coinex
راهنمای خرید تکراتو

درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای بازنگری در قیمت محصولات داخلی!

اخبار جدید حاکی از درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای بازنگری در قیمت محصولات داخلی است. آیا قیمت محصولات داخلی افزایش می‌یابد؟

پس‌از اینکه شرکت‌های خودروسازی خصوصی در ماجرای قیمت‌های اعلامی شورای رقابت پیروز شدند و این شورا قیمت‌های بازنگری‌شده محصولات این شرکت‌ها را اعلام کرد، حالا نوبت به شرکت‌های خودروسازی دولتی رسیده و درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای بازنگری در قیمت محصولات داخلی نیز کل فضای رسانه‌ای را پر کرده است.

گفته شده که خودروسازان دولتی از شورای رقابت تقاضای افزایش قیمت محصولاتشان را کرده‌اند، که با توجه به موفقیت خودروسازان خصوصی، احتمال می‌رود که قیمت خودروهای شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌ ؛‌ تولید زیر 100 هزار دستگاه به درد نمی‌خورد!

درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولاتشان

در چند وقت اخیر به همه اثبات شد که شورای رقابت نمی‌تواند اقتدار لازم و کافی در برابر خودروسازان، چه دولتی و چه خصوصی را داشته باشد و تا به اینجای کار فقط توانسته تا حدودی از خواسته‌های نابجای این شرکت‌ها کم کند و کمی از قیمت مد نظر آنها برای فروش خودروهایشان بکاهد.

از این رو با توجه به قیمت‌گذاری جدید شورا برای خودروهای مونتاژی، دو خودروساز دولتی یعنی ایران خودرو، سایپا و زیر گروه‌هایشان نیز در چند وقت اخیر دائماً از شورای رقابت خواستند تا در قیمت‌گذاری محصولات تولید داخل هم تجدید نظر کند و قیمت خودروهای داخلی را هم نسبت به چیزی که هست افزایش دهد.

درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولاتشان

علت درخواست خودروسازان دولتی برای گران کردن قیمت محصولاتشان چیست؟

درخواست‌های پیاپی خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت به دو دلیل اصلی است که دومین دلیل موجب شده تا در این راستا عزمشان را بیشتر جزم کنند و به طور جدی پیگیر این قضیه باشند.

در نظر گرفته نشدن صورت‌های مالی امسال

یکی از مهم‌ترین دلایل درخواست افزایش قیمت خودروسازان دولتی این است صورت‌های مالی جدید برایشان در نظر گرفته نشده است و آنها در حال فروش محصولاتشان با صورت‌های مالی سال قبل هستند و این برایشان ضرر به همراه دارد.

 اختلاف قیمت زیاد میان تولیدات داخل و چینی های مونتاژی

دلیل دوم و اصلی‌ای که موجب شده از چند روز پیش تا حالا به پافشاری خودروسازان داخلی افزوده شود و جدی‌تر پیگیر این قضیه شوند، این است که می‌گویند چرا محصولات تولید داخل باید اختلاف زیادی با ارزان‌ترین چینی‌ها داشته باشند. برای مثال ایران خودرو می‌گوید که چرا قیمت تمام شده دنا پلاس توربو اتوماتیک باید حدود ۲۲۰ میلیون کمتر از ارزان‌ترین چینی یعنی جک J4، تمام شود در حالی که به گفته خودشان دنا پلاس اتوماتیک هم از لحاظ آپشنی و هم از لحاظ فنی نسبت به جک J4 جدید بهتر است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای بازنگری در قیمت محصولات داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر