coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازیگران زن طنز ایرانی [22 بازیگر پرطرفدار]

مطمئنا همه شما فیلم‌های طنز جذاب ایرانی که در آن بازیگران زن موفق به ایفای نقش پرداخته‌اند، دیده‌اید. ما در ادامه بهترین بازیگران زن طنز ایرانی را معرفی می‌کنیم.

بهترین هنرپیشه های زن طنز ایرانی در دو دهه اخیر بیشتر در سریال‌های مختلف تلویزیونی ظاهر شده‌اند. این بازیگران با وجود محدودیت‌های فراوان، همیشه سعی داشته‌اند اثری ماندگار را از خود به جا بگذارند، در این عرصه موفق ظاهر شوند و در ذهن مخاطبان باقی بمانند.

گوهر خیراندیش، مرجانه گلچین، شقایق دهقان، شبنم مقدمی، مریم امیرجلالی، ویشکا آسایش و … از معروف‌ترین و بهترین بازیگران زن طنز ایرانی هستند. همه‌ ما با فیلم‌های زیبای این بازیگران موفق خاطره‌هایی شیرین داریم و لحظات خوبی را سپری کرده‌ایم.

بهترین هنرپیشه های زن طنز ایرانی در ادامه معرفی شده‌اند. شما هم می‌توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این بازیگران موفق خاطره ساز بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

بهترین فیلم های مستند ایرانی

بهترین بازیگران زن طنز ایرانی

فیلم و سریال‌های طنز در سینما و تلویزیون همیشه ‌مورد استقبال مردم قرار گرفته و اغلب بازیگران کمدی این فیلم‌ها با بازی کردن نقش‌های طنازانه‌ خود در این ژانر سینما ماندگار شده‌اند.

در این بین بهترین هنرپیشه های زن طنز ایرانی نیز حضور دارند که توانسته‌اند خاطره ساز شوند و بدرخشند. با معرفی این افراد موفق همراه ما باشید.

مرجانه گلچین

  • شخصیت‌ها: بهجت (بزنگاه)، زیور (شمس‌العماره)، آفاق (خوش‌نشین‌ها)، روح‌انگیز (نقطه سر خط)، گلاب (شاهگوش)

مرجانه گلچین بهترین بازیگر کمدی زن ایرانی است. رضا عطاران با هوش و خلاقیت ویژه خود گلچین را برای ایفای نقش بهجت انتخاب کرد. نقش بهجت با بازی بی‌نظیر مرجانه گلچین آن‌قدر شیرین و کمدی از آب درآمد که مسیر فعالیت حرفه‌ای او را کاملا تغییر کرد.

مرجانه گلچین نماد یک زن حاضرجواب بامزه در آثار کمدی است. پس از نقش بهجت، زوج درخشان او با فرهاد آییش در شمس‌العماره و بعدها حضورش در آثار سعید آقاخانی و داوود میرباقری نشان داد که مرجانه گلچین توانایی‌های بسیار زیادی در عرصه طنز و کمدی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

گوهر خیراندیش

  • شخصیت‌ها: فرنگیس (همسایه‌ها)، شمسی (اشک‌ها و لبخندها)، مهری (دیوار به دیوار)، مهری (هیولا)

یکی از بهترین بازیگران زن فیلم‌های طنز در سینما و تلویزیون ایران که در عرصه طنز هم توانمندی‌های بالایی داشته و شخصیت‌های به‌یادماندنی خلق کرده، گوهر خیراندیش است.

این بازیگر بهترین بازیگر کمدی زن ایرانی بوده که در فیلم و سریال‌های طنز زیادی ایفای نقش کرده است، اما نقش‌های فرنگیس خانم در همسایه‌ها، شمسی پلنگ در اشک‌ها و لبخندها و مهری در هیولا از بهترین بازی‌های گوهر خیراندیش در آثار طنز و کمدی هستند.

شقایق دهقان

  • شخصیت‌ها: یاسمن (پاورچین)، سحرناز (شب‌های برره)، خانم شیرزاد (ساختمان پزشکان)

شقایق دهقان بهترین بازیگر کمدی زن ایرانی تلویزیون است که جزو موفق‌ترین بازیگران زن در عرصه طنز و کمدی به شمار می‌رود. یکی از درخشان‌ترین کاراکترهایی که دهقان آن را ایفا کرده، خانم شیرزاد در ساختمان پزشکان است. این کاراکتر بخش زیادی از بار کمدی سریال سروش صحت را به دوش داشت.

شبنم مقدمی

  • شخصیت‌ها: خورشید (زاپاس)، صنم (خجالت نکش)، شهره (هیولا) و توران (دوپینگ)

شبنم مقدمی این روزها یکی از کمدین‌های توانمند در میان زنان بازیگر و بانوی هزار چهره سینما و تلوزیون محسوب می‌شود. وی پس از حضور موفق در سریال هفت سنگ و نشان دادن وجه کمیک بازی خود، در چند اثر مثل زاپاس و اکسیدان نشان داد که فضای کمدی را به خوبی می‌شناسد.

اوج هنرنمایی‌وی در فیلم «خجالت نکش» و سریال‌های «هیولا» و «دوپینگ» است که با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شدند. شبنم مقدمی از بهترین هنرپیشه های زن طنز ایرانی است.

مریم امیرجلالی

  • شخصیت‌ها: ناهید (خانه به دوش)، سرور (متهم گریخت)، نصرت (ترش و شیرین)

امیر جلالی بهترین بازیگر کمدی زن ایرانی است. وی چه به لحاظ بازیگری و چه به لحاظ خلق موقعیت‌های طنز و کمدی عملکرد موفقی داشته است. او کاراکتری کاملا جدی و عصبی بوده که با گفتن دیالوگ‌های جالب یا انجام حرکات جذاب موقعیت کمدی خلق می‌کند.

وی در نقش‌هایش مادری عاشق خانواده و همسرش با بار مسئولیت‌های زیاد بوده و به شدت عصبی است.

سوسن پرور

  • برترین آثار: زندان زنان، رد کارپت، پشت در خبری نیست، بزنگاه

سوسن پرور در سال 1373 در 19 سالگی تئاتر را جدی از دانشگاه شروع کرد تا اینکه سال 1376 برای نمایش «بوی دستهای پدربزرگ» جایزه بازیگر دوم را از جشنواره سمنان گرفت.

وی در سال 1381 به تهران نقل مکان کرد و بعنوان نویسنده و کارگردان، نمایش «توالت» را در جشنواره تئاتر فجر بروی صحنه برد که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی با سریال «بزنگاه» به کارگردانی رضا عطاران در کنار چهره‌هایی چون حمید لولایی و مرجان گلچین به شهرت رسید. پرور از بهترین بازیگران زن طنز ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بهترین فیلم های شهاب حسینی

ویشکا آسایش

  • شخصیت‌ها: بیتا دارابی (ورود آقایان ممنوع)، خاور/پارمیدا (دیوار به دیوار)، ژاله کبیری (دراکولا)

ویشکا آسایش از بهترین بازیگران زن طنز ایرانی است. این بازیگر فعالیت خود را از سال 1375 شروع کرد و در فیلم ها و سریال‌های جدی و شاخصی همچون امام علی ایفای نقش داشت.

ظاهر جدی این هنرمند محبوب حتی گمان افراد را به سمت طنز نمی‌برد. اما با درخشیدن ویشکا آسایش در ورود آقایان ممنوع فهمیدیم که این بازیگر برای سریال‌های طنز هم مناسب است.

سیما تیرانداز

  • شخصیت‌ها: عفت سوزنچیان (دودکش ۱ و ۲، پادری) و مینا مهرافزون (هیولا، دراکولا)

سیما تیرانداز نیز یکی از بهترین بازیگران زن کمدین ایرانی محسوب می‌شود. این بازیگر با داشتن چهره‌ای مثبت و پرشور چه در نقش جدی و چه کمدی توانست ماندگار شود.

او با نقش عفت سوزنچیان در سریال‌های دودکش ۱ و ۲ و پادری شخصیت جذاب طنزی از خود به جای گذاشت. در ادامه در سریال‌های هیولا و دراکولا بازی کرد و استعداد طنز خود را به خوبی آشکار کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

ریما رامین فر

  • شخصیت‌ها: نیره (من یک مستاجرم)، هما (پایتخت)

ریما رامین‌فر از معدود بازیگران زنی است که با وجود بازی جدی و غیر کمدی، در آثار کمدی بسیار دلنشین ظاهر می‌شود. این هنرمند در یک دهه اخیر با نقش هما در پایتخت به محبوبیت رسید.

رامین‌فر در آثار غیر کمدی هم حضور زیادی داشته، اما مخاطبان و سینما دوستان این بازیگر را با آثار طنز به یاد دارند. وی بهترین بازیگر کمدی زن ایرانی است.

رویا میرعلمی

  • شخصیت‌ها: زیبا سعادتی (شمعدونی)، خواهر آقای پلیس (لیسانسه‌ها)، فرشته رحیمی (فوق لیسانسه‌ها)

رویا میرعلمی را می‌توان کشف سروش صحت دانست. با اینکه میرعلمی سابقه طولانی در تئاتر دارد و قبل از بازی‌های کمدی‌، بازی‌های خوبی در فیلم و سریال‌های درام داشته، اما در سریال شمعدونی از او به عنوان یک زن به شدت شیرین و بامزه رونمایی شد. همین روند در سه سری لیسانسه‌ها هم ادامه داشت.

بهاره رهنما

  • برترین آثار: نان و عشق و موتور هزار، افعی، عاشقانه، چارچنگولی، خوب بد جلف، آس و پاس

بهاره‌ رهنما یکی از چهره‌های سرشناس در دنیای طنز است که ‌در نقش‌های جدی نیز ایفای نقش کرده‌ و در هر دو سبک موفقیت‌های زیادی داشته ‌است.

وی برای اولین بار با فیلم افعی به سینما آمد. سپس در فیلم عاشقانه بازی کرد. او در سال ۱۳۸۰ بازی در یک فیلم کمدی نان و عشق و موتور هزار را تجربه کرد که نشان از توانایی او در زمینه فیلم‌های کمدی داشت.

از نقش‌های طنز بهاره‌ رهنما می‌توان بازی در فیلم‌هایی چون چارچنگولی، خوب بد جلف، آس و پاس و سریال‌هایی چون پژمان، خوب بد زشت و مامور بدرقه ‌اشاره‌ کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

آناهیتا همتی

  • شخصیت‌ها: نرگس (خانه به دوش)، ترش و شیرین (شیدا)، سمیرا (باغ سرهنگ)

آناهیتا همتی نیز از بازیگران با استعداد طنز است که چهره پرانرژی و جذابی دارد. حتی در زمانی که تلویزیون محدودیت‌هایی برای بازی طنز خانم ها قائل بود، آناهیتا همتی توانست با بازی ساده و دلنشین خود مخاطبان را جذب کند. نرگس آقا ماشالله همیشه در خاطر مردم ثبت شده است.

الناز حبیبی

  • شخصیت‌ها: عالیه سوزنچیان (دودکش)، بهار (دردسرهای عظیم)، نعنا (زاپاس)، شیوا (دوپینگ)

حبیبی که کارش در تلویزیون را با حضور در آثار درام آغاز کرد، به واسطه حضور در دو سریال پرمخاطب دودکش و دردسرهای عظیم نشان داد که در عرصه طنز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بهنوش بختیاری

  • شخصیت‌ها: ژینوس (خانه بدوش)، جایزه بزرگ (فریبا)، لیلون (شب‌های برره)، اشرف (باغ مظفر)، پرستو (چارخونه)

بهنوش بختیاری زمانی نه چندان دور با بازی‌های خود در عرصه طنز و کمدی توانمندی خود را در این حوزه نشان داد و با همین آثار در ذهن مخاطبان ماندگار شده است.

بختیاری مهارت زیادی در بازیگری و ایجاد شخصیت‌های دوست داشتنی و عجیب و غریب دارد و هنوز که هنوز است می‌تواند با فیلمنامه‌ای درست و کارگردانی خوب باز هم کاراکترهایی در حد ژینوس خلق کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سحر ولدبیگی

  • شخصیت‌ها: شادی برره (پاورچین)، مژده جابری (نقطه‌چین)، هنگامه (چارخونه)

سحر ولدبیگی با وجود نقش‌آفرینی‌های کم تعداد ولی ماندگار، در میان بهترین بازیگران زن طنز ایرانی جای دارد. همسر نیما فلاح در تعدادی از بهترین سریال‌های طنز تلویزیون ایفای نقش کرده و کاراکترهایی چون شادی برره در پاورچین، مژده در نقطه‌چین و هنگامه در چارخونه از او به یادگار مانده است.

ژاله صامتی

  • شخصیت‌ها: ناهید (رفیق بد)، فرشته (ضدگلوله)، سوری (تگزاس 2) و پریچهر (زیرخاکی)

ژاله صامتی بازیگر کارکشته و حرفه‌ای تئاتر که همین دو سه ماه قبل با سریال «زیرخاکی» مهمان خانه‌های مردم بود، بسیار شیرین و دوست‌داشتنی ظاهر شد. صامتی یکی از بهترین بازیگران زن طنز ایرانی است که برای بازی در فیلم‌هایی چون رفیق بد، ضد گلوله و دراکولا هم تحسین منتقدان را برانگیخته بود.

گیتی قاسمی

  • شخصیت‌ها: خاله خاور (سال های دور از خانه) و علم تاج (نیسان آبی)

گیتی قاسمی که یکی از بهترین بازیگران زن طنز ایرانی است کار خود را از سال 1375 شروع کرد اما نقطه عطف هنرپیشگی او در سال 1398 و با سریال سال‌های دور از خانه رقم خورد. پس از آن در سریال نیسان آبی او را با نقش علم تاج دیدیم که خوش درخشید.

فلامک جنیدی

  • شخصیت‌ها: نسرین (بدون شرح) و شادونه (شب های برره)

فلامک جنیدی نخستین بار شاید با نقش نسرین در بدون شرح دیده شد و پس از آن توانست در سریال شب‌های برره خوش بدرخشد. او معمولا نقش زنی مهربان و استرسی را داشت که با شخصیت ساده خود موقعیت‌های طنز به‌ وجود می‌آورد.

فاطمه هاشمی

بهترین بازیگران زن طنز ایرانی
  • شخصیت‌ها: شاخ شمشاد خانوم (شب های برره)، همدم‌الملوک (قهوه تلخ)، اعظم (باغ سرهنگ)

فاطمه هاشمی اگرچه جز نقش‌های اصلی نبوده، اما جز بازیگران کلیدی دهه‌های پیشین بوده است. او در طنزهای آیتمی، کارهای مهران غفوریان و مهران مدیری ایفای نقش داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

بهترین فیلم و سریال های زهرا امیرابراهیمی

الیکا عبدالرزاقی

بهترین بازیگران زن طنز ایرانی
  • شخصیت‌ها: فخرالتاج (قهوه تلخ)

اگر بخواهیم از بهترین بازیگران زن طنز ایرانی نام ببریم باید الیکا عبدالرزاقی را هم بیان کنیم. وی علاوه بر این که در نقش خود در قهوه تلخ بسیار خوش درخشید، بلکه در برنامه خندوانه نیز توانست در رده زنان، بهترین کمدین ایران شود. این بازیگر بی‌پروا با خود شوخی می‌کند و بسیار سرزنده است.

سحر قریشی

بهترین بازیگران زن طنز ایرانی
  • برترین آثار: زن‌ها فرشته‌اند، ایکس لارج، تکخال، نردبان چوبی، سیسیلی‌ها

سحر قریشی هنرپیشه سینما و تلویزیون بوده که در فیلم‌های طنز بسیاری نیز به ایفای نقش پرداخته است. فیلم سینمایی لج و لجبازی در سال 1388 اولین تجربه بازیگری او بود. وی با حضور در سریال دلنوازان به عنوان بازیگر شناخته شد.

او در فیلم‌های سینمایی طنزی چون زن‌ها فرشته‌اند، ایکس لارج، تکخال و همچنین نردبان چوبی، سیسیلی‌ها و … به ایفای نقش پرداخته است.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین هنرپیشه های زن طنز ایرانی پرداختیم. غیر از بازیگرانی که در این مطلب معرفی شدند، هستند بازیگرانی که یک یا دو اثر کمدی خوب دارند اما در این مطلب بازیگرانی که محبوبیت و موفقیت بیشتری داشتند، معرفی شدند.

فیلم‌های طنز بسیار زیبا و جذاب هستند و تقریبا تمام مردم تمایل به دیدن چنین فیلم‌هایی دارند؛ زیرا این فیلم‌ها علاوه بر اینکه به شدت سرگرم کننده هستند، می‌توانند خاطرات شیرینی نیز برای ما داشته باشند.

سوالات متداول

بهترین فیلم و سریال‌های طنز ایرانی کدام‌ها هستند؟

در سینما و تلویزیون فیلم‌ها و سریال‌های طنز پرطرفدار بسیاری وجود دارد که در تمامی آنها زنان بازیگر ایرانی نیز توانسته‌اند بدرخشند و آثاری ماندگار خلق کنند. از جمله بهترین فیلم‌ها و سریال‌های طنز ایرانی می‌توان به خانه به دوش، بزنگاه، متهم گریخت، ایکس لارج، قهوه تلخ، شب های برره، نقطه چین و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین بازیگران زن طنز ایرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر