coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آیا بیبی دوج کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

آیا بیبی دوج کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟ به بهترین جامعه در بازار ارزهای دیجتیال خوش آمدید. این شعاری است که در سایت رسمی یکی از خبرسازترین رمزارزها در طول سال‌های اخیر یعنی بیبی دوج کوین منتشر شده است.

همان‌طور که از نام این ارز دیجیتال مشخص است، Baby Doge Coin به نوعی فرزند دوج کوین است. هر دو این رمزارزها در طول این سال‌ها سودهای هنگفتی را نصیب برخی از خریداران خود کرده‌اند. اعضای جامعه آن‌ها نیز به شیوه‌ای افراطی از این توکن‌ها پشتیبانی و حمایت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم آیا بیبی دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم.

آیا بیبی دوج کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

مروری بر تاریخچه بیبی دوج کوین

روز یک ژوئن سال 2021 بود که خبر آغاز به کار پروژه بیبی دوج کوین در بازار رمزارزها رسانه‌ای شد. بیبی دوج کوین نیز مانند پدرش دوج کوین، یک پروژه میم به شمار می‌رود که جنبه سرگرمی خود را حفظ کرده است. اما توسعه‌دهندگان این پروژه در تلاش هستند تابا تعریف برنامه‌های جدی و جدید برای این بیبی دوج کوین، آن را از فضای سرگرمی صرف خارج کنند. تعریف نظام پرداخت پاداش جدید به اعضای جامعه، توکن‌های NFT یا غیرمثلی، صرافی غیرمتمرکز و کارت‌های اعتباری برای خرید و فروش با رمزارزها از جمله برنامه‌های این پروژه به شمار می‌رود. در خصوص این برنامه‌ها در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

اگر قرار باشد لیستی از ارزهای دیجیتال تهیه شود که در روزهای نخست رونمایی رشد قیمت سرسام‌آوری را تجربه کرده‌اند، حتما نام بیبی دوج کوین یکی از جایگاه‌های اول تا دهم این لیست را به خود اختصاص می‌دهد. در طول 21 روز ابتدایی عرضه عمومی Baby Doge Coin در سال 2021، قیمت این ارز دیجیتال به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد. در خصوص تاریخچه قیمت این رمزارز نیز در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

ویژگی‌های متمایزکننده Baby Doge Coin

پروژه بیبی دوج کوین دارای ویژگی‌هایی است که باعث شده در همین مدت زمان کوتاهی که از راه‌اندازی آن سپری شده است، جایگاه مناسبی را در بازار رمزارزها برای خود دست و پا کند. در این قسمت به چند مورد از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

بیبی دوج کوین برای سرمایه گذاری

1. اعضای جامعه بیبی دوج کوین؛ موتور متحرک این ارز دیحیتال

حد فاصل چند ماهی که از زمان رونمایی این ارز دیجیتال در سال 2021 سپری شده است، تعداد اعضای جامعه آن از 100 هزار نفر فراتر رفته است. مشابه این شبکه‌سازی گسترده تنها در تعداد معدودی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال فعال در بازار به چشم می‌خورد. البته ماجرا برای بیبی دوج کوین در مقایسه با دیگر رمزارزها متفاوت است؛ چرا که اعضای جامعه این توکن با دیدگاه متعصبانه‌ای به بیبی دوج کوین نگاه می‌کنند.

برای دستیابی به درک درستی از این مسئله توصیه می‌کنیم که حتما نگاهی به فعالیت اعضای جامعه این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … مراجعه کنید. اعضای جامعه این پروژه کاملا داوطلبانه در بحث بازارایابی برای بیبی دوج کوین و افزایش اعضای جامعه آن فعالیت می‌کنند. این تلاش‌ها نتایج بسیار خوبی را نیز به همراه داشته است. به نظر می‌رسد که در اثر تداوم این مسیر، اعضای جامعه بیبی دوج کوین در سال‌های آینده به یکی از بزرگ‌ترین جوامع در بازار رمزارزها تبدیل شوند.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، تلاش بسیاری از اعضای جامعه بیبی دوج کوین برای ذخیره و نگهداری این توکن است. این کار موجب می‌شود که عملا قیمت این ارز دیجیتال کمتر در مدار نزولی قرار بگیرد و در نتیجه فضا برای رشد هر چه بیشتر آن نیز مهیا گردد.

2. غیرمتمرکز بودن

شفافیت و اعتمادسازی دو رکن اساسی در پروژه بیبی دوج کوین به شمار می‌رود که از طریق تعریف مکانیزم‌های غیرمتمرکز در این پلتفرم محقق شده است. بخشی از دلایل ایجاد جامعه بزرگ و متعهد برای این ارز دیجیتال ناشی از همین مسئله است. توصیه می‌کنیم تا حمایت‌هایی که از سوی اعضای جامعه Baby Doge Coin در فروم‌های گفتگو مختص ارزهای دیجیتال مطرح می‌گردد را حتما مشاهده کنید.

3. سرعت بالا و کارمزد کم تراکنش‌ها

بیبی دوج کوین مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی شده است. همین مسئله دو دستاورد بزرگ را در مقایسه با پدرش یعنی دوج کوین برای این پروژه به ارمغان آورده است. سرعت تشکیل بلوک‌ها در بستر بلاک‌چین بیبی دوج کوین در حدود 5 ثانیه است. این عدد را زمان یک دقیقه‌ای که برای تشکیل بلوک‌ها در بلاک‌چین دوج کوین نیاز است، مقایسه کنید. همچنین زنجیره هوشمند بایننس باعث شده است که کارمزدهای گس تراکنش‌ها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

4. سیستم پاداش‌دهی مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت در خصوص ارز دیجیتال بیبی دوج، اعطای پاداش مناسب به کلیه دارندگان این توکن است. این سیاست با هدف تشویق کاربران به نگهداری دارایی‌های بیبی دوج کوین صورت می‌گیرد. در همین راستا 5 درصد از هزینه کلیه معاملات بیبی دوج بین کلیه کسانی که در همان لحظه این توکن را در کیف پول خود ذخیره دارند، اختصاص پیدا می‌کند. مکانیزم تقسیم این پاداش نیز بر مبنای میزان توکن‌هایی است که هر هولدر در اختیار دارد.

هر بار که قصد فروش بیبی دوج کوین را داشته باشید، باید 10 درصد مبلغ کل معامله را به عنوان کارمزد پرداخت کنید. نیمی از این مبلغ همان طور که در بالا اشاره کردیم، به عنوان پاداش بین دارندگان بیبی دوج کوین توزیع می‌شود. نیم دیگر این کارمزد برای اداره شبکه این ارز دیجیتال صرف می‌شود. به طوری که بخشی از آن در جریان فرآیند توکن‌سوزی به منظور پایداری قیمت بیبی دوج از بین می‌رود و بخشی دیگر در قالب استخر نقدینگی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ به صورت جفت ارز با توکن BNB ذخیره می‌شود. این سیاسی تأثیر بسیار زیادی روی حفظ ارزش بیبی دوج داشته است.

نگاهی به مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌دهندگان بیبی دوج کوین

در ادامه بحث از بیبی دوج کوین لازم است که به معرفی برنامه‌های اساسی که قرار است در این پروژه اجرایی شوند، اشاره کنیم. هر کدام از این برنامه‌ها می‌تواند نقش قابل توجهی برای رشد این ارز دیجیتال داشته باشد.

1. کارت اعتباری Baby Doge Coin

کارت اعتباری بیبی دوج کوین یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این پروژه است که طبق وعده توسعه دهندگان این پروژه در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد. به موجب این کارت اعتباری قابلیت‌های زیر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت:

  • قابلیت شارژ کردن کارت از طریق ارزهای فیات با استفاده از نقل و انتقال بانکی
  • قابلیت خرید ارزهای دیجیتال
  • قابلیت ارسال ارزهای دیجیتال
  • قابلیت مبادله ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات
  • قابلیت ارسال بیبی دوج کوین با استفاده از شماره تلفن همراه به هر جای دنیا

2. صرافی غیرمتمرکز بیبی دوج کوین

راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز یکی دیگر از برنامه‌های بیبی دوج کوین است که از طریق آن بازاری برای خرید و فروش انواع رمزارزها فراهم شود. صرافی غیرمتمرکز به صرافی گفته می‌شود که مدیریت تراکنش‌ها در آن توسط یک مجموعه متمرکز صورت نمی‌گیرد و تمام اعضای فعال در آن برای تأمین امنیت صرافی نقش‌آفرینی می‌کنند. کاربران در این گونه صرافی‌ها دیگر نیازی به ثبت نام و احراز هویت ندارند. کارمزد تراکنش‌ها نیز در این گونه صرافی‌ها به مراتب کمتر از صرافی‌های متمرکز است.

3. راه‌اندازی کیف پول اختصاصی

کیف پول اختصاصی بیبی دوج کوین با نام Baby Doge Paw شناخته می‌شود. این کیف پول ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که برای دارندگان توکن بیبی دوج کوین می‌تواند بسیار مفید باشد. راه‌اندازی این کیف پول اختصاصی در فاز چهارم برنامه توسعه پروژه بیبی دوج کوین پیش‌بینی شده است. با توجه به اینکه برنامه‌های سه فاز نخست توسعه این پروژه تا حدود زیادی نهایی شده است، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک باید شاهد رونمایی از این کیف پول اختصاصی نیز باشیم.

4. راه‌اندازی بازار NFT بیبی دوج کوین

بازار توکن‌های غیرمثلی یا NFT در طول سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرده است. پروژه‌های مختلفی نیز در این حوزه تعریف شده است که بیشتر آن‌ها را پروژه‌های گیمینگ تشکیل می‌دهند. توسعه‌دهندگان بیبی دوج کوین در نظر دارند که یک بازار NFT را راه‌اندازی کنند که در کاربران در قالب آن بتوانند با استفاده از بیبی دوج کوین به خلف توکن‌های غیرمثلی شخصی خود بپردازند و برای مصارف گوناگونی از آن استفاده کنند. این برنامه نیز می‌تواند زمینه پیشرفت‌های خوبی را برای بیبی دوج فراهم کند.

5. راه‌اندازی فروشگاه کالا در دنیای واقعی

در بازه زمانی بلند مدت نیز توسعه دهندگان این پروژه قصد دارند با ایجاد فروشگاه اینترنتی به عرضه کالاهای مورد نیاز مصرف‌کنندگان بپردازند که در قالب آن افراد با استفاده از بیبی دوج می‌توانند به خرید و فروش کالاهای مورد نیاز خود بپردازند. البته به نظر می‌رسد که این برنامه در آینده نزدیک عملیاتی نخواهد بود.

نقشه راه بیبی دوج کوین

حال که با ویژگی‌ها و برنامه‌های مهم بیبی دوج کوین آشنا شدیم، بد نیست که نیم نگاهی نیز به نقشه راه این پروژه داشته باشیم تا آشنایی بهترین با آن و آینده‌اش پیدا کنیم. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال نقشه راه خود را در 6 فاز تعرف کرده‌اند که به شرح زیر است:

1. فاز یک (تولد)

  • بازاریابی سنگین برای افزایش آگاهی درباره پروژه
  • راه‌اندازی سایت
  • عضویت 5000 نفر در کانال تلگرام بیبی دوج کوین
  • توسعه مفهوم میم
  • تولد بیبی دوج کوین

2. فاز دو (خزیدن)

  • استفاده از ظرفیت اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش اعضای جامعه
  • اضافه شدن به لیست سایت coin gecko
  • اضافه شدن به لیست سایت coin market cap
  • رسیدن تعداد اعضای کانال تلگرام به 25000 نفر
  • داشتن 25000 نفر هولدر بیبی دوج کوین
  • راه‌اندازی فعالیت‌های داوطلبانه خیریه در جامعه بیبی دوج

3. فاز سه (راه رفتن)

  • افزایش تعداد هولدرها به 100 هزار نفر
  • افزایش تعداد اعضای کانال تلگرام به 100 هزار نفر
  • ایر دراپ
  • افزایش فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ
  • افزایش تعداد میم‌ها برای جامعه
  • ارائه کارت اعتباری برای خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال از طریق سایت بیبی دوج کوین

4. فاز چهار (دویدن)

  • افزایش تعداد هولدرها به 150 هزار نفر
  • افزایش فعالیت بازاریابی
  • راه‌اندازی فروشگاه کالا در سایت
  • افزایش میم‌ها
  • بازسازی و ارتقای سایت
  • انتشار کیف پول اختصاصی بیبی دوج کوین

5. فاز پنج (جهش کردن)

  • افزایش تعداد هولدرها به تعداد 300 هزار نفر
  • راه‌اندازی بازار NFT برای بیبی دوج کوین
  • همکاری با تسلا برای راه‌اندازی کمپین دوستی بیبی دوج کوین با محیط زیست در ارزش بازار 250 میلیون دلار
  • صرف مبلغ 250 هزار دلار برای مصارف خیریه در ارزش بازار 500 میلیون دلار
  • صرف مبلغ 500 هزار دلار برای مصارف خیریه در ارزش بازار 1 میلیارد دلار
  • همکاری برای ساخت پناهگاه برای سگ‌های خیابانی در ارزش بازار 25 میلیارد دلار

6. فاز شش (ماه)

  • همکاری برای ساخت پناهگاه برای انواع حیوانات در ارزش بازار 50 میلیارد دلار
  • ساخت یک منطقه مختص بیبی دوج کوین با دستیابی به ارزش بازار 500 میلیارد دلار با رأی اعضای جامعه

بخش‌های قابل توجهی از برنامه‌هایی که در فازهای اول تا سوم تعریف شده است، تا کنون جامه عمل پوشیده است. تحقیق فازهای چهارم تا ششم در گرو جذب بیشتر اعضا و همچنین افزایش ارزش معاملات بیبی دوج کوین است که باید منتظر ماند و دید که آیا محقق خواهند شد یا خیر.

تفاوت بیبی دوج کوین با دوج کوین چیست؟

بیبی دوج کوین را به عنوان پسر دوج کوین می‌شناسند. این ارز دیجیتال هر چند که شباهت‌های زیادی با دوج کوین دارد؛ اما توسعه‌دهندگان آن تلاش کرده‌اند که تفاوت‌های جدی را بین این پدر و پسر رقم بزنند. مجموعه برنامه‌هایی که در بالا برای پروژه بیبی دوج اشاره کردیم، منحصر به فرد آن است و در صورت اجرایی شدن، میزان تمایز آن را با دوج کوین افزایش خواهند داد.

نکته مهمی که تا اینجا بررسی نکردیم، بحث تورمی بودن دوج کوین است. هیچ مکانیزمی برای کنترل قیمت و عرضه دوج کوین در نظر گرفته نشده است و همین مسئله نوسانات شدیدی را برای این توکن رقم زده است. اما اتخاذ سیاست‌های حاکمیتی درست در خصوص بیبی دوج کوین باعث شده است که این ارز دیجیتال مسیر متعادل‌تری را طی کند. در خصوص بحث سرعت تراکنش‌ها نیز در بالا اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز بین این دو ارز دیجیتال است. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوج کوین لطفا این مقاله را مطالعه کنید.

نقش ایلان ماسک در رشد قیمت بیبی دوج کوین؛ از شایعه تا واقعیت

همه فعالان بازار رمزارزها در جریان حمایت‌های بی‌دریغ ایلان ماسک از دوج کوین هستند. این حمایت‌ها تا جایی پیش رفته است که به ایلان ماسک لقب پدر دوج کوین نیز داده‌اند. آنچه از ظاهر امر بر می‌آید، ماسک قصد دارد مهر پدری خود را بر سر دوج کوین پسر نیز بکشد و مانور رسانه‌ای بزرگی روی آن انجام دهد. تنها چند روز پس از عرضه بیبی دوج کوین به بازار در 9 ژوئن 2021، ایلان ماسک در توییتی به صورت مستقیم از این ارز دیجیتال نام برد.

بیبی دوج کوین برای سرمایه گذاریv

این ماجرا باعث شد که در طول چند ساعت قیمت این ارز دیجیتال در بازار با رشد چشمگیری مواجه شود. کسانی که در سابقه حضور فعال در بازار رمزارزها را دارند، به خوبی می‌دانند که فردی مانند ایلان ماسک چه توانی برای ایجاد تلاطم و موج‌های مختلف در بازار دارد. البته به نظر می‌رسد که کار ایلان ماسک با این ارز دیجیتال هنوز به پایان نرسیده است و برخی معتقدند که در شرایط آرامش قبل از طوفان هستیم.

بررسی تاریخچه قیمت بیبی دوج کوین

در حال حاضر (آبان ماه 1400) بیبی دوج کوین رتبه بازار 2759 را در بین سایر رمزارزها به خود اختصاص داده است. نمودار قیمت این ارز دیجیتال را از زمان عرضه عمومی تا به امروز که مشاهده کنید، به طور مشهودی آثار دو مرتبه افزایش قیمت چشمگیر در آن قابل مشاهده است. در زمان عرضه قیمت این ارز دیجیتال حدود 0.000000000121 دلار بود. از همان روز به این طرف یک مسیر رو به رشد نسبتا پرشتاب را در پیش گرفت و در چهار ژولای به قیمت 0.000000005890 دلار رسید.

در تمام طول تابستان سال 1400 ارز بیبی دوج کوین روند نزولی به خود گرفته بود. اما هر چه به سمت پاییز حرکت کردیم، روند نزولی به پایان خود نزدیک شد و مسیر رشد مجدد این توکن فراهم شده است. در حال حاضر با قیمتی در حدود 0.00000007 دلار در حال معامله است. در آینده مسیر رشد این توکن در صورتی هموار می‌شود که برنامه‌هایی که در بالا ذکر کردیم، جامه عمل بپوشند.

بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش بیبی دوج کوین

اگر به سایت اختصاصی بیبی دوج کوین مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که نام صرافی پنکیک سواپ در بخش‌های مختلف آن به عنوان اصلی‌ترین صرافی برای خرید و فروش این توکن ذکر شده است. واقعیت این است که با توجه به حواشی که پیرامون این ارز دیجیتال مطرح است، هنوز برخی از صرافی‌های مشهور از پشتیبانی آن اجتناب می‌کنند. با این وجود معمولا در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توانید این توکن را به راحتی خرید و فروش کنید.

کدام کیف پول برای ذخیره بیبی دوج کوین مناسب است؟

کیف پول اختصاصی بیبی دوج کوین هنوز رونمایی نشده است. با این وجود برای ذخیره آن می‌توانید از کیف پول‌های مشهوری مانند متامسک، تراست والت و ترزور استفاده کنید.

بیبی دوج کوین بخریم یا نه؟

همه آنچه که تا اینجا در خصوص بیبی دوج کوین اشاره کردیم، برای آن بود که در پایان به یک سؤال مهم پاسخ دهیم. آیا بیبی دوج کوین ارزش خرید دارد یا خیر؟ آنچه مسلم است ناظر به این نکته است که بر خلاف دوج کوین که صرفا یک سرگرمی و شوخی با بازار رمزارزها به شمار می‌رود، بیبی دوج کوین حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. برنامه‌های در دست اجرای این پروژه به خوبی نشان دهنده این موضوع مهم است. با این وجود هنوز هم بخشی از ایراداتی که در خصوص دوج کوین مطرح می‌شود، پیرامون این ارز دیجیتال نیز مطرح است.

توصیه اصلی ما برای خرید این ارز دیجیتال آن است که حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تنها بخش کوچکی از سرمایه خود را برای خرید بیبی دوج کوین در بازار رمزارزها اختصاص دهید.
  • از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی روند قیمت بیبی دوج کوین بهره ببرید.
  • دید سرمایه‌گذاری خود را کوتاه مد قرار ندهید. برای نتیجه گرفتن باید منتظر اجرایی شدن برنامه‌های بیبی دوج باشید.

به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها با ریسک بالایی همراه است. تنها در شرایطی قدم به این بازار بگذارید که دانش و آگاهی کافی در خصوص بازار و تحلیل تکنیکال داشته باشید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    سلام دوست من
    نمیشه با قطعیت گفت، ولی خودم با توکل بر خداوند تا حداقل کسر دو صفر نگه میدارم.
    موفق باشید

    پاسخ

    دوستان عزیزی که قصد خرید بی بی در صرافی ایرانی دارند، در گوگل سرچ کنید؛ روش آسان خرید بی بی دوج(BABY DOGE) در صرافی ایرانی. در دو جمله توضیح داده شده.
    اگه مثل من از شیبا جاموندی، زود تصمیم بگیر از بی بی جانمونی. به امید خدا با یک تا دو میلیون تومن به آرزوهامون میرسیم. موفق باشید.

    پاسخ

    سلام سیدجان خوبی داداش من بی بی دوج خریدم واسه بیست وسه میلیون اماالان پولم مونده ده میلیون نظرت نگهدارم یابفروشم

    پاسخ

    سلام دوست عزیز اصلا نفروش به هیچ وجه من خودم بخدا دوج کوین رو تو ۱۵۰تک تومنی فروختم شیبا رو از دست دادم اتریوم کلاسیک خلاصه نگم برات ترون ویچین ولی دیگه اینو از دست نمیدم به هیچ وجه نفروش اینده ازان بی بی هس مطمئن باش

    پاسخ

    مرسی از توضیحات تون

    پاسخ