;
coinex

توییتی که بیمار مبتلا به ALS با تراشه‌ی درون مغزش زده است

اخیرا یک شرکت استرالیایی با کار گذاشتن ایمپلنت مغزی در سر یک بیمار مبتلا به ALS باعث شده تا این فرد بتواند افکار خود را مستقیما و بدون نوشتن توییت کند.

یک شرکت استرالیایی با نام Synchron  که در زمینه واسط مغز و رایانه (BCI) فعالیت دارد، با کار گذاشتن ایمپلنت مغزی در مغز یک بیمار اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) باعث شد این مرد بتواند لفکار خود را مستقیما به توییت تبدیل کند.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یکی از بیماری های پیشرفته سیستم عصبی است که سلول های عصبی (نورون ها) مغز و نخاع را درگیر نموده و حرکات ارادی عضلات را تحت تأثیر قرار می دهد و این موفقیت را می‌توان یک پیشرفت بزرگ در علم به شمار آورد.

توییتی که بیمار مبتلا به ALS با تراشه‌ی درون مغزش زده است

با توجه به گزارشی که منتشر شده، برای اولین بار در جهان یک فرد معلول به کمک ایمپلنت مغزی توانسته است مستقیما در شبکه اجتماعیی توییتر فعالیت کند و توییتی منتشر کند.

این مسئله برای علم و فناوری یک لحظه بزرگ به شمار می‌رود چرا که در آینده می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای افراد معلول ایجاد کند تا با دنیای اطراف خود در تماس باشند.

این شخص، فردی به نام فیلیپ اوکیف بوده که از ناتوانی پیشرفته ناشی از این اختلال رنج می‌برد. وی توییت خود را با نوشتن جمله «سلام دنیا! توییت کوتاه. پیشرفت تاریخی.» از طریق حساب «توماس اکسلی»، مدیر عامل Synchron به اشتراک گذاشت.

بیمار مبتلا به ALS

او در توییت دیگری ادامه داد:

امیدوارم تا در ادامه این زمینه را برای مردم ایجاد کنم تا از طریق افکار خود توییت کنند.

ALS که به عنوان بیماری لو گهریگ نیز شناخته می‌شود، باعث شده تا اوکیف ۶۲ ساله بخش زیادی از عملکرد حرکتی خود را از دست بدهد و قادر به انجام کارهای خود نباشد. او در آوریل ۲۰۲۰ Stentrode BCI را دریافت کرد که یک آرایه الکترود کوچک نصب شده روی استنت است که از طریق ژوگولار در مغز کاشته می‌شود.

اوکیف در بیانیه‌ای گفت:

وقتی برای اولین بار در مورد این فناوری شنیدم، می‌دانستم که چقدر می‌تواند باعث استقلال من شود. این سیستم شگفت‌انگیز، مانند یادگیری دوچرخه‌سواری است. به تمرین نیاز دارد، اما وقتی به حرکت بیفتید، همه‌چیز طبیعی می‌شود.

اکنون فقط باید به این فکر کنم که قصد دارم در کدام قسمت رایانه خود کلیک کنم و از این طریق می‌توانم ایمیل بزنم، خرید کنم و اکنون از طریق توییتر به دنیا پیام بدهم.

استارتاپ فناوری عصبی در ماه ژوئیه موفق شده بود تا مجوز نظارتی FDA را برای شروع آزمایش این دستگاه بر روی داوطلبان دریافت کند و حال با این پیشرفت بزرگ در راه علم، احتمالا تا چندین سال اینده افراد معلول نیز می‌توانند بدون وابستگی به دیگران افراد خود را با مردم دنیا به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: futurism

نظر شما در خصوص توییت این بیمار مبتلا به ALS چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر