;
coinex

بررسی گلکسی M12 سامسونگ (Galaxy M12) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M12 سامسونگ موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. اگر شما هم مایل هستید تا در مورد این گوشی اطلاعات بیشتری داشته باشید با ما همراه شوید.

گوشی سامسونگ M12 یکی از گوشی‌های سری ام سامسونگ بوده که در کلاس میان‌رده قرار می‌گیرد و بسیار محبوب است. سامسونگ m12 یک گوشی همه کاره محسوب می‌شود که هم باتری خوبی دارد، هم دوربین مناسبی در آن بکار رفته و هم تراشه و قدرت آن قابل قبول است.

گوشی سامسونگ M12 دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد است و از طریق آن می‌توان تمام کارهای روزمره را انجام داد و از گوشی خود نهایت استفاده را داشت.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی سامسونگ M12 هستید، پس با بررسی گوشی Galaxy M12 با ما همراه باشید.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

سری M گوشی‌های سامسونگ که تا به حال با ظرفیت زیاد باتری و سنگین‌وزن بودن شناخته می‌شدند، اکنون تغییر کرده‌اند و به نظر می‌رسد بهبودهایی صورت گرفته است. از جمله این بهبودها را در گوشی سامسونگ M12 شاهد هستیم.

با بررسی گلکسی M12 سامسونگ که یک محصول خوب و اقتصادی دیگر از سامسونگ است، همراه ما باشید.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ از نظر کیفیت ظاهری

با بررسی گلکسی M12 سامسونگ می‌بینیم که سامسونگ از بدنه‌ای تمام پلاستیکی استفاده کرده، دقیقا مانند همه‌ی میان رده‌های این شرکت کره‌ای. این محصول ۲۱۲ گرم وزن و ۹.۷ میلی متر ضخامت دارد.

البته کمی عجیب است که دستگاهی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی چنین وزن و ضخامتی داشته باشد. طراحی قاب پشتی برعکس بسیاری از گوشی‌های سازنده کره‌ای ساده نیست و خطوطی موازی از بالا به سمت پایین به روی قاب پشتی دیده می‌شود.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

این نوع طراحی بسته به سلیقه شما می‌تواند زیبا یا زشت باشد و نمی‌توان نظر قطعی در مورد آن داد. به روی این قاب پلاستیکی و در پایین لوگوی شرکت سامسونگ دیده می‌شود و در بالا نیز دوربین‌ها درون یک فریم مربعی شکل قرار گرفته‌اند.

اگر به سراغ لبه‌های اطراف گوشی m12 برویم، جایی که با انحنای کمی به قاب پشتی متصل شده تا هنگام در دست گرفتن گوشی حس راحتی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A33 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

این فریم در سمت راست دکمه‌های ولوم و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین درگاه Type C، میکروفون اصلی، اسپیکر و جک ۳.۵ میلی متری صدا را شامل می‌شود.

در قاب جلویی هم یک نمایشگر ۶.۵ اینچی وجود دارد که حدود ۸۲ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و در بالا به واسطه‌ی دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای یکپارچگی خود را از دست داده است.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

حاشیه‌های اطراف این محصول برای این رنج قیمتی بسیار خوب به حساب می‌آیند و شما از داشتن نمایشگری با حاشیه کم لذت خواهید برد. در بالای این صفحه نمایش و چسبیده به لبه‌ی بالایی اسپیکر مکالمه با طراحی کشیده دیده می‌شود.

سامسونگ برای این کهکشانی سه رنگ مشکی، آبی و سبز را در نظر گرفته است. در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی و ظاهر این گوشی صحبت کنیم باید بگوییم که طراحی جالبی ندارد و انتظار بیشتری از سامسونگ می‌رفت.

بررسی گوشی Galaxy M12 از نظر صفحه نمایش

سامسونگ در این گوشی از پنل PLS IPS با نسبت تصویر 20:9 و رزولوشن HD پلاس استفاده کرده است که سایزی معادل 6.5 اینچ و تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ و رزولوشن HD+ دارد که آن را برای فیلم دیدن مناسب می‌سازد.

صفحه نمایش سامسونگ m12 دقیقاً 81.9 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص داده  و مهم‌ترین مشخصه این نمایشگر بهره بردن از نرخ نوسازی 90 هرتزی است نرخ نوسازی 90 هرتزی است که که تجربه نرم و روانی هنگام کار کردن با گوشی را به کاربر القا می‌کند و باعث لذت بخش شدن وب گردی و کار با آن می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها با آن در اینترنت و اینستاگرام بچرخید و روان بودن آن را احساس کنید.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

اما مهم ترین مشخصه این نمایشگر بهره بردن از نرخ نوسازی 90 هرتزی است که تجربه نرم و روانی هنگام کار کردن با گوشی را به کاربر القا می‌کند.

توجه داشته باشید که در برخی کارها همچون استفاده از حالت تصویر در تصویر یوتیوب و یا استفاده از نوار اعلانات و برخی اعمال دیگر صفحه نمایش به طور خودکار روی 60 هرتز تنظیم می‌شود و از مصرف بیشتر باتری جلوگیری خواهد کرد.

رنگ‌ها در این پنل نه آنقدر پویا و شفاف هستند و نه آنقدر کسل کننده و بی روح. البته از نظر روشنایی در محیط باز نیز شاید کاربر را دچار مشکل کند. به طور کلی نباید از کیفیت نمایشگرها در این رنج قیمتی انتظار زیادی داشت، زیرا عملکرد معمولی از خود نشان می‌دهد.

به‌جز تأخیر گاه‌به‌گاه هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها یا رفتن به صفحه اصلی، M12 می‌تواند اسکرول روان و انیمیشن‌ها را در اکثر برنامه‌ها به‌خوبی ارائه دهد و در کل می‌توان گفت صفحه نمایش آن خوب است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M12 سامسونگ  از نظر دوربین

در ادمه بررسی گلکسی M12 سامسونگ به معرفی دوربین می‌پردازیم.

گلکسی M12 دوربین‌های چهارگانه با چینش مربعی دارد که تشکیل شده از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم (گشودگی دریچه) F/2.0، سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم F/2.2 ( زاویه پوشش 123 درجه) و سنسورهای ماکرو و عمق میدان هر دو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 هستند که نسبت به نسل پیشین خود شاهد بهبود در تعداد دوربین‌ها و کیفیت لنز اصلی هستیم.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

رنگ‌های ثبت شده با دوربین اصلی کمی مصنوعی به نظر می‌رسند اما جزییات قابل قبولی دارند ولی از رنج دینامیکی خوبی برخوردار نیستند. همچنین کنترل نور نیز به خوبی انجام نمی‌پذیرد که در عکس‌های پرنور به اصطلاح شاهد سوختن تصاویر هستیم.

در بخش زوم 2 برابری، جزییات خوبی دیده می‌شود اما در زوم 10 برابری با افت کیفیت زیادی مواجه می‌شویم.

متاسفانه گلکسی M12 از قابلیت عکاسی شب یا همان نایت مد بی‌بهره است. ثبت رنگ‌ها، گستره دینامیکی و کنتراست چنگی به دل نمی‌زنند، همچنین کنترل نویز به خوبی صورت نمی‌پذیرد، اما به طور کلی عملکرد دوربین اصلی در این بازه قیمتی قابل قبول است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی Mi Mix 4

عکس‌های ثبت شده با دوربین فوق عریض نیز همچون دوربین اصلی‌ هستند. رنگ‌ها شاداب‌تر و کمی دورتر از واقعیت به ثبت می‌رسند. این لنز زاویه پوشش 123 درجه‌ای خوبی ارائه می‌دهد، اما با این تفاوت که عکس‌ها از جزییات زیادی نسبت به دوربین اصلی برخوردار نیستند.

در بخش شب نیز به‌خاطر نبود قابلیت نایت مد تصاویر گرفته شده دارای نویزهای زیاد و روشنایی کمی هستند، به همین دلیل نباید روی عملکر این دوربین در شب حساب باز کنید.

در بخش ماکرو با لنز 2 مگاپیکسلی روبرو هستیم که از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند و همین علت باعث تلاش‌های زیادی برای گرفتن یک عکس مناسب می‌شود.

اما به طور کلی ثبت رنگ و جزییات قابل قبولی را شاهد هستیم. در بخش پرتره که عکس‌ها به کمک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند، عملکرد مناسبی مشاهده می‌شود. برش سوژه از پس زمینه راضی کننده است اما گاهی اوقات با خطا مواجه هستند.

دوربین سلفی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 است که عملکرد فراتر از انتظاری در بخش برش سوژه از پس زمینه و ثبت رنگ‌ها دارد، اما در برخی اوقات دچار خطاهایی می‌شود که در این بازه قیمتی کاملا طبیعی است.

عکس‌های ثبت شده در شب این دوربین نیز با توجه به نبود قابلیت نایت مد دارای نویز زیادی هستند، اما راضی کننده هستند. این سنسور قادر به ضبط ویدیو های 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

در کل می‌توان گفت عکس گوشی m12 از وضوح بسیار خوبی برخوردار بوده و نسبت به لنزی که دارد، کیفیت و شارپنس تصاویر خوب است. البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که شما باید دوربین سامسونگ m12 را متناسب با قیمتی که برای آن می‌پردازید و مدل‌های هم رده خود مقایسه کنید.

بررسی گوشی Galaxy M12 از نظر باتری

در ادامه بررسی گلکسی M12 سامسونگ ، باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم. سری M به باتری‌های حجیم معروفند، سامسونگ برای گوشی m12 نیز از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده که مصرف بهینه و بسیار مناسبی دارد و قطعاً شما را راضی نگه می‌دارد.

هر چند می‌توانست برای این گوشی سامسونگ از فست شارژ بهتری استفاده کند، اما به شارژ سریع 15 واتی قناعت کرده است که باعث طولانی شدن زمان شارژ می‌شود، با این حال اگر سامسونگ می‌خواست فست شارژ سامسونگ m12 را افزایش دهد، قیمت گوشی m12 بالا می‌رفت و دیگر در محدوده‌ی اقتصادی‌ جای نمی‌گرفت.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

البته در نظر داشته باشید که با توجه به بازار فروش ممکن است شارژر 15 واتی در جعبه‌ی گوشی m12 وجود نداشته باشد.

در کل باتری این گوشی بسیار مناسب است و نیازی به نگرانی بابت کمبود شارژ نیست. شما می‌توانید بدون نگرانی بابت از دست دادن شارژ به بازی بپردازید، مکالمه کنید، فیلم ببینید و از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

بررسی گوشی Galaxy M12 از نظر نرم‌افزاری

قلب تپنده گلکسی M12، چیپست اگزینوس 850 با معماری 8 نانومتری بوده که از هشت هسته مرکزی با پردازنده گرافیکی Mali G52 برخوردار است. در بخش استفاده روزانه، این گوشی عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می‌دهد و از پس اجرای اکثر برنامه ها برمی‌آید.

اما در بخش بازی طبیعتا به دلیل اقتصادی بودن تراشه، عملکرد مناسبی ندارد و شاهد لگ، کندی‌های متعددی در برخی بازی‌های سنگین هستیم اما با این وجود نمی‌توان این گوشی را محصولی نامناسب دانست.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

به طور خلاصه گلکسی M12 مناسب کارهای روزمره است که در نسخه‌های متعدد با حافظه‌های 32 و 64 گیگ و حافظه‌های رم 3 و 4 گیابایتی موجود هستند. لازم به ذکر است که حافظه داخلی این گوشی از نوع eMMC 5.1 است.

مشخصات گلکسی A52 از نظر سخت‌افزاری

گوشی‌های سامسونگ همگی از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی One Ui استفاده می‌کنند. به روی گوشی M12 نیز جدیدترین نسخه از این رابط کاربری یعنی One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ قرار داده شده تا از نظر نرم افزاری این کهکشانی به روز باشد.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است.

بررسی گلکسی M12 سامسونگ

این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد. از آنجایی که این محصول بسیار جدید است به احتمال زیاد بروزرسانی One Ui 4 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کند.

بررسی گوشی Galaxy M12 از نظر کیفیت صدا

سامسونگ بعد از مدت‌ها بالاخره اسپیکرهای استریو را به میانره‌های خود اضافه کرد و به روی گوشی‌هایی مثل A52 شاهد اسپیکرهای استریو هستیم اما در گوشی اقتصادی مثل سامسونگ M12 طبیعتا نباید انتظار چنین چیزی داشته باشیم.

این دستگاه از یک اسپیکر تکی در قسمت زیرین خود بهره می‌برد که در هر دو بخش بلندی و وضوح صدا، عملکرد عادی و معمولی ارائه می‌کند و آن‌چنان خروجی صدای فراگیر و با جزییاتی نصیب کاربر نمی‌کند، اما وجود قابلیت Dolby Atmos می‌تواند تا حدودی دلگرم کننده باشد.

در این مطلب به بررسی و معرفی گوشی سامسونگ M12 پرداختیم. یکی گوشی محبوب و در خورد توجه که توانسته نظر همگان را به خود جلب کند/

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

سوالات متداول

آیا گوشی گلکسی سامسونگ M12 ارزش خرید دارد؟

با بررسی گلکسی M12 سامسونگ می‌توان گفت در کل با گوشی مناسبی رو به رو هستیم ولی چندان حرفه‌ای نیست. البته با توجه به محدوده قیمت و اقتصادی بودن این گوشی نباید انتظار بسیاری از آن داشته باشیم. گلکسی سامسونگ  M12یک گوشی میان رده است و به عنون یک گوشی میان رده مناسب است.

مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی گلکسی سامسونگ M12 چیست؟

طرحی این گوشی قابل قبول است و صفحه نمایش مناسبی دارد. در بخش نرم افزار و سخت افزار هم تقریبا می‌توان گفت عملکرد مناسبی دارد. برای عکاسی نیز خوب است و سامسونگ دوربین‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته است و می‌توان تصاویری با کیفیت از لحظه‌های خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M12 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    گوشی خوبیه انتظارات من را برآورده کرده،باتوجه به قیمتش باید سطح توقعات مان را معقول وعقلانی فکر کنیم،من گه اژm12 باشرایط راضیم.100میلیون که پول ندادیم که توقع iPhone 13 promaxرا داشته باشیم،برای من این گوشی باهوشی های همین مارک همان مدل بالایی هاش.فرقی نمی کنه،چون مثل بعضی ها دنبال فخرفروشی وکلاس گذاشتن واین دست مسائل نیستم.پول یا مفت داشته باشی،یا به قول قدیمی ها،اگرفرزند پدری،اون بحثش فرق می کنه،ولی برای یک کارگر همینو باید مدت ها همه چی را به خودش حرام کنه تا با چه مشقتی بتواند این را تهیه کند،آنقدری که این گوشی برای همچین آدمی ارزش داره،برای آن فرزند پدر آن گوشی های رده بالا ارزش نداره،من به شخصه با پولی که دادم راضیم،چون باکارگری خریدم،شاید دیدم این مدلیه،با کارگری وزحمت کشی یک همچین پول هایی را جور کرد وتهیه نمود خیلی سخته،این حرفمو یک کارگر روز مزد زحمتکش می فهمه وگرنه فرزند پدر جای سختش خریدنشه،اونم باپول پاپاجون.

    پاسخ

    منم m12 دارم 64 گیگ ولی هر چی عکس هاشو میبینم دوتا دوربین بالا مث A12 دایره هس ولی برامن مکعب هس و دوتا پایین دایره هس همینجوری هست واقعا؟؟

    پاسخ

    منظورت از مکعب مربعه؟

    پاسخ

    سلام متاسفانه وقتی هندزفری وصل گوشی هست وتماسی دریافت میشه صدایی از هندزفری درنمیاد ووقتی هندزفری بیرون میکشی دستگاه خاموش میشه .برای من اینجوریه.

    پاسخ

    سلام دوستان من این گوشی دارم چن ماهه و خییلی ازش راضیم

    پاسخ

    شرکت سامسونگ هم دست به سو استفاده مالی از طرفداران این برند میکند؟نوع تراشه دریک مدل برای خریداران امریکایی با تفاوت میکند ۲- به چه علت گوشی هایی مانندs8 وs9 با اندروید۸ و۹ ازآنچنان کیفتی برخوردار هستند که قابل مقایسه با پرچمداران فعلی نیستند؟؟ چکاربایدکردبا کیفیت نازل وقیمتهای بالا ؟؟ سری a تا a50 برسد پائین رده است .نیست؟؟ a12 رکوردشکست اما بیشترین آگهی فروش اشخاص وافرادکه خریده وپشیمان شده اند متعلق به همین گوشی است ،‌ شیائومی بگیریم؟؟؟؟

    پاسخ

    حرفت تا یه جاییش درسته. هر کشوری هزینه‌ای میپردازه و از سامسونگ کروه جنوبی میخواد که پک یک موبایل رو با مشخصات سفارش داده شده بفرسته.مثلا m12 که باتریش 6000 هست سفارش هنده و بعد وارد ایران شده اما اون که ۵۰۰۰ هست تا اونجا که من شنیدم فک کنم بهش پک ویتنام میگن.قیمتای بالا هم برا تحریمه مثلا قیمت j7 pro دسته دوم الان ۳ ملیونه ولی قبلا ۷۰۰ تومن بود. سعی کن سمت شیائومی نری بنظرم.4 تومنی که میدی m12 میخریو بری 500 بزاری روش poco m3 بگیری انتخاب واقعا اشتباهیه.با جفتشون کار کردم که میگم.m12 رو با برنامه game plugin میشه تو قدرت گیم تقویت کرد.نصبش میکنی میری توش تو قسمت game booster plus بعد میری تو بازی مورد نظر Max FPS رو میزنی و تمام.کالاف فری فایر مکس پابجی با گرافیک ته هری عشقت کشید

    پاسخ

    سلام .گوشی م ۱۲ حافظه داخلی ۱۲۸ گ و باطری ۶۰۰۰ هم داره که قید نکردید

    پاسخ

    من رم۶باحافظه۱۲۸ دارم واقعا عالیه

    پاسخ