coinex
راهنمای خرید تکراتو

جاهای دیدنی گیلان کجاست؟ معرفی جاذبه های گردشگری گیلان

گیلان با طبیعت سحرانگیز و سواحل چشم‌نواز دریای نیلگون خرز، برای هر مسافری آرامش و نشاط به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بهتر با جاهای دیدنی گیلان زیبا با ما همراه شوید.

گیلان سرزمینی سرسبز و دیدنی و از زیباترین استان‌های کشور است. این استان با جاذبه‌های تاریخی و طبیعتی منحصربه‌فرد مانند جنگل‌های انبوه، شالیزارهای وسیع، باغات چای پهناور و زیستگاه‌های پرندگان و سواحل دریای خرز، سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

گیلان با جمعیت بیش از دو و نیم میلیون نفر و مساحت 14 هزار و 711 کیلومتر مربع، جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی سحر انگیزی دارد. طبیعت این استان، پوشیده از جنگل‌های سرسبز است. گیلان آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. اگر می‌خواهید به این استان سفر کنید، در ادامه با ما همراه شوید تا جاهای دیدنی گیلان همراه با عکس را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های بابلسر

خرید بلیط لحظه آخری

جاهای دیدنی گیلان

گیلان قطعه‌ای از بهشت خدا بر روی زمین است و یکی از جاهای دیدنی شمال ایران محسوب می‌شود. رشت، مرکز این استان است که یکی از زیباترین شهرهای شمال به‌شمار می‌‌رود و سالانه از مسافران بی‌شماری میزبانی می‌کند.

جاهای دیدنی گیلان
جاهای دیدنی گیلان

گیلان، استانی دیدنی است که رودهای خروشان و پهنه‌ای زیبا از رویش انواع گل‌ها و درختان زیبای سر به فلک کشیده دارد؛ سرزمینی که جنگل، کوه و دریا را با هم در دل خود جای داده است. بخش وسیعی از این استان را جلگه و دشت و سایر بخش‌های آن را کوهستان‌ها تشکیل داده‌اند. استان گیلان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای خزر می‌شود.

ما در این نوشتار به معرفی مکان‌های دیدنی گیلان ، جاهای دیدنی رشت ، جاذبه های گردشگری شمال گیلان و مکان های گردشگری گیلان می‌پردازیم.

تالاب انزلی

جاهای دیدنی گیلان

تالاب انزلی از اولین تالاب های بین‌المللی ثبت شده در کشور است که از رسوب گذاری‌ طی زمانی طولانی و پایین رفت سطح دریا به وجود آمده است. عمق تالاب انزلی، بسته به فصل و آب و هوا متغیر است و در پربارش‌ترین زمان سال به ۵٫۲ متر می‌رسد.

این تالاب یکی از جاذبه های گردشگری شمال گیلان به حساب می‌آید که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ‌یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست. همچنین تالاب انزلی چندین جزیره را در خود جای داده‌ است.

تالاب انزلی آبی شیرین دارد و محل زندگی گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمندی است. گردشگرانی که به تالاب انزلی می‌روند می‌توانند از پرنده نگری، تماشای لاله‌های مردابی و قایقرانی در سطح تالاب لذت ببرند.

لاله مردابی، لوتوس یا لاله تالابی، از جمله مشهورترین گیاهی هستند که در تالاب انزلی می‌روید. بهترین زمان سفر به تالاب انزلی برای عکاسی و تماشای لاله‌های مردابی، اواخر بهار تا اواخر شهریور است؛ اما برای تماشای پرندگان مهاجر بهتر است در فصول سرد سال به این تالاب بروید. در حاشیه‌ی تالاب انزلی کافه رستوران‌هایی با غذای خوش‌طمع وجود دارد که انواع غذای‌های محلی و شمالی را سرو می‌کنند.

معرفی جاهای دیدنی گیلان همراه با عکس را با قلعه رودخان ادامه می‌دهیم.

 قلعه رودخان

جاهای دیدنی گیلان
جاذبه های گردشگری شمال گیلان

قلعه رودخان بزرگترین قلعه آجری ایران و یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری شمال گیلان است. این قلعه در کنار چشم‌اندازهای سرسبز، بکر و مسحورکننده، آثار باستانی با قدمت بسیار را در دل خود جای داده است.

قلعه‌ رودخان با ۱۵۰۰ متر دیوار و ۶۵ برج و بارو، بنایی بی‌نظیر در دل طبیعت به شمار می‌‌رود. برای رسیدن و تماشای این قلعه‌ی چندهزارساله زیبا باید همت کنید و از ۱۶۲۰ پله بالا بروید. اما نگران نباشید، زیرا قلعه رودخان بهشت مسافران و گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و طبیعت است و مسیر آنقدر زیبا و رویایی است که شما را غرق تماشای خود می‌کند و بی‌آنکه احساس خستگی کنید به مقصد می‌رسید.

قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب فومن، نزدیک روستای رودخان قرار گرفته است. در مسیر قلعه رودخان صدای دلنشین آب رودخانه و آبشار شما را به وجد می‌آورد. فروشگاه‌های صنایع دستی و خوراکی‌های محلی هم در مسیر وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

مکان های دیدنی شیراز

بهترین بوم گردی قشم

ماسوله

جاهای دیدنی گیلان

ماسوله در منطقه جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده‌ است. این شهر زیبا دارای چهار محله به نام‌های «خانه بر» (خونَ وَر)، «مسجدبر» (مَزَ وَر)، «کِی‌سَر» شامل کَفا کِی‌سَر و بِنَ کِی‌سر و «اسد محله» (اَسَ مَل) دارد.

ماسوله یکی از مکان های گردشگری گیلان است که در سال ۱۳۵۴ هجری خورشیدی طی شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی ثبت شده است. این شهر یک بازار محلی چهار طبقه‌ بی‌نظیر دارد که خود نماینده‌ی کاملی از فرهنگ شمال ایران است.

راه قدیمی ماسوله به خلخال که در گذشته شاهراه ارتباطی گیلان و آذربایجان بوده‌، برای حفاظت از محیط زیست، طبیعت بکر و میراث معنوی ماسوله و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و دخل و تصرف در چندین دهه گذشته از سمت استان گیلان حفاظت شده‌ است.

آنچه که باعث شده ماسوله خاص‌ترین شهرهای شمالی باشد، معماری بی‌نظیر آن است که به شکل پلکانی است و پشت بام هر خانه‌ای، حیاط خانه بالایی است. فضای متفاوت و جذاب ماسوله شهرت جهانی دارد و گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی از مکان‌های مورد علاقه کوهنوردان که در نزدیکی ماسوله قرار دارد، ییلاق زودل سر است. قدمت این روستا طولانی است و بیشتر افرادی که در این منطقه خانه دارند، از آن برای تفریح استفاده می‌کنند و در تابستان به این منطقه می‌روند.

قدمت ماسوله به دوره زندیه برمی‌گردد. نزدیک این شهر یک آبشار زیبا به نام لارچشمه وجود دارد که حدود ۶ متر ارتفاع دارد و چشم‌انداز آن بی نظیر است. ماسوله صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار زیبایی دارد. اگر به این شهر سفر کردید از صنایع دستی بی‌نظیر آن سوغات ببرید.

 دریاچه کومله

جاهای دیدنی گیلان
مکان‌های دیدنی گیلان

شهر زیبای کومله در لنگرود، با طبیعت بکر و سرسبز خود، چشم‌انداز فوق‌العاده جذاب و زیبایی دارد. دریاچه کومله یکی از جاذبه های گردشگری گیلان است که در روستایی به همین نام جای گرفته است. در اطراف این دریاچه‌ی زیبا شالیزارهای برنج و باغات میوه اهالی کومله قرار گرفته‌اند که زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

دریاچه کومله در جاده لنگرود به رامسر، فرعی روستای کومله قرار دارد. پرندگان مهاجر بسیاری در کنار دریاچه زندگی می‌کنند. گل‌های زرد روی آب این دریاچه را رویایی کرده‌اند. لذت تماشای این نقاشی طبیعی حیرت‌انگیز با قایق‌سواری در دریاچه کامل می‌شود.

پس از گشت و گذار در دریاچه کومله می‌توانید در یکی از رستوران‌های اطراف آن با غذاهای محلی خوش‌طعم از خودتان پذیرایی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فست فود قشم

بهترین رستوران های اصفهان

ساحل چمخاله

جاهای دیدنی گیلان

ساحل چمخاله در استان گیلان، شهر لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله قرار دارد و از بهترین جاهای دیدنی گیلان در تابستان است.

ساحل چمخاله یکی از مکان های گردشگری گیلان است. این ساحل زیبا دومین قطب گردشگری در میان جاهای دیدنی گیلان است که امکانات رفاهی و محیط خانوادگی خوبی را برای مسافران فراهم کرده است.

این ساحل زیبا علاوه بر امکانات مناسب، شهر بازی، مسیرهای آرام‌بخش پیاده‌روی و مناظر بکر ساحلی، تفریح‌های بسیاری دارد تا خاطره‌ی ساحل چمخاله برای همیشه در ذهن هر گردشگری ثبت شود.

جت اسکی، قایق سواری، شنا در حاشیه‌های امن خزر، اسب‌سواری، دوچرخه سواری از امکانات تفریحی این ساحل هستند. همچنین زمین‌های بزرگی برای بازی کودکان، در ساحل چمخاله وجود دارد.

جنگل و ساحل گیسوم

جاهای دیدنی گیلان
جاهای دیدنی گیلان همراه با عکس

جنگل و ساحل گیسوم در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار گرفته‌اند. گیسوم از جاهای بکر و دیدنی گیلان و بهترین منطقه‌ برای کسانی است که عاشق دریا و جنگل هستند و انتخاب فقط یکی از آنها برای‌شان سخت است.

گیسوم جنگلی زیبا و ۸۰ هکتاری است که می‌توانید در دل جنگل‌های بکر آن به ماجراجویی بپردازید و پس از آن فقط با چند قدم، در کنار سواحل دریاچه‌ی خزر تفریح کنید. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای هر مسافر و گردشگری جالب و لذت بخش است.

مسیر ورود به جنگل گیسوم بسیار زیبا و جذاب است، چون درختان بلند دو طرف جاده را فراگرفته‌اند. دست‌فروشان لباس‌های خوش‌رنگ و کلاه‌های حصیری را آویزان کرده و به فروش می‌رسانند و همین باعث حال‌وهوایی با نشاط و رنگارنگ می‌شود.

شما می‌توانید در منطقه‌ پارک جنگلی گیسوم، کمپ درست کنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. البته در اطراف جنگل گیسوم، هتل‌های متعددی برای اقامت وجود دارند. روستای گیسوم هم یکی دیگر از مکان‌های در دسترس شما برای اقامت است.

بام سبز لاهیجان

جاهای دیدنی گیلان

بام سبز لاهیجان در قسمت بالای شیطان‌کوه قرار دارد و هنگامی که به بالای آن می‌رسید، استخر بزرگ لاهیجان، مزارع چای، چشم‌اندازهای سرسبز، بافت شهری شگفت‌انگیز و آسمان پاک و آبی را از دریچه‌ای متفاوت و زیبا تماشا می‌کنید.

آب‌وهوای عالی، مناظر سرسبز، بافت شهری جذاب، مزارع چای و یک استخر بزرگ در نزدیکی شیطان کوه و بام سبز لاهیجان، دلیل تمایز لاهیجان از دیگر شهرهای شمال هستند.

لاهیجان به عروس گیلان مشهور است و مملو از جاذبه‌های گردشگری است. چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز این منطقه نیز حسی فراموش‌نشدنی برای‌تان به ارمغان می‌آورند. بام سبز لاهیجان از بهترین جاهای دیدنی گیلان در تابستان است که با رفتن به آنجا می‌توانید تمامی زیبایی‌های این شهر را در یک قاب تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل های دبی

آکواریوم انزلی

جاهای دیدنی گیلان
جاهای دیدنی گیلان در تابستان

آکواریوم انزلی سرزمین عجایب آبی، شما را به دنیایی از رنگ‌های زنده و حیات دریایی منحصر به فرد می‌برد. ماهی‌های استوایی، صخره‌های مرجانی و دیگر موجودات آبزی از ۵ قاره دنیا که در آکواریوم انزلی در کنار هم زندگی می‌کنند، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

آکواریوم انزلی در منطقه آزاد انزلی، کیلومتر ۵ بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، درب ورودی شماره ۱ قرار گرفته است. سالن خلیج فارس، بخش آرواره، بخش آمازون، غار دریایی، بخش دریای خزر، بخش کوسه ماهی‌ها، تونل، بخش ماهی‌های واتوز، بخش پرندگان و خزندگان و بخش ماهی کوی، قسمت‌های گوناگون آکواریوم انزلی هستند.

آکواریوم انزلی یکی از جاهای دیدنی گیلان در تابستان است که وقتی وارد تونل ۴۰ متری آن می‌شوید، انگار که پا به اعماق اقیانوس‌ها گذاشته‌اید و با نگاه کردن به اطراف خود ماهی‌های ریز و درشت رنگارنگ جلوی چشمان‌تان نمایان می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید زندگی اعماق آب‌ها را روی زمین تجربه کنید، به بازدید از آکواریوم انزلی بروید.

آبشار ویسادار

جاهای دیدنی گیلان

آبشار ویسادار در رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری شهر پره‌سر، دهستان ییلاقی ارده قرار دارد. این آبشار ۱۵ متر ارتفاع دارد و از بلندی سنگی و به شکل نیم‌دایره آب را به زمین می‌ریزد و منظره‌ای شگفت‌انگیز خلق می‌کند.

آبشار ویسادار سومین آبشار بلند گیلان است که از جاهای بکر و دیدنی گیلان به شمار می‌آید. این آبشار زیبا در دل جنگل‌های سرسبز شمال جای گرفته و مناظر باشکوهی آفریده است. این رودخانه در ادامه مسیر سنگی و زیبایش به سوی دریای خزر حرکت می‌کند و مناطقی بکر برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت به وجود می‌آورد.

دسترسی به بالای آبشار ویسادار ساده‌تر از آبشارهای دیگر است و می‌توانید آن بالا بنشینید و از تماشا و شنیدن صدای دلنشین آب لذت ببرید. برای رسیدن به آبشار باید از منطقه‌ای زیبا و از زیر سایه درختان در هم تنیده عبور کنید که از جاذبه‌های سفرتان خواهد بود.

مجموعه میدان شهرداری رشت

جاهای دیدنی گیلان
جاهای دیدنی گیلان

میدان شهرداری در مرکز رشت قرار گرفته و خوشبختانه تردد خودرو در فاصله چند صدمتری آن ممکن نیست؛ چون خیابان‌های منتهی به این میدان زیبا، تا فاصله حدودا چند صد متر سنگ‌فرش شده‌اند. به همین دلیل نیز، دسترسی به این میدان از طریق خیابان‌های علم‌‌الهدی، امام و شریعتی امکان‌پذیر است.

مجموعه میدان شهرداری رشت از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی گیلان است که شامل کاخ شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران می‌شود. ساختمان شهرداری و برج ساعت آن، نماد شهر رشت به حساب می‌آیند. این بنا هنگام وقوع زلزله مهیب و ویرانگر منجیل در سال ۱۳۶۹ آسیب دید، اما پس از مدتی توسط روبرت واهانیان، به‌شکل سابق بازسازی شد.

یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر میدان شهرداری رشت اجرای روزانه موسیقی زنده در صبح و هنگام مناسبت‌ها توسط گروه ارکستر شهرداری رشت، روبه‌روی در شهرداری، داخل محوطه میدان و در محوطه مخصوص گروه ارکستر است.

عمارت شهرداری از جاهای دیدنی رشت است که هنوز نیز گروه موزیک و ارکستر آن برقرار است و گردشگران شهر رشت می‌توانند از آن دیدن کنند. در حال حاضر از قدمت این ساختمان بیش از ۹۰ سال گذشته است و این بنا هنوز توانسته زیبایی خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های قشم

بهترین رستوران های کیش

بازار بزرگ رشت‌

جاهای دیدنی گیلان

بازار بزرگ رشت‌ از جاهای دیدنی رشت است که در میدان شهرداری، خیابان امام خمینی واقع شده است. در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، ۱۴ کاروانسرا وجود دارند که در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی به‌عنوان کانون‌های بازرگانی ساخته شدند.

بازار بزرگ رشت از جهای دیدنی گیلان است که از بخش‌های زیادی تشکیل شده و شامل طاقی بزرگ می‌شود که در سال ۱۳۲۱ هجری قمری ساخته شده است. طاقی کوچک هم در ضلع شمالی بازار رشت، جنب مسجد حاج مجتهد قرار دارد. طاقی سعادت را نیز می‌توان در محدوده میدان بزرگ پیدا کرد.

کاروانسرای محتشم در سال ۱۳۰۰ ساخته شده است و در ضلع شمال غربی آن، کاروانسرای گلشن و در ضلع غربی آن، بازارچه عطاران قرار گرفته‌اند. کاروانسرای چینی‌چیان در قسمت شمال غرب بازار رشت نزدیک چهار سوق قرار دارد. کاروانسرای ملک دارای بافت بازار درون شهری است و در دوران قاجاریه ساخته شده است. در گذشته در این کاروانسرا برنج به روسیه و ابریشم به کاشان و یزد صادر می‌شد.

محصولات متنوع محلی و مواد خوراکی محلی را می‌توان در بازار مشاهده کرد. از انواع سبزیجات، ماهی، ترشی‌ها و زیتون گرفته تا صنایع دستی در این بازار به فروش می‌رسد.

بازار بزرگ رشت از ساعت ۸ صبح کار خود را آغاز می‌کند و مغازه‌های آن تا ساعت 20 الی 22 فعال هستند. برخی از مغازه‌ها نیز تا ساعت 24 مشغول کار هستند. گفتنی‌است که در روزهای جمعه ممکن است مغازه‌ها دیرتر کار خود را شروع کنند.

دریاچه سراوان

جاهای دیدنی گیلان
جاهای بکر و دیدنی گیلان

در معرفی بهترین جاهای دیدنی رشت می‌رسیم به دریاچه سراوان که در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان جای گرفته است. جنگل سراوان درواقع از جاهای دیدنی اطراف رشت به حساب می‌آید. در فصل‌های بهار و تابستان دریاچه سراوان بسیار دیدنی می‌شود و بهترین فصل سفر به این دریاچه همین دو فصل از سال است.

دریاچه سراوان با منظره‌ی سبز منحصربه‌فردش می‌تواند بهترین خاطره‌ی قایق سواری را در ذهنتان ثبت کند. هنگام گشت و گذار با قایق، دوربین عکاسی‌تان را با خود ببرید تا زیبایی‌های مرداب سراوان را ثبت کنید و از بهترین لحظات گردش در این دریاچه نهایت استفاده را ببرید.

پس از تفریح و قایق‌سواری در دریاچه سراوان، می‌توانید در جنگل‌های زیبا قدم بزنید و از تماشای طبیعت اطراف مرداب سراوان که از جاهای بکر و دیدنی گیلان محسوب می‌شود، لذت ببرید.

همچنین جاده‌های پارک جنگلی سراوان بسیار زیبا هستند و می‌توانید با خودرو در جنگل به گشت‌وگذار بپردازید. اگر در جهت شرق پارک جنگلی حرکت کنید، به رودخانه‌های سفیدرود و سیاهرود می‌رسید. اطراف این رودخانه‌های خروشان، برای استراحت و پیک‌نیک یک روزه مناسب هستند.

خانه ابریشمی

جاهای دیدنی گیلان

خانه ابریشمی هم در فهرست جاهای دیدنی گیلان قرار دارد. این خانه در رشت در ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان (میدان بسیج)، در انتهای کوچه‌ی شاعری قرار گرفته است. این خانه در زمینی به مساحت تقریبی ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۶۵۰ متر مربع ساخته شده است و بنای اصلی آن شامل ۲ طبقه می‌شود و هر طبقه ۸ اتاق دارد.

خانه ابریشمی یکی از خانه‌هایی است که از دوران قاجار در رشت به‌جا مانده و متعلق به خانواده‌ی حاج میر اسماعیل حاکمی، از اهالی پیر بازار رشت است. در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی، حاج میرزا احمد ابریشمی این خانه را خرید و از آن زمان این مکان را با نام خانه‌ی ابریشمی می‌شناسند.

خانه‌ ابریشمی که از دیدنی های رشت محسوب می‌شود، در سال ۱۳۷۹ با شماره‌ی ۳۳۶۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سوالات متداول

بهترین مکان های گردشگری گیلان کدامند؟

قلعه رودخان، آکواریوم انزلی، مجموعه شهرداری رشت، ماسال، تالاب انزلی، جنگل گیسوم، ماسوله، دریاچه کومله و آبشار ویسادار، از مکان های گردشگری گیلان هستند.

جاهای دیدنی رشت کدامند؟

دریاچه سراوان، بازار بزرگ رشت، مجموعه شهرداری رشت و خانه ابریشمی از بهترین جاهای دیدنی رشت به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در جاهای دیدنی گیلان چیست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    عکس اول که گذاشتین و به شکل جزیره هست در روستای زیبای گالشکلام چمخاله قرار داره . بهش جزیره میگن . آدرس لنگرود چمخاله گالشکلام

    پاسخ

    چن روز پیش درترمینال اتوبوسرانی لاهیجان تقریبا ساعت ۱۱شب بود چن مسافر اونجا بودند که یک قفس پرنده باهاشان بود راننده گفت ده برابر کرایه میگیرم واصلا نمیبرم خودتان هم نمخواد بیایین این سه نفر دوتا خانم ویه آقا مسافر بودن که گفتن پول کرایه ما پس بده الان میگی نمیبرمتان قزوین ودر پاسخ کارکنان این ترمینال ورانندگان به سمت آنها حمله کردند وتمام دوربینهای مداربسته را خاموش کردن که مدرکی ازشان نباشه  وآنها را کتک زدند وفوش وتوهین کردن یکی از راننده اتوبوسها یه جوان کوتوله  قد کوتاه بی ناموس بود که اومد حمله ور شد وفحاشی کرد البته با یکی از همکاراش که اونم یه مرد جوان چاق ریش بلند لباس مشکی بی ناموس  بود که با چن نفر از کارکنان ترمینال همون شهر وکارکنان شهرداری توهین کردن بهشان  وکتکشان زدن  موقع که کتک کاری وحمله ور شدن به سمت آنها گفتن غریبن اینجا بایدنگین  پولم پس بدین وپرنده ها ی این مسافران  را فراری دادن  براشان گرفتیمشان این واقعا رسمش نیست این چه قانونیه دیگه  واقعا باید جوابگو باشن

    پاسخ

    متاسفانه زیباترین شهر شمال طلاقی کوه و جنگل یعنی چابکسر از قلم افتاده

    پاسخ