coinex
راهنمای خرید تکراتو

جاهای دیدنی رامسر ؛ معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی رامسر [+آدرس]

اگر راهی رامسر، عروس شهرهای ایران هستید و برای دیدن ساحل نقره‌ای، جواهر ده، تله کابین و سرزمین گل گاو زبان لحظه‌شماری می‌کنید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا جاهای دیدنی رامسر را بهتر بشناسید و برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران به شمار می‌رود و به دلیل موقعیت جغرافیایی، برخورداری از امکانات اقامتی و جاذبه‌های گردشگری فراوان، وجود فرودگاه و داشتن آب گرم معدنی، قطب گردشگری کشور و مقصد محبوب گردشگران خارجی است.

رامسر با سواحل زیبا و مناظر شگفت‌انگیز، هر مسافری را عاشق خودش کند. علاوه‌براین، دسترسی به ساحل دریای خزر از یک سو و مناظر زیبا با جنگل‌های انبوه ازسوی دیگر باعث شده تا این شهر بیشتر از هر شهر دیگری مورد توجه مسافران و گردشگران باشد.

ما در ادامه به معرفی مکان های دیدنی رامسر ، جاذبه های گردشگری رامسر ، جاهای دیدنی تنکابن و رامسر  و مکان های گردشگری رامسر می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های بابلسر

خرید بلیط لحظه آخری

جاهای دیدنی رامسر

رامسر آب‌وهوای دلپذیری دارد. در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است. نزدیکی جنگل و دریا زیبایی خاصی به این شهر شمالی بخشیده است. مراکز خرید عالی، رستوران های محلی پرطرفدار، ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی و جاذبه های گردشگری، مکان‌های مناسب تفریح مانند تله کابین، تنها بخشی از امکانات رامسر هستند.

جاهای دیدنی رامسر
جاهای دیدنی رامسر

مکان های تفریحی رامسر و جاهای دیدنی رامسر و نمک ابرود امکانات خوبی دارند و در تمام فصول سال پذیرای مسافران هستند. علاوه‌براین، جاهای دیدنی رامسر در شب نیز طرفداران خاص خود را دارد و همیشه پررونق هستند.

مقبره حبیب محبیان، روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کاخ موزه رامسر، موزه مردم شناسی، آبگرم سادات محله، تله کابین رامسر، پارک جنگلی صفارود، ییلاق گرسماسر، غار یوغی لوکا، سرزمین گل گاو زبان جنت رودبار و آبشار سیاسرت از جمله جاذبه‌های گردشگری رامسر هستند. برای آشنایی بیشتر با برخی از مکان های تفریحی رامسر و همچنین جاهای دیدنی رامسر با ما همراه شوید.

هتل قدیم رامسر

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: خیابان شهید رجایی (سخت سر) هتل قدیمی رامسر

هتل قدیم رامسر که شباهت زیادی به معماری آرت دکو اروپا دارد، در سال ۱۳۱۷ خورشیدی بهره‌برداری شد و در ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید. این هتل معماری بسیار زیبایی دارد و در مرکز شهر در دامنه کوه‌های جنگلی و فضای سبز با محوطه‌سازی چشم‌نواز جای گرفته است.

هتل قدیم رامسر با زیربنای پنج هزار متر مربع در سه طبقه ساخته شده که به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات یکی از مشهورترین هتل‌های خاورمیانه به‌ شمار می‌رود.

بلوار معلم در شب رویایی می‌شود و یکی از جاهای دیدنی رامسر در شب است که در تاریخ ۵ دی ۱۳۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. این بلوار از درب ورودی هتل قدیم رامسر شروع می‌شود و تا ساحل امتداد می‌یابد و در دو طرف این بلوار درختان سر به فلک کشیده نخل بادبزنی مکزیکی و سرو زربین دیده می‌شوند. نام این بلوار تا پیش از انقلاب بلوار کازینو بود و پس از انقلاب، نامش به بلوار معلم تغییر داده شد.

پلاژ توسکاسرا

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: جاده ساحلی، میدان معلم، بلوار معلم

یکی از بهترین پلاژهای مازندران که در شمال غرب رامسر قرار دارد، پلاژ توسکا سرا است. این پلاژ امنیت خوبی دارد و برای تفریح خانوادگی مناسب است. فاصله پلاژ توسکاسرا تا ساری حدود ۲۵۰ کیلومتر (چهار ساعت رانندگی) و تا مرکز شهر تهران حدود ۲۲۰ کیلومتر (چهار ساعت رانندگی) فاصله دارد.

به دلیل قرار گرفتن پلاژ توسکاسرا نزدیک شهربازی و پارک پاراسل رامسر، مسافران می‌توانند از خدمات این دو مجموعه نیز استفاده کنند. چشم‌انداز شگفت‌انگیز، هوای مطبوع و خدمات رفاهی مطلوب از دیگر ویژگی‌های خوب پلاژ توسکاسرا هستند.

از تفریحات و امکانات رفاهی پلاژ توسکاسرا می‌توان شنا، ماهی‌گیری، شن بازی، بیلیارد، تنیس، کایت‌سواری، قایق‌سواری، موتور چهار‌چرخ و جت‌اسکی، پارکینگ، فروشگاه، بستنی‌فروشی، کافه، غرفه صنایع دستی و سوغات، سرویس بهداشتی و آلاچیق را نام برد.

در پلاژ توسکاسرا سوئیت‌ها و آلاچیق‌هایی ساخته شده‌اند که به مسافران اجاره داده می‌شوند. همچنین می‌توانید در اقامتگاه‌ها و هتل‌های نزدیک به این پلاژ اقامت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساحل های شمال

جاهای دیدنی گیلان

جنگل دالخانی

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن

جنگل دالخانی را دالان بهشت می‌نامند. هنگام قدم زدن در میان درختان انبوه این جنگل از مسیرهای رویایی عبور می‌کنید و غرق تماشای سرسبزی و نشاط دالان بهشت می‌شوید.

با رفتن به جنگل دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری سطح دریا خواهید بود. این ارتفاع باعث می‌شود که قدم در هوایی مه‌آلود بگذارید و مناظری چشم‌نواز و دلنشین را تجربه کنید. قلعه مارکوه، روستای اربکله، آبشار سیاسرت، روستاهای گرسماسر و جنت رودبار و دریاچه سد میجران برخی از مکان‌های دیدنی نزدیک جنگل دالخانی و جاهای دیدنی رامسر و نمک ابرود به شمار می‌روند.

همچنین در مسیر پارک جنگلی دالخانی پیچی به نام پیچ هفت شهدا وجود دارد که در آن بنای یادبودی ساخته شده است. دلیل این نامگذاری به ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ برمی‌گردد که در آن منافقین با تیراندازی به هفت نفر از سرنشینان خودرویی را به شهادت رساندند.

در جنگل دالخانی گزینه‌های متنوعی برای اقامت مسافران وجود دارد و انواع کلبه در جنگل دالخانی، خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی آماده ارائه خدمات به شما هستند. همچنین می‌توانید در کنار دریاچه سد میجران محلی را برای اقامت انتخاب نمایید.

ساحل نقره‌ای

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: رامسر، بلوار راهب

ساحل نقره‌ای رامسر یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر است که با نام ساحل صخره‌ای رامسر در بین مسافران و گردشگران شمال کشور شناخته می‌شود.

از ساحل نقره‌ای می‌توان طلوع زیبای خورشید را تماشا کرد. پلاژ ساحل نقره‌ای رامسر دارای امکانات رفاهی، محیطی امن و خانوادگی است. ویلاهای اجاره‌ای، تعدادی کافه رستوران و هتل در جوار این مکان دریایی برای اجاره وجود دارد.

این ساحل پر از صدف است و سطح ساحل به رنگ نقره‌ای دیده می‌شود. تماشای منظره صدف‌ها و طلوع خورشید بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است و قدم زدن در ساحل نقره‌ای میان صدف‌های زیبا بسیار دلنشین خواهد بود. ساحل نقره‌ای در محدوده و نزدیکی فروشگاه بزرگ میوه و تربار رامسر قرار دارد.

در رامسر علاوه بر ساحل نقره‌ای، ساحل طلایی نیز وجود دارد که این مجموعه تفریحی در بلوار هلال احمر واقع شده است.

بیشتر بخوانید:

مکان های دیدنی شیراز

بهترین بوم گردی قشم

غار گرگر لوکا

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: جاده سفیدتمشک،جاده اختصاصی جنگل هزارپله

طبیعت بکر رامسر، غارها و آبشارهای زیبایی را در دل خود جای داده است. غار گرگر لوکا از مکان های گردشگری رامسر و غارهای زیبا و منحصربه‌فرد این شهر است که در شمال رامسر قرار گرفته است. غار گرگر لوکا مسیری سخت و با شیبی بسیار تند دارد. اما به دلیل قرار گرفتن این غار در دل جنگل، مسیر آن پر از مناظر زیبا است.

غار گرگر لوکا در شیب تند و صعب العبور کوه ایلمیلی قرار دارد که دارای چشم‌انداز بی‌نظیری است. برای دیدن کوه ایلمیلی می‌توان از فراز آن با تله کابین عبور کرد و مناظر زیبایی را دید.

با رسیدن به غار، چشم‌اندازی زیبا از شهر را می‌بینید و خود غار نیز شگفتی‌های فراوانی برای‌تان خواهد داشت.

رستوران دوستان و فروشگاه افق کوروش رامسر و بازار سنتی رامسر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر و بازار جدید ماهی فروشان رامسر، از مکان‌های نزدیک به این غار هستند.

مجتمع تفریحی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس مجتمع تفریحی رامسر: استان مازندران، ۵ کیلومتری غرب رامسر

مجتمع رفاهی و تفریحی تله کابین از بهترین جاهای گردشگری رامسر است که اوقات خوشی را برای شما رقم می‌زند. وقتی وارد مجتمع رفاهی و تفریحی تله کابین می‌شوید، مجموعه‌ای از امکانات و تفریحات گوناگون را می‌بینید که سن و سال نمی‌شناسند.

یکی از جاهای دیدنی رامسر در شب آب‌نمای موزیکال این مجموعه‌ی تفریحی است. آب با بازی نور و رنگ بسیار زیبا همراه با موسیقی به هوا پرتاب می‌شود و طرح‌های بسیار زیبایی می‌سازد. امکان ندارد که در شب از کنار آن بگذرید و محو تماشای آن نشوید. افکت‌های اجرایی این آب‌نما به اندازه‌ای زیباست که می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را به هیجان بیاورد و لبخند بر لبشان بنشاند.

مجتمع تفریحی رامسر دارای بخش‌های تجاری، تفریحی و هتل است که در دو بخش ساحلی و کوهستانی واقع شده‌اند. این مجتمع از جاهای دیدنی شمال است که شامل تله‌کابین، زیپ‌لاین، شهربازی، پیست کارتینگ، سینمای سه‌بعدی، پینت‌بال، جت‌اسکی، پارک جنگلی هزارپله و رستوران‌های متعدد می‌شود.

فاصله بسیار کم دریا با کوه‌های جنگلی رامسر، این شهر را به زیباترین شهر شمال ایران تبدیل کرده که چشم‌اندازهای متمایز با دیگر شهرهای مازندران دارد. پیشنهاد می‌کنیم در مجتمع تفریحی رامسر سوار تله‌کابین شوید و از مناظر شگفت‌انگیز دریا و جنگل لذت ببرید.

تله کابین رامسر از مکان های تفریحی رامسر است که از جایی در نزدیکی ساحل خزر شما را تا 1200 متری بالا می‌برد و به نوک قله‌ی ایلمیلی می‌رساند. مناظر طبیعی رامسر از داخل تله کابین حیرت‌انگیز و تماشایی هستند. اما یادتان باشد تله کابین ساعت کاری مشخصی در فصل‌های مختلف دارد.

برخی از امکانات و تفریحات مجموعه تله کابین رامسر محدودیت زمانی دارند، یعنی تا قبل از نیمه‌شب باز هستند. اما خوشبختانه این مجموعه آنقدر دیدنی‌ست که اوقات شما را به بهترین شکل پر می‌کند و امکان اقامت شبانه هم در آن وجود دارد. رستوران‌ها و آلاچیق‌های زیبا، کلبه‌های جنگلی زیبا و سوئیت‌های مناسب و شیک برای اقامت در مجتمع رفاهی و تفریحی تله کابین رامسر وجود دارد.

جالب است بدانید این مجموعه تفریحی یکی از جاذبه های گردشگری رامسر است که تقدیرها و افتخارات بسیاری از زمان تأسیس در زمینه گردشگری دریافت کرده‌ است که از آن جمله می‌توان تندیس مدیریت کیفیت از شرکت GIC انگلستان در سال ۲۰۱۰ را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فست فود قشم

بهترین رستوران های اصفهان

جواهرده

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس جواهرده: غرب استان مازندران، ۲۹٫۵ کیلومتری مرکز شهر رامسر، دهستان سخت‌سر

روستای سرسبز جواهرده یکی از جاهای دیدنی رامسر در شب است که برای رسیدن به آن باید تقریبا یک ساعت، از رامسر در مسیری پر پیچ‌وخم و جنگلی عبور کنید. مردم روستا به دامداری، کشاورزی و باغداری مشغول هستند و صنایع دستی آن شامل نمدمالی، سفال، آهنگری و مسگری است.

جواهرده شهرت جهانی دارد. روستای سرسبز و رویایی جواهرده در ابتدا جئورده یا جوردی به معنای ده بالا، نام داشت که بعدها به نام کنونی (جواهرده) تغییر نام پیدا کرد.

موقعیت جغرافیایی و قرارگیری جواهرده در ارتفاعات البرز، باعث شده آب‌وهوایی بسیار پاک و مطبوع داشته باشد. جواهرده مکان مناسبی برای فرار از گرمای شرجی تابستان است؛ برای همین ساکنین رامسر در گذشته و در فصل تابستان به جواهرده می‌رفتند و هنگام زمستان به شهر خود برمی‌گشتند.

از جمله تفریحات جواهرده می‌توان به بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان از جمله آبشارها، چشمه‌ها و مراتع و همچنین عکاسی، پیک نیک، کوهنوردی و شرکت در جشن‌های محلی اشاره کرد.

روستای جنت رودبار

جاهای دیدنی رامسر

آدرس: ۶۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر و در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا

جنت رودبار تکه‌ای از بهشت، در دشتی میان کوه‌های بلند است که از کنار آن رودخانه‌ای زیبا و خروشان عبور می‌کند. این روستا که از جاهای دیدنی رامسر و نمک ابرود محسوب می‌شود، روزهای زیادی از سال غرق مه است و به سان دهکده‌ای رویایی و شگفت‌انگیز می‌ماند.

این منطقه به داشتن آبشارهایی زیبا شهرت دارد. آبشار پرآب «منوشه» در این روستای زیبا قرار گرفته است. مسیر رسیدن به این آبشار از بالای آبشار مشخص است؛ اما دسترسی به آن از بخش‌های پایین نیازمند راهنمای محلی است.

مشهورترین محصول جنت رودبار گیاه دارویی گل‌گاوزبان است. درسال ۱۳۹۵ گل چینی گیاه دارویی گل‌گاوزبان به شماره ۱۲۲۵ ثبت میراث ملی شد. در شهرستان رامسر ۲۵۰ هکتار از زمین‌ها به کشت گل‌گاوزبان اختصاص دارد که مهم‌ترین مرکز آن روستای جنت رودبار است. روستای جنت رودبار جندین سال است میزبان جشنواره‌‌ی گل‌گاوزبان است. در این جشنواره علاوه بر خود گیاه محصولات جانبی آن همچون مربا، شربت، دمنوش نیز ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل های دبی

کاخ موزه عاج رامسر

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: خیابان شهید رجایی، غرب هتل رامسر، مجتمع فرهنگی-موزه‌ی شهدای رامسر

موزه عاج رامسر یکی دیگر از مکان های دیدنی رامسر است که اولین و تنها موزه رسمی عاج در ایران و خاورمیانه به شمار می‌آید. ساخت این کاخ از سال ۱۳۱۲ شروع و در سال ۱۳۱۶ به پایان رسیده‌ است.  در این موزه، آثار حاصل از هنرنمایی هنرمندان بر روی عاج فیل از سراسر ایران و حتی دنیا به نمایش گذاشته شده است.

موزه عاج رامسر نخستین موزه در ارتباط با هنرهای انجام شده بر روی عاج فیل است که این آثار از سراسر ایران و حتی بخش‌های مختلف جهان جمع‌آوری شده‌اند. این موزه خاص در ایران و حتی خاورمیانه نمونه بی‌نظیری است که بازدید از آن می‌تواند برای گردشگران ایرانی و خارجی تجربه منحصربه‌فردی باشد.

این کاخ / باغ عاج از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری رامسر است که کاخ مرمر، موزه عاج و حمام قدیم را که از بهترین مکان های گردشگری رامسر هستند، در خود جای داده‌ است. طبق شواهد و اسناد، قدمت بنای موزه عاج رامسر نزدیک به ۹۰ سال است و در زمان سلطنت رضا شاه پهلوی بنا شده‌ است.

گردشگران و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب از موزه عاج رامسر بازدید نمایند. زمان تقریبی که گردشگران برای بازدید از موزه عاج رامسر نیاز دارند حدود ۱ ساعت است.

قلعه مارکوه

جاهای دیدنی رامسر

  • آدرس: شهر کتالم، مسیر جاده تلارسر

قلعه مارکوه یکی از جاهای دیدنی تنکابن و رامسر برای کسانی است که به آثار باستانی علاقه دارند. قدمت این قلعه به سده سوم هجری بازمی‌گردد. قلعه مارکوه یک دژ ارتشی و یا قلعه نظامی است که در گذشته کاربرد دفاعی داشته و در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری رامسر به شمار می‌رود که از بالای آن می‌توان تصویری زیبا از شمال تا دریا را دید.

معماری قلعه مارکوه، شباهت زیادی به قلعه بابک دارد. این قلعه به‌دلیل قرارگیری در طبیعت زیبای کتالم در رامسر، چشم‌اندازی سرسبز و زیبا دارد. قلعه مارکوه در اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این قلعه که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، چشمه‌های آب گرم این منطقه هستند که کنار قلعه مارکوه قرار دارند. بهترین زمان رفتن و دیدن زیبایی‌های قلعه مارکو، هنگام روشنایی روز است؛ چون نور کافی در شب برای بازدید از این قلعه وجود ندارد. اما اگر قصد بازدید شبانه را داشتید، با نگهبان قلعه هماهنگ کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های قشم

بهترین رستوران های کیش

رستوران کشتی و رستوران خاور خانم رامسر

جاهای دیدنی رامسر

انتخاب یک رستوران مناسب برای صرف غذا سفر شما را کامل می‌کند. امروزه در برخی از شهرها رستوران‌هایی وجود دارند که علاوه بر صرف غذا از معماری زیبایی برخوردارند و از مکان‌های دیدنی آن شهر نیز به شمار می‌آیند. در رامسر هم رستوران‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار معروف‌ هستند و البته این شهرت را بی‌دلیل به دست نیاورده‌اند. کیفیت غذاها و خدمات این رستوران‌ها به گونه‌ای است که باعث شده تا هر مسافر و گردشگری پس از یک روز گشت و گذار در شهر، خود را به یک شام عالی در یکی از رستوران‌های رامسر دعوت کند.

در رامسر هم برخی رستوران‌ها را می‌توان جزء بهترین جاهای دیدنی رامسر در شب به شمار آورد که با رفتن به آن‌ها، علاوه بر صرف غذا، از تماشای فضای آن‌ها هم لذت می‌برید. همچنین انواع غذاهای محلی و سنتی و فرنگی را هم می‌توانید در رستوران‌های مختلف این شهر تجربه کنید.

رستوران کشتی در جاده ساحلی و خیابان یاسمن و  رستوران خاور خانم در ۲۲ کیلومتری رامسر، در فاصله ۳ کیلومتری چابکسر از جاهای دیدنی رامسر در شب هستند که خاطره‌ای خوش را برای شما رقم می‌زنند.

سوالات متداول

بهترین جاذبه های گردشگری رامسر کدامند؟

مجتمع تفریحی تله‌کابین رامسر، قلعه مارکوه، کاخ موزه عاج رامسر و هتل قدیم رامسر از جاذبه های گردشگری رامسر به شمار می‌آیند.

مکان های تفریحی رامسر کدامند؟

جواهرده، تله‌کابین رامسر، قلعه مارکوه، پلاژ توسکاسرا، روستای جنت رودبار و جنگل دالخانی برخی از مکان های تفریحی رامسر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در جاهای دیدنی رامسر چیست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام پولشو از کجا تهیه کنیم خودم تنها ماه پیش ۴ روز رفتم رامسر ۱۹ ملیون شد اونم بدون ولخرجی و بدون هتل ۵ ستاره

    پاسخ

    رامسر
    چالوس
    نوشهر
    کلا دشت
    بهشت های ایران هستند و واقعا باید قدرشون رو دونست و بهشون بها داد تا از خروج پول به خارج جلوگیری کرد
    بالن های تفریحی و …

    پاسخ

    رستوران خاور خانم متعلق به حومه شهرستان رودسر هست و در رامسر واقع نمی باشد.

    پاسخ