;
coinex

نقد فیلم کندی من (Candyman) و اطلاعات مربوط به آن را از دست ندهید

نقد فیلم کندی من (Candyman) یکی از مهم‌ترین بحث‌های این روزهای فیلم‌بازان است. به همین دلیل به بررسی نکات مربوط به این فیلم جذاب می‌پردازیم. اگر شما هم قصد دارید نقد این فیلم را بخوانید، با ما همراه باشید.

نقد فیلم کندی من که یکی از فیلم‌های اسلشر محسوب می‌شود، در این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است. این فیلم محبوب، یکی از تازه‌ترین فیلم‌های اکران شده است که طرفداران زیادی را از آن خود کرده است. این فیلم، در تاریخ 27 اوت 2021 روی پرده‌های سینما رفته و اکران شد.

در همین مدت‌زمان کوتاه، محبوبیت زیادی کسب کرده است و افراد زیادی طرفدار این فیلم شده‌اند. این فیلم با ژانر وحشت، دارای امتیاز 72 در سایت متاکریتیک و ادامه فیلم کندی من قدیمی از برنارد رز است.

نقد فیلم کندی من (Candyman)

اکثر افرادی که درباره این فیلم نقدهای خود را نوشته‌اند، بیشتر از جنبه‌های مثبت این فیلم سخن به میان آورده‌اند. بیش از هر مورد دیگری، مدل کارگردانی نیا دکاستا موردتوجه همگان قرار گرفته است. سبک و روند این کارگردان، تأثیر شگرفی بر موفقیت این فیلم داشته است.

علاوه بر این، در این فیلم عناصر ترس و وحشت را به همراه موضوعات اجتماعی مشاهده می‌کنیم. ازآنجاکه این ترکیبات به زندگی روزمره مردم عادی شباهت دارد، این موضوع باعث جذابیت هرچه بیشتر این فیلم زیبا شده است.

این فیلم محبوب، امتیاز 85 درصد در سایت راتن تومیتوز را کسب کرده است. در این امتیاز، 212 منتقد این فیلم را تماشا کردند و این امتیاز را به این فیلم دادند. این فیلم به‌تازگی اکران شده است و همه افراد و سایت‌های بین‌المللی گوناگون، به نقد فیلم کندی من (Candyman) می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

 نقد کندی من

نقد فیلم کندی من
نقد فیلم Candyman / نقد Candyman

بسیاری از افراد در نقد کندی من گمان می‌کنند که این اتفاقات، افسانه و خیالی بیش نیستند. آن‌ها عقیده دارند که این مدل اتفاقات، بیش از اندازه ترسناک هستند و در دنیای واقعی، با این‌چنین اتفاقاتی مواجه نخواهیم شد. به‌طورکلی، این اتفاقات هولناک، نگرانی‌ها و اضطراب‌های اجتماعی را به تصویر می‌کشد.

این نگرانی‌ها، معمولاً ارتباطی است که بین نسل‌های گذشته و نسل جدید برقرار می‌شود. به همین دلیل، افسانه‌ها و این وقایع ترسناک، غالباً نگرانی‌های برخی والدین و نسل‌های گذشته دررابطه‌با فرزندان خود را نشان می‌دهد.

بسیاری از ما در دوران کودکی، از این مدل داستان‌ها شنیده‌ایم که والدین ما، تلاش می‎کردند با استفاده از آن‌ها، ما را از انجام برخی کارها منع کنند؛ بنابراین این مدل داستان‌ها حالت کنترل‌کننده هم دارند که والدین برای کنترل فرزندان خود از آن‌ها استفاده می‌کردند.

در نقد فیلم کندی من (Candyman) مشاهده می‌کنیم که همه افسانه‎ها و وقایع ترسناک، برای کنترل کردن فرزندان استفاده نمی‌شود. بعضی از این مدل داستان‌های هولناک، با تاریخ یک کشور و ملت ارتباط نزدیکی دارند.

این وقایع تاریخی، از گذشته تاکنون سینه‌به‌سینه چرخیده و بین همه نسل‌ها در گردش است. این تاریخ، فقط رنج و درد مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

داستان کندی من

نقد فیلم کندی من
نقد فیلم Candyman / نقد Candyman

در نقد کندی من گفته می‌شود که این فیلم، دقیقاً روی این موضوع مانور می‌دهد. این فیلم، روایتی از دردها و رنج‌هایی را به نمایش می‌گذارد که سیاه‌پوستان آفریقایی که در آمریکا هستند، متحمل آن شده‌اند. این سیاه‌پوستان رنج‌هایی مثل بی‌عدالتی، تبعیض و را متحمل شده‌اند.

این داستان، از هنرمند سیاه‌پوستی نشأت می‌گیرد که نقاشی می‌کند. این نقاش، در قرن 19 دل به دختر سفیدپوستی و ثروتمندی می‌دهد. رابطه بین این دو نفر ممنوعه بوده و داستان عشق آن‌ها بسیار غمگین است.

افراد متعصب و کوته‌فکر جامعه، یکی از دست‌های این عاشق تیره‌بخت را قطع می‌کند. در جای دست قطع‌شده او، یک قلاب می‌گذارند و بعدازاین هم جسم بی‌جان را در جایی قرار می‌دهند که خوراک زنبورها شود.

بعد از مرگ این فرد، روح او از بین نخواهد رفت و برای انتقام از مسببان این اتفاق، با کینه و نفرت بازمی‌گردد. هرکسی که نام او را پنج بار در آینه تکرار کند، روح او ظاهر شده و کار خود را برای انتقام، آغاز می‌کند.

در نقد فیلم کندی من (Candyman) مشاهده می‌شود که این فرد نقاش، همان کندی من است. این روح سرگردان با یک دست قلاب شکل، باعث ترس و وحشت سال‌های زیاد اهالی کابرینی گرین شیکاگو شده است. علاوه بر این، اهالی این منطقه برای کنار آمدن با دردهای خود، به سراغ این روح می‌روند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

خلاصه فیلم برنارد رز

نقد فیلم کندی من (Candyman)

این فیلم، سال 1992 را روایت می‌کند. زمانی که هلن لایل (ویرجینیا مدسن) که یک دانشجوی سفیدپوست است، برای پایان‌نامه خود به دنبال موضوع می‌گردد. بعد از مدتی، تصمیم می‌گیرد که درباره تاریخ زندگی سیاه‌پوستان تحقیق کند.

در حین همین تحقیق، با افسانه کندی من هم آشنا می‌شود. در نقد فیلم Candyman بیان می‌شودکه هلن در ابتدا، فقط به دنبال یک موضوع منحصربه‌فرد برای پایان‌نامه خود است.

هلن این داستان را برای دوست خود تعریف می‌کند و به او می‌گوید که این یک داستان واقعی است. همچنین او اضافه می‌کند که همه افراد این منطقه، زندگی خود را با ترس از یک شخصیت هولناک می‌گذرانند.

ولی دقیقاً همان زمانی که هلن وارد منطقه زاغه‌نشین محله کابرینی گرین می‌شود، کم‌کم ترسی در دل او جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، منطقه کابرینی گرین یک محله سطح پایین است که در آن افراد متفاوتی ازجمله بزهکار، دلال و معتادهای خیابانی وجود دارند.

موضوع فیلم

نقد فیلم کندی من
نقد فیلم Candyman / نقد Candyman

در نقد فیلم کندی من (Candyman) می‌بینیم که نویسنده با نشان‌دادن منطقه سطح پایین کابرینی، قصد دارد که در این داستان و فیلم زیبا، موضوعات سیاسی و اجتماعی هم در نظر بگیرد. علاوه بر این، زمانی که هلن در این منطقه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، پلیس خیلی سریع به این منطقه می‌آید.

در همین موقع، یکی از سیاه‌پوستان ساکن این منطقه، می‌گوید که پلیس فقط زمانی به محله کابرینی می‌آید که یک طرف قضیه، یک سفیدپوست باشد. در این بخش، نویسنده به زیبایی به موضوعات مربوط به تبعیض نژادی پرداخته است.

یکی از موارد مهمی که در نقد فیلم Candyman با آن روبرو می‌شویم، این است که رابطه و احساس بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان، به‌صورت دوجانبه است. این بدان معنی است که نگاه سفیدپوستان و سیاه‌پوستان باهم متفاوت است.

وقتی سفیدپوستی وارد این منطقه می‌شود، با ترس‌ولرز به سیاه‌پوست دیگری نگاه می‌کند. علاوه بر این، شخص سیاه‌پوست هم فرد مقابل را به چشم یک مزاحم و دردسر می‌بیند.

البته به‌طورکلی، نکته مهم این است که این نگاه بیگانه‌هراسی سیاه‌پوستان به سفیدپوستان، ریشه در وقایع تاریخی دارد. در نقد کندی من مشاهده می‌کنیم که این فیلم، قصد دارد افسانه و ترس کندل من را به نمایش بگذارد. یکی دیگر از مواردی که این فیلم موفق قصد دارد به مخاطب نشان دهد، ظلم، تبعیض جنسیتی و عصبانیت قدیمی است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

نگاه هلن به منطقه کابرینی

نقد فیلم کندی من
نقد فیلم Candyman / نقد Candyman

در نقد فیلم کندی من (Candyman) مشاهد می‌کنیم که نگان هلن که یک خانم سفیدپوست و با تحصیلات عالیه است، با نگاه سایر افراد این جامعه متفاوت است. هلن از مردم منطقه کابرینی نمی‌ترسد و فقط به دلیل کنجکاوی وارد این منطقه می‌شود.

در ادامه متوجه می‌شویم که چون هلن در منطقه کابرینی زندگی نمی‌کند، به دلیل شانس خو او و همچنین تبعیض و ناعدالتی در جمعه دانست. البته بعد از مدتی هم متوجه می‌شود که منزل کنونی او، زمانی برای ایجاد پروژه مسکونی کابرینی گرین انتخاب شده بود.

این‌طور به‌ نظر می‌رسد که فیلم کندی من، ادامه‌دهنده فیلم برنارد رز است. در این فیلم، حتی آنتونی هم همان شخصیت سری قبل است. کارگردان این فیلم حبوب توصیه می‌کند که برای درک بهتر آن، از قبل فیلم اصلی یعنی کندی من برنارد رز را تماشا کنیم. تماشای این فیلم، کمک بزرگی به درک فیلم کندی من می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

خلاصه داستان کندی من

نقد فیلم کندی من
نقد و بررسی فیلم کندی من / نقد و بررسی Candyman / نقد و بررسی فیلم Candyman

این داستان جذاب، از جایی شروع می‌شود که یک هنرمند به نام آنتونی به همراه همسر خود به نام بریانا به آپارتمان جدید خود اسباب‌کشی کرده‌اند. آپارتمان آن‌ها در منطقه کابرینی گرین واقع شده است. آنتونی هم دقیقاً مثل کندی کن اصلی، یک نقاش ماهر است.

آنتونی به‌تازگی در حرفه خود دچار شکست شده است. او قصد دارد که با جست‌وجو در منطقه کابرینی گرین و تحقیق دررابطه‌با کندل من، دوباره به روزهای اوج خود برگردد.

یکی دیگر از مواردی که در نقد فیلم کندی من (Candyman) مشاهده می‌کنیم، این است که بین آنتونی و دنیل (کندل من اصلی) شباهت‌های دیگری هم وجود دارد. سایر افراد آنتونی را به شکل دیگری از یک نقاش سیاه‌پوست می‌بینند.

علاوه بر این، فردی به نام فینلی که در آغاز فیلم با آنتونی بدرفتاری کرد، بعد از اتفاق ناگواری که می‌افتد، نظر خود درباره آنتونی را تغییر می‌دهد. بعدازاین اتفاق هم آنتونی یک جمله زیبا می‌گوید که چرا در عصر معاصر، بقیه هنر سیاه را بد متوجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

آنتونی در فیلم کندی من

بعد از اینکه آنتونی با یکی از افراد قدیمی در محله کابرینی گرین ملاقات می‌کند، فوراً با داستان کندی من آشنا می‌شود. البته این شخص (ویلیام بورک) این داستان را از دید خودش و درباره فردی به نام شرمن فیلدز شرح می‌دهد.

یک مستأجر بی‌گناه و ساکت که به بچه‌ها آب‌نبات می‌داد، تا اینکه مأموران پلیس او را به قتل می‌رسانند. این اتفاق، در آنتونی ریشه زد. طبق نظریه کارگردان، نقطه تغییر و تحول آنتونی زمانی بود که تابلوی کندی من را به دیگران نشان می‌دهد. بعدازاین اتفاق، تغییرات و فسادی در بدن آنتونی شکل می‌گیرد.

ادامه نقد

این فیلم، یک زاویه دید را به نمایش می‌گذارد که ولع و طمع سفیدپوستان به اوج خود می‌رسد. علاوه بر این، در نقد فیلم کندی من (Candyman) گفته می‌شود که حضور هنرمندان در منطقه پایین سطح کابرینی، باعث افزایش قیمت خانه‌ها و زمین‌ها می‌شود.

این اتفاق، باعث می‌شود که پیش از این اتفاقات در این محله زندگی می‌کرده‌اند، با بالارفتن قیمت‌ها جایی در آنجا نخواهند داشت. ازاین‌رو، مجبور می‌شوند این محله را ترک کنند. بعد از همه این اتفاقات، شکاف طبقاتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

نقد فیلم کندی من
نقد و بررسی فیلم کندی من / نقد و بررسی Candyman / نقد و بررسی فیلم Candyman

به دلیل افزایش همین شکاف طبقاتی هم بود که نمای جان گولسریان از ساختمان‌های کابرینی، یک حس ترس و وهم به وجود می‌آورد. این وهم، بعد از قتل فینلی استیفنز که از دور به چشم می‌خورد هم شدت می‌یابد. در این سکانس، دوربین از خانه فینلی استیفنز به‌تدریج دور می‌شود و نمای کل ساختمان‌های منطقه کابرینی را در بر می‌گیرد.

علاوه بر این، می‌بینیم که در یکی از این ساختمان‌ها هم زنی در حال جان دادن است. این سکانس، سرشار از خشم و اضطراب است که بیننده را درگیر خود می‌کند.

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم Candyman می‌گویند که داکوستا، هیچ یک از صحنه‌های قتل و کشت‌وکشتار را به‌صورت مستقیم به نمایش نمی‌گذارد.

با اینکه این فیلم سراسر خشم، قتل و خونریزی است، اما هیچ‌وقت کشته شدن مستقیم افراد را مشاهده نمی‌کنیم. پس همان‌طور که مشاهده می‌کنیم، در این فیلم خبری از صحنه‌های مستقیم قتل نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

سایه نمایی

نقد فیلم کندی من
نقد و بررسی فیلم کندی من / نقد و بررسی Candyman / نقد و بررسی فیلم Candyman

منتقدان در نقد فیلم کندی من (Candyman) عقیده دارند که این ویژگی فیلم، باعث شده است تا آن از نظر افسانه‌ای حالت پررنگ‌تری داشته باشد. خشونت در این فیلم جذاب، نه‌تنها مثل خشم پنهان شده‌ای است، بلکه تا حدودی هم غیرواقعی به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، داکوستا با نشان ندادن نمایش قتل، قصد دارد عاملان اصلی را دلیل همه این خشونت‌ها بیان کند. به تکنیکی که داکوستا به این روش استفاده کرده است، تکنیک سایه‌نمایی می‌گویند. این تکنیک در این فیلم به‌شدت به چشم می‌خورد.

در نقد فیلم Candyman گفته می‌شود که در این فیلم، ویژگی‌های انعکاسی زیادی وجود دارد. در این فیلم جذاب، سکانس‌های زیادی از تصاویر آینه را می‌بینیم.

مثل وقتی که در صحنه قتل یکی از دانش‌آموزان در سرویس بهداشتی مدرسه، از آینه کوچکی استفاده می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، در این فیلم آینه یکی از ابزارهای مهم برای احضار کندی من است.

کارگردان در این فیلم موضوع آینه را گسترش می‌دهد و از این طریق، به ویژگی انعکاسی فیلم و جهان آن می‌پردازد. این انعکاس، همان مفهومی است که پیش از این گفتیم؛ مشاهده کردیم که این فیلم، انعکاسی از رنج و دردهای سیاه‌پوستان را به نمایش می‌گذارد.

درنهایت هم می‌بینیم که آنتونی به کندی من تبدیل می‌شود. در روند این تغییر درطول فیلم، بارها تصویر آنتونی را درشیشه‌ها و آینه‌ها مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

ویژگی جذاب فیلم کندی من

نقد فیلم کندی من
نقد و بررسی فیلم کندی من / نقد و بررسی Candyman / نقد و بررسی فیلم Candyman

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های فیلم کندی من با نسخه اصلی آن، این است که در این فیلم، کارگردان شخصیت کندی من را به طرز وسیعی گسترش می‌دهد. در نقد فیلم کندی من (Candyman) مشاهده می‌کنیم که آنتونی نقاشی‌های خود را در گالری نصب کرده است.

این نقاشی‌ها، راز کندی من را برملا می‌کند و همچنین درد و رنج‌های سیاه‌پوستان را به مخاطب می‌شناساند. به‌علاوه، وجود منازل اعیانی و لوکس در منطقه کابرینی، فرایند غیرانسانی را به ما نشان می‌دهد.

نکته دیگری که در نقد فیلم Candyman با آن مواجه می‌شویم، این است که در این فیلم، حتی نیروی پلیس هم به‌صورت نژادپرستانه رفتار می‌کند. البته نباید فراموش کر که یکی از نقاط ضعفی که منتقدان به آن اشاره کرده‌اند، این است که در این فیلم به‌صورت مستقیم به این امور پرداخته می‌شود.

به بیانی دیگر، کارگردان و فیلم، به بینندگان خود اعتماد نمی‌کند که آن‌ها بتوانند موضوع اصلی فیلم و پیوندهای بین شخصیت‌ها را دریابند؛ به همین دلیل، تلاش می‌کند که همه جزئیات را به طور کاملاً مستقیم بیان کند.

نقد فیلم کندی من (Candyman)

کندی من: همان‌طور که گفتیم، در فیلم کندی من شخصیت اصلی (آنتونی) نسبت به کندی منی که در فیلم اصلی بود تفاوت‌هایی دارد. کارگردان در این بخش، شخصیت اصلی را بیشتر گسترش داده است. پس به‌طورکلی، ما در این فیلم، یک نسخه دیگری از شخصیت کندی من را مشاهده می‌کنیم.

در این فیلم فوق‌العاده، درباره مردم سیاه‌پوست و تبعیض نژادی که درگیر آن هستند صحبت می‌شود. در فیلم کندی من مشاهده می‌کنیم که این مردم بی‌گناه، چگونه به دلیل رنگ پوست خود دچار رنج و خشونت فراوانی شده‌اند.

ما در نقد فیلم کندی من (Candyman) مشاهده می‌کنیم که همین مردم رنج‌دیده سیاه‌پوست، با استفاده از شخصیت کندی من دردهای خود را تسکین می‌دهند.

همان‌طور که در یکی از سکانس‌ها ویلیام به آنتونی (که به کندی من تبدیل شده است) می‌گوید که آن‌ها با استفاده از کندی من، خود را با ظلمی که به آن‌ها شده سازگار می‌کنند.

ویلیام در فیلم کندی من: در نقد کندی من یکی از شخصیت‌های مهم فیلم، کولمن دومینگو است. او در این فیلم، تمام رنج، درد و خشونت‌هایی که علیه سیاه‌پوستان شده است را به شکل داستان‌سرایی به مخاطب ارائه می‌کند.

مثل اینکه این فرد، بیش از هرکسی درک می‌کند که کندی من از یک نیروی فرازمینی بهره‌مند است. به‌طورکلی، به یاد داشته باشید که تمام داستان‌های این فیلم، برای کنار آمدن و سازگاری با تاریخ سراسر رنج و غم سیاه‌ پوستان است. به بیانی دیگر، فیلم کندی من مثل یک نماینده برای سیاه‌پوستان است که دردهای آن‌ها را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نظر سایر منتقدان

بسیاری از منتقدان عصر حاضر، در نقد کندی من این فیلم را مورد تحسین قرار داده‌اند. آن‌ها باور دارند این فیلم، از همه جوانب عالی عمل کرده است.

نویسنده در این فیلم جذاب، تصاویر ترس، وحشت و درد را به زیبایی به تصویر کشیده است، به‌گونه‌ای که بیننده را به خود جذب می‌کند. اما یکی از نقاط ضعفی که برای نقد فیلم کندی من (Candyman) بیان شد، این است که هدف و ژانر اصلی فیلم نامشخص است.

نقد فیلم کندی من
نقد و بررسی فیلم کندی من / نقد و بررسی Candyman / نقد و بررسی فیلم Candyman

ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که آیا کندی من قصد دارد مخاطب را بترساند یا او را به فکر وادارد. نکته دیگر این است که در این فیلم، بیشتر به مسائل جزئی توجه شده است و به همین دلیل، سرعت خاص آن کمتر شود و در پایان فیلم، مخاطب سردرگم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest

سخن نهایی

نقد فیلم کندی من (Candyman) یکی از موضوعات چالش برانگیزی است که امروزه بین طرفداران ژانر وحشت وجود دارد. شما با تماشای این فیلم، علاوه بر مشاهده خون و خون‌ریزی فراوان، با یک دنیای غم‌انگیز روبرو خواهید شد.

دنیایی که برای سیاه‌پوستان پر از درد و رنج بوده است. درنهایت، فیلم کندی من بسیار نوآورانه عمل کرده است و طرفداران بسیاری را از آن خود کرده است. تماشای این فیلم میخکوب کننده به همه فیلم‌بازان پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نقد فیلم کندی من (Candyman) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من فیلمو الان دیدم. تغییرات عجیبی ک از اول فیلم میشد تا اخر فیلم دید برام قابل توجیه نبود. انگار سازندگان میخواستن یکم فلسفی ببرن جلو ولی از منطق دنیای فیلم خارج شدن. شخصیت بورک و کار هایی که کرد رو درک نمیکنم. کندی من توی اینه فقط دیده میشد. اخر فیلم میشه انتونی رو دید ک بدون اینه هم قابل رویته.روند شکل گیری کندی من متفاوت بود. دلیل انتخاب انتونی برای من نا معلوم بود. شاید باید بازم تماشا کنم تا بفهمم داستانو. اومدم تو نت دنبالش بگردم.پیدا نکردم.

    پاسخ