;
coinex

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2) ؛ بگذارید کارنیج بیایید را از دست ندهید

نقد فیلم ونوم 2 از نقدهای جنجالی این روزهاست که در مقاله امروز به آن می‌پردازیم. اگر شما نیز مشتاق هستید تا نکات جالب این فیلم را بدانید، با تکراتو همراه باشید.

نقد فیلم ونوم 2 نقد جذابی است که قصد داریم در مقاله امروز تکراتو به شما ارائه دهیم. عده‌ای این فیلم را عاشقانه‌ای شاد و در عین حال تلخ از ونوم می‌دانند.

عنوان این قسمت از فیلم‌های ونوم نیز «بگذارید کارنیج بیاید» است که به‌خوبی کنجکاوی افراد را برمی‌انگیزد که اصلا کارنیج کیست و چه کاری قرار است انجام دهد؟

جالب است بدانید که سال پیش در چنین ماهی، «استفانی جوان آنجلینا ژرمانوتا» خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و بازیگر ایتالیایی آمریکایی، قطعه رمانتیکی را منتشر کرد. این قطعه در رابطه با هیجان اروتیک و درد خون‌آشامی دوست داشتن کسی بود که برای وجود ما تهدید بوده و بسیار خطرناک است.

وضعیت در چنین حالتی بسیار بغرنج است و حتی بغرنج‌تر هم می‌شود اگر آن شخص، بهترین دوست شما نیز باشد. این خواننده خوش‌صدا، در قطعه محبوب شماره 1 خود که عاشقانه بد نام دارد می‌خواند: «من ترس تو را می‌خواهم. طراحی تو را می‌خواهم. چراکه تا زمانی که مال من باشی، یک مجرم هستی».

حال چرا در نقد فیلم ونوم 2 به این خواننده و قطعه عاشقانه عجیب‌غریب او اشاره کردیم؟ چون این شعر به داستان ونوم 2 نزدیک است و گویی «استفانی جوان» این قطعه را برای کاراکتر ونوم در نقد Venom 2 خوانده است. با ما همراه باشید تا تمام نکات جالب و جنجالی این فیلم را بررسی کنیم.

نقد فیلم ونوم 2

«ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» فیلمی به کارگردانی «اندی سرکیس» است که به نام ونوم 2 شناخته می‌شود. این فیلم در حقیقت دنباله سیاه داستان محبوب 850 میلیون دلاری سال 2018 است. ونوم، داستان مردی به نام «ادی بروک» است که با چیزی بیگانه که می‌تواند تغییر حالت دهد روبه‌رو شده و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

بیگانه گفته‌شده نیز همان ونوم معروفی است که در نقد ونوم 2 از آن صحبت می‌کنیم. ونوم در حقیقت بیش از آنکه یک موجود مستقل باشد، یک انگل است و نمی‌تواند به‌هیچ‌عنوان به‌تنهایی زندگی کند. به‌دلیل همین ماهیت انگلی، او باید دائما به یک انسان دیگر متصل باشد تا بتواند زندگی کند.

نقد فیلم ونوم 2
نقد فیلم ونوم 2

اما با این وجود، زمانی که او «ادی» را با بازی «تام هاردی» می‌بیند، موضوع کاملا فرق می‌کند. در اینجا، ونوم نه بخاطر استفاده از «ادی» به‌عنوان میزبان و برای زنده بودن، بلکه بیشتر به‌علت پیوندهای عاطفی، به سمت او کشیده می‌شود. همان طور که در مقدمه نقد فیلم ونوم 2 نیز گفتیم، این فیلم بیشتر یک داستان عاشقانه و احساسی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

همه چیز درباره فیلم ونوم 2

بر همین اساس، در این فیلم، دنباله فیلم اول «سرکیس» را شاهد هستید. او در این فیلم به اتفاقات هیجانی و رابطه پرجنب‌وجوش «ادی» و ونوم می‌پردازد. بدین‌وسیله نیز زندگی سخت پشت وجه ماه عسل، زیبا و آرام پیوند انسان و یک موجود بیگانه را به ما نشان می‌دهد.

دنیای «ادی» که همان دنیای ما نیز است، آنقدر روشن‌فکر نیست که بتواند پیوند همزیستی موجودی دیگر با انسان را در کمال توافق، بپذیرد. «ادی» و ونوم از ترس محرومیت از جامعه و حتی زندانی‌شدن، خود را در گوشه‌ای حبس می‌کنند و ارتباط زیادی با فضای بیرون برقرار نمی‌کنند.

سرانجام خواسته‌ها و نیازهای ونوم از جمله نیاز به گوشت انسان و نیاز عجیب و غیرقابل توضیح به شکلات، آنقدر ترسناک می‌شود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

در همین زمان، ادی از رابطه خود با ونوم خسته شده و وانمود می‌کند که ونوم دیگر وجود ندارد. همین نیز ضربه احساسی بزرگی هم به ونوم و هم به ادی می‌زند.

نقد فیلم ونوم 2
فیلم ونوم 2

اما در نقد فیلم ونوم 2 نکته‌ای نهفته است که دیگر فیلم‌های ابر قهرمانی نیز می‌توانند از آن یاد بگیرند. شاید اگر الویت‌های رقابتی نداشته باشید، نتوانید دنیا را نجات دهید. فیلم‌ها و کاراکترهایی همچون «زن شگفت‌انگیز»، «کاپیتان آمریکا» و «مرد آهنی» همه و همه این پیام را به ما رساندند.

شاید هم این سرنوشت ابرقهرمانان است که تنها زندگی کنند. اما آنچه که در نقد فیلم Venom 2 به آن می‌پردازیم، سوال مهمی است که در این قسمت از ونوم، مطرح می‌شود. فیلم ونوم 2 جرأت می‌کند بپرسد که چه می‌شود اگر ابرقهرمانان جهان، مجبور به تنهایی نباشند؟

شاید همان طور که در مقدمه نقد ونوم 2 نیز گفتیم، این فیلم درست همان طور که «ژرمانوتا» می‌خواند، یک عاشقانه بد باشد. اما اگر بد هم باشد، حداقل یک عاشقانه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

در فیلم ونوم 2 چه می‌گذرد ؟

«سرکیس» در حقیقت فیلم ونوم 2 را با سرعت بالستیک فیلم‌برداری کرده است. این سرعت آنقدری است که 90 دقیقه فیلم به‌نظر خیلی هم سخاوتمندانه می‌آید. نه هیچ نمایشی، نه ساخت دنیایی تازه، نه سخنرانی‌های طولانی و پیچیده نقش منفی درباره انگیزه و هیچ‌یک از این موارد در این فیلم مشاهده نمی‌شود.

تنها چیزی که می‌بینیم، ونوم با سرعت برق و باد است که حالا در داستانی جدید قرار دارد. داستان نیز درباره قاتلی سریالی بوده که به‌صورت تصادفی به گونه‌ای متفاوت از سمبیوت یا همان موجود بیگانه آغشته شده است. این نکته‌ای بود که بسیاری از افراد در نقد فیلم ونوم 2 به آن اشاره کردند.

نقد فیلم ونوم 2
ونوم 2

در ظاهر، ونوم 2، تلنگری ابرقهرمانانه و بدون حاشیه است. این ابرقهرمان، بدون هیچ خجالتی از روی نرده‌ها می‌پرد و عاشق پنیر و کمپ کردن است.

اما همان طور که پیش‌تر نیز در نقد فیلم Venom 2 اشاره کردیم، در زیر این ظاهر به‌نسبت سرگرم‌کننده، این فیلم در رابطه با یافتن عشق و صمیمیت در روابط است. همین نیز بر اساس هسته رمانتیک و کمدی فیلم اول بنا شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

ادی و ونوم در فیلم ونوم 2

در این قسمت نیز همان طور که اشاره کردیم، همچنان با «ادی» و ونوم سروکار داریم. آن‌ها در این قسمت نیز همچنان در یک آپارتمان یک اتاقه در سان فرانسیسکو زندگی می‌کنند. در این قسمت، «ادی» پس از آنچه که در فیلم اول دیده‌ایم، دوباره به شغل روزنامه‌نگاری خود بازگشته است.

در همین قسمت نیز تناقضات بسیاری وجود دارد که بیشتر منتقدین در نقد ونوم 2 به آن پرداخته‌اند. ظاهرا در روززنامه‌نگاری دنیای ونوم، به هیچ ویراستاری نیاز نیست و روزنامه‌نگار به هیچ‌کسی جز خودش پاسخ نمی‌دهد. اما این از معدود نکات منفی نقد فیلم ونوم 2 است و این فیلم نکات مثبت بسیاری نیز دارد.

یک قاتل سریالی معروف به نام «کلتوس کاسادی» با «ادی» تماس می‌گیرد و درخواست مصاحبه حضوری می‌کند. «کاسادی» با بازی بازیگر معروف «وودی هرلسون»، یک فرد دیوانه و پر از جنون است. این موضوع را نیز مخاطبان از همان لحظه اول در می‌یابند.

نقد فیلم ونوم 2
نقد و بررسی فیلم ونوم 2

چراکه «کاسادی» معمولا با شعر هایکو حرف‌هایش را می‌زند که بسیار عجیب است. همچنین کمی بعدتر می‌فهمیم که او به «ادی» گفته است که مادربزرگ خود را خفه کرده و مادر خود را نیز زمانی که بچه بوده، در وان حمام با برق کشته است.

از آنجایی که «ادی» ونوم را از دنیای بیرونی، مخفی می‌کند، پس «کاسادی» در مصاحبه تک به تک، این موضوع را نمی‌فهمد. در حقیقت می‌توان گفت که «کاسادی» برای به‌دست آوردن شهرت و فرصتی برای افزایش علاقه به خودش، پیشنهاد این مصاحبه را می‌دهد.

اما همان طور که گفتیم او متوجه نمی‌شود که در حقیقت این مصاحبه، اولین برخورد او با سمبیوت بیگانه بسیار حساس و فوق‌العاده باهوش است.

«ادی» و ونوم در طول این مصاحبه‌ها و با استفاده از هوش ونوم، محل دفن اجساد این قاتل سریالی را می‌فهمند که همین نقطه داستان یکی از نقاط مثبت نقد فیلم ونوم 2 به‌حساب می‌آید. سپس به همین دلیل، «ادی» بسیار مشهور می‌شود. اگرچه که همین موفقیت و شهرت، منجر به اختلافات احساسی ونوم و «ادی» می‌شود.

در ظاهر این‌طور به‌نظر می‌آید که ونوم می‌تواند از امتیاز موفقیت اهمکاری «ادی» و خودش لذت ببرد. اما در عین حال او به چیزی بیشتر از یک تلویزیون بزرگ برای زنده ماندن، نیاز دارد.

این موجود فضایی نیاز دارد تا مغز آدم‌ها را بخورد تا متابولیسم بین‌کهکشانی خود را به‌راه بیاندازد. «ادی» نمی‌تواند چنین چیزهایی را برای او فراهم کند و تنها به او اجازه می‌دهد که مغز مرغ‌های زنده را بخورد که برای ونوم، مسخره است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای 

نقد فیلم ونوم 2
Venom 2 / نقد و بررسی فیلم ونوم 2

حتی از وقتی که خورشید روزنامه‌نگاری ادی طلوع می‌کند، او دیگر نمی‌تواند حتی برای عشق قدیمی خود «ان» هم آنقدرها دلپذیر و مطلوب باشد. نقش «ان» را نیز مجددا «میشل ویلیامز» بازی می‌کند که حتی مجددا از همان کلاه‌گیس سری اول نیز استفاده می‌کند.

«ان» تنها شخصی در جهان است که «ادی» و رابطه او با ونوم را می‌فهمد. متأسفانه او زندگی جدیدی را حداقل بر روی کاغذ، شروع کرده است.

ظاهرا او با دوست پسر وفادار خود دکتر «دن» با بازی «رید اسکات» نامزدی کرده است. او به‌خوبی می‌داند که «ادی» جای زیادی برای او در زندگی خود ندارد. در ادامه نقد فیلم ونوم 2 به روابط دیگر موجود در این فیلم می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بررسی روابط کاراکترها در فیلم ونوم 2

همان طور که گفتیم، «ان» در ظاهر رابطه‌ای بیشتر از یک دوست با «ادی» ندارد. «ادی» و ونوم در این قسمت بر سر پرونده «کاسادی» درگیر هستند و «ان» تنها نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ‌تر در بین «ادی» و ونوم است. آن‌ها همچنین نمی‌توانند تمام نیازهای یکدیگر را برطرف کنند.

«ادی» در این قسمت با زبان عشق بصل‌النخاعی تازه ونوم، صحبت نمی‌کند. ونوم نیز نمی‌تواند محدودیت‌های انسانی «ادی» را درک کند.

یا اینکه بفهد چرا «ادی» تصمیم گرفته است تا به‌جای زندگی مثل یک خدا، با زندگی مثل یک روزنامه‌نگار ساده، خود را کوچک کند.

از آنجایی که آن دو خیلی خوب یکدیگر را درک می‌کنند، پس «ادی» می‌داند که می‌تواند به ونوم بگوید که او تنها یک انگل بازنده از جهانی متفاوت است و به او آسیب بزند. ونوم نیز می‌داند که می‌تواند با نابودی چیزهایی که «ادی» سرانجام به‌دست آورده است، به او آسیب برساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2021

بهترین سریال های چینی 2021

نقد فیلم ونوم 2
بررسی فیلم ونوم 2 / نقد و بررسی فیلم ونوم 2

از دیگر نقاط مثبت فیلم نیز شخصیت شیطانی کارنیج است. همان طور که شاید حدس زدید، کارنیج همان «کاسادی» ماست. در ادامه نقد فیلم ونوم 2 به این شخصیت با بازی بسیار خوب آن، می‌پردازیم.

تغییر شکل «کاسادی» به کارنیج که یک سمبیوت و موجودی جهش‌یافته است، او را به کاراکتر شرور معروف این فیلم تبدیل کرده است.

با این وجود، کاراکتر شرور اصلی که در اکثر نوشته‌های نقد فیلم Venom 2 به آن اشاره شده است، در واقع عواقب اختلافات پیش‌آمده میان «ادی» و ونوم است و نه کارنیج. اینکه «ادی» و ونوم یاد بگیرند چطور یکدیگر را دوست داشته باشند، برای آن‌ها مهم‌تر از آن است که این دشمن را شکست دهند.

در جستجو و کشف این علاقه عجیب، «سرکیس» و ونوم 2 همان طور که منتقدان بسیاری در نقد ونوم 2 به آن اشاره کردند، به قلمرو احساسی جدید پا می‌گذارند. به‌ندرت در فیلم‌های ابرقهرمانی، فارغ از نوع استودیوی فیلم، چنین قلمرویی کشف می‌شود.

در حالی که ابرقهرمانان بیشتر دوست‌دختر و یا دوست‌پسر دارند، برخی از ابرقهرمانان برجسته به‌ندرت چیزی بیشتر از لوازم جانبی حس می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

نقد فیلم ونوم 2
بررسی و نقد Venom 2 / نقد و بررسی Venom 2

آن‌ها معمولا شخصیت‌های مسطحی هستند که می‌توانید در رابطه با آن‌ها مطالعه کنید. همین مسطح بودن شخصیت‌ها موجب می‌شود که روابط آن‌ها معمولا پوچ به‌نظر برسد.

از آنجایی که تمرکز فیلم ابرقهرمانی معمولا بر روی تهدیدات جهانی و کارهایی است که قهرمانان باید برای مقابله و از بین بردن آن‌ها انجام دهند، ما به‌ندرت شاهد چنین نیازهایی هستیم. اما در نقد فیلم ونوم 2 امروز، به مسائل مبتکرانه‌ای که ونوم 2 به آن پرداخته است، اشاره می‌کنیم.

پس به‌دلیل تمرکز چنین فیلم‌هایی عمدتا بر نبرد و تهدیدات، ما کمتر نیازها و خواسته‌های عزیزان قهرمانان را می‌بینیم. همچنین اینکه عواقب این غرایز و محرکات چطور بر آن‌ها و روابطی که دارند تأثیر می‌گذارد را نیز هرگز نمی‌بینیم.

در صورتی که تمام این نیازها و خواسته‌ها، بخشی از انسانیت است که گویی در افرادی که وظیفه دارند دنیا را در یک فیلم بعد از فیلم دیگر نجات دهند، از بین رفته است. در ادامه نقد فیلم Venom 2 به پیام بزرگ و کمتر دیده‌شده‌ای که این فیلم به آن می‌پردازد، اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

دیگر داستان‌های ابرقهرمانانه چه چیزی از ونوم 2 یاد می‌گیرند؟

نقد فیلم ونوم 2
نقد و بررسی ونوم 2 / نقد Venom 2 / نقد و بررسی Venom 2

شگفت‌انگیزترین و متمایزترین عنصر هر دو قسمت از فیلم‌های ونوم، بیشتر از اکشن، طنز و خشونت، آن است که چقدر در رابطه با دوستی و هم‌صحبتی، عملکرد خوبی داشته است.

در حالی که تمام فیلم‌های ابرقهرمانانه بر روی موضوعاتی همچون فداکاری‌های شخصی و الویت قراردادن همه به‌غیر از خود آن‌ها برای نجات دنیا مانور می‌دهند، ونوم و ونوم 2 هر دو بر پیامی تازه‌تر، تأکید می‌کنند. گرچه که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، اما در این قسمت از نقد فیلم ونوم 2 این پیام را با جزئیات کامل بررسی می‌کنیم.

فیلم‌های ونوم، با روش‌های خاص و برخی اوقات خشن خود، بر یافتن شخصی تأکید دارد که بتواند تو را تکمیل، قوی‌تر، بهتر و حتی شادتر کند. ونوم 2 حتی به‌خصوص در برخی نقاط، مخاطرات داستان‌گویی خود را نیز کمتر می‌کند تا بهتر به اهداف خود برسد.

هدف از این کار نیز تنها عبور از این زندگی با لذت و شادی کمی بیشتر است. این فیلم می‌گوید که پیدا کردن شریک روحی خود، خواه آن‌ها عاشقانه، افلاطونی و یا انگل فضایی سمبیوتی باشند، می‌تواند به‌اندازه هرچیز دیگری در دنیا، مهم باشد.

آزادی ونوم برای آنکه بگوید چه چیزی در وهله اول یک داستان رابطه عجیب است، از استقلال آن می‌آید. فیلم‌های ونوم در مقابل جهان سینمایی بی‌پایان و به‌هم‌پیوسته استودیوی مارول، می‌تواند به‌راحتی با تکیه بر خود و دنیای خاص خودش، بایستد.

سخت است که بتوان یک فیلم MCU معمولی را تصور کرد که جایی را برای «میشل ویلیامز» باز کند که باجدیت دیالوگ‌هایی را بگوید همچون «من از بابت ونوم متأسفم».

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

نقد فیلم ونوم 2
نقد فیلم ونوم 2 / نقد Venom 2 / نقد و بررسی Venom 2

مانند آن است که به کسی که رها شده است تسلیت بگویی یا اینکه مدام از «تام هاردی» دیوانه در یک جلسه بپرسی که آیا ونوم الان در اتاق است یا نه.

بیشتر منتقدین در نقد فیلم ونوم 2 اشاره کرده‌اند، اینکه ونوم بخشی از یک فیلم یا سری فیلم‌های بزرگ‌تر نیست، به آن آزادی عمل بیشتری می‌بخشد. این موضوع موجب می‌شود که ونوم بتواند به‌راحتی بر روی لحن، طنز و اندازه خود، ریسک کند. البته تمام این ریسک‌ها تاکنون منجر به مثبت شدن نظر منتقدین نسبت به نقد ونوم 2 شده‌اند.

در هیچ نقطه‌ای در طول فیلم ونوم، زمین و تمام شهروندان آن در خطر نیستند. به‌علاوه «ادی» و سمبیوت آن نیز هرگز تنها قهرمانانی نیستند که بتوانند انسانیت را از خطر انقراض آن نجات دهند.

در ونوم 2، کارنیج نیز هرگز یک نیروی غیرقابل توقف به‌نظر نمی‌رسد. به همین دلیل نیز این فیلم هرگز قهرمانان بیشتری را برای کمک به آن نمی‌طلبد. در واقع هم کارنیج و «کاسادی» و هم «ادی» و ونوم، به‌نظر می‌آید از عدم تعامل دوباره با دنیا، راضی باشند؛ اگر بتوانند افراد مشخصی که می‌خواهند را به‌همراه منبع ناتمام مغز انسان‌ها، داشته باشند.

اگر مارول و یا DC نیز جایی را برای روایت چنین داستان‌های شخصی‌تری درباره قهرمانان خود باز می‌کردند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد و طرفداران بیشتری نیز پیدا می‌کردند. اما می‌توانیم خوش‌بین باشیم که شاید با دیدن ونوم، آن‌ها در آینده دست به ساختن فیلم‌هایی این چنین، بزنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

جمع‌بندی

نقد فیلم ونوم 2
نقد و بررسی فیلم ونوم 2 / نقد Venom 2 / نقد و بررسی Venom 2

نقد فیلم ونوم 2 از نقدهای جنجالی اخیر بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و مهم‌ترین نکات این فیلم داغ را خدمت شما بررسی کردیم.

ونوم 2، فیلمی ابرقهرمانانه بوده که در حقیقت دنباله فیلم ونوم اول است. عنوان رسمی این فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» است اما به‌صورت غیررسمی به آن ونوم 2 نیز می‌گویند.

در این فیلم، با قاتلی زنجیره‌ای به نام «کاسادی» روبه‌رو هستیم که تصادفا با سمبیوتی همچون ونوم به نام کارنیج برخورد کرده و به آن آغشته می‌شود.

او با بازی فوق‌العاده خود، دشمن ونوم در این قسمت است. اما این فیلم، جنبه‌های بیشتری نیز دارد که در این نقد به آن پرداختیم. ما امروز هرآنچه که باید از این فیلم بدانید و پیام عمیق آن را در نقد فیلم Venom 2 خدمت شما بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: vox.com

نظر شما در خصوص نقد فیلم ونوم 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر