coinex
راهنمای خرید تکراتو

دریافت اینماد صرافی‌های رمزارزی منوط به دریافت معرفی‌نامه از سه نهاد خصوصی شد

ظاهراً بخش خصوصی نیز در دریافت اینماد صرافی‌های رمزارزی نقش خواهد داشت و دریافت اینماد منوط به دریافت معرفی‌نامه از سه نهاد خصوصی شده است.

دریافت اینماد صرافی‌های رمزارزی منوط به دریافت معرفی‌نامه از سه نهاد خصوصی شد. براساس اعلام روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، جلسه‌ای در این رابطه مابین 3 تشکل بخش خصوصی، نمایندگان بانک مرکزی و رئیس “تتا” درباره رفع مشکلات صرافی‌های ارز دیجیتال برگزار شده است که در نتیجه جلسه آمده است، صرافی‌های رمزارزی باید برای فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال از این سه تشکل معرفی‌نامه دریافت نموده و آن را در سامانه اینماد بارگزاری کنند.

بیشتر بخوانید: طرح بانک مرکزی برای صدور اینماد اختصاصی صرافی‌های رمزارزی

دریافت اینماد صرافی‌های رمزارزی در گرو دریافت معرفی‌نامه از بخش خصوصی قرار گرفت

به گزارش تکراتو و به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی (۱۳ اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس مرکز تتا، نمایندگان بانک مرکزی و تشکل‌های صنفی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انجمن فین‌تک و انجمن بلاک‌چین، درباره سازوکار رفع مشکلات کسب‌وکارهای رمزارزی تصمیم‌گیری شده است.

در خروجی این جلسه بر الزام‌های مصوب فعلی برای کسب‌وکارهای رمزارزی تاکید شده و تشکل‌های صنفی این حوزه به‌ عنوان نهاد خودتنظیم‌گر شناخته شده و وظیفه تعیین شرایط معرفی اولیه و همچنین اعطای معرفی‌نامه را بر عهده گرفته‌اند. بر این اساس، کسب‌وکارهای مجازی حوزه رمزارز می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از یکی از سه تشکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انجمن فناوری‌های نوین مالی (فین‌تک) و انجمن فناوران زنجیره بلوکی (بلاک‌چین)، معرفی‌نامه خود را در سامانه اینماد بارگذاری کنند.

دریافت اینماد صرافی‌های رمزارزی در گرو دریافت معرفی‌نامه بخش خصوصی قرار گرفت

همچنین بانک مرکزی، مسئولیت بررسی درخواست و تایید درخواست در سامانه اینماد را عهده‌دار شده است. تایید درخواست از سمت بانک مرکزی منوط به بررسی اسناد و مدارک و انجام‌های استعلام‌های لازم شده است.

کسب‌وکارهایی که درخواست‌شان از سوی بانک مرکزی تایید شده امکان دریافت درگاه پرداخت با کد صنف در شبکه پرداخت خواهند داشت و این کسب‌وکارها هنگام استعلام شاپرک از سامانه اینماد، پاسخ مثبت با رشته فعالیت «سایر حوزه‌های مالی» دریافت خواهند کرد. در این جلسه تاکید شده است که این پاسخ برای سایر دستگاه‌های استعلام‌کننده از مرکز تتا نیز وجود خواهد داشت.

همچنین مرکز تتا به عنوان مرجع پاسخگویی به استعلام‌های کسب‌وکارهای اینترنتی، با همکاری دیگر دستگاه‌ها نسبت به ایجاد وحدت رویه در مورد کسب‌وکارهای تاییدشده، هماهنگی‌های بین‌دستگاهی را انجام خواهد داد. از سویی مرکز تتا دسترسی به پنل یکپارچه نظارت سامانه اینماد را برای «حفظ سوابق نظارت» و «امکان درج اخطار نظارتی برای کسب‌وکارهای متخلف» در اختیار هر تشکل قرار داده است. در این جلسه تاکید شده اخطار نظارتی و رفع نکردن تخلف در مهلت مشخص از سوی کسب‌وکار به تعلیق کسب‌وکار و مسدودی درگاه پرداخت آن کسب‌وکار به واسطه شاپرک منجر خواهد شد.

نظارت بر فعالیت کسب‌وکارهای معرفی‌شده از سوی هر تشکل از حیث پایبندی به قوانین و مقررت و استمرار رعایت الزام‌های مصوب، بر عهده آن تشکل‌های صنفی گذاشته شده و بر این اساس، به هر تشکل، اختیار کامل برای تعیین شرایط معرفی اولیه، تمهیدات لازم به منظور ارزیابی دوره‌ای و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های نظارت هوشمند بر اعضای خود داده شده است.

در نهایت در این جلسه تاکید شده عملکرد تشکل‌های تخصصی بابت صحت عملکرد و نظارت بر اعضای خود طی بازه‌های زمانی مشخص مورد ارزیابی قرار گرفته و در مورد ادامه فعالیت آنها یا جایگزینی با تشکل‌های دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ شرط جدید دریافت اینماد صرافی‌های رمزارزی برای ادامه فعالیت در حوزه کسب و کار الکترونیکی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر