;
coinex

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

امروزه سریال‌های شرق آسیایی در کشور ما بسیار محبوب هستند. این مقاله تکراتو برخی از بهترین سریال های چینی 2022 را معرفی می‌کند.

شاید سریال‌های کره‌ای معروف‌ترین تولیدات سریالی از شرق آسیا باشند، اما باید بدانید که سریال‌های چینی هم از قافله عقب نیستند و بسیار خوب ظاهر شده‌اند. سریال‌ها و مینی‌سریال‌های چینی امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. برای آشنایی با بهترین سریال های چینی 2022 که در ژانرهای گوناگون تاریخی، سیاسی، عاشقانه، رزمی و کمدی ساخته شده‌اند تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین سریال های چینی 2022

یکی از عمده‌ دلایل موفقیت تولیدات شرق آسیایی در ایران،‌ به خاطر پرداختن این سریال‌ها به داستان‌های عاشقانه و تاریخ و فرهنگ کشورهای شرق آسیا است. این موضوع سبب شده تا نه فقط در ایران که در تمام دنیا سریال‌های چینی محبوبیت زیادی داشته باشند.

ما طی سال میلادی گذشته شماری از بهترین سریال های چینی 2021 را معرفی کردیم. اما الان و در این نوشتار شماری از جدیدترین و بهترین سریال های چینی در سال 2022 را به شما معرفی خواهیم کرد. در نهایت نیز فهرستی از سریال‌های برتر در سال‌های گذشته را به شما معرفی می‌کنیم که مطمئنا از دیدن آنها پشیمان نمی‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

As We Wish

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

میائو شا یک نخبه در حوزه فروش است که توانایی زیادی در شرایط دشوار بازار دارد. از سوی دیگر همسرش فانگ چنگ سالها تجربه کار دارد اما تنها یک کارمند معمولی در حوزه فناوری اطلاعات است.

با وجود این حادثه‌ای باعث می‌شود که میائو شا فرصت ارتقا شغلی را از دست داده و به بخش دیگری منتقل می‌شود اما همسرش برای حمایت از او سخت کار می‌کند.

شرایط جدید تعادل خانواده آن‌ها را بر هم می‌زند و فرصتی برای هردو فراهم می‌کند تا به لحاظ فکری دچار تغییر و تحولاتی شوند. آن‌ها با هم با موانع پیش رو مواجه می‌شوند و نهایتا فلسفه واقعی ازدواج و زوج بودن را درک می‌کنند. این یکی از بهترین سریال های چینی 2022 است.

Reset

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

یکی از بهترین سریال های چینی 2022 سریال Reset است. وقتی لی شی چینگ در یک صبح سرنوشت‌ساز از خواب بیدار می‌شود، نمی‌داند که زندگی‌اش برای همیشه تغییر خواهد کرد. شی چینگ طبق معمول روز خود را سپری می‌کند، بدون اینکه فکری به حال کارهایش کند.

او طبق معمول همیشه سوار اتوبوس می‌شود اما زمانی که اتوبوس دچار یک تصادف هولناک می‌شود شی چینگ در عرض چند ثانیه متوجه شکننده بودن زندگی خود می‌شود.

شی چینگ بار دیگر صبح از خواب بیدار می‌شود، همان حرکات را انجام می‌دهد، سوار اتوبوس می‌شود و بارها در همان تصادف می‌میرد تا اینکه متوجه می‌شود در یک حلقه زمانی بی‌پایان و تکراری گرفتار شده است.

او که از یافتن راهی برای فرار از این وضعیت و سرنوشت غم‌انگیز خود ناامید است به طور ناخواسته شیائو هه یون را هم به داخل حلقه زمانی می‌کشاند و این دو با هم می‌کوشند راهی برای تغییر سرنوشت‌شان بجویند.

Beyond

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

داستان این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های چینی 2022 مربوط به تلاش‌های پکن در سال 2015 برای میزبانی موفقیت‌آمیز المپیک زمستانی 2022 است و به طور خاص بر زن جوانی تمرکز کرده که اسکیت سرعت را هدف زندگی خود قرار داده است. این زن ورزشکار با تلاش‌های بی‌حد و حصرش از یک ورزشکار آماتور به ورزشکار حرفه‌ای تیم ملی بدل شده است.

ژنگ کای شین عضو سابق تیم اسکیت سرعت پیست کوتاه چین، تیمی را در چینگدائو تاسیس کرده و می‌کوشد افراد تازه وارد و آینده‌دار را کشف کند. چن میان که علاقه شدیدی به این ورزش داشته حالا می‌کوشد خود را از فضای ورزش حرفه‌ای دور نگهدارد اما اتفاقاتی در راه است.

چن میان بالاخره تایید پدرش چن جینگیه را به دست می‌آورد و  در کمال تعجب، چن جینگیه و ژنگ کایشین زمانی که در تیم ملی حضور پیدا می‌کنند، به صمیمی‌ترین دوستان هم بدل می‌شوند.

این دو با هم برای سربلندی کشورشان تلاش می‌کنند اما در نهایت با فشار سنگینی که برای کسب مدال طلا تجربه می‌کنند از هم جدا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بیشترین فالوور اینستاگرام کره ای

گروه کیپاپ کارد (KARD)

Mirror: A Tale of Twin Cities

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

یکی از بهترین سریال های چینی 2022 بی‌تردید همین عنوان است. بر اساس افسانه‌ها، خداوند بهشت رویایی را برای یون هوانگ خلق کرد. نزدیک به یک قرن پیش، سو مو، امپراتور کوان شیان و بای ینگ، ولیعهد آینده کونگ سانگ، برای اولین بار در برج آینه با یکدیگر روبرو شدند. سو مو که در آن زمان یک برده بود، مجبور شد خستگی بای ینگ، همسر ژنرال کنگ سانگ را درمان کند.

تنها سه سال حضور در شرکت سو مو باعث شد که او عاشقش شود اما سرنوشت بی‌رحم است و بای یینگ از خواب یکصد ساله خود بیدار می‌شود تا کونگ سانگ را نابود کند و وظایف خود را به عنوان ولیعهد از سر گیرد.

صد سال بعد، سو مو قدرتمند به یون هوانگ تحت تسلط کانگ لیو باز می‌گردد. او باید بای یانگ را پیدا کند تا بتواند با چیزی که به زودی یک تهدید جدی خواهد بود مقابله کند.

Fighting Girl

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

دختر مبارز یک سریال چینی جدید 2022 است که داستان دختری به نام کو مو را روایت می‌کند که در شرایط بحرانی خاصی بعد از از دست دادن شغل و شریک عاطفی‌اش برای تعقیب رویاهای خود می‌کوشد.

او سپس با یک دسرفروش ثروتمند به نام گائو زی‌یی دوست می‌شود که همیشه از او حمایت می‌کند. با هدایت میازاکی، طراح ژاپنی استعداد او در مد بار دیگر در عرصه بین‌المللی می‌درخشد.

The Blue Whisper

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟
بهترین سریال های چینی 2022

جی یون یک استاد با استعداد و قدرتمند است که در دره شیطان زندگی می‌کند. او از راز پنهانش که او را از کاوش در دنیای اطرافش باز می‌داد متنفر است.

در این میان،‌ چانگی یک دریالاسالار است که به لطف شاهزاده خانم ظالم به دره شیطان می‌آید. امپراتور به یون هه دستور می‌دهد که دریاسالار را تربیت کند اما در این میان مشکلی وجود دارد. جی یون برای این هدف باید از برادرخوانده و دشمن قسم خورده‌اش کمک بگیرد. این یکی از بهترین سریال های چینی 2022 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران کره ای زن و مرد در سال 2021

بهترین گروه های کیپاپ (K-Pop)

Perfect Coupl

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

این سریال خانوادگی یکی از بهترین سریال های چینی 2022 است. چن شان یک وکیل زن موفق و معروف است که در آستانه 40 سالگی به اوج فعالیت حرفه‌ای خود رسیده است و به خاطر مشغله‌های زیاد، زمانی برای رسیدگی به خانواده، همسر و دخترش ندارد.

این شرایط باعث شده که همسرش سان لی، اهداف و اولویت‌های شغلی خود را به خاطر خانواده ترک کند و گرچه این ترکیب در چند سال گذشته جواب داده است، اما به مرور تعادلش را از دست داده و به مشکلی جدی بدل شده است.

در این میان یک سرمایه‌گذار بزرگ به نام لین چینگ کان ظاهر می‌شود و چن شان برای جلب نظر او و به دست آوردن معامله تلاش می‌کند. شان در مواجهه با فشار مدیریتی ناشی از ازدواج و حرفه خود سخت می‌کوشد تا تعادلی برقرار کند اما موفق نمی‌شود.

سان لی و چن شان چالش‌های متعددی را پشت سر می‌گذارند و به نظر می‌رسد که شریکی بهتر از یکدیگر برای خود پیدا کرده‌اند. با این حال و با وجو همه چالش‌ها، آنها در نهایت متوجه می شوند که با وجود نقص‌هایی که دارند، شریک کامل یکدیگر هستند.

My Sweet Heart

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟
بهترین سریال های چینی 2022

داستان این سریال به عنوان یک سریال چینی جدید 2022 به شکل‌گیری عشقی عجیب میان فالگیری به نام وو یان و شن ژو نسل دوم گائو لنگفو می‌پردازد.

وو یان کاملا تصادفی با شن ژو آشنا می‌شود و با او قراردادی هفت روزه امضا می‌کند. در مدت هفت روز شن ژو هر رو دروغ‌ها و داستان‌هایی فانتزی به وو یان می‌گوید و وو یان باید یکی یکی دروغ‌ها را کشف کند. این روند نهایتا منجر به وقوع عشقی میان این دو می‌شود.

Nothing But You

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟
بهترین سریال های چینی 2022

این یک سریال چینی جدید 2022 است که به جیانگ لی یک بازنده بزرگ می‌پردازد که به دلیل تصادف مجبور شده منکر شخصیت واقعی خود شده، خود را به عنوان خواهر دوقلوی خیالی خود معرفی می‌کند.

با تضاد بزرگی که میان زندگی او با زندگی خواهرش به عنوان یک تهیه‌کننده معروف وجود دارد، او می‌کوشد تا با ایجاد تغییراتی در خود زندگی بهتری برای خود بسازد و در نهایت عاشق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام فیلم و سریال کره ای

بهترین فیلم های کره ای کمدی

Gong Zhu Gui Xing

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

داستان این سریال چینی جدید 2022 مربوط به یون جیائو شاهزاده چانگ‌یی از پادشاهی دونگ یوان است که مهارت‌های رزمی خاصی دارد و بسیار باهوش است. در همین حال، فنگ چینگ یان، ولیعهد غیرقابل پیش‌بینی پادشاهی وو مین، شی یانگ است که شخصیت سرد و ظاهری زیبا دارد.

روزی به یون جیائو دستور داده می‌شود تا ولیعهد پادشاهی وو مین، شی یانگ را به قتل برساند. به طور غیرمنتظره ای دو نفر با هم جابجا می‌شوند و علاوه بر دشمنی بین دو کشور، مشکلات متعدد دیگری رخ می‌دهد. علیرغم این اتفاقات، دو نفر به هم علاقه‌مند می‌شوند.

Mortal Housewife

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟
بهترین سریال های چینی 2022

آی چینگ که والدینش بسیار به او وابسته هستند عاشق یک آرایشگر روستایی به نام لی دا لی می‌شود که با سرمایه اولیه والدین آی چینگ یک کسب و کار راه انداخته است.

تجارت در حال توسعه و رونق است که لی دا لی اجازه می‌دهد آی چینگ برای سپری کردن دوران بارداری به مرخصی برود اما او بچه‌دار نمی‌شود و چالش‌ها مشکلاتی در پی آن بروز پیدا می‌کند.

Love at First Taste

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟
بهترین سریال های چینی 2022

در داستان این سریال چینی جدید 2022 ، تانگ شیائومن متوجه می‌شود که سرطان در مراحل آخر دارد و تنها سه ماه از عمرش باقی مانده است. آیا با ملاقات با مردی از سیاره دیگر و شروع زندگی مشترک، همه چیز تغییر می‌کند؟

او ژه یه کارآموز بازیگری تانگ شیائو من است که یک شب را با او سپری کرده است و ادامه ارتباط کاری بین این دو منجر به شکل‌گیری یک حس عاشقانه در شیائو من می‌شود.

اما او متوجه می‌شود که او ژه یه انسان نیست او در هر ماه کامل شرایط وحشتناکی را تحمل می‌کند که او را به یک جانور دیوانه تشنه خون بدل می‌کند. اما در این میان یک رابطه عاشقانه جذاب بین این دو شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های چینی

بهترین فیلم های کره ای تاریخی

City of Streamer

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

در سواحل شانگهای در آغاز قرن بیستم، جایی که جنگ‌سالاران نبردها را رهبری می‌کنند قهرمانان زیادی ظهور کرده و جنبش‌های انقلابی شروع به اوج‌گیری می‌کنند. خانواده بانفوذ رونگ با استفاده از ثروت و قدرت‌شان معمولا به جنایات شنیعی دست می‌زنند.

در راستای برقراری عدالت بیشتر، فنگ شی‌ ژن تصمیم می‌گیرد که از این افراد انتقام بگیرد و با موفقیت به خانواده رونگ نفوذ می‌کند و مربی استاد جوان رنگ جیا شانگ می‌شود.

با وجود این در میان آزمایش‌ها و آموزش‌ها، فنگ‌ شی ژن به آرامی خود را درگیر پسر خانواده دشمن می‌بیند و به او علاقه‌مند شده است.

وقتی حقیقت بی‌عدالتی و نارضایتی‌های بیست سال پیش آشکار می‌شود، دو عاشق که در ابتدا در دو اردوگاه مختلف بودند، با هم کار می‌کنند تا از موانع متعدد عبور کنند و در نهایت حقیقت تکان دهنده را فاش کنند.

Cupid’s Kitchen

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

Lin Ke Song از یک توانایی چشایی ویژه بهره‌مند است که می‌تواند با تنها یک لقمه همه مواد تشکیل‌دهنده غذا را تشخیص دهد و با وجود این استعداد هیچ‌گاه نتوانسته آشپزی حرفه‌ای را تجربه کند اما به طور اتفاقی با سرآشپزی دارای گواهینامه میشلن، جیانگ کیان فن آشنا می‌شود.

کی سونگ برای پیگیری اهداف خود تصمیم می‌گیرد به آمریکا مهاجرت کند و با وجود این همه برنامه‌های او به زودی از مسیر اصلی خارج می‌شود. با گذشت مدت زمان کوتاهی کیان فن که یک سرآشپز شدیدا تحسین‌شده است شیفته توانایی کمیاب او می‌شود.

او به مرور کی سونگ را زیر بال و پر خود گرفته و به او آموزش می‌دهد تا مهارت‌های بی‌نظیرش را در آشپزی به کار ببندد. این دو به مرور با هم برای مسابقه آشپزی آماده می‌شود.

کی سونگ برای اینکه جایگاهی در آشپزی پیدا کند تمرینات سخت کیان فن را تحمل می‌کند و گرچه دشوار به نظر می‌رسد، او به آرامی مهارت‌های خود را افزایش می‌دهد و نه تنها تحسین کیان فن که تحسین همه را برمی‌انگیزد.

Gold Panning

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

در سال 1986، چن بائو جین 20 ساله به منطقه آلتای می‌آید تا برادرش را که در طوفان گم شده بود، پیدا کند. او در محیط پیچیده بین مرگ و زندگی گیر کرده بود و همچنین بین نیروهای زیادی گرفتار شده بود.

در همان زمان اتفاقات عجیبی یکی پس از دیگری رخ می‌دهد و پس از کشف همه سرنخ‌ها به مکان مرموزی با گنجینه‌های عظیم می‌رسد. در همین اثنا و در راه یافتن گنجینه‌ها است که چن بائو راز مرگ برادر خود را کشف می‌کند و سپس می فهمد که شجاعت و مهربانی بزرگترین گنجینه بشریت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2021

بهترین فیلم های کره ای 2020

Because of Love

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

داستان این سریال چینی جدید 2022 مربوط به یک مادر مجرد به نام تان جینگ است که پسرش مشکل قلبی شدیدی دارد و عمل جراحی او نیاز به پول زیادی دارد. مادر در حال پس انداز کردن پول با صرفه‌جویی است با وجود این او مشکل و شکایتی ندارد و از زندگی راضی است و پسرش را مطیع و معقول تربیت می‌کند.

نی یو شنگ یک جراح قلب است که در حال کار بر روی یک پروژه جراحی است که به کودکان مبتلا به بیماری قلبی کمک می کند. او سان پینگ را به عنوان اولین بیمار خود انتخاب می کند. در طول درمان، او متوجه می شود که مادر سان پینگ، تان جینگ، معشوقه هفت سال پیش او است.

Operation: Special Warfare

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

برای شکست دادن آخرین گروه‌های تروریستی یک واحد نخبه متشکل از 14 نیروهای ماهر ارتش از سراسر کشور تشکیل می‌شود که کماندوهای رعد و برق آبی نام می‌گیرد و توسط کاپیتان Qin Guan رهبری می شود.

او رهبری در ظاهر خشن و بی‌اخلاق اما با قلبی نرم و خوب است که آن را مخفی می‌کند با این وجود بسیار به تیم خود اهمیت می‌دهد و می‌خواهد آن‌ها بهترین‌ها باشند. او به سختی به آموزش گروه می‌پردازد و تمرکز زیادی بر ایمنی و اعتماد افراد به هم دارد.

نینگ منگ یک سرباز فوق‌العاده متمرکز است که برادرش را در یک حمله تروریستی از دست داد و برای گرامیداشت یاد و خاطره او به گروه کماندوهای رعد و برق آبی پیوسته و به همه اطرافیانش ثابت کرده که می‌تواند مانند او یک نخبه باشد.

اگرچه او و کوین گوان در ابتدا مشکلاتی دارند، با صرف زمان و تلاش اعتماد و احترام متقابلی را به دست می آورند و با هم درگیری‌های مهمی با گروه‌های تروریستی پیدا می‌کنند. در این میان رهبر گروه و نینگ منگ تجربه غیرمنتظره یک رابطه عاشقانه را پیدا می‌کنند.

Better a Lie Than a Truth

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

در داستان این سریال چینی جدید 2022 یک کارآفرین ثروتمند به نام کیائو مو شنگ با همکلاسی دبیرستانی سابق خود سو نیان مواجه می‌شود که حالا سردبیر یک مجله است و می‌کوشد کیائو مو شنگ را پای یک مصاحبه بیاورد.

کیائو مو شنگ تحت فشار مصاحبه فاش می‌کند که هویت واقعی او کیائو مو شنگ نیست اما به مرور یک رابطه عاشقانه میان او و سو نیان شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای

بهترین فیلم های ترسناک کره ای

Memory of Encaustic Tile

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

شائو ژو، ژنگ نیان و ژانگ چی دوستانی از کودکی هستند که با هم بزرگ شده‌اند و والدین آن‌ها همگی در تجارت عتیقه‌جات مشغول هستند و زندگی خود را وقف حفظ آثار فرهنگی گرانبها کرده‌اند.

با گذر زمان و افزایش سن اما زندگی دوستان تغییر می‌کند و احساس آن‌ها نسبت به هم تغییر می‌کند. مادر ژنگ سو نیان که تاثیری زیادی روی پسر خود و شائو ژو دارد در این میان به بیماری خطرناکی مبتلا می‌شود که چالش‌های بعدی را در پی دارد.

Shining For One Thing

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

لین بی زینگ زن جوانی است که در آستانه 30 سالگی ناگهان متوجه می شود که زندگی‌اش به هم ریخته است، زمانی که نامزدش، ژان یو، که او از دوران دبیرستان عاشق او بوده، نامزدی خود را به هم می‌زند تا با دوستش بیرون برود.

لین بی زینگ به امید زنده کردن خاطرات عشقشان، از ژان یو دعوت می کند تا برای یک روز با یونیفرم‌های مدرسه قدیمی خود به محل دبیرستان خود بازگردند. او در حالی که زیر باران منتظر ژان یو است، تلفن قدیمی خود را فعال می‌کند و ناخودآگاه به گذشته سفر می‌کند.

او به هجده‌سالگی باز می‌گردد. سال کابوس‌بار سوم دبیرستان که او تصمیم می‌گیرد دوباره در امتحان ورودی کالج شرکت کند و ژان یو را فراموش کند.

Is Xian Zun Whitewashed Today

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

مردی را در حال خواندن رمانی بر اساس دنیای باستانی Xianxia را تصور کنید که به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی آن در داستان گیر می‌افتد. او که از پایان تلخ داستان ناراضی است تعاملاتی با چو یی برقرار می‌کند که نتایج طنزی در پی دارد.

Dreams Can Come True

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

داستان این سریال چینی جدید 2022 درباره چنگ یی فن، مربی مرکز آموزش اسکیت سرعت در مسیر کوتاه است. چنگ یی فن پس از اینکه نوه ده‌ساله‌اش، چنگ گو زی از خارج از کشور به باز می‌گردد، در کمال شگفتی متوجه می‌شود که نوه او استعداد تبدیل شدن به یک اسکیت باز در مسیرهای کوتاه را دارد، بنابراین به این فکر افتاد که نوه خود را برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه‌ای آموزش دهد.

با وجود این، مسیر پیش روی چنگ گو زی بسیار پر چالش و دشوار است و رابطه او با چنگ یی فن بسیار پر تناقض است. چنگ یی فن مشتاق موفقیت نوه‌اش است، اما گو زی نمی‌خواهد توسط پدربزرگش هدایت شود و مقاومت کرده با او همکاری نمی‌کند. نزاع این دو نهایتا پای همه اعضای خانواده را به میان می‌کشد.

Ling Long Zhang Gui Qiao Chu Wang

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

این داستان عمدتاً داستان فنگ سان نیانگ را روایت می کند که با همکاری سرآشپز گدا وانگ هوانگفو شیائوکسیان، صاحب مسافرخانه مورونگ یان، و کارگران برای احیای مسافرخانه هوآیشو تلاش می‌کند.

The Crack of Dawn‎

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

این درام داستان یک زن معمولی را روایت می کند که همواره برای یک زندگی با ثبات تلاش کرده اما بارها با بدخواهی و خیانت شوهرش و مشکلات زیاد زندگی دست و پنجه نرم کرده است.

A Lifelong Journey

بهترین سریال های چینی 2022 ؛ سریال چینی جدید چی ببینیم؟

داستان این سریال چینی جدید 2022 مربوط به جزئیات زندگی غیرنظامیان عادی در بحبوحه تغییرات بزرگ در جامعه چین در طول سال‌های انقلاب است.

در پایان دهه 1970، خانواده ژو در یکی از شهرهای استانی در شمال کشور زندگی می کردند. پدر، ژو ژی گانگ، به تازگی در جنبش جبهه سوم در شی نان شرکت کرده است. پسر ارشد، ژو بینگ یی، به فراخوان ملی پاسخ می دهد تا بخشی از اولین دسته از جوانان تحصیل کرده باشد که برای زندگی و کار در مناطق روستایی فرستاده شده اند. دختر بزرگ خانواده، ژو رونگ، به دنبال همسر شاعرش به حومه شهر گوئیژو می رود. کوچکترین پسر ژو بینگ کان هم تنها پسری است که با مادرشان در خانه مانده است.

در طول 50 سال، خانواده ژو با جزر و مد تغییرات در چین سازگار شده است. ژو بینگ یی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد سیاست می شود و طی اصلاحات شدید، فراز و نشیب‌هایی را در حرفه خود تجربه می کند.

ژو رونگ پس از دریافت دکترای خود به تدریس ادامه می دهد. او زندگی عاشقانه سختی دارد و در نهایت دوازده سال در فرانسه زندگی می‌کند.

ژو بینگ کان و ژنگ خوان، زنی زیبا و در عین حال بدبخت، احساسات عاشقانه‌ای نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند.خانواده ژو در انجام مأموریت‌های خود در زندگی، داستانی حماسی در مورد مردم چین معاصر را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های سیتکام

بهترین سریال های خارجی

Love is Full of Jiudaowan

بهترین سریال های چینی 2022

داستان سریال مربوط به چهار نفر است. همگی ساکن پکن اما با مسیرهای داستانی متفاوت و پر پیچ و خم. اما ماجرا جایی جذاب می‌شود که سه نفر این چهار نفر که زن هستند عاشق نفر چهارم یعنی مرد داستان می‌شوند. این یکی از محبوب‌ترین سریال‌های چینی در مدت اخیر است.

Guess Who Am I

بهترین سریال های چینی 2022

حدس بزن من کی هستم از بهترین درام‌های چینی در سال 2022 است. سریالی با حضور برخی از مهمترین سوپراستارهای چینی که صحنه‌های عاشقانه خاصی دارد. کارگردان این سریال لی هونگ یو بوده است و انتظار می‌رود که این اثر بتواند در سال 2022 محبوبیت بالایی کسب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های 2022

A Time of Crisis

بهترین سریال های چینی 2022

این سریال هم از جدیدترین سریال‌های چینی است که فصل یک آن در سال 2022 منتشر می‌شود و انتظار می‌رود بسیار پرمخاطب و پرطرفدار باشد. نقش اصلی این سریال بر عهده بازیگر محبوب چین، سان هونگ لی است.

داستان سریال به سه دختر چینی می‌پردازد که هر یک در سه نسل مختلف برای رسیدن به آزادی در تلاش هستند. آن‌ها همگی باهم رابطه مادر فرزندی دارند. از اصلی‌ترین بازیگران سریال باید به الویرا کای، ژائو لو سی و گوان شیائو تانگ اشاره کرد. فصل اول این سریال در 4 قسمت در طول سال 2022 منتشر می‌شود.

Twenty Your Life On 2

بهترین سریال های چینی 2022

یکی از جدیدترین سریال های چینی با موضوعی جذاب، این سریال است که به طور خاص به سن تمرکز دارد! بله 4 خانم به عنوان شخصیت‌های اصلی این داستان با مرحله بحرانی 20 تا 30 سالگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

Skate Into Love

بهترین سریال های چینی 2022
بهترین سریال های چینی 2022

سریالی متعلق به سال 2022 که البته باید آن را در شمار بهترین سریال های چینی 2022 جا دهید و به تماشایش بنشینید سریال اسکیت به سوی عشق است. این سریال از مهمترین سریال‌های چینی است که در ایران طرفداران زیادی دارد و بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است.

داستان سریال مربوط به یک دختر اسکیت‌سوار است که وارد رابطه عاشقانه‌ای با بهترین بازیکن تیم هاکی روی یخ می‌شود. از زمان آغاز رابطه، سریال وارد فاز جدید و جذابی می‌شود که مضمون اصلی آن تلاش‌های این دو جوان پرشور برای رسیدن به آرزوهایشان است.

در ادامه این فهرست، سریال های معرفی شده در سال‌های اخیر پخش شده‌اند اما می‌توان آنها را جزء بهترین سریال های چینی 2022 دانست. از این رو، اگر آنها را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آنها را در لیست سریال‌های خود قرار دهید.

Falling Into Your Smile

بهترین سریال های چینی 2022

 

Falling Into Your Smile یک سریال چینی جدید ، عاشقانه و جذاب است که داستان عشق خاصی میان دو شخصیت گیمر را روایت می‌کند. پخش این سریال البته از ژوئن 2021 آغاز شده اما فصول بعدی این سریال برای سال 2022 برنامه ریزی شده است. بر این اساس همچنان می‌توان Falling Into Your Smile را یکی از بهترین سریال های چینی 2022 دانست.

داستان سریال با تانگ یئو آغاز می‌شود. دختری که دوست‌پسر خود را به خاطر بازی‌های ویدیویی از دست می‌دهد. او اولین گیمر زن در ZGDX است و دردسرهایش زمانی آغاز می‌شود که رابطه‌ای میان او لیدر تیم حریف لو سیچنگ آغاز می‌شود.

The Untamed

بهترین سریال های چینی 2022

 

بی‌وقفه نام سریالی است که اخیرا پخش آن آغاز شده است و یکی از بهترین سریال های چینی در سال 2022 است که در سطح ملی و بین‌المللی با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. البته یک مجموعه 20 قسمتی از این سریال در سال 2019 هم پخش شده که محبوبیت زیادی یافت. این سریال به عنوان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چینی در سال 2020 از نتفلیکس هم پخش شد.

داستان سریال در دنیایی خیالی به نام پوگیلیست جریان دارد. جوانی بی‌قید به نام وی ووشیان با فرد دیگری به نام لان وانگ جی آشنا می‌شود. این دو متوجه افکار شوم رئیس قبیه مانگ که مسئول قوانین است و حکومت را در دست دارد می‌شود و قصد دارند به هر طریقی که ممکن باشد جلوی او را بگیرند. برخی این سریال را یکی از بهترین سریال های چینی 2022 در ژانر اکشن می‌دانند. در اینجا نگاهی به بهترین سریال های چینی تاریخی خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های لی جونگ سوک

بهترین سریال های جی سانگ

Nirvana in Fire

بهترین سریال های چینی 2022

 

نیروانا در آتش یکی از بهترین سریال های چینی در سال 2022 است که در ژانر رزمی تاریخی ساخته شده است. این اثر یکی از موفق‌ترین سریال های چینی است که از دید منتقدین در جنبه تجاری بسیا رموفق عمل کرده و در عین حال یک اثر فرهنگی خاص محسوب می شود.

داستان سریال مربوط به قرن چهارم است. دو سلسله قدرتمند چینی وارد جنگی شده‌اند و پادشاه لیانگ از سر ناچاری پسر بی‌تجربه و 17 ساله خود را به میدان جنگ می‌فرستد. اما او در این جنگ مغلوب می‌شود.

Joy of Life

بهترین سریال های چینی 2022

 

لذت زندگی نام یکی از بهترین سریال های چینی 2022 است که البته اولین قسمت‌های آن در سال 2019 منتشر شد. ادامه این سریال اما تا سال جاری میلادی رسیده است. این سریال درواقع با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده و ضمن یک اقتباس وفادارانه از سوی تیم نویسندگی، جنبه‌های طنز جالبی هم دارد. همه این‌ها سبب شده تا لذت زندگی بسیار مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گیرد.  

داستان این سریال بسیار خاص و جذاب است. فن شیان مردی در قرن 21 میلادی است که ناگهان خود را چون نوزادی تازه متولد شده در یکی از دوره‌های چین باستان می‌یابد. او به مرور بزرگ می‌شود و چون یک شهروند معمولی چین باستان به زندگی خود ادامه می‌دهد اما برخی نشانه‌ها حکایت از این دارد که افرادی قصد کشتن او را دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای جنایی

بهترین سریال های کره ای عاشقانه

Unexpected Love

بهترین سریال های چینی 2022
بهترین سریال های چینی 2022

عشق منتظره از بهترین سریال های چینی 2022 است که با استقبال خوبی از سوی بینندگان روبرو شده است. داستان سریال در مورد یک مدیرعامل موفق است. خو ونو که سه سال پیش مادر خود را از دست داده است و مدت‌ها است که در ابراز احساسات مشکل دارد.

اما اوضاع با آشنایی او با دختری جوان و زیبا عوض می‌شود و احساسات سر از خاک بر می‌آورند و به ونو هجوم می‌آورند. این سریال چینی با جذابیت موضوع خود یکی از محبوب‌ترین‌ها در ایران هم هست و شاید پرطرفدارترین مینی سریال چینی باشد.

Put Your Head on My Shoulder

بهترین سریال های چینی 2022

 

از دیگر عناوین موفق و محبوب چینی که باید در فهرست بهترین سریال های چینی 2022 جا داشته باشد سریال سرتو بذار رو شونه‌ام است. این یک سریال تینیجری چینی بوده که داستان آن مربوط به دانش‌آموزی به نام سی تو است.

او در آستانه فارغ‌التحصیلی است، اما هیچ برنامه مشخصی برای آینده ندارد. او اما با یک نابغه فیزیک به نام گو وی یی ملاقات می‌کند. اوضاع این دو با همین ملاقات و دوستی ادامه پیدا می‌کند تا جایی که ناگهان به خود آمده، متوجه می‌شوند کنار هم زندگی می‌کنند!

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای کمدی

بهترین سریال های کره ای تاریخی

Mysterious Love

بهترین سریال های چینی 2022

 

در ادامه معرفی جدیدترین سریال های چینی 2022 به نام سریال عشق مرموز رسیدیم. سریالی که از جدیدترین و بهترین سریال‌های چینی مدت اخیر است و طرفداران زیادی در خود چین و ایران دارد.

داستان سریال مربوط به یک هنرپیشه دمدمی مزاج و یک پسر خوشتیپ و مغرور است. این دو به طور اتفاقی با هم آشنا می‌شوند و به یکدیگر علاقه پیدا می‌کنند. اما اتفاقاتی که در اینده می‌افتد آن‌ها را از هم جدا می‌کند. بعد از چند سال اما این دو بار دیگر به هم می‌رسند و داستان بار دیگر تم عاشقانه می‌گیرد.

The Imperial Doctress

بهترین سریال های چینی 2022

 

یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین سریال های چینی 2022 بی‌تردید سریال پزشک دربار است. سریال که بر اساس زندگی واقعی تان یوشیان،‌ پزشکی زن در دربار سلسله مینگ ساخته شده است. تان یون شیان دانتش پزشکی را به عنوان شغل اجدادی خود فراگرفته است. اما به خاطر قوانین کشور و البته زن بودن اجازه فعالیت پزشکی را ندارد.

این سریال در اندک زمانی پس از پخش بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به یکی از بهترین و محبوب‌ترین سریال های چینی بدل شده است. منتقدین این سریال را به خاطر دقت در طراحی لباس، بازی درخشان سیسیلیا وو در نقش تان یون شیان و همچنین نمایش دقیق وضعیت زنان در چین باستان تحسین کرده‌اند. البته نسخه دوبله شده این سریال از تلویزیون ایران هم پخش شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2022

بهترین سریال های کره ای 2021

My Dear Guardian

بهترین سریال های چینی 2022

این یکی از جدیدترین سریال های چینی 2022 است که در مدت کوتاهی توانسته جای خود را در قلب طرفداران باز کند. داستان مربوط به رابطه عاشقانه یک پزشک و یک افسر نظامی موسوم به کوه یخ است. این دو در حین انجام وظیفه با هم آشنا شده و ارتباط عاشقانه‌شان آغاز می‌شود.

I Can I BB

بهترین سریال های چینی 2022
بهترین سریال های چینی 2022

این درواقع یک برنامه تلویزیونی چینی است نه یک سریال اما با این وجود به علت بخش‌بندی و فصل‌های متعدد می‌توان آن را در شمار بهترین سریال های چینی جا داد. برنامه‌ای با طرفداران میلیونی در سراسر چین. روال برنامه به این شکل است که در برنامه چند مجری وجود دارد و برای هر قسمت از شخصیتی معروف یا سلبریتی دعوت می‌شود.

در طول هفت فصل گذشته این برنامه، اتفاقات و چالش‌های جذابی رخ داده است و مشهورترین افراد جامعه چین اعم از بازیگر، ورزشکار، خواننده، دکتر، اقتصاددان،‌ تاجر و هر صنف دیگری به برنامه دعوت شده‌اند.

برای هر قسمت برنامه یک مهمان انتخاب می‌شود و حول محور موضوع میان مهمان و مناظره‌کنندگان صحبت می‌شود. سال 2022 قرار است فصل هشتم برنامه منتشر شود. مجری فصل هشتم همچنان مجری محبوب فصول قبل یعنی ما دونگ است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص بهترین سریال های چینی 2022 چیست؟ شما کدام یک از این سریال‌ها را دیده‌اید؟ به نظر شما جای چه سریال‌های دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    دنبال یه سریال میگردم کلیپشو دیدم که دختره عاشق معلمش میشه و وقتی مرده کلاس داشت میره زیر میزش بش میگه دوستت دارم مرده هم مداده میندازه و بوسش میکنه کسی اسمشو میدونه

    پاسخ

    عالیییی

    پاسخ

    سریال های خوبی هستن ولی تماشا خیلی انترنت میخواد

    پاسخ