;
coinex

تبلیغات بنری یا همسان ؛ کدامیک بهتر است؟

تبلیغات بنری یا همسان ؛ کدامیک بهتر است؟ اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان چند برابر بیشتر از رقبا دیده شود، اگر به‌دنبال این هستید که برندتان بر سر زبان‌ها بیفتد و اگر افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برایتان مهم است، وقت آن رسیده که تبلیغات آنلاین را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهید.

تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد که از نظر ساختار و عملکرد با یکدیگر متفاوت‌ هستند و برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. از رایج‌ترین آن‌ها، می‌توانیم تبلیغات بنری و تبلیغات همسان را نام ببریم.

با شروع پیدایش بازاریابی آنلاین، تبلیغات بنری پادشاهی خود را شروع کرده‌اند و هرروز قلمرو خود را گسترش می‌دهند. در همین حین از سال 2010 که تبلیغات همسان ظاهر شدند نیز سهم بزرگی از بازار را از آن خود کرده‌اند.

با گذر زمان از طرفی بازاریابان به‌سمت تبلیغات همسان روی آوردند و از طرف دیگر هنوز هم تبلیغات بنری برای خود جایگاه مشخصی داشتند. اینکه تفاوت دقیق بین این دو نوع تبلیغات چیست و آیا بازار باید از تبلیغات بنری به‌سمت همسان تغییر مسیر دهد، موضوعی است که در این مقاله با هم درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

تبلیغات بنری یا همسان ؛ کدامیک بهتر است؟

تبلیغ آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه مردم بیش از اینکه زمان خود را مقابل تلویزیون سپری کنند، با موبایل یا انواع کامپیوتر مشغول هستند. استاتیستیا اعلام کرد که در سال‌های 2019 و 2020، میانگین استفاده روزانه کاربران اینترنت از رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان به 145 دقیقه در روز رسیده است. این آمار نسبت به سال قبلش 142 دقیقه بیشتر شده و همچنان رو به افزایش است؛ به‌طوری که در سال 2021 به سه ساعت و چهل دقیقه رسید.

بازاریابان نیز برای هماهنگی بیشتر با عادت‌های مخاطبان، کسب‌وکارهای خود را با استراتژی‌های تبلیغات آنلاین تطبیق دادند؛ چراکه احتمال دیده‌شدن تبلیغ از طریق اینترنت بیشتر از روش‌های سنتی بود.

در این روش کسب‌وکارها پیام تبلیغاتی خود را نه‌تنها به اطرافیان بلکه به تمام مردم جهان عرضه می‌کنند. تبلیغات اینترنتی از دو طریق اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها روی گوشی‌های همراه و دسکتاپ‌ها قرار می‌گیرند. این تبلیغات از انواع مختلفی تشکیل می‌شوند و هرکدام مزایای خاص خود را دارند.

سایت‌های مختلفی در دنیای دیجیتال وجود دارد که هنگام جستجو در رتبه‌های اول قرار می‌گیرند. این سایت‌ها با مطالب مختلفی که در اختیار مردم قرار می‌دهند، از اعتبار چشمگیری برخوردارند. دیده‌شدن تبلیغات شما در هر کدام از این سایت‌ها می‌تواند به آگاهی افراد از برند شما (brand awareness) کمک کند.

تبلیغات آنلاین دنیای وسیعی را در اختیار برندتان قرار می‌دهد؛ اما قضیه به این سادگی‌ها نیست. شناخت تفاوت خصوصیات و مزایای انواع مختلف این تبلیغات، به شما اجازه می‌دهد که موثرتر و مفیدتر تبلیغ کنید.

تبلیغات موبایلی، بنری، همسان، شبکه‌های اجتماعی، ریتارگتینگ، ویدئویی، اپلیکیشنی و انواع دیگر، هر کدام نتایج متفاوتی به همراه دارد. دانستن ویژگی‌های هر نوع تبلیغ می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند؛ اگرچه مجموعه‌های معتبری چون یکتانت با ارائه مشاوره رایگان در این زمینه جای هیچ‌گونه دلواپسی نمی‌گذارند و می‌توانید به راحتی از تجربه و تخصص کارشناسان آن بهره‌مند شوید.

تبلیغات بنری چیست؟

تاریخچه تبلیغات بنری به زمان شروع تبلیغات دیجیتال باز می‌گردد. این نوع تبلیغ در ابتدا ابزاری باورنکردنی برای بازاریابی به ارمغان آورد. امکان استفاده از تصاویر بصری و گیف در تبلیغات آنلاین، به‌طرزی باورنکردنی توجه مردم را به خود جلب کرد. همچنین استفاده از حالت گیف در آن‌ها باعث جلب توجه بیشتری در نگاه مخاطبان می‌شد که مزیتی مثبت برای صاحبان کسب‌وکار بود.

تبلیغات بنری یا همسان ؛ کدامیک بهتر است؟

بنرها معمولاً در بالای صفحه وب یا در سراسر وب‌سایت و در کنار محتوای اصلی قرار می‌گیرند. مخاطبان با دیدن بنرها از طرفی با برند آشنا می‌شوند و از طرف دیگر احتمال دارد که روی آن کلیک کنند. بنرهای تبلیغاتی در دو نوع ثابت و متحرک تهیه می‌شوند. قرارگیری بنرها در وب‌سایت‌ها علاوه‌بر موارد ذکرشده به جذب مخاطب بیشتر، دیده‌شدن تخفیف‌ها و سایر اهداف تبلیغاتی کمک می‌کند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کسب‌وکارها بتوانند مفاهیم گوناگونی که مدنظر دارند را به مخاطبان نشان دهند. این نوع تبلیغات هنوز هم محبوبیت قبل را دارند و ویژگی‌های آن‌ها باعث شده که همچنان در صحنه تبلیغ حضور پیدا کنند.

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان هسته اصلی هر استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی هستند. تبلیغات همسان می‌توانند با ظاهر سایت‌ها، هم از نظر بصری و هم از نظر محتوا مطابقت پیدا کنند. این بدان معناست که وقتی برای اولین بار به آن‌ها نگاه می‌کنید، شبیه تبلیغ نیستند و به نظر می‌رسد که این مطلب هم گوشه‌ای از مطالب سایت است.

تبلیغات بنری یا همسان ؛ کدامیک بهتر است؟

در بیشتر موارد، تبلیغات همسان در وب‌سایت‌ها به‌عنوان محتوای توصیه‌شده مشخص می‌شوند و هم‌خوانی و یکپارچگی کاملی با مطالب دارند. این تبلیغات هم با محتوای تبلیغاتی و هم محتوای غیرتبلیغاتی ترکیب می‌شوند. در محتوای تبلیغات همسان برخلاف تبلیغات بنری، ظاهری مفید و کاربرپسند ارائه می‌شود. دقیقا به همین دلیل مخاطب ترغیب به خواندن می‌شود و به‌راحتی کاری را انجام می‌دهد که از او خواسته شده است.

انواع تبلیغ بنری و همسان چیست؟

تبلیغ بنری و همسان بسته به نوع نمایش به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  •       عادی: تمام مخاطبان سایت‌های نمایش‌دهنده این نوع تبلیغ‌ را مشاهده می‌کنند و محدودیتی در نمایش ندارد. ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک، جذب کاربر و به‌دست‌آوردن مخاطبان جدید، از نتایجی است که به‌دنبال این نوع تبلیغ انتظارش را می‌کشیم.
  •       ریتارگتینگ: در این روش، تبلیغ به مخاطبانی نمایش داده می‌شود که پیش‌تر از سایت شما بازدید کرده‌اند. این تبلیغات مخاطبان را به سایتتان برمی‌گردانند و نرخ فروشتان را افزایش می‌دهند. هدف از این روش ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش کسب‌وکارها و هدف‌گیری مجدد مخاطبان است.
  •       هدفمند: در این نوع تبلیغ شما به‌صورت هدفمند انتخاب می‌کنید که تبلیغتان در چه نوع صفحاتی نمایش داده شود یا چه کاربرهایی تبلیغتان را ببینند. پس از تبلیغ هدفمد باید نتایجی چون ایجاد آگاهی از برند در موضوعات خاص، جذب کاملا هدفمند کاربر و افزایش فروش در کسب‌وکارتان را ببینید.

مزایای تبلیغ بنری و همسان چیست؟

تبلیغ‌ بنری و همسان دارای مزایای متفاوتی هستند که در رفع نیازهای تبلیغاتی تاثیر مطلوبی دارد. البته این دو نوع تبلیغ مزایای مشترک فراوانی نیز دارند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       در این روش‌ها از حداکثر ظرفیت مورد نیاز استفاده می‌شود. جایگاه تبلیغ همسان و بنری روی 1100 وب‌سایت پربازدید و بیش از آن قرار می‌گیرد؛ به این ترتیب تبلیغاتتان به افراد فراوانی نمایش داده می‌شود. در یکتانت ظرفیت نمایش این تبلیغ ماهانه به بیش از ۲۵ میلیارد می‌رسد.
  •       برند شما در معتبرترین و پربازدیدترین رسانه‌ها نمایش داده می‌شود. این به‌معنای آشنایی بیش از 120 میلیون کاربر با شما و فرصتی تکرارنشدنی است.
  •       قابلیت گرفتن آمار و تهیه گزارش از میزان تاثیرگذاری تبلیغ خبر می‌دهند. چنین مزیتی به بهینه‌سازی فرآیند تبلیغ و تصمیم‌گیری برای تبلیغات آینده کمک می‌کند.

مزایای تبلیغ بنری:

  •       قابلیت استفاده از گیف در بنرها به افزایش جذب کاربر منتهی می‌شود.
  •       این نوع تبلیغ می‌تواند میزان بازدید سایت را از طریق کلیک روی بنر افزایش دهد.
  •       چون بنر را می‌توانیم در سایزهای مختلف تهیه کنیم، امکان انتقال مفاهیم مختلف فراهم می‌شود.
  •       چون گیف‌ها می‌توانند چند لایه باشند، شبیه تبلیغ ویدئویی عمل می‌کنند و می‌توانند به‌صورت داستانی چندین مفهوم مختلف را منتقل کنند.

مزایای تبلیغ همسان:

  •       تبلیغ همسان شبیه محتوای سایت نمایش‌دهنده است. این در حالی است که مخاطب تفاوت تبلیغ‌های بنری با محتوای سایت را به‌طور واضح می‌بیند.
  •       نرخ کلیک تبلیغ همسان 0.38 درصد است؛ در صورتی که به‌طور مقایسه‌ای این میزان در تبلیغ بنری کمتر 0.05 درصد است.
  •       تبلیغ همسان برای افزایش ترافیک وب‌سایت راه حل خوبی است.
  •       تبلیغ همسان با نیازهای مخاطب مرتبط است. به‌عنوان مثال هنگامی که کاربر در حال تحقیق در مورد چگونگی سالم‌تربودن است، تبلیغ همسان محتوایی را نشان می‌دهد تا بتواند درباره آن موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کند.
  •       در روش همسان، تبلیغاتتان از سایرین جدا می‌شود. با قرارگرفتن در جایگاه مطالب پیشنهادی از سراسر وب، توجه‌ها را با روشی خاص به شما و برندتان جلب می‌شود.
  •       شانس بیشتر برای نمایش به مخاطبان در روش همسان مزیتی عالی است. با استفاده از این میزان حداکثر ظرفیت نمایش، تبدیل به برندی می‌شوید که همه آن‌ را می‌بینند.
  •       ساخت تبلیغ همسان در مجموعه‌ای چون یکتانت بسیار راحت است. با قراردادن تصویر و تیتر فقط در چند دقیقه می‌توانید تبلیغ خود را بسازید و کمپین‌تان را شروع کنید.

آنچه این تبلیغات را از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌کند، مزایایی است که به دنبال دارند.

باید چه نوع تبلیغی استفاده کنیم؟

برای تاثیرگذاری بیشتر انواع مختلف تبلیغ درنظرگرفتن «هدف از تبلیغ» و «پرسونای مخاطب» اهمیت دارد. آنچه یا تبلیغات همسان را ارزشمند می‌کند، نوع نتیجه‌ای است که برای هر کسب‌وکار به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین پیشنهاد ما برای شما استفاده از انواع این تبلیغات و تعیین میزان اثر و نتیجه کار روی حرفه‌تان است.

گاهی اجرای این مفاهیم برایتان ممکن است دشوار شود. این زمان است که با استفاده از مجموعه‌ای قوی چون یکتانت کار به‌روش آسان جلو می‌رود. در این صورت کافی است که همکاری خود را با چنین پلتفرم‌هایی آغاز کنید و باقی امور را به دستشان بسپارید.

ممکن است برای شناخت دیگر ویژگی‌ها یا هنگام ساخت تبلیغ، سوال یا ابهامی پیدا کنید. شاید ندانید که باید از کجا شروع کنید یا چطور تبلیغ مد نظر خود را انتخاب کنید. در این صورت نیز نگرانی خاصی وجود ندارد. مشاوران یکتانت در سراسر مسیر کنار به شما کمک می‌کنند و اطلاعات و تجربیاتشان را در جهت ایجاد تبلیغی مطلوب در اختیارتان می‌گذارند. بنابراین بهتر است کمپین تبلیغات آنلاین خود را با نظرسنجی از مشاوران یکتانت شروع کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر