;
coinex

پلتفرم NFT استارباکس معرفی شد : مارکت پلیس Odyssey چیست؟

استارباکس به طور رسمی وارد فضای وب 3 شد. کاربران با کسب امتیاز در پلتفرم NFT استارباکس از امکانات متنوع این فروشگاه بهره‌مند می‌شوند.

استارباکس در حال ورود به حوزه وب 3 است. این شرکت روز دوشنبه از پروژه Odyssey خود رونمایی کرد. Odyssey یک افزونه آتی برای برنامه پاداش استارباکس به شمار می‌رود. کاربران از طریق این افزونه قادر به دریافت NFT خواهند بود.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

رونمایی از پلتفرم NFT استارباکس

هر کدام از NFTهای استارباکس بر اساس کمیاب بودنشان دارای امتیاز هستند. با کسب توکن‌های بیشتر، قفل پاداش‌های تجربی جدید باز خواهد شد. Starbucks در گذشته برنامه‌های خود برای حضور در فضای NFT را به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده بود. به عقیده استارباکس، این تجربه جدید بر اساس مدل فعلی جوایز این شرکت ساخته شده و کاربران می‌توانند با کسب امتیازات مورد نیاز اقدام به خرید هدیه‌هایی نظیر قهوه نمایند.

پلتفرم NFT استارباکس معرفی شد : مارکت پلیس Odyssey چیست؟

اودیسه استارباکس خدمات مفیدی برای وفادارترین مشتریان خود در نظر می‌گیرد. استارباکس برای توسعه این پروژه، آدام براتمن (Adam Brotman)، معمار سیستم سفارش و پرداخت موبایلی را استخدام کرده است.

براتمن در حال حاضر یکی از بنیان‌گذاران Forum3، استارتاپ وب 3 به شمار می‌رود. تیم براتمن در حال کار بر روی پروژه Odyssey هستند. بردی بروئر (Brady Brewer)، مدیر اجرایی استارباکس به تک کرانچ گفت: «استارباکس چند سالی بود که فناوری بلاک چین را بررسی می‌کرد، اما این شرکت حدود شش ماه است که به طور جدی روی پروژه‌ای خاص متمرکز شده است. هدف اصلی پلتفرم NFT استارباکس بر خلاف سایر رقبا، ارتقای کسب و کار و گسترش برنامه وفاداری شرکت است».

نحوه کسب جوایز NFT استارباکس

استارباکس قصد دارد با رونمایی از پلتفرم NFT خود، امکان دسترسی کاربران به جامعه دیجیتالی را فراهم کند. به لطف اقدامات Starbucks، مصرف کنندگان بیشتری به پلتفرم وب 3 رو خواهند آورد. بروئر عقیده دارد که پلتفرم NFT استارباکس یک واسطه میان مشتریان و فناوری بلاک چین است. بسیاری از مشتریان دانش خاصی درباره بلاک چین ندارند و از طریق شرکت در برنامه‌های استارباکس با محیط NFT و بلاک چین آشنا خواهند شد.

اعضای Starbucks Rewards به منظور تعامل با Odyssey می‌توانند با اعتبار برنامه وفاداری خود وارد برنامه وب شوند. کاربران می‌توانند با شرکت در فعالیت‌های مختلف نظیر بازی‌های تعاملی یا چالش‌های علمی درباره شرکت استارباکس و صنعت قهوه جوایز خود را به صورت NFT دریافت نمایند.

پلتفرم NFT استارباکس معرفی شد : مارکت پلیس Odyssey چیست؟

مجموعه‌ای از NFTهای نسخه محدود (limited-edition) برای خرید در برنامه وب Starbucks Odyessy در دسترس خواهد بود. این برنامه روی انواع تلفن‌های هوشمند همراه قابل نصب است. شبکه پالیگان (Polygon) وظیفه میزبانی از آثار NFT استارباکس را بر عهده دارد. کاربران با استفاده از کارت اعتباری یا کارت نقدی خود قادر به خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی خواهند بود. مشتریان برای فعالیت در پلتفرم NFT استارباکس نیاز به نصب کیف پول ارز دیجیتال ندارند.

استارباکس معتقد است که با کاهش موانع ورودی، تمامی مصرف کنندگان با تجربه وب 3 آشنا خواهند شد. کاربری آسان، مشتریان را از دست و پنجه نرم کردن با مفاهیم پیچیده نظیر کارمزد تراکنش‌ها (gas fees) بی‌نیاز خواهد کرد.

انواع جوایز پلتفرم NFT استارباکس

پلتفرم NFT استارباکس معرفی شد : مارکت پلیس Odyssey چیست؟

در حال حاضر استارباکس هزینه آثار NFT خود را اعلام نکرده است، اما هر کدام از این آثار بر اساس کمیاب بودنشان دارای ارزش امتیازی خاصی هستند. کاربران با خریداری آثار NFT می‌توانند مالکیت محصولات را بر روی بلاک چین تضمین کنند. تمامی آثار NFT استارباکس توسط هنرمندان بین‌المللی ساخته می‌شود. بخشی از درآمد حاصل از فروش مجموعه‌های نسخه محدود به کارمندان و مشتریان استارباکس اهدا خواهد شد.

تنها مورد کاربردی امتیازهای به دست آمده از طریق پلتفرم NFT، خرید قهوه و نوشیدنی نیست. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از امتیازهای خود در کلاس‌های مجازی ساخت نوشیدنی شرکت کنند.

با کسب امتیاز بیشتر احتمال دسترسی به بلیط رویدادهای ویژه‌ای که در کارخانه برشته‌کاری استارباکس برگزار می‌شود، وجود خواهد داشت.  سفر به مزرعه قهوه Starbucks Hacienda Alsacia در کاستاریکا از دیگر گزینه‌های قابل خرید در پلتفرم NFT استارباکس به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود بیشترین امتیازها به خریداران NFT تعلق گیرد. یک NFT پولی شامل پکیج تور مسافرتی به کارخانه‌های قهوه استارباکس خواهد بود، اما افرادی که امتیاز کسب کرده باشند، تنها امکان دسترسی به پروازها و هتل‌های رایگان را در اختیار خواهند داشت.

پلتفرم NFT استارباکس معرفی شد : مارکت پلیس Odyssey چیست؟

بروئر عقیده دارد که استارباکس در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب جوایز مختلف پلتفرم NFT خود است. در مارکت پلیس Odyssey، کاربران با انجام چالش‌های خاص امتیاز دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال در یک چالش ممکن است از کاربر خواسته شود که سه آیتم مختلف در منو اسپرسو استارباکس را امتحان کنند. در این مثال کاربر می‌بایست عکس بارکد خرید خود را ارسال کند. بروئر در ادامه افزود:

ما در پلتفرم NFT استارباکس تجربیاتی ارائه خواهیم داد که مستقیماً به رفتار مشتریان در فروشگاه‌هایمان بستگی دارد. استارباکس قصد دارد فرآیند دریافت NFT را تسهیل کند؛ به گونه‌ای که تمامی کاربران از پس انجام چالش‌ها بر بیایند.

نوآوری‌های شرکت Starbucks

ایده ورود به دنیای وب 3 برای شرکتی که به دلیل بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور و سهولت دسترسی مصرف کنندگان شناخته شده است، امری منطقی به شمار می‌رود. استارباکس در سال‌های گذشته قابلیت وای فای (WiFi) را در فروشگاه‌های خود معرفی کرد تا مشتریان بتوانند زمان بیشتری را در فروشگاه سپری کنند.

پلتفرم NFT استارباکس معرفی شد : مارکت پلیس Odyssey چیست؟

از دیگر اقدامات نوآورانه استارباکس می‌توان به استفاده از کیف پول‌های موبایلی اشاره کرد. این اقدام مدت‌ها قبل از فراگیر شدن Apple Pay انجام شده بود. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که شرکت‌های سنتی از فناوری‌های جدید نظیر وب 3 به چشم یک شیرین کاری بازاریابی نگاه می‌کنند. فعالیت‌های استارباکس نشان می‌دهد که قصد شرکت از حضور در وب 3، بهبود محیط و تعامل بیشتر با مشتریان است. تنها زمان نشان می‌دهد که علاقه استارباکس به NFTها تا چه حد جدی خواهد بود.

بروئر ادعا می‌کند: «ما نسبت به آینده این فناوری‌ها خوشبین هستیم. پلتفرم NFT استارباکس تجربیاتی را امکان‌پذیر می‌سازد که در گذشته ممکن نبود. هدف استارباکس انعطاف‌پذیری و حرکت همگام با مشتریان است. بازار وب 3 به مرور تغییر خواهد کرد و ما می‌بایست با این تغییرات سازگار باشیم. استارباکس متعهد به اجرای برنامه پاداش در مقیاس بزرگ خواهد بود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره  پلتفرم NFT استارباکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر