;
coinex

راهنمای سفر به کنیا ؛ سرزمین بکر آفریقا

آفریقا و کشورهای آن یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری است. در این مطلب به راهنمای سفر به کنیا می‌پردازیم. با ما باشید.

هیچ کس نیست که از تماشای مستندهای حیات وحش آفریقا لذت نبرد. قاره آفریقا را می‌توان قاره عجایب دانست. سرزمینی که خاص‌ترین حیوانات روی زمین، مخصوصاً خاص‌ترین شکارچیان زمین در آن زندگی می‌کنند. آفریقا کشورهای مختلفی دارد که می‌توانید به آن سفر کنید. هر کدام از بخش‌های آفریقا به شکلی خاص جذابیت دارند. در این میان، کنیا یکی از بهترین کشورهای آفریقایی برای تجربه حیات وحش این قاره به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص سفر به کنیا شما را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید خودتان را برای سفر به این کشور زیبا آماده کنید.

راهنمای سفر به کنیا ؛ آب‌وهوای کنیا

کنیا سرزمینی با آب‌وهوای خاص و متغیر است.در بخش سواحل شرقی، آب‌وهوای گرم و مرطوب انتظار شما را می‌کشد. در بخش‌هایی دیگر می‌توانید شاهد مناطق کوهستانی و سرد باشید. این مناطق آب‌وهوایی سرد و خنک دارند. البته به‌صورت کلی کنیا آب‌وهوایی مرطوب و گرم دارد و بهتر است همراه خود کاپشن یا لباس گرم نبرید! اگر به‌دنبال بهترین زمان سفر هستید، باید بدانید که فصل تابستان تا اوایل مهر، کمترین بارندگی در این کشور رخ می‌دهد. از آذر ماه تا دی، میزان بارش کمی افزایش پیدا می‌کند؛ اما میانگین دما بسیار مناسب بوده و راحت می‌توانید از جاهای مختلف کنیا دیدن کنید. به همین خاطر بیشترین میزان تور کنیا در این فصل برگزار می‌شود.

حیات وحش کنیا

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به کشور کنیا، تماشای حیات وحش این کشور است. همان حیات وحشی که در برنامه‌های تلویزیونی می‌دیدید را حالا می‌توانید از نزدیک نظاره کنید. در کنیا بزرگترین شکارچیان و معروف‌ترین آن‌ها یعنی شیرها زندگی می‌کنند. همچنین می‌توانید شاهد بازی کردن میمون‌ها یا قدم زدن فیل‌ها باشید. در جنگل‌های کنیا، از زرافه تا گورخر و … زندگی می‌کنند. در کنیا می‌توانید به روش‌های مختلف از حیوانات دیدن کنید. برخی مناطق حفاظت‌شده هستند که به‌صورت سافاری تورهای خاص را برگزار می‌کنند. برای مثال آرند تور برای مسافران خود، تور سافاری نیز رزرو می‌کند. به این ترتیب سوار بر ماشین‌های مخصوص، به دل طبیعت و کنار حیوانات می‌روید. اگر این موضوع کمی شما را می‌ترسانید، می‌توانید به پارک‌های ملی آن‌ها بروید.

راهنمای سفر به کنیا ؛ سرزمین بکر آفریقا

پارک‌های ملی امنیت بسیاری دارند. برای مثال پارک هالر یکی از بهترین پارک‌های ملی کنیا به حساب می‌آید. این پارک در نزدیکی دریا و شهر مومباسا قرار دارد. در پارک هالر انواع مختلف حیوانات از اسب آبی تا زرافه حضور دارند. پارک ملی آمبوسلی یکی دیگر از محبوب‌ترین پارک‌های کنیا است. این پارک در نزدیک رشته کوه‌های کلیمانجارو معروف قرار دارد. اگر به تماشای فیل‌های غول پیکر از نزدیک علاقه‌مند هستید، می‌تواید به پارک ملی آمبوسلی بیایید تا شاهد این بزرگان طبیعت آفریقا باشید! البته هزینه‌های بازدید شما نسبتاً گران قیمت خواهد بود؛ اما این مبلغ ارزشش را دارد!

نایروبی را فراموش نکنید

نایروبی پایتخت کشور کنیا است. این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری را به چشم دیده و جزو شهرهای در حال توسعه محسوب می‌شود. نایروبی جاهای دیدنی بسیاری دارد. در این شهر می‌توانید تجارت کنید و سری به بازارهای متعدد بزنید. ساخت و ساز بسیاری در نایروبی انجام می‌شود و در حال حاضر بخش‌هایی از آن به بافت مدرن تبدیل شده است. نایوبی را می‌توان پایتخت سافاری جهان دانست. در این شهر هتل‌های لوکس بسیاری وجود دارند. همچنین می‌توانید در هاستل یا مسافرخانه‌های مختلف اقامت داشته باشید.

راهنمای سفر به کنیا ؛ سرزمین بکر آفریقا

مومباسا برای استراحت و تجارت

مومباسا نام یک بندر مهم کنیا است. در این بندر بسیاری از تاجران حضور دارند. کالاهایی که وارد کنیا می‌شود را از این بندر ترخیص می‌کنند. نایروبی با وجود آنکه شهر مهمی است؛ اما ساحل و دریا ندارد. پس می‌توانید برای تجربه ساحل آفریقا به مومباسا بروید. در مومباسا سواحل متعددی وجود دارد. هتل‌های مختلفی را نیز در کنار ساحل ساخته‌اند که دارای ساحل اختصاصی هستند. این شهر هم در بین تجار شهرت دارد و هم گردشگران به آن علاقه دارند. پس برای استراحت می‌توانید به مومباسا بروید. البته نایروبی و مومباسا فاصله چندانی با هم ندارند. شما می‌توانید با پرواز داخلی یا با ماشین‌های تاکسی از مومباسا به نایروبی یا از نایروبی به مومباسا بروید. البته فرودگاه بین‌المللی معروف کنیا در نایروبی، یعنی پایتخت این کشور قرار دارد. به همین خاطر معمولاً مسافران ابتدا برای خرید و سافاری به نایروبی می‌روند و از آنجا به پرواز، اتوبوس یا تاکسی به مومباسا سفر می‌کنند. در نهایت از مومباسا می‌توانند به ایران باز گردند و نیازی به بازگشت به نایروبی نیست.

هزینه‌های سفر به کنیا

کنیا و به‌صورت کلی کشورهای آفریقایی جزو مناطق ارزان به حساب می‌آیند. پس لازم نیست که نگران هزینه‌های سفر به کنیا باشید. بیشترین هزینه سفر به کنیا مربوط به هزینه بلیط هواپیما است. بلیط هواپیما ایران کنیا فقط از ایرلاین‌های خارجی به‌صورت ترانزیت انجام می‌شود. مدت بسیاری را باید در پرواز حضور داشته باشید و حداقل یک بار پرواز خود را عوض کنید. پرواز امارات و قطر در کنار ترکیش از جمله محبوب‌ترین انواع پروازهای کنیا هستند. بعد از آن نوبت به هزینه اقامت می‌رسد. در کنیا هتل‌های مختلفی وجود دارند. برخی هتل‌ها از هتل‌های داخلی نیز ارزان‌تر هستند؛ اما در محله‌های نامناسب قرار دارند و حتی فاقد سیستم تهویه مطبوع مناسب هستند. در عین حال هتل‌های 5 ستاره قیمت بسیار گرانی دارند؛ اما بهترین امکانات را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هتل رادیسون بلو به‌عنوان مثال بهترین گزینه برای اقامت لوکس محسوب می‌شود.

هزینه‌های خوراک چندان گران نیستند. خوشبختانه می‌توانید از سوپرمارکت‌ها انواع غذاهای بسته‌بندی شده خوشمزه را تهیه کنید. هزینه حمل و نقل در کنیا نیستاً گران است؛ اما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها با اتوبوس جا به جا شوید. در نظر داشته باشید که بهترین روش برای کاهش هزینه‌ها، سفر همراه آرند تور به کنیا است. به این ترتیب حداقل هزینه‌ها را به‌صورت پکیج کامل تور کنیا پرداخت می‌کنید. تورها شناخت کافی درباره آفریقا و کشورهای مختلف آ ندارند و می‌توانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند تا دچار مشکل نشوید.

کلام آخر

در نهایت باید گفت که کنیا در یک قاره دوردست قرار دارد. به همین خاطر ممکن است هماهنگی سفر به این کشور کمی برای شما دشوار باشد. از‌این‌رو توصیه می‌شود که همراه تور کنیا سفر کنید تا تمامی هماهنگی‌های لازم به دست موسسات توریستی باتجربه انجام شود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باغ وحش هاودر خیال هستند

    پاسخ