coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیین نامه واردات خودرو جانبازان ابلاغ شد [+وام ارزی مخصوص واردات برای جانبازان]

براساس اعلام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویب شده است.

به گزارش تکراتو، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران بیان داشت: «واردات خودروی جانبازان بالای ۵۰ درصد بدون پرداخت سود بازرگانی انجام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری ایرانخودرو از خریداران 207 ؛‌ پژو 207 ثبت نام کنید و 206 تحویل بگیرید!

تصویب آیین نامه واردات خودرو جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اضافه کرد: «سایر افراد  مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می توانند از تسهیلات بانکی برای خرید خودروی داخلی بهره مند شوند.»

آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران

وی همچنین درباره شرایط واردات خودرو توسط جانبازان و ایثارگران عنوان داشت: «با پیشنهاد بنیاد شهید آیین نامه اجرایی بند «و» تبصره 7 قانون بودجه 1402 کل کشور مبنی بر اجازه واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد به بالا و برخورداری از خودروی داخلی برای سایر افراد مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب رسید که بر این اساس، سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد با نرخ صفر محاسبه می شود.» لازم به ذکر است که جزئیات این آیین نامه در آینده منتشر خواهد شد.

وام 20 هزار یورویی واردات خودرو به جانبازان تخصیص داده می‌شود! [بروزرسانی 21 مرداد 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، «محسن بزرگی»، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طی روز جاری در جریان جلسه‌ای با تشکل ایثارگری خانه نور (جانبازان بصیر) با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی باید از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانونگذاری ویژه قشر ایثارگران استفاده کنند، عنوان داشت: «در بررسی این آئین نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست انقباضی دولت در واردات خودرو تغییر یافت طوری که یک لایحه اصلاحی اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد.»

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: «از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از 20 هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای 50 درصد بود که این جانبازان به سه دسته تقسیم شده‌اند.»

وی همچنین تصریح کرد: «دولت از منع ورود خودرو به تجویز واردات آئین نامه را تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در آئین نامه قید نشده بود. از طرفی دیگر برای جانبازان بالای 50 درصد امتیازات ویژه درنظر گرفته شد.»

بزرگی همچنین اضافه کرد: «ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف 35 هزار یورو، سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو و برای جانبازان 50 تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو است.»

وی امتیاز بعدی را سود بازرگانی صفر درصد ذکر کرده و اظهار داشت: «از آنجا که به 80 تا 90 درصد خودرو سود بازرگانی تعلق می‌گیرد و مالیات و عوارض گمرکی بخش‌های دیگر سود گمرکی است‌، براین باور بودیم این سود را برای جانبازان به 50 درصد یا صفر برسانیم و این پیشنهاد را در دولت مطرح کردیم.»

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+جزئیات]

آیین نامه واردات خودرو توسط جانبازان ابلاغ شد [بروزرسانی 23 مرداد 1402]

آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران تصویب شد
آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران تصویب شد

به گزارش تکراتو، روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیأت دولت در خصوص واردات خودرو ویژه جانبازان، ایثارگران و خانوادهای آنها را اعلام کرد. در اختیار قرار دادن تسهیلات ویژه به جانبازان از فعالیت‌های هر دولتی که به روی کارآمده بوده است.

این‌بار در خصوص واردات خودرو، هیأت دولت در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ «آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» تصویب کرد که جانبازان با توجه به میزان جانبازی خود قرار به وارد کردن خودرو با تسهیلات ویژه‌ای به کشور هستند.

بر اساس این مصوبه، ارزش خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد که شرایط جانبازی متفاوتی دارند تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو تعیین شده است.

همچنین مشمولینی که ظرف ۱۰ سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده نکرده‌اند، در اولویت قرار دارند. بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است برای هریک از این افراد ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل پرداخت کند؛ حدوداً برای واردات ۱۰هزار خودرو توسط جانبازان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

بر اساس ماده ۱۸، مشمولین این مصوبه از پرداخت سود بازرگانی متعلق به واردات خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب‌سازی برای ایثارگران (تجهیزاتی که با توجه به نوع جانبازی برای رفاه بیشتر جانباز نصب می‌شود) و نیز از پرداخت عوارض مندرج در تصویب‌نامه شماره ۵۴۵۲۲ت/۶۲۹۲۴ معاف می‌باشند.

همچنین بر اساس آیین‌نامه مذکور، واردکنندگان خودرو به‌مدت ۵ سال حق هیچ‌گونه فروش خودرو را ندارند و مراجع ذی‌ربط از جمله دفاتر ثبت اسناد رسمی و فراجا مکلفند اقدامات قانونی لازم جهت جلوگیری از این موضوع از جمله عدم تعویض پلاک و توقیف خودرو را انجام دهند و مسئولیت تخطی از قانون بر عهده فروشنده است.

در ادامه تصاویر اصلی این اسناد را می‌توانید ببینید:

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (442 نظر)

    دوستانی خبری از مدیران بنیاد سوال کنید پس این شعار واردات و وام ارزی کجا رفت چرا هیچ خبری نیست پس شعارهایی که دادید چی شد منتظرید زمان انتخابات برسه تا حرکتی انجام بدید ی خبرنگار بفرستید

    پاسخ

    کثافتید که این کارها را میکنید هم مردم هم رهبر دلش از دست شماها که باهزار ترفند رای میارید تنها دغدغهتان جیب مبارک خودتان است خونه…دو سال رو واردات خودرو مانور میدید .اخرشم هیچ میشه .مگر مردم ادم نیستند تا یک چیز میشه جانباز شهید خانواده شهی .الاغ اگر کسی بخاطر پول رفته باشه که شهید نیست تا چیزی تعلق بگیرد انهم که بخاطر خدا رفته میداند شما چه حیوانی هستید قبول نمیکنه. بذا بحالتان .

    پاسخ

    بله وام خودرو جانباز بالای ۵۰درصد
    خودرو جانباز بالای۵۰درصد
    بعضی از جانبازانی که مثل من بنا به دلایلی نخواستیم ویا نتوانستیم دنبال درصد بریم فقط نظاره گر باشن.جالبه بدونین آمار دارم طرف رنگ جبهه رو ندیده ۲۰درصد جانبازی دریافت میکنه.وپرونده پزشکی من ابتدا گم شده بود بعد یهو پیدا شد اونم بعداز۱۵ سال از بیمارستان شهدا تبریزکه درآنجا عمل شدم فرستادند که حاوی یه چهارتا ورق بود.الانم دریاسوج حتی یه جواب درست حسابی هم نمیدن.اگرچه بنده عار وننگ دارم از درخواست وتقاضا از مسعولی که لایق سمت مسعولیت بنیاد جانبازان وبنیاد شهید یاسوج نیست ونبوده.چراکه طایفه گری و سلیقه ای کار کردنشون اجازه دادن هیچ خدمتی به امثال من را نمیده..

    پاسخ

    باسلام این آئین نامه قابل قبول نیست چون خیلی تبعیض بین جانبازان قراردادن حتی وام خودرو داخلی هم برای همه جانبازان بالای بیست وپنج درصدنیست وفقط برای جانبازان جسمی حرکتی هست یعنی ماکه چهل درصدجانبازی داخلی وکمرداریم ولی میتونیم راه بریم هیچ تعلق نمیگیره این چه تبعیضیه آقای قاضی زاده وآقایان مسئول کرسی نشین مجلس ومملکت آقای رهبرآیا این انصافه آیااین یعنی عدالت علی

    پاسخ

    اقایی قاضی زاده هاشمی چران که ۲۰مه درمنطقه عملیاتی بودم و۱۰درصد جانبازی دارم وجدیدن ترکش حرکت کرده روی رگ مغزم وهیچ کاری نمیتونم انجام بدم مشکل عصاب روان دارم هنوز یک دوچرخه به من تعلق نگرفته مگر مانجنگیدیم عادلانه رفتارکنید ماهم خدایی داریم دهک چهارم هستم ۱۰مترزمین یا۱۰ملیون وام به من میدادی تاخداازتون راضی باشدخداازتون نگذرد تاکی اینجوری ادامه میدین شما

    پاسخ

    سلام آیا رزمندگان آدم نیستن خارجی نه یگی داخلی بدید باوام

    پاسخ

    سلام ، اگر یه جانباز ۲۵ درصد بخواهد خودرویی را بدون دریافت تسهیلات بانکی وارد کند عوارض گمرکی چند درصد محاسبه می‌کنند چون گفته شده برای ۹انبازان ۵۰ درصد به بالا صفر هست

    پاسخ

    با احترام با جانبازان و ایثارگران
    اما همین امتیاز دادن به این عزیزان هم باعث بی عدالتی بین مردم میشه، دائی بنده هم شهید شده ، اما آگاهانه خودش انتخاب کرده بود، و منتی هم رو مردم نداره که اگر ما نبودیم چه و چه ها میشد .منظورم این هست بعد از سی و چند سال که از جنگ میگذره دیگه بسه، اخه تو کدوم کشور اینقدر عنوان درست میکنن، جانباز، شهید، ایثارگر، رزمنده، جهادگر، اسرا
    این عزیزان یا شیفته میهن شون بودن یا مذهبی بودن و با خدای خودشون معامله کردن رفتن جنگ.
    الان بعد از جنگ اوکراین هم زلنسکی کلی عنوان ردیف میکنه برای کسانی که برای دفاع از کشورشون رفتند!!! یا مثل همه جای دنیا خدمات درخور بهشون میده .
    فقط هم ما تنها کشوری نیستیم که جانباز و زخمی و اسیر و … برای میهن مون دادیم

    پاسخ

    اگر بنیاد شهید بتواند فکری برای
    تعویض خودروی فرسوده جانبازان زیر
    بیست و پنج درصد هم بکند خیلی خوب است.
    باتشکربهنیا۰۹۱۶۶۵۲۷۸۷۴

    پاسخ

    باسلام.
    نمیدونم چرا فقط برای جانبازان ۷۰یا۵۰یا۲۵ درصد تصمیم میگیرین جانبازان زیر۲۵درصد هم آدم نیستن پس چرا کارت جانبازی دادین .
    یک خواهشی دارم کارهاشون رو بگیرد خیالشون رو راحت بکنین.
    یا اینکه لازم هست که باشند تا سر جانبازان دیگر منت بگذارید.
    خواهش میکنم این دوکانتان رو جم کنید.

    پاسخ

    باسلام و عرض ادب
    لطفا به فکر بقیه هم باشید تنها جانبازان بالای ۲۵ درصدی نیست که
    جانبازان ۵ درصدی چی میشن پس
    همش که به شما بالایی ها نمیرسه که
    هرچقدرم به شماها بدن بازم میگین هیچی ندادن
    داوطلبانه در جبهه شرکت کردم در سنگرسازان و بی سنگر بودم
    یکی از پایم هم اسیب دیده است و سرم ضربه وارد شده و در اثر موج گوش هایم کم شنوا شده
    از کومسیون پزشکی در امدم و بنیاد شهید هم قبول نمیکند باگر ۷۰ یا۳۵یا۲۵ یا ۵ درصد باهم سرزمینی ایران جنگ نکردن یا شماها از دین به دین جودا میکند زمانی جنگ تمام جوانها فی سبی الله جنگ به خاطر نانوس و خاک وطن فقط به فقط الله الله الله الله الله

    پاسخ

    بهتر یه فکریم بحال جانبازان۲۵/بکنید مگه این بنده خداها جانباز نیستن شوهرمن اعصاب وروان هست وتا به الان یه ماشین بع هیچ شکلی به ما ندادن وما هم بااین شرایط توان خرید. ماشینو نداریم همش جانبازان ۵۰/به بالا نوبت ما نرسیده

    پاسخ

    ما که هروقت به بنیاد مراجعه کردیم گفتن هیچ خبری نیست فکر کنم بعد از پایان عمرمون شاید خبری بشه

    پاسخ

    سلام تاحالا خیلی ازخانواده شهدا جانبازان خونه. زمین. ماشین گرفتندبه انهائی که تا حالا چیزی نگرفتن مجوز واردکردن خوروبدن باپول خودشون.

    پاسخ

    این ماده و قانون عدالت نیست بنده هم ترکش به کف دستم اثابت کرده بیش از ۴۰ سال دارم درد می کشم و مهم نیست ، البته کاشکی مسئولین قانون مصوب نمی کردند که فقط درد مارا بیشتر کنند

    پاسخ

    سلام کاش به جانبازان زیر ۲۵ درصدکه تا بحال بعداز جنگ از هیچ خودرو و مسکن و وام بهره نبردن تعلق میگرفت-شماوضعیت جانبازان ۱۵ درصد موج انفجار وبا مجروحیت های دیگه رو لایق رسیدگی نمیبینید-خدا به تمام جانبازان سلامتی عطا کند

    پاسخ

    سلام -کاش به جانبازان زیر ۲۵ درصد که تا کنون بعدازجنگ تحمیلی هیچ گونه خودرو و مسکن و وامی نگرفته اند هم تعلق میگرفت چه خارجی چه داخلی

    پاسخ

    بعدازچندماه بوق وکرنا،متاسفانه درعمل هیچگونه اقدامی نشده،وفقط باعث شده جامعه نسبت به قشرایثارگربدبین بشوند.مسئولین محترم لطفا حداقل یک اقدام عملی کنید.

    پاسخ

    چرا الکی اسم ایثارگران را میاورید …‌ایثارگر به جبهه.رفته ها می گویند و جانبازان هم کسی است که از ۵ درصد تا بالاترین درصد جانبازی داشته باشد و شهید هم به کسی که در راه انقلاب کشته شده و خانواده ایشان بهره مند می شوند … از اینکه اسم ایثارگران را میاورید ولی حتی منی که ۵ سال جبهه دارم هیچ چیزی تعلق نمی گیرد چرا کخ تیر یا ترکش یا موج انفجار و یا شیمیایی نشده ام …. پس لطف ‌کنید بگویید تسهیلات جهت جانبازان و خانواده شهدا … الکی اسم ایثارگران را نیاورید

    پاسخ

    سلام من ایثارگر زمان جنگ هستم ونیاز به وام خودرو دارم امیدوارم رسیدگی نمائید

    پاسخ

    جالبه خیلی هم جالبه این همه جانباز ابراز درد و رنج و فقر . نداری و درماندگی و اوارگی کردند !!!!!!!!!!!
    ولی یک نفر از مسعولان حاضر نشد بیاید و پاسخ این جانبازانی را بدهد که ب قول خوده مسعولان اگر نرفته بودند و جان و سلامتی خودشون را هزینه اون جنگ لعنتی نکرده بودند الان معلوم نبود واقعا خوده همین مسعولان برا چندر غاز درامد نوکری و عملگی کیا را بایس میکردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
    زندگی یک سری از جانبازان واقعا نابود شد مثله شمع سوختن و میسوزند و اب میشوند نه درامدی نه توان کار و شغلی نه مسکنی والله که زندگی خیلی از گداهای سره چهار راه ها از وضع زندگی این جانبازان خیلی بهتره !!!!!!!!!!!!!!!!!
    تصور کنید بچه های جانبازی که حتی تو اجاره مسکنش امروزه مانده و حتی برای خرید نیم کیلو پنیر و تخم مرغ پول ندارند جدی جواب اینها را چه کسی خواهد داد البته مسعولان ما که روی معاویه و عمر عاص را سفید کردند خدا نگذره ازتون که زندگی ما را تباه کردید با لگد کردن و پایمال کردن حق و حقوق ما جانبازان مخصوصا ان دسته از جانبازانی که نه زبان داد و فریاد و توان رفت و امده هر روزه را داشتند جانبازی که بعده ۳۵ سال از پایان جنگ هیچی نداره نه ریالی اندوخته نه مسکنی ب وضعیتی رسیده که روز هزار بار ارزوی مرگ می کند چرا که از شددت فقر انگشت نمای محل و فامیل و شرممنده زن و بچه های بیچاره خودش شده خدا ب حرمت خون شهیدان و دل سوخته جانبازان و خانواده هایشان رسوا کند شما مسعولان بی درد را. خدا عذابی نثارتان کند که روز هزار بار ارزوی مرگ کنید واقعا چه کردید با یک سری از جانبازانی که چند سال پی درپی و تا اخرین روزهای جنگ ایستادند و مقاومت کردند خدا نگذرد از شماها ،،،،،،،،،،،،،،،

    پاسخ

    گویا ایثارگران ارتش هیچگونه امتیازی جز فقط یه کارت ۱۰ در ۱۰ سانتی که سی ساله خاک میخوره تعلق نمیگیره اونها که آن سالها در زمان جنگ شرکت نکردن وضعشون بهتر ازماست

    پاسخ

    با سلام آخه دولت اگه به فرزندان شهدا امتیاز واردات خودرو بده ضرر میکنه چون هیچی گیرش نمیادولی بااین همه اختلاس های نجومی که مال آقازادهاست مشکلی نداره

    پاسخ

    من شش سال در جبه ها حضور داشتم و درسال65از ناحیه سر صورت وفک مجروح شدم که مدت ده ماه تحت درمان بودم که اگه همان موقع اقدام میکردم بالا 50درصد بهم تعلق میگرفت ولی به وعده‌های رهبران نظام اطمینان کردم که کشور عالی ودور از فقر تبعیض خواهد شد اما افسوس که سرابی بیش نبود تا اینکه بعلت مشکلات مالی وهزینه بالا درمانی در سال 98اقدام کردم که بعد کلی دونده گی ده درصد بهم دادن حالا که در مشکلات مالی وهزینه زندگی درحالی که مستاجر واز کار افتاده ودارای بیماری خاص و زخمهای جسمی وروحی ازدوران حضور در جبه ها را تن مکشم وشرمنده خانواده ام هستم شما هم بین جانبازان خط کشی میکنید ایا اطمینان و اعتماد به وعدها گناه بوده این حق من وامثال من نیست اقا قاضی زاده که سما خط کش دستته تا بحال یک روز درحالت عادی گرما 55درجه بیابانها جنوب وسرما منها25درجه غرب را تجربه کردی که بین مدافعان فرق میزاری کمی تو وبقیه سران انصاف داشته باشید اگه امروز به این صندلیها رسیدید وکشور در ارامش امنیت است از ایثار گری ماهاست کمی انصاف داشته باشید وبه وجدانتان مراجعه کنید

    پاسخ

    سلام من سال 65از ناحیه سر صورت وفک مجروح شدم وحدود ده ماه تحت درمان بودم تا سال 98هیچ اقدامی جهت دریافت درصد جانبازی نکردم در سال98 که اقدام کردم ده درصد بهم دادن در حالی که اگه همان موقع اقدام میکردم بالا 50درصد بهم تعلق میگرفت .گناه کردم که به وعدها رهبران نظام اطمینان کردم واون موقع اقدامی نکردم تاحالا با6سال حضور در جبه ها حالا از حداقلها محروم ودر وضعیت بسیار بد مالی مستاجر از کار افتاده دارای بیماری خاص علاوه بر زخمها جسمی وروحی دوران دفاع مقدس واقعا این انصافه که حالت چوب اطمنیان واعتماد را بخورم و شرمنده خانواده ام باشم

    پاسخ

    سلام من سال 65از ناحیه سر صورت وفک مجروح شدم وحدود ده ماه تحت درمان بودم تا سال 98هیچ اقدامی جهت دریافت درصد جانبازی نکردم در سال98 که اقدام کردم ده درصد بهم دادن در حالی که اگه همان موقع اقدام میکردم بالگرف

    پاسخ

    اگر بنیاد شهید بتواند فکری برای
    تعویض خودروی فرسوده جانبازان زیر
    بیست و پنج درصد هم بکند خیلی خوب است.
    باتشکربهنیا۰۹۱۶۶۵۲۷۸۷۴

    پاسخ

    جناب قاضی زاده متاسفانه حسود توی مملکت زیاده تشکر میکنم بابت این موضوع خدا اجرتان دهد

    پاسخ

    سلام ایا جانبازان 40درصد چه گناهی درحق دولت کردن جنگ نکردن که کردن ازناموستان دفاع نکردن که کردن ناقص نشدن که شدن روز وشب زجر نمی کشن که می کشن چرا معسولین پایتخت نشینها بین جانبازان تفرقه ایجاد می کنن حق دارین ما کشوررو به پیروزی رساندیم دادیم خدمتون حالا جانبار بی جانباز خدای جای حق نشته اینها هم می گزرد ما که راضی نیستم
    ار رهبری وریس جمهور انتظار رسیدگی داریم
    وسلام

    پاسخ

    متاسفانه این تبعیض تحصیلات تو جوامع بین قشر ایثارگر نیز بوده وخواهد بود نمی دونم کی نوبت به جانبازان درصدهای پایین خواهد رسید یانه چون با این رویه که دولت پیش گرفته محال به درصد های پایین چیزی عایدشان بشه
    چون حج تمتع ،واردات خودرو ، وام و،..همش برای درصد بالا هاست برای درصد های پایین انشاءالله اگه قسمت شدتو آن دنیا(آخرت)

    پاسخ