;
coinex

زمان پخش سریال خسوف [+ داستان]

خسوف جدیدترین ساخته‌ی مازیار میری است که طرفداران خاص خود را دارد، برای اطلاع از جزئیات و زمان پخش سریال خسوف با ما همراه باشید.

سریال خسوف ساخته‌ی مازیار میری با تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان بوده که در ژانر درام، عاشقانه و اجتماعی ساخته شده است، که روایت داستان آن در بستر روابط و مسائل جوانان امروزی بیان می‌شود.

جوانانی متعلق به طبقات متفاوت اجتماعی جامعه که سرنوشت آن‌ها در مسیر حوادث پی در پی قسمت اول سریال با یکدیگر گره می‌خورد. در ادامه این نوشتار به بررسی، تاریخ و ساعت پخش سریال خسوف می‌پردازیم.

زمان پخش سریال خسوف

ساعت پخش سریال خسوف از جمعه ۲۳ مهرماه ۸ صبح به صورت اختصاصی از نماوا است. پیش از این شمسی فضل اللهی بازیگر این سریال از آغاز پیش تولید سریال خسوف قبل از سال 1400 خبر داد و گفت که پروژه به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است. او وقتی که از زمان پخش سریال خسوف گفت در پروژه سریال گیسو مشغول بود.

این سریال یکی از پروژه های تازه پلتفرم نماوا است. بعد از قسمت اول که پرهیاهو و پرحادثه است روند ادامه سریال کند می‌شود و با برگشت به چهار ماه پیش، روایت داستان شکل‌گیری رابطه عاشقانه‌ی میان امیر (سجاد بابایی) و آتیه (مینو شریفی) پررنگ می‌شود؛ به صورتی که به شدت یادآور فیلم های عاشقانه ی جوانان دهه هشتاد و اوایل دهه نود سینمای ایران است.

زمان پخش سریال خسوف

مازیار میری کارگردان ، تهیه کننده ، تدوین گر و مجری طرح ایرانی متولد 13 بهمن 1352 در تهران است. این کارگردان از سال 1375 با کارگردانی فیلم کوتاه فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. در سال 1379 اولین فیلم بلند سینمایی خود را با نام قطعه ناتمام تولید کرد و وارد دنیای حرفه ای فیلم سازی شد.

مجموعه نمایشی خسوف اولین سریال خانگی مازیار میری کارگردان نه چندان فعال کشور بوده که آخرین پروژه سینمایی به کارگردانی میری، فیلم سینمایی سارا و آیدا است که از تولید وپخش آن 2 سال می گذرد. فیلمنامه سریال خسوف را همایون اسعدیان همانطور که عنوان شد تهیه کننده اثر نیز بوده نوشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

بیوگرافی بازیگران سریال خسوف

امین تارخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی و مدرس بازیگری متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز است. اولین فیلمی که او در آن به ایفای نقش پرداخت مرگ یزدگرد بود. تارخ همچنین در نقش‌های مشهوری مانند نقش ابن سینا در سریال بوعلی سینا بازی کرده ‌است.

او نقش‌های مختلف و مهمی را در فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و تئاتر بازی کرده‌ است. امین تارخ بازیگری صاحب سبک است و به عنوان هنرپیشه آزاد به فعالیت می‌پردازد. او همچنین به عنوان میهمان به جشنواره‌های مسکو، ژاپن و آلمان دعوت شده‌است. وی هم به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما و همین‌طور به عنوان هنرپیشه و هم به عنوان عضو هیئت داوری در جشنواره‌های ملی مختلف حضوری فعال داشته‌است.

ستاره اسکندری متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او دو بار برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ تئاتر فجر برای بازی در نمایش‌های سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (۱۳۷۹) و هم‌هوایی (۱۳۹۳) شده‌است.

شهرت ستاره اسکندری بیشتر به خاطر ایفای نقش در مجموعه‌ های تلویزیونی بوده که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده است؛ به‌ ویژه سریال نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد.

زمان پخش سریال خسوف
بازیگران سریال خسوف

سید علی عمرانی بازیگر تئاتر و تلویزیون سینما و گویندهٔ رادیوی متولد ۱۴ تیر ۱۳۳۹ اهل شهرستان بهشهر ایران است. از نقش‌آفرینی‌های مهم عمرانی در سینما می‌توان به بازی در نقش برقی در فیلم آرایش غلیظ به کارگردانی حمید نعمت‌الله که در سال ۱۳۹۲ ساخته و پاییز ۱۳۹۳ اکران شد، اشاره کرد.

عمرانی به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی به کجا چنین شتابان، جراحت، چهره به چهره، آخر بازی، ماه و خورشید به ایفای نقش پرداخته ‌است.

شهره سلطانی دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی بوده ، وی متولد شهر بجنورد در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ است. بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام عبور از تله به کارگردانی غلامرضا رمضانی آغاز کرد.

سلطانی در کنار بازیگری، نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو است و ردیف‌های آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده‌است. وی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات است.

شمسی فضل اللهی فارغ التحصل دیپلم تجربی بوده، فعالیت هنری را با شرکت در کلاس‌های تئاتر تهران آغاز کرد. شمسی فضل‌ اللهی فعالیت خود قبل از انقلاب شروع کرد و سپس وارد رادیو ملی شد و حالا بازیگر و دوبلور شناخته شده ای است.

فضل اللهی در سال‌های اولیهٔ حضورش در سینمای قبل از انقلاب با نام مستعار شهرزاد فعالیت می‌کرد و نباید او را با شهرزاد (کبرا امین سعیدی) اشتباه گرفت. وی بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۳۶ با نمایش دختر ایرانی در تئاتر تفکری و بازیگری در سینما ایران را از سال ۱۳۳۸ با فیلم آسمون‌جُل به کارگردانی نصرت‌الله وحدت شروع کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

نقد و بررسی سریال خسوف

نکات مثبت سریال خسوف را می توان در استفاده از بازیگران جدید دید. اگرچه حضور بازیگران جدید به معنای تأیید کیفیت بازی آن ها نیست بلکه نکته مثبتی است تا سینما و تلویزیون ایران بالاخره به سراغ چهره‌های جدید برود و از تکرار پرهیز کند.

در زمان پخش سریال خسوف از جمله نکات منفی آن می توان گفت فیلمنامه ضعیفی دارد که در آن سلسله حوادث نه بر اساس منطق بلکه بر اساس اتفاق رخ می‌دهد و دیالوگ‌های سریال نیز کلیشه‌ای هستند.

زمان پخش سریال خسوف
بازیگران سریال خسوف

در سریال‌های شبکه خانگی توجه ویژه‌ای به طراحی صحنه می‌شود ولی در سریال خسوف طراحی صحنه نیز پر ایراد است. شخصیت‌ پردازی در سریال خسوف پر ایراد است. تصویری که مازیار میری در خصوص دانشجویان در ذهن داشته متمایل به ذهنیت سریال‌های صداوسیما است.

همچنین فیلم‌برداری نیز در زمان پخش سریال خسوف با مشکلات زیادی همراه است. بخصوص زمانی که محیط بیرونی و بحث تراولینگ مطرح باشد. استفاده از برخی المان‌های گرافیکی در سریال مانند نشان‌دادن صفحه چت، سطح سریال را در حد آثار آماتوری کاهش داده است.

به نظر می ‌رسد که سریال خسوف به‌ سختی بتواند مخاطب خودش را در شبکه نمایش خانگی پیدا کند. خسوف مشابه سریال‌های مناسبتی صداوسیما است و در حد سریال‌‌های معمولی شبکه نمایش خانگی هم نیست، مجموعه ای که اگرچه چهره‌های جدیدی را به مخاطبین معرفی کرده اما از لحاظ کیفیت نتوانسته آنچه که شایسته است را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص زمان پخش سریال خسوف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من از تماشای آن لذت می برم

    پاسخ