;
coinex

تراشه پرچمدار اگزینوس تا سال 2025 عرضه می‌شود؛ محصول مشترک سامسونگ، گوگل و AMD

یک منبع آگاه در توییتی از همکاری سامسونگ با شرکت گوگل و ADM برای مشارکت در ساخت تراشه پرچمدار اگزینوس تا سال 2025 خبر داد.

تراشه‌های اگزینوس در سال‌های اخیر، آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفتند و از خود عملکرد چندان قابل قبولی ارائه ندادند و به همین خاطر، سامسونگ می‌خواهد تا چند سال، چیپ پرچمداری تولید نکند. البته ظاهراً کره‌ای‌ها برنامه بزرگی در سر می‌پرورانند و قصد دارند با همکاری تیم تنسور گوگل و رادئون AMD و با ساخت یک تراشه اگزینوس قدرتمند، بازگشتی طوفانی به میادین داشته باشند.

بیشتر بخوانید: پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 رسما معرفی شد

تراشه پرچمدار اگزینوس

همکاری سامسونگ با گوگل و AMD چیز عجیبی نیست؛ چرا که تراشه‌های تنسور گوگل با همکاری کره‌ای‌ها توسعه پیدا کرده‌اند و در اگزینوس 2200، شاهد استفاده از پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 مبتنی بر معماری AMD RDNA2 بودیم. اما ظاهراً این‌بار نوبت آنهاست تا با سامسونگ در ساخت یک تراشه منحصر به فرد همکاری کنند.

یکی از منابع حوزه تکنولوژی به نام «OreXda» در توییتی ادعا کرد که ساخت این تراشه، منحصربه‌فرد شده است؛ تراشه‌ای که ظاهراً تا سال 2025 خبری از رونمایی آن نخواهد بود. این ادعا همچنین با شایعات پیشین که گفته شده بود تا سال 2025 خبری از تراشه پرچمدار اگزینوس جدیدی نخواهد بود، همپوشانی دارد.

تراشه پرچمدار اگزینوس در سال 2025 عرضه می‌شود؛ محصول مشترک سامسونگ، گوگل و AMD

به نظر می‌رسد سامسونگ برای طراحی و تولید این چیپ جدید می‌خواهد از دو هسته قدرتمند Cortex-X بهره بگیرد. البته این پیکربندی در صورتی عملکرد بالایی خواهد داشت که از نظر دما هم تحت کنترل باشد؛ زیرا همیشه یکی از نقاط ضعف پردازنده‌های اگزینوس، همین ناپایداری در دمای هسته‌ها و به طبع، پایین آمدن بازده و کارایی پردازنده بوده است. با این حال، احتمالاً در کنار آن‌ها شاهد استفاده از چهار هسته قدرتمند با فرکانس پایین‌تر و همچنین چهار هسته کم‌مصرف باشیم.

طبق ادعای این منبع، نتیجه همکاری سامسونگ با گوگل و AMD، تولید پایدار‌ترین و قدرتمندترین تراشه مورد استفاده در گوشی‌های سری گلکسی خواهد بود؛ اما حتی با این ادعا نیز هنوز زود است تا نسبت به آینده تراشه‌های اگزینوس سامسونگ خوشبین باشیم.

برای مثالu پیش از اینکه اگزینوس 2200 معرفی و در گوشی‌‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد، کاربران بر‌اساس شایعات و گزارش‌ها، امید زیادی به عملکرد بالای آن داشتند؛ مخصوصاً که از یک پردازشگر گرافیکی منحصر به فرد بهره می‌برد که با همکاری AMD توسعه یافته بود؛ اما در عمل، کاربران با عملکرد پایین‌تر از انتظار و شکست آن در مقابل رقبایش رو‌به‌رو شدند.

در‌نهایت با توجه به اینکه فاصله زیادی تا سال 2025 داریم، باید منتظر انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره نسل بعدی تراشه‌‌های اگزینوس سامسونگ باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر