده‌ای را با آخرین نسخه رابط کاربری و سیستم عامل روانه بازار کرده است. گلکسی A52 از رابط کاربری پیش فرض OneUI 3.1 و اندروید 11 برخوردار است و مطابق با اظهارات خود سامسونگ کاربران می‌توانند از 3 سال پشتیبانی هم برخوردار شوند و این یعنی اینکه احتمال زیاد اندروید 14 را تجربه خواهند کرد.

این رابط کاربری در مقایسه با نسخه قبلی خود، تغییراتی داشته است. مثلا می‌توان در صفحه Home گوشی، افزوده شدن Google Discover را دید که شامل تازه‌های اخبار و مقالات اینترنتی است. این افزونه مطابق با الگوریتم های خود و بر اساس سلایق شما مطالب را به نمایش می‌گذارد. اگر خواهان چنین اخباری باشید این تغییر برایتان جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

از دیگر تغییرات جالب وجود نرم‌افزار «یافتن چیزهای هوشمند» یا همان «Smart Things Find» است که به شما دسترسی می‌دهد اگر گوشی خود را گم کنید، آخرین مکان آن را بیابید. اگر از کاربرانی باشید که گیم با گوشی هوشمندتان برای شما سرگرمی جذابی است، باید بگوییم در این بخش هم آپدیت‌های جذابی روی داده است.

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52
مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 / هوآوی نوا 9 بهتر است یا گلکسی a52

اپلیکیشن Game Launcher خوشبختانه به روزرسانی شده و اکنون می‌توانید با آن، مدت زمانی را که در بازی‌های مختلف صرف کرده‌اید مخفی کنید تا از عذاب وجدان خویش در امان باشید! حالا می‌توانید با سرعتی بیشتر به بازی هایتان دسترسی داشته باشید و اگر دقت نمائید هنگام بازی با کلیک بر روی گزینه گیم بوستر می‌توانید از امکاناتی مثل مخفی کردن تماس‌ها و پیغام‌ها هنگام بازی استفاده کنید.

باتری: هوآوی نوآ 9 بهتر است یا گلکسی A52

دو مدل جدید سری نوآ از شارژرهای مختلفی بهره‌مند اند. نسخه پرو از شارژر 100 واتی و نسخه استاندارد از فست شارژ 66 واتی برخوردار است. باتری نوآ 9 4300 میلی‌آمپری است که برای این گوشی مناسب به نظر می‌رسد.

هوآوی نوآ 9 سامسونگ گلکسی A52
ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر 4500 میلی آمپر
توان شارژر 66 واتی 25 واتی

مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52

گلکسی A52 در قسمت باتری از ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی برخوردار است. سازندگان گلکسی A52 فایوجی میزان شارژدهی این گوشی را در پخش ویدئو و وب گردی به ترتیب 20 و 16 ساعت می‌دانند. این گوشی از شارژ سریع 25 واتی بهره می‌برد و از شارژر درون جعبه نیز برخوردار است. سازندگان کره‌ای این گوشی می‌گویند که گلکسی A52 می‌تواند درعرض 30 دقیقه از شارژ صفر به نیمه برسد.

البته در قسمت شارژ توان باتری نوآ 9 4300 و گلکسی 4500 است اما تفاوت محسوس در شارژر فست آنها است. نوآ 9 از شارژری 66 واتی بهره‌مند است که منجر به سریع‌تر شارژ شدن گوشی می‌شود. گلکسی A52 با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به مدت 13 ساعت و 44 دقیقه روشن می‌ماند و در پخش ویدئو عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه هوآوی نوآ 9 با سامسونگ گلکسی A52 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر