;
coinex

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو ؛ امکانات و قابلیت های مخفی

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو موضوع مورد بحث در این مطلب است. اگر شما هم مایل هستید با قابلیت های پوکو ایکس تری پرو آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی Poco X3 Pro در تاریخ 2 فروردین 1400 توسط کمپانی پوکو معرفی شد. گوشی پوکو ایکس 3 پرو با توجه به مشخصات و قیمتی که دارد در گروه گوشی‌های میان رده پوکو قرار می‌گیرد. این گوشی دارای ترفندها و قابلیت‌هایی است که برای استفاده از آنها بهتر است با آنها آشنا شوید.

برای استفاده حداکثری از ترفندهای پوکو ایکس تری پرو لازم است که قابلیت های POCO X3 Proآشنا شوید. استفاده از ترفندهای مخفی گوشی پوکو ایکس 3 پرو نیاز به انجام کارهایی ساده دارد که این موضوع در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

در این قسمت قابلیت های پوکو ایکس تری پرو بررسی می‌شود. اگر شما هم از این مدل گوشی استفاده می‌کنید یا قصد دارید این مدل را تهیه کنید بهتر است با ترفندهای مخفی گوشی پوکو ایکس 3 پرو آشنا شوید. قابلیت های POCO X3 Proبسیار جالب و جذاب هستند و می‌توانند کارایی این گوشی محبوب را برای کاربران افزایش دهند.

گرفتن اسکرین شات

از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو گرفتن اسکرین شات است. برای گرفتن اسکرین شات دو روش وجود دارد: در روش اول سه انگشتتان را روی صفحه‌ی نمایشگر بکشید و در روش دوم دکمه‌ی کم کردن صدا و دکمه‌ی پاور را با هم نگه دارید

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

برای اسکرین شات طولانی، اگر صفحه‌ای که از آن قصد گرفتن اسکرین شات را دارید ادامه‌دار است، می‌توانید دکمه‌ی scroll را بزنید تا از ادامه‌ی مطلب هم اسکرین شات تهیه شود.

بیشتر بخوانید:

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

حل مشکلات و معایب گوشی پوکو X3 پرو

پنهان کردن برنامه‌ها

برای پنهان کردن برنامه‌ها انگشتتان را روی صفحه اصلی نگه دارید و وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی شوید. گزینه‌ی hide apps را فعال کنید و اپلیکیشن‌ مورد نظر را انتخاب کنید تا از منوی اصلی اپلیکیشن‌ها پنهان شود.

تغییر ظاهر صفحه‌ی اصلی یا پس‌زمینه‌ی برنامه‌ها

از قابلیت های پوکو ایکس تری پرو این است که می‌توانید شفافیت یا رنگ پس‌زمینه‌ی اپلیکیشن‌ها و صفحه‌ی اعلان‌ها را تغییر دهید. انگشتتان را روی صفحه‌ی اصلی نگه دارید و وارد بخش تنظیمات صفحه‌ی اصلی شوید.

روی گزینه‌های بیشتر (more options) ضربه بزنید و background را انتخاب کنید. حالا می‌توانید پس‌زمینه را بصورت دلخواه تنظیم کنید. اگر تم انتخابی تیره باشد، پس‌زمینه‌ی همه‌ی اپلیکیشن‌ها و صفحه اعلان‌ها تیره خواهد شد.

تغییر چینش برنامه‌ها در صفحه اصلی

تغییر چینش برنامه‌ها از دیگر قابلیت های پوکو ایکس تری پرو است. شما می‌توانید چینش اپلیکیشن‌ها را در صفحه‌ی اصلی گوشی تغییر دهید و آن را بر اساس سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنید. چینش اپلیکیشن‌ها می‌تواند بصورت 6×5 باشد تا فضای بیشتری برای اپلیکیشن‌ها داشته باشید

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

فعال یا غیر فعال کردن قابلیت Google Discovery

شما می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و آن را در صفحه‌ی اصلی فعال کنید اما حذف کردن آن هم مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. برای فعالسازی قابلیت Google Discovery که از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است، انگشتتان را روی صفحه اصلی نگه دارید و وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی شوید. روی گزینه‌ی more و بعد fill empty cell ضربه بزنید و گزینه‌ی Google Discovery را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل موزیک استوری اینستاگرام 

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی

مشاهده وضعیت حافظه رم

این قابلیت وضعیت حافظه‌ی رم را به شما گزارش می‌دهد که راه دسترسی به آن بخش اپلیکیشن‌های اخیر است. به بخش اپلیکیشن‌های اخیر بروید و در بالای این بخش این قابلیت را مشاهده خواهید کرد.

تغییر حالت آیکون اعلان‌ها بر روی اپلیکیشن‌ها

تغییر حالت آیکون از دیگر ترفندهای پوکو ایکس تری پرو است. آیکون اعلان‌ها که بر روی اپلیکیشن‌ها قرار دارند امکان تغییر حالت دارند. شما می‌توانید این آیکون اعلان را بصورت یک عدد (که نشان‌دهنده‌ی تعداد اعلان در آن اپلیکیشن است) قرار دهید یا فقط بصورت یک نقطه.

روشن کردن گوشی با دو ضربه

با فعالسازی این قابلیت، هر بار که شما دو مرتبه بر روی صفحه‌ی نمایشگر ضربه بزنید، گوشی روشن می‌شود.

قابلیت split screen یا استفاده از دو اپلیکیشن بطور همزمان

شما می‌توانید بطور همزمان از دو برنامه در این گوشی استفاده کنید و این یکی از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است. برای فعالسازی این قابلیت، به بخش اپلیکیشن‌های اخیر بروید و انگشتتان را روی آیکون اپلیکیشن‌ مورد نظر نگه دارید و گزینه‌ی split window را انتخاب کنید.

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

حالا اپلیکیشن‌ دوم را انتخاب کنید و از این قابلیت لذت ببرید. برای خروج از این حالت، کافیست روی دکمه‌ی هوم ضربه بزنید تا به شرایط عادی برگردید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

تنظیمات قفل صفحه در گوشی Poco X3 Pro

برای دسترسی به این بخش که از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است، وارد تنظیمات و بعد lock screen شوید. در اینجا شما می‌توانید قابلیتی را فعال کنید که هر بار که شما گوشی را از روی میز بر می‌دارید یا گوشی را از حالت افقی به حالت عمودی در می‌آورید، گوشی روشن شود.

در موارد قبلی راجع به روشن کردن صفحه با دو بار ضربه بر صفحه‌ی گوشی توضیح دادیم، این روش، یک روش دوم برای روشن کردن صفحه نمایش است. شما همینطور می‌توانید 2 بار بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا صفحه خاموش شود.

یک حالت دیگر هم وجود دارد که از بخش تنظیمات و قفل صفحه قابل دسترسی است؛ هر زمان که یک اعلان جدید برای شما می‌رسد صفحه گوشی روشن می‌شود.

باز کردن دوربین در حالت قفل بودن صفحه

شما می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید تا با 2 بار ضربه زدن بر روی دکمه‌ی کم کردن صدا، دوربین برای شما باز شود. شما همینطور حالت Pocket mode را دارید که از اعمال دستورهای تصادفی در جیب شما جلوگیری می‌کند. این مورد از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است.

افزایش کیفیت نمایشگر

افزایش کیفیت نمایشگر از ترفندهای پوکو ایکس تری پرو است. شما برای افزایش کیفیت صفحه نمایشگر باید به بخش تنظیمات و صفحه نمایش بروید که در این بخش به رده‌بندی و دمای رنگ‌ها دسترسی دارید که می‌توانید بطور دلخواه آن را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

تغییر نرخ تازه‌سازی صفحه

نرخ تازه‌سازی بطور پیش‌فرض در این گوشی روی 60 هرتز قرار داده شده است. اما شما می‌توانید آن را تا 120 هرتز بالا ببرید تا از نهایت قدرت گوشی لذت ببرید، گرچه افزایش نرخ تازه‌سازی موجب مصرف بیشتر انرژی هم می‌شود.

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

افزایش یا کاهش اندازه‌ی متن‌ها

اگر از اندازه‌ی متن‌ها در صفحه نمایش راضی نیستید، می‌توانید آنها را خیلی کوچک و حتی کوچک‌تر کنید.

بهبود کیفیت صدا

شما در گوشی پوکو ایکس 3 پرو می‌توانید صدای اسپیکرها یا حتی هدفون (در صورت اتصال) را بطور دلخواه تنظیم کنید. The Equalizer یا همان دستیار صدا، از بخش شورتکات‌ها و اعلان‌ها قابل دسترسی است که برای شما امکان تنظیم صدا را فراهم می‌کند. برای فعالسازی این قابلیت به بخش sound and vibrations بروید و روی گزینه‌ی Equalizer ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

تغییر الگوی چینش صفحه‌ی شورتکات‌ها و اعلان‌ها

شما می‌توانید نحوه‌ی قرارگیری اعلان‌ها را تنظیم کنید که در صورت قفل بودن صفحه هم بتوانید آنها را ببینید. اعلان‌های شناور (floating notification) هم یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که توسط این گوشی پشتیبانی می‌شود اما بر روی همه‌ی اپلیکیشن‌ها قابل دسترسی نیست. شما همینطور امکان تغییر نحوه‌ی چینش صفحه‌ی شورتکات‌ها را هم دارید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

حل مشکل ورود به پابجی نیو استیت (PUBG New State)

تغییر نوار وضعیت (status bar)

تغییر نوار وضعیت از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است. شما می‌توانید نوار وضعیت را به دلخواه شخصی‌سازی کنید و مشخص کنید که دوست دارید چند اعلان در بالای صفحه به شما نمایش داده شود، یا اینکه از سرعت اتصال به اینترنت مطلع شوید.

شما همینطور می‌توانید اسم شرکت ارائه‌دهنده سرویس را هم در بالای صفحه داشته باشید. اعلام درصد باتری یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و رایج است که در همین بخش وجود دارد.

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

پنهان و آشکار کردن ناچ صفحه

اگر از حفره‌ی ناچ موجود در صفحه راضی نیستید، می‌توانید آن را از بخش تنظیمات حذف کنید. برای این کار که از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است، به بخش تنظیمات و بعد نوار وضعیت بروید و روی hide the notch ضربه بزنید تا ناچ حذف شود.

تنظیمات مخفی گوشی شما (تنظیمات ضروری)

روش اول: شما می‌توانید عملکرد و مصرف باتری را با خاموش کردن اینترنت همراه مدیریت کنید؛ با فعالسازی این قابلیت، اینترنت همراه هنگام خاموش بودن صفحه، خاموش می‌شود. برای فعالسازی این قابلیت به بخش تنظیمات و بعد باتری و عملکرد بروید و تنظیمات لازم را براساس نیاز خود انجام دهید.

روش دوم: شما می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که با خاموش کردن صفحه، اپلیکیشن‌ها هم بسته شوند تا باتری کمتری مصرف شود و عملکرد گوشی هم بهبود پیدا کند. برای فعالسازی این قابلیت به بخش تنظیمات و بعد باتری و عملکرد بروید و تنظیمات لازم را بر اساس نیاز خود انجام دهید.

روش سوم: اگر باتری گوشی شما کم است می‌توانید از حالت battery saver ultra استفاده کنید که موجب ذخیره چشمگیر مصرف باتری در گوشی می‌شود. شما می‌توانید این قابلیت را طوری تنظیم کنید که وقتی شما خواب هستید، گوشی بطور هوشمند مصرف باتری را مدیریت کند. برای فعالسازی این قابلیت به بخش تنظیمات و بعد باتری و عملکرد بروید و تنظیمات لازم را بر اساس نیاز خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

آموزش حل مشکل زیرنویس فارسی در اندروید در VLC و Mx Player و KMPlayer

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 (Poco M3)

استفاده از دو اکانت در یک اپلیکیشن (Dual apps)

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید دو اکانت جداگانه در یک اپلیکیشن داشته باشید؛ بعنوان مثال دو اکانت واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک و …

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

برای فعالسازی این قابلیت به تنظیمات، و بعد اپلیکیشن‌ها بروید و قابلیت Dual apps را فعال کنید و اپلیکیشن‌های مد نظرتان را انتخاب کنید.

قفل کردن برنامه

از قابلیت های  POCO X3 Proقفل کردن برنامه‌ها است. با این قابلیت که به طور پیش‌فرض روی گوشی شما نصب شده است، شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را قفل کنید و برای آن یک رمز عبور مشخص کنید. برای فعالسازی این قابلیت به تنظیمات و بعد اپلیکیشن‌ها بروید و Apps lock را انتخاب کنید و قفل را برای اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید اعمال کنید.

حذف یا تغییر نوار ناوبری

شما می‌توانید با حذف نوار ناوبری، صفحه‌ی گوشی را بطور تمام صفحه تجربه کنید و ژست‌های حرکتی برای اعمال دستور را فعال کنید. شما همینطور می‌توانید نحوه‌ی چینش دکمه‌ها را هم تغییر دهید و به دلخواه خود آن را بچینید. برای فعالسازی این قابلیت به بخش تنظیمات و بعد تنظیمات بیشتر بروید و قابلیت full screen display را انتخاب کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکلات و خطاهای رایج ویندوز 11

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ

تمیز کردن اسپیکر گوشی

از دیگر قابلیت های POCO X3 Proتمیز کردن اسپیکر گوشی است. گوشی شما این قابلیت را دارد که با پخش یک صدای 32 ثانیه‌ای اسپیکر گوشی شما را تمیز کند که باعث بهبود کیفیت صدای اسپیکر شما می‌شود. برای این کار وارد بخش تنظیمات، و بعد تنظیمات بیشتر شوید و روی clean the speaker ضربه بزنید.

قابلیت Turbo Gaming

فعال کردن این قابلیت، عملکرد گوشی شما را در اجرای بازی‌ها بالا می‌برد و به شما امکان مدیریت صفحه نمایشگر و پردازنده را می‌دهد. برای فعالسازی این قابلیت به بخش تنظیمات و بعد قابلیت‌های ویژه بروید و گزینه‌ی Turbo game را فعال کنید.

نحوه اسکرین ریکورد

شما با این قابلیت می‌توانید از صفحه‌ی گوشی خود ویدیو ضبط کنید؛ فرض کنید می‌خواهید نکته‌ای را به دوستتان آموزش دهید، ضبط ویدیو از صفحه این کار را برای شما خیلی راحت‌تر می‌کند.

برای انجام این کار به بخش شورتکات‌ها بروید و روی screen record ضربه بزنید. شما همینطور امکان مدیریت و تنظیم کیفیت و اندازه‌ی ضبط اسکرین ریکورد را هم دارید که برای این کار باید انگشتتان را روی آیکون اسکرین ریکورد (در بخش شورتکات‌ها) نگه دارید.

شما می‌توانید رزولوشن، افقی یا عمودی بودن ویدیو، فریم ریت و سایر موارد را مدیریت کنید. همینطور می‌توانید ضبط ویدیو را طوری تنظیم کنید که ژست‌های حرکتی شما را هم ضبط کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) 

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو 

فعال سازی حالت تیره

با استفاده از این قابلیت که از ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو است، شما می‌توانید رنگ و دمای صفحه نمایش را تغییر دهید تا به چشمانتان استراحت دهید.

ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو

امکان فعالسازی قابلیت dark mode در ساعات مشخص در بخش تنظیمات برای شما فراهم است. برای دسترسی به این قابلیت به بخش شورتکات‌ها بروید و dark mode را فعال کنید.

به نمایش گذاشتن گوشی بر روی تلویزیون

برای این کار در قدم اول باید از سازگار بودن تلویزیون‌تان با این قابلیت مطمئن شوید و بعد وارد بخش شورتکات‌ها شوید و قابلیت screencast را فعال کنید. با این قابلیت شما می‌توانید عکس‌ها یا ویدیوهایتان را در مقیاس بزرگ مشاهده کنید.

قابلیت پنجره‌ی شناور

شما با این قابلیت می‌توانید از دو اپلیکیشن بطور همزمان استفاده کنید؛ یک اپلیکیشن به حالت پنجره‌ی شناور و اپلیکیشن دیگر به حالت معمولی و تمام صفحه. به صفحه‌ی شورتکات‌ها بروید و روی گزینه‌ی floating window ضربه بزنید. شما همچنین امکان جابه‌جا کردن و تغییر اندازه‌ی این پنجره را هم دارید.

نحوه به اشتراک گذاشتن فایل‌های سنگین

با استفاده از nearby sharing فایل‌های سنگین را بین دو دستگاه اندرویدی به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

تغییر و شخصی‌سازی دکمه‌های صفحه‌ی شورتکات‌ها

اگر می‌خواهید قابلیتی را از صفحه‌ی شورتکات‌ها حذف کنید یا قابلیتی اضافه کنید، بر روی دکمه‌ی ویرایش ضربه بزنید و آنها را حذف یا جابه‌جا کنید.

تنظیمات مهم درباره‌ی صفحه‌ی اصلی

برای ورود به بخش تنظیمات صفحه‌ی اصلی، انگشتتان را روی صفحه‌ی اصلی نگه دارید و وارد بخش تنظیمات شوید. در این بخش transition effect را می‌بینید، به دلخواه یکی از آنها را انتخاب کنید.

در این بخش شما امکان تغییر تم صفحه را هم دارید، همچنین می‌توانید چینش و ظاهر اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی را هم از این بخش تغییر دهید.

در این مطلب قابلیت های پوکو ایکس تری پرو مورد بررسی قرار گرفتند. ترفندهای مخفی گوشی پوکو ایکس 3 پرو بسیار زیاد هستند و می‌توانند به شما اجازه دهند که از گوشی خود استفاده حداکثری داشته باشید. پس این مطلب می‌تواند برای شما کاربران بسیار کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ترفندهای گوشی پوکو X3 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام،ممنونم مطالب شما به من کمک زیادی کرد.

    پاسخ

    عالی بود ممنون

    پاسخ