;
coinex

نقد فیلم اسپنسر (Spencer) ؛ روایتی از زندگی پرنسس دایانا

نقد فیلم اسپنسر (Spencer) یکی از موضوعات مهم این روزها در فیلم و سینماست. اگر شما هم به این فیلم و نقد آن علاقه دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer) در بین همه علاقه‌مندان به فیلم و سینما بسیار رایج است. این فیلم که به‌تازگی اکران شده است، یکی از بهترین فیلم‌های 2021 شناخته می‌شود. در این فیلم، کریستین استورات به زیبایی نقش‌آفرینی می‌کند.

همان‌طور که این بازیگر محبوب را از سری فیلم‌های گرگ‌ومیش به‌خاطر دارید، می‌دانید که بازیگری این شخص، بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. همچنین این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد، به دلیل علاقه به کریستین استوارت این فیلم را مشاهده کرده باشند.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

فیلم اسپنسر که در سال 2021 به‌تازگی روی پرده‌های سینما رفت، از طرفداران زیادی برخوردار است و همچنین نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. این فیلم به کارگردانی پابلو لارائین، کارگردان بسیار حرفه‌ای و ماهر، یکی از بهترین و زیباترین فیلم‌های جدید معرفی شده است.

در این فیلم جذاب، ما با زندگی پرنسس دایانا و مسائل آن مواجه می‌شویم. این فیلم تا حدی میخکوب کننده است که مخاطب را تا لحظات آخر نیز با خود همراه می‌کند.

در ادامه نقد فیلم اسپنسر (Spencer) باید بگوییم که این فیلم، به‌عنوان یکی از جدیدترین فیلم‌هایی که در آمریکا به نمایش درآمده، معرفی می‌شود. این فیلم به کارگردانی پابلو لارائین، یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌ها از نظر مخاطبان شناخته می‌شود.

استیون نیت، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس موفق آمریکایی، این فیلم جذاب را نگاشته است. لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این فیلم، جذابیت بالای فیلم‌نامه آن بوده است. پس نباید از قدرت قلم استیون نیز چشم‌پوشی کرد.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

خوب است بدانید که این فیلم برای بار اول، در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز در معرض عموم قرار گرفت و در نهایت، در پنجم نوامبر 2021 (مطابق با 14 آبان‌ماه 1400)، روی پرده‌های سینما رفت. بسیاری از منتقدان نظرات مثبتی دررابطه‌با این فیلم جذاب بیان کردند که در ادامه مقاله، با جزئیات کامل، به بررسی فیلم Spencer خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

ژانر فیلم اسپنسر

برای اینکه بیش‌ازپیش با نقد فیلم اسپنسر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا درباره ژانر آن مطالعه فرمایید. فیلم اسپنسر، یکی از بهترین فیلم‌های درام و تاریخی است که در این ژانر، بسیار خوب عمل کرده است.

این فیلم که توسط شرکت نئون ساخته شده است، به زیبایی، تاریخی و درام بودن خود را به نمایش گذاشته است. تمام تلاش این فیلم، انتقال حس و حال دهه 90 میلادی بوده که در این مورد هم بسیار موفق عمل کرده است. در این فیلم زیبا، با تصویری از یک تراژدی واقعی و تاریخی روبرو خواهید شد.

داستان فیلم Spencer

برای اینکه با نقد و بررسی فیلم اسپنسر بیشتر آشنا شوید، بهتر است در ابتدا داستان آن را برای شما بازگو کنیم. همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، این فیلم زندگی‌نامه پرنسس دایانا و پرنس چارلز را روایت می‌کند. در ابتدا، این فیلم دسامبر 1991 را نشان می‌دهد که روابط بین پرنسس دایانا و پرنس چارلز تا حد زیادی سرد شده بود.

البته در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) مشاهده می‌کنیم که شایعات بسیاری درباره طلاق آن‌ها شنیده می‌شد. درحالی‌که بسیاری از افراد عقیده دارند که کریسمس، زمان صلح و آشتی بوده و این زوج می‌توانند آشتی کرده و زندگی خود را از نو شروع کنند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
داستان فیلم اسپنسر (Spencer)

ازاین‌رو، خانواده سلطنتی به ملک خود در ساندرینگهام نقل‌مکان می‌کنند تا تعطیلات کریسمس خود را در آنجا سپری کنند. این ملک، بهترین مکان برای خوش‌گذرانی، خوردن انواع غذاها و نوشیدنی‌ها و حتی شکار کردن است.

ازآنجاکه روابط بین زوج مذکور به سردی می‌رود، شاهدخت دایانا مجبور است در طول این سفر، شاهزاده چارلز را تحمل کند و به هر نحوی با یکدیگر کنار بیایند. البته دایانا کاملاً می‌داند که زندگی مشترک او با چارلز به اتمام رسیده است.

تراژدی واقعی در فیلم اسپنسر

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز در نقد Spencer بیان کردیم، این فیلم به‌عنوان یک تراژدی واقعی و تاریخی شناخته می‌شود. در سراسر این فیلم، در حال تماشای درگیری‌های درونی شاهدخت دایانا هستید که به زیبایی توسط کریستین استورات به تصویر کشیده شده است.

همان‌طور که در فیلم مشاهده می‌کنیم، شاهدخت دایانا درگیری‌های ذهنی بسیاری دارد که مدام در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن هاست. این شخصیت که نماد بدبختی در این فیلم است، آشفتگی‌های درونی بسیاری دارد که همواره از آن ها رنج می‌برد.

در قسمتی از فیلم مشاهده کردیم که دایانا در منطقه‌ای در نزدیکی خانواده سلطنتی گم می‌شود. بسیاری از منتقدان در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) اظهار داشتند که گم شدن این پرنسس، نماد این موضوع بود که دایانا در تمام مراحل زندگی و عمر خود، در حال راضی نگه داشتن دیگران بوده است. گفته می‌شود که این شخصیت، تمام عمر خود را برای راضی کردن سایر افراد، هدر داده است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

با نقد Spencer مشاهد می‌کنیم که شاهدخت دایانا در برخی مراحل زندگی خود در فیلم، تلاش بسیاری می‌کند تا قوی و قدرتمند به نظر برسد. درحالی‌که چندان موفق نشده و با شکست مواجه می‌شود.

بعد از مدتی، او به خیال‌پردازی مشغول شده و حتی موجب می‌شود که او در اطراف خود روح ببیند. همچنین مشاهده می‌کنیم که اضطراب و افسردگی، به کل بر دایانا غلبه کرده و او را از پای درمی‌آورد. در فیلم Spencer مخاطب به‌خوبی با درد و رنج درونی شخصیت اصلی (شاهدخت دایانا) ارتباط برقرار می‌کند.

محتوای داستان اسپنسر

همان‌طور که تاکنون در بررسی فیلم Spencer بیان کردیم، این فیلم از نظر محتوایی بسیار عالی عمل کرده است و به همین دلیل هم نظرات مثبت اغلب منتقدان را کسب کرد. در این فیلم، با نهایت درد و رنج شاهدخت دایانا مواجه می‌شویم که مخاطب را با خود درگیر می‌کند.

سکانس‌های رؤیایی و زیبای این فیلم، شما را کاملاً با خود همراه می‌کند. ما در این فیلم، با غم و درد دایانا برای زندگی غم‌انگیز خود روبرو هستیم. در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) مشخص می‌شود که دایانا به طور کل، از زندگی خود رضایتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

فیلم‌برداری منحصربه‌فرد اسپنسر

یکی دیگر از مواردی که برای نقد و بررسی فیلم Spencer با آن روبرو می‌شویم، فیلم‌برداری منحصربه‌فرد و فوق‌العاده آن است. این فیلم با فیلم‌برداری زیبای کلر ماتون، بسیار زیبا به تصویر کشیده شده است. علاوه بر این، در این فیلم با جلوه‌های بصری جذاب و زیبایی روبرو می‌شویم که به خلاقیت فیلم اضافه کرده‌اند.

تصاویری که در طول فیلم با آنها روبرو می‌شویم، تناسب بسیار زیبایی با لباس شخصیت‌ها و سایر مناظر فیلم دارد. می‌توان گفت که در نقد فیلم اسپنسر همه چیز از نظر فیلم‌برداری رعایت شده است.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
فیلم‌برداری منحصربه‌فرد فیلم اسپنسر

علاوه بر این، در اواخر فیلم با برخی از فلاش‌بک‌هایی روبرو می‌شویم که در آنها، تصاویری از عکس‌های جوانی دایانا را مشاهده می‌کنیم. روزهایی که شاهدخت دایانا در اوج بوده و با بهترین لباس‌ها در معرض عموم ظاهر می‌شد.

دایانا در این تصاویر، بهترین و گران‌قیمت‌ترین لباس‌ها را می‌پوشیده است. در ادامه فیلم‌برداری نیز با شخصیت کنونی دایانا مواجه می‌شویم که به شکل زنی آسیب‌دیده و شکست‌خورده نشان داده می‌شود. به‌طورکلی، در نقد اسپنسر گفته می‌شود که فیلم‌برداری آن کامل و بدون نقض انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

موسیقی متن Spencer

یکی دیگر از جذابیت‌هایی که منتقدان در نقد و بررسی فیلم اسپنسر به آن اشاره کردند، موسیقی بی‌نظیر آن بوده که توسط جانی گرینوود اجرا شده است. کارگران با استفاده از این موسیقی بی‌نظیر، تلاش کرده است تا مخاطب را به عمق فیلم کشانده و آنها را با خود همراه کند.

منتقدان در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) موسیقی این فیلم را تحسین کردند. این موسیقی آن‌چنان گیرا و جذاب است که مخاطب تا لحظه آخر درگیر فیلم خواهد بود.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
موسیقی متن Spencer

بازیگران فیلم اسپنسر

برای اینکه بیشتر با نقد و بررسی فیلم اسپنسر آشنا شوید، بهتر است بازیگران این فیلم را بشناسید. در این فیلم، بازیگران بسیار خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند که به جذابیت فیلم اضافه کرده است. حتی این امکان وجود دارد که شما در ابتدا به دلیل بازیگران محبوب و معروف، این فیلم را مشاهده کرده باشید و در نهایت به فیلم‌نامه و سایر موارد آن علاقه‌مند شده باشید.

به‌هرحال، نقش بازیگران هم در موفقیت فیلم بسیار مؤثر بوده است. ما در ادامه بررسی فیلم Spncer برخی از مهم‌ترین بازیگران آن را برای شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

کریستین استوارت در نقش دایانا

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شخصیت‌های این فیلم، شاهدخت دایانا بوده که کریستین استوارت، نقش این کاراکتر را به زیبایی اجرا کرده است. از نظر بسیاری از منتقدان که به نقد و بررسی فیلم Spencer پرداخته‌اند، کریستین استوارت در این فیلم بسیار عالی بازی کرده است و مخاطب را کاملاً با خود همراه می‌کند. بازی فوق‌العاده این بازیگر محبوب و مشهور، موجب شده است تا ما بتوانیم به‌راحتی با شخصیت بدبخت و ستم‌دیده دایانا ارتباط برقرار کنیم.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
کریستین استوارت در نقش دایانا

منتقدان زیادی در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) عقیده دارند که این بازیگر انتخاب بسیار خوبی برای این فیلم بوده است. این بازیگر حرفه‌ای، در 9 آوریل سال 1990 (مطابق با 20 فروردین 1369) در لس‌آنجلس متولد شد.

او که همزمان به بازیگری و فیلم‌سازی مشغول است، افتخارات و جوایز بسیاری در کارنامه خود دارد. برای مثال، کریستین استوارت برای سری فیلم‌های گرگ‌ومیش، به‌عنوان برنده جایزه بفتا شناخته شد. خوب است بدانید که این بازیگر ماهر، در سال 2012 یکی از گران‌ترین بازیگران دنیا محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

جک فارذینگ در نقش شاهزاده چارلز

یکی دیگر از بازیگرانی که در بررسی فیلم Spencer مشاهده می‌کنیم، جک فارذینگ است که به زیبایی در نقش شاهزاده چارلز بازی می‌کند. این بازیگر در چندین فیلم متفاوت بازی کرده است که شاید فیلم Spencer مهم‌ترین و بهترین آن‌ها بوده باشد.

این بازگیر که در 14 اکتبر سال 1985 (مطابق با 22 مهر 1364) به دنیا آمد، یکی از بازیگران مهم و بسیار خوب این فیلم به‌حساب می‌آید. جک فارذینگ در سال 2010، به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد دنیای فیلم و سینما شد و طرفداران بسیاری دارد.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
جک فارذینگ در نقش شاهزاده چارلز

تیموتی اسپال در نقش سرگرد آلیستر گرگوری

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم اسپنسر این بازیگر را مورد تحسین قرار داده‌اند. تیموتی اسپال که در حرفه مجری‌گری و بازیگری مشغول به کار است، در تاریخ 27 فوریه سال 1957 (مطابق با 8 اسفند 1335) در شهر لندن انگلستان، دیده به جهان گشود.

در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) گفته می‌شود که این بازیگر انگلیسی که شهرت خود را با نقش‌آفرینی در سریال Auf Wiedersehen, Pet به دست آورد، در فیلم و سریال‌های متعددی بازی کرده است.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
تیموتی اسپال در نقش سرگرد آلیستر گرگوری

اگر به مجموعه فیلم‌های هری پاتر علاقه دارید، احتمالاً از قبل این بازیگر را در نقش پیتر پتی‌گرو می‌شناسید. لازم به ذکر است که اسپال در جشنواره کن، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم زیبای Mr. Turner شده است.

از دیگر کارهای این بازیگر محبوب، می‌توان به The Last Samurai (2003)، The King’s Speech (2010) و درنهایت فیلم زیبای The Part (2017) اشاره کرد. فیلم اسپنسر نیز به‌عنوان جدیدترین فیلم وی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم جاودانگان (Eternals)

شان هریس در نقش دارن مک گریدی

یکی دیگر از بازیگرانی که در نقد اسپنسر به وی می‌پردازیم، شان هریس بوده که نقش دارن مک‌گریدی (سرآشپز سلطنتی) را به زیبایی بازی کرده است. این بازیگر که در حرفه نویسندگی هم مهارت بسیاری دارد، در تاریخ 1965 یا 1966 (مطابق با تاریخ 1343 یا 1345) به دنیا آمد.

این بازیگر و نویسنده انگلیسی، کار حرفه‌ای خود را از سال 1994 آغاز کرد. این بازیگر در نقش‌های بسیاری بازی کرده است که در ادامه آنها را نام می‌بریم.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
شان هریس در نقش دارن مک گریدی

خوب است در بررسی فیلم Spencer بگوییم که شان هریس در نقش‌های مختلفی مثل Hour Party People (2002)، سریال The Borgais (2011-2013) و دو فیلم از سری Mission Impossible در سال‌های 2015 و 2018 نقش‌آفرینی کرده است.

همان‌طور که در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) گفته می‌شود، آخرین فیلم این بازیگر در فیلم Spencer بوده است. علاوه بر این، یکی از بهترین فیلم‌های شان هریس، نقش زیبای شاه آرتور در فیلم جذاب The Green Knight (2021) معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

سالی هاوکینز در نقش مگی

یکی دیگر از بازیگرانی که توجه منتقدان در نقد و بررسی فیلم Spencer را به خود جلب کرد، بازیگر حرفه‌ای و موفق سالی هاوکینز است. این بازیگر، به زیبایی نقش مگی که طراح لباس‌های سلطنتی بود را به تصویر کشیده است.

این بازیگر دوست‌داشتنی و محبوب، در تاریخ 27 آوریل سال 1976 (مطابق با 7 اردیبهشت 1355) در لندن انگلستان دیده به جهان گشود. این بازیگر انگلیسی در سال 1998 به‌صورت حرفه‌ای وارد حرفه بازیگری شد و برای اولین‌بار، در فیلم Happy Go Lucky دیده شد و محبوبیت بسیاری کسب کرد.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
سالی هاوکینز در نقش مگی

این بازیگر حرفه‌ای، جوایز بسیار زیادی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دو جایزه و بفتا و نامزدی دو جایزه اسکار نام برد. علاوه بر این، سالی هاوکینز به‌خاطر بازی در فیلم زیبای Blue Jasmine که در سال 2013 اکران شد، دو بار نامزد جایزه اسکار شده است. این بازیگر در فیلم‌های بسیار زیادی بازی کرده است که اسپنسر، جدیدترین فیلم وی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

امتیازات فیلم Spencer

بعد از اینکه به نقد فیلم اسپنسر (Spencer) پرداختیم، نوبت به آن می‌رسد تا درباره امتیازات آن هم بحث کنیم. همان‌طور که گفتیم، اکثر منتقدان با دیدن این فیلم، آن را از همه جوانب تحسین کردند.

منتقدان در نقد و بررسی فیلم اسپنسر به این فیلم جذاب و دوست‌داشتنی، امتیازات بسیار بالا و قابل‌قبولی دادند. بینندگان نیز از دیدن این فیلم احساس رضایت کامل خود را اظهار کردند و امتیاز 7.2 از 10 را به آن دادند.

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
امتیازات فیلم Spencer

از سوی دیگر، وب‌سایت راتن تومیتوز، از بین 212 نقد فیلم اسپنسر به آن امتیاز 84% مثبت را ارائه کرد. علاوه بر این، وب‌سایت متاکریتیک هم از بین 45 نقدی که در خصوص این فیلم انجام شد، امتیاز 78 از 100 را به آن اختصاص داد. این امتیازها بسیار عالی بوده و مشخص می‌کنند که این فیلم از چه ارزشی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

نظرات منتقدان درباره فیلم Spencer

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از منتقدان با نقد و بررسی فیلم اسپنسر این فیلم را جزو بهترین فیلم‌ها محسوب کرده و آن را مورد تحسین قرار دادند. هر یک از منتقدان به شیوه خود نقد فیلم اسپنسر را انجام می‌دهد.

برای مثال، زان بروکس عقیده دارد که نقطه قوت این فیلم، بازی فوق‌العاده زیبای کریستین استوارت است که به زیبایی دایانا را به مخاطب می‌شناساند. به‌طورکلی، نیم بیشتر منتقدان در نقد Spencer این بازیگر را دلیل اصلی موفقیت این فیلم دانستند.

علاوه بر این، برخی منتقدان مانند ریچارد روپر، در نقد فیلم اسپنسر (Spencer) بیان کردند که موسیقی فیلم با آن هماهنگی بسیار خوبی داشته است. او همچنین اظهار کرد که طراحی و تصویر این فیلم بسیار عالی و بی‌نظیر بوده است که باعث جذابیت هرچه بیشتر آن می‌شود. در ادامه، برخی از نظرات منفی که در نقد اسپنسر شده است را نیز مطالعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)
نظرات منتقدان درباره فیلم Spencer

این در حالی است که برخی از منتقدان هم در بررسی فیلم Spencer ارائه کردند. برای مثال، نیکولاس باربر اعتقاد دارد که فیلم در کل فیلم خوبی نبوده و تنها بازی بی‌نظیر کریستین استوارت آن را قابل‌قبول کرده است.

همچنین جو مورگنسترن در نقد Spencer اعتقاد دارد که این فیلم، بسیار محدود و کند بوده که به شکل کابوس سورئال خود را نشان می‌دهد. به‌طورکلی، نظرات متفاوتی برای هر فیلم وجود دارد که اسپنسر هم از این قاعده مستثنی نیست. البته همان‌طور که می‌بینید، نظرات مثبت این فیلم بسیار بیشتر از منفی‌هاست.

کلام آخر

نقد فیلم اسپنسر (Spencer) یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در چند روز اخیر در دنیای فیلم و سینما موردتوجه افراد علاقه‌مند به فیلم قرار گرفته است. ما در این مقاله، به نقد و بررسی فیلم Spencer پرداختیم و مهم‌ترین و کامل‌ترین موضوعات مربوط به آن را بیان کردیم. اگر تاکنون این فیلم جذاب را تماشا نکرده‌اید، هرچه سریع‌تر برای دیدن آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: rottentomatoes

نظر شما در خصوص نقد فیلم اسپنسر (Spencer) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دشمن طاووس آمد پر او
    ای بسی شه را بکشته فر او
    گفت من آن آهوم کز ناف من
    ریخت این صیاد خون صاف من
    دایانا تصمیم میگیره که بجای خودکشی، رسواگری بکنه، او متهوعانه از تشریفات سلطنتی جدا میشه با اینکه میدونه حتما کشته خواهد شد. محبوبیت زیاد مردمی اش و روحیه اجتماعی برونگرایانه اش، حسادت و ترس دربار رو برانگیخته و بقول خودش آنها طی چندین نسل که مثل قرقاول میپروند و بعدش شکار میکنند

    پاسخ