coinex
راهنمای خرید تکراتو

آمار واردات خودرو در 5 ماه نخست 1402 اعلام شد

آمار واردات خودرو در 5 ماه نخست سال جاری منتشر شد. گمرک ایران در جدیدترین گزارش خود سری به برنامه واردات خودرو زده و آمارهای تکمیلی این برنامه را منتشر کرده است. اما تاکنون چند دستگاه خودرو وارد ایران شده است؟

بنابر اعلام رسمی مرکز گمرک ایران، آمار واردات خودرو در 5 ماه نخست 1402 منتشر شده است که نشان می‌دهد در مجموع تاکنون 2323 خودرو به ایران وارد شده که بیش‌از نیمی از آنها ترخیص و نیمی دیگر نیز هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. در این آمار همچنین بیشترین و کمترین تعداد خودرو وارد شده به کمرگات شهرهای مختلف نیز منتشر شده که در آن می‌بینیم گمرک شهید باهنر بندرعباس، بیشترین میزان واردات خودرو را داشته است.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودروهای برقی مشخص شد

آمار واردات خودرو در 5 ماه نخست 1402 منتشر شد

به نقل از گمرک ایران؛ هزار و ۲۱۸ دستگاه خودروی سواری در 5 ماه امسال پس از انجام تشریفات گمرکی از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است. ارزش این تعداد خودروی سواری وارداتی، ۲۵میلیون و ۳۷۱هزار دلار بوده است.

بنابر این گزارش، در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲، یازده گمرک در واردات خودرو سواری فعال بودند که از بین این گمرکات، گمرک شهید باهنر بندرعباس با ترخیص تعداد ۴۸۵ دستگاه در جایگاه اول و گمرکات غرب تهران با تعداد ۴۳۱ دستگاه و گمرک شهریار (تهران) با ۱۳۱ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

آمار واردات خودرو در 5 ماه نخست 1402 منتشر شد

این گزارش با اشاره به اینکه در پنج‌ماهه سال جاری در مجموع تعداد ۲۳۲۳ دستگاه خودروی سواری نو در گمرکات اظهار شده است، می‌افزاید:

از این تعداد ۱۲۱۸ دستگاه ترخیص قطعی و وارد کشور شده است و تعداد ۱۱۰۵ دستگاه نیز به گمرک اظهار شده و در جریان تشریفات ترخیص قرار دارد. براساس این گزارش بیشترین تعداد خودروهای سواری در جریان تشریفات ترخیص واردات به گمرک غرب تهران با ۷۶۰ دستگاه اختصاص دارد و گمرکات شهریار (تهران) با ۱۹۳ دستگاه و قزوین با ۷۲ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار واردات خودرو در 5 ماه نخست 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر