coinex
راهنمای خرید تکراتو

شاهین پلاس به عنوان بهترین خودرو سایپا رونمایی شد [مشخصات فنی و تصاویر]

شاهین پلاس به عنوان باکیفیت‌ترین و بهترین محصول سایپا در مراسم رونمایی از خط تولید پیشرانه جدید سایپا در کارخانه مگاموتورز رونمایی شده بود، اما در نمایشگاه خودرو مشهد هم به نمایش گذاشته شده و تصاویر جدیدی از آن منتشر شده است.

شرکت سایپا در مراسم افتتاح خط تولید پیشرانه ME16 که در شرکت مگا موتور برگزار شد، علاوه‌بر اطلاعاتی که در مورد خودرو ساندرو ایرانی داد، از خودرو شاهین پلاس نیز به‌طور رسمی رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و به‌زودی پس‌از طی کردن مراحل توسعه وارد بازر خودرو کشور خواهد شد. حال بیایید نگاهی به مشخصات سدان جدید سایپا بیندازیم.

بیشتر بخوانید: خودرو اقتصادی کادیلا یا همان سدان P90 توسط پارس خودرو رونمایی شد [+مشخصات فنی]

شاهین پلاس رسما توسط سایپا معرفی شد

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که شاهین پلاس معرفی شده در این مراسم، نمونه نهایی نبوده و قرار است تا نسخه‌های تولید انبوه این سدان سایپایی ارتقا یافته تغییراتی در تریم داخلی و داشبورد داشته باشند. گفته می‌شود که شاهین پلاس از اواخر تابستان امسال وارد جاده‌های کشور می شود و در حال حاضر نمونه‌های آزمایشی آن در جاده‌های کشور مشغول تست هستند.

مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس

شاهین PLUS به پیشرانه ME16 سایپا و مگا موتور مجهز است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA است که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده و امروز به در کارخانه مگا موتور تولید می شود. ME16 سایپا در بحث فناوری تولید، ساختار بلوک سیلندر، فرایند تولید، اجزای سرسیلندر، رینگ، یاتاقان و برخی جزئیات جرقه‌زنی و پاشش سوخت متفاوت از پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و در کنار توان بیشتر مصرف سوخت کمتری را هم دارد.

پیشرانه شاهین پلاس ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می‌شود. این پیشرانه فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی را دارد و به صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به دست آورده است. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن هم برای ME16 استفاده شده و در نهایت می‌بینیم که شاهین پلاس قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 (با مهنسی آیسین) توان را به چرخ‌های جلوی شاهین PLUS دنده دستی می‌رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

شاهین PLUS در تیپ‌های دنده دستی و اتوماتیک به امکاناتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا و… مجهز است. در نمونه فول آپشن شاهین پلاس امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید، شیشه‌های دودی عقب و… دیده می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که نمونه‌های نهایی شاهین پلاس در بحث تریم داخلی، داشبورد، رودری‌ها و برخی امکانات ایمنی و رفاهی متفاوت از شاهین G و شاهین CVT هستند و در جایگاه بالاتری قرار می گیرند.

تصاویر شاهین پلاس

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودرو شاهین پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (179 نظر)

    باسلام
    بنده تازه شاهین گرفتم با اینکه همین ابتدا چند اشکال جزئی داشت و نمایندگی رایگان تعویض و درستش کرد از رانندگی باهاش لذت میبرم و از هرکی که شاهین نسخه های جدید داره پرسیدم نظرش مثبت بوده و از ماشین راضی بوده.درسته نسخه های قبلی مشکلاتی داشتن اما در مدل های ۱۴۰۲ این موارد رفع شده.
    اما اگه موتور m16 ،داشبورد نرم تر، کروز کنترل و دوربین جلو هم به آپشن های قبلی اضافه بشه یکی از بهترین ، فول آپشن ترین و زیباترین ماشین ایرانی هست که قابلیت صادرات هم داره.
    امیدوارم در کنار ضعف ها نقاط قوت ماشین ها گفته باشه.باتشکر

    پاسخ

    کاش رادارخطوط و اتوهلد و گرمکن و سردکن صندلی و ۶ایربگ هم داشته باشه تو اتوماتش

    پاسخ

    به عنوان کسی که بنز سوار شدم و هر روز هم باهاش داخل شهر سواری میکنم.(مال خودم نیست البته) ماشینای ایرانی کلا مخصوص داخل شهر ساخته شدن و نسبت به شرکت های چینی و آلمانی و . کلا خارجیا هم از نظر موتوری و هم از نظر بدنه ضعیفن. و ما هم راهی جز خریدشان نداریم. نه زورموم میرسه چیزی تغیر بدیم و نه بخریم. شرکت‌های ایرانی هم هر سال بهتر میشن و ماشینای بهتری تولید میکنن هرچند گرونتر هست. من به اجبار شاهین میخوام بخرم چون توانم نمیرسه. مقایسه خودرو های ایرانی با بنز از نظر بدنه و موتور مثل مقایسه جت اف ۲۲ با فرغونه ولی چکار کنیم. مجبوریم. حالا این وسط شاهین نسبت به دیگر محصولات سایپا خیلی بهتره ولی قابل قیاس با پارس و یا دنا نیست. مشکل اصلی سایپا موتورشه اینها فقط همین یه موتور پراید دارن و هی ارتقا میدن..

    پاسخ

    من ساینا ساده ها رو دوس دارم از نمای جلو خیلی خوشگلن عالیه

    پاسخ

    من از تیبا 2 خوشم میاد

    پاسخ

    سلام وخسته نباشید به خانواده بزرگ سایپا
    من عاشق شاهین هستم ولی پولم کمه کوییک ثبت نام کردم ،البته تمام محصولات سایپا
    خوب هستن و خیلی بهتر شدن ،متور ماشینهای سایپا با استقامت تر هستن ،وشاهین که
    شاهکار سایپا در طراحی و قدرت و استقامت متور
    قطعا یه ارتفاع یافته خیلی عالی وخوب نصبت به قیمتش هستش، عالی عالی هرکس داشته پورسیدم خیلی رازی هستش

    پاسخ

    خدا کنه به ما که تو مرحله دوم ثبت‌نام کردیم شاهین رو شاهین پلاس با قیمت مناسب بدن

    پاسخ

    لایک موافقم به شدت

    پاسخ

    اینکه داشبورد و فرمون همون طرح قدیمه. چه فرقی کرده پس؟

    پاسخ

    همین موتور فعلی روی شاهین خوب جواب داده از لحاظ شتاب و کشش واقعا خوبه وقتی یه توربو انقد می تونه موثر باشه کاش موتور me16 هم توربو بزارن عالی میشه ضمن اینکه سایپا ثابت کرد اگه بخواد می تونه از لحاظ طراحی و قوای محرکه حرفی برای گفتن داشته باشه اما از لحاظ متریال داخلی می تونست بهتر عمل کنه ولی بازم به نسبت بقیه بد نیست. لطفا تعصب بیجا نداشته باشین مثلا پژو پارس سورا به فن آوری سی سال پیش میان تو جاده ها کورس میزارن خودشون رو به خطر میندازن که چیو ثابت کنن ماشینای ایرانی همه همینن

    پاسخ

    پنجاه سال پیش خودروی بنز تاکسیمون بود بهترین ماشین های روز دنیا تو ایران بود و از همه مهمتر ارزان بود پیکان دنده اتومات کولر دار شیشه برقی تو ایران تولید میشد که زمان خودش عالی بود …حالا چقدر خار و خفیف شدیم که یه لندکروز میبینیم همه با دهان باز حسرت میکشیم با پول یه خودروی به ظاهر لوکس تولید الان ایران میتونیم بهترین بنز و بی ام و و لندکروز و ماشین آمریکایی بخریم ولی اینقدر مسولین عرب پرست غیر ایرانی کارشون رو خوب انجام دادن و مردمی با فرهنگ بالای ۲۵۰۰ سال قدمت رو به جون هم انداختند که ماشین های لگنشون رو به رخ هم میکشن و همدیگرو مسخره میکنند …خود کرده را تدبیر نیست اون زمانی که در بهشت بودید و فرمون دست یه انسان کار بلد و باسواد بود با وعده بهشت دروغین به داشته هامون پشت کردیم و فقر و فساد و بدبختی رو به خودمون هدیه دادیم و حرف های یه انسان روشنفکر و باسواد رو که آرزویی جز پیشرفت و جهانی شدن کشور و مردمش رو نداشت به وعده پوچ یه عوام فریب بیسواد پشت کوهی فروختیم …وای بر ما که لیاقتمان حکمرانی نوادگان عرب بر این فرهنگ غنی و انسانیست …بیدار شید و ببینید با ما چه کردند چشم هاتون رو باز کنید در غیر اینصورت لیاقتمان از پیشرفت و تکنولوژی همین خرافه پرستی و به گور کردن فرهنگ اصیل نیاکانمان هست و بس ..حالا باز به هم فحش بدید و با چشم بسته مطیع اوامر مسولین از بیخ عرب خود باشید

    پاسخ

    بهترین کامنت👌

    پاسخ

    اگر واقعا موتورtu5روش باشه،بنظرمن هم از لحاظ ظاهری و هم از امکانات ی سروگردن از تارای ایرانخودرو بالاتر و طراحیشم حداقل برای بازار ایران قابل قبولتر.

    پاسخ

    ولی با قیمت دو برابر تارا….اصن مشکل سایپا گرون بودنشه به نظرم….کوییک کارخانه ۲۷۰ پژو پارس کارخانه ۲۷۰
    تارا با موتور ۱۶ سوپاپ ۳۹۰ شاهین با موتور ۸ سوپاپ ۴۲۵ میلیون
    سایپا فقط مشکلش اینه گرون فروشه وگرنه از لحاظ کیفی دیگه دو تا شرکت داغونن

    پاسخ

    منم یه فرغون پارم برا فروش کسی خواست در خدمتیم، رینگ و چراغاشو عوض کردم شده پلاس فقط قیمتش ممکنه خیلی با فرغونای معمولی تفاوت داشته باشه چون پلاسیدس

    پاسخ

    وای چقدر نظر دادین بعضی ها هم ماشین ها رو مقایسه کردن یک به یک از هم بدتر هستن چون ماشین دیگه ای نیست مجبوریم بخریم،
    من بهمن ۱۴۰۰ پژو پارس سه ماهه برنده شدم اسفند ۱۴۰۰ تحویل دادن،ماشین از فرغون بدتر بود، کاپوت مشکل داشت، برق ماشین مشکل داشت، صفحه کیلومتر کنده بود، درها و داشبورد صدا میداد، پشت چراغ قرمز وایسادی ماشین خاموش میشد، نمایندگی هم ماشین رو بردم میگفت سالمه مشکل نداره و آدرس جاهای دیگه رو میداد که ببر اونجاها درست کنن، بعضی از مشکلاتش رو خودم رفع کردم، ماشین رو با بقیه ایرادات که به‌ خریدار گفته بودم فروختم طرف بعد از یک هفته ماشین رو پس آورد و گفت نمیتونم بفروشمش تحویل ماشین رو قید کردن ۱۴۰۰ ولی مدل ۱۴۰۱ هست، به هزار بدبختی تونستم ماشین رو بفروشم

    پاسخ

    کیسه هواش همون لحظه باز میشه یا بعد از مراسم چهلم؟

    پاسخ

    🤣🤣🤣🤣 کامنت فقط همین 🤣🤣🤣🤣

    پاسخ

    بزرگترین امتیاز یک خودرو قبل از همه چیز، پیشرانه اون هست بطوری که بر حسب سگمنتش هم بهینه کار کنه و هم تا جای ممکن کم استهلاک باشه، متاسفانه در مقایسه شاهین سایپا با حتی خودروهای میان رده ایران خودرویی میشه به این مورد اشاره کرد که اون سواری و راحتی که شما در مقایسه با بنجل های دیگر وطنی میان رده مثل رانا پلاس یا 207 دارید قطع به یقین با بالارده سایپا که شاهین باشه نخواهید داشت! میدونید چرا!؟ چون موتور پراید رو ورداری بهینش بکنی از M13 بشه M15 و بذاری تو تیبا و کوییک و ساینا و بعد همون پیشرانه رو توربو کنی بتپونی تو سگمنت سنگینتری مثل شاهین، اون موتوری که ذاتا برای یه خودروی بسیار قدیمی اقتصادی ساخته شده بود و صدای زیادی هم داشت اونم با 8 سوپاپ مسلمه که آرامش و لذت رانندگی رو باهاش تو این دروه زمونه نخواهی داشت. البته وقتی سوار چندتا خودروی بهتر شده باشی تفاوت رو میتونی قیاس کنی وگرنه بعد پراید و تیبا یا ماشین های اسقاطی 10 20 سال پیش ایران خودرو سوار شاهین بشی جز به به و چه چه چیزی نداری موعظه کنی اما اون کیفیت سواری و شتاب اولیه و ثانویه و کم استهلاکی و مخصوصا صدای ناچیز موتور رو تو یه خودروی دیگه ببینی محاله که شاهین از نظرت خودروی خوبی باشه. بزرگترین حسن و امتیاز شاهین قیافه و چهره جذاب و امروزی اون هست اما متاسفانه مهمترین چیزی که تو یه خودرو اولویت هست و اون پیشرانه هست رو شاهین نداره. ببین M15 توربو شده چی بوده که سایپا اومده سراغ اتمسفر طبیعی TU5 با پسوند شاهین پلاس! بعد بعضی از هموطنان تعصبی و کم آگاه تا دیروز سنگ موتور تیبایی شاهین رو به سینه میزدن و خدارو بنده نبودن، بعد از این میتونن یکم باآبروتر طرفداری TU5 رو بکنن! وای که چه درگ هایی با دنا و تارا و رانا میذاشتن تو پیج های طرفداریشون اونم کاملا بصورت از قبل هماهنگ شده و در این درگ همیشه شاهین اول بود خخخخخ
    یه مدت هم اگه اخبار رو دنبال میکردید پی میبردید که سایپا آویزون ایران خودرو بود برای EF7 که نداد بهش بعد پشت پرده تعاملاتی با هم انجام دادن و آخر سر به TU5 بسنده کردند تحت نام ME16 که همون موتور TU5 پلاس اصله که تفاوت زیادی با TU5 فاقد پلاس از نظر گشتاور و توان موتور نداره.
    بعضی ها هم عدم استقبال از شاهین رو با زمان ورود چندین سال پیش و عدم استقبال تندر مقایسه میکنن تندری که زمان ورودش به ایران موتورش با پژو TU5 و XU7 مقایسه میشد و موتور بشدت کم استهلاک و خوبی داشت نه مقایسه با الان که ایران خودرو موتور بهتری برای توربو داره با EF7 و اتمسفر طبیعی مثل TU5 بعد موتور پرایدی تیبایی روی شاهین رو با تندر بد ریختی که موتور بشدت خوبی برای ایران داشت K4M مقایسه میکنی!؟!

    پاسخ

    راست میگی درگ همشون نمایشی بودن ولی من خودم با کلی استرس رفتم شاهین خریدم وهرچی میخای بگی بگو واقعا ماشین خوبیه نسبت به ماشینای ایرانی چرا ایران‌خودروداره همش میزنه تو سر شاهین دلیل چیه فقط چون سایپا یک ماشین طراحی کرده به روز از لحاظ کابین میدونی دلیلش چیه چون وقتی هرکس شاهین سوارشه نظرش کلا عوض میشه دوتا جاده بره رانندگی کنه من هم دنا داشتم هم 206 واقعا سواریش نسبت به اونا سر شمایی که میگی از لحاظ درک ساختگی هست من واقعا با 207 وپارس کورس گذاشتم تو شتاب اول به اندازه یک ماشین رفت جلو ولی واقعا خودشونو پاره کردن نتونستن برسن بهم دلیلش همون پیشرانش اصل ماشین به گربکسشه حالا شما موتور 3000بزار رو ماشینت وقتی گیربکس مالی نباشه درضمن برو تو تعمیرگاههای ایران ببین از محصولات ایران خودرو چندتا هست از سایپا چندتا هست بعد متوجه میشی واز لحاظ بدنه واقعا شاهین حرفی برا گفتن داره چون اون تصادف‌های تو گوگل هم همش ساختگیه طرف از خونش سیر شده بود اینو مطمعن باش سایپا با همین شاهین تا چند سال دیگه از روی ایران خودرو رد میشه بنظر من مدیران ایراخودرو باید فکری به تغیرات ماشین جدید باشن نه اینه اتاق 207 بزار رو 206 تیپ 2 مثلاً شاهکار کردن یک ماشینی تولید کنن عامه پسند باشه دنا زدن از بیرون میبینی عجب ماشین کشیده ای هست ولی داخلش مثل قلک بعد مردمم میرن تو صف براش سینه میزنن

    پاسخ

    ولی انصافا شاهین از نمای بیرونی تفاوت چشمگیری نسبت به بقیه ماشین ها داره

    پاسخ

    فقط اون ادمایی که میگن شاهین با موتور تیوفایو 115 اسب بخار،جناب مهندس جی ال ایکس تیوفایو سفارشی سال89 خریدیم که موتورش پلمپ فرانسوی بود از لحاظ قطعات و بالانس زمین تا اسمون فرقشون هست، صادر هم شده مثل سمندای 89 صادراتی بود،اون موتور 108 اسب بخار تولید میکرد nfu فرانسوی،سال 97 پارس تیوفایو پدرم خرید منم سال 96 اس ال ایکس،موتوری که روی ماشین ما اسمش فقط تیوفایو کاملان ایرانیزس بزور 90اسبم تولید نمیکنه بعد چه جور شاهین با موتور ماشین ما کاملان ایرانیزه بالانس افتضاح قطعات موتور 115 اسب پس موتورای شما با ما فرق داره واسه شما تخم دو زردس، حالتون خوب نیست چرا از واقعیت فرار میکنیم این چه وضعشه،

    پاسخ

    من دارم شاهین اتومات میگیرم همون طرح یکپارچه
    شما جماعت کارشناس قبل خرید خودرو اول خودتونو ت آینه نگاه کنید ببینید کی هستین چی هستین و در چه جایگاهی ت این مملکت قرار دارین اگر اینجا در مورد شاهین رانا سمند دنا وووو نظر میدین پس توان خرید همین مدل ماشینارو دارین یا اصلا ندارین فقط نظر میدین

    پس سعی کنید جا اینکه ماشینارو ت سر هم بکوبین در موردش تحقیق کنید و ببینید برا چه کاری میخاین آژانس اسنب مسافرت زیاد یا مصرف داخل شهر ووووو کسانی که میان هی رو ماشینا ایراد میزارن و مبگن تویوتا بنز بهتره مشخصه ادمهای موتور سوار ول کوچه خیابونن چون تویوتا سوار بنز سوار اینجا نمیاد کامنت بزاره

    کارشناسان عزیز اول جیبتونو ببینین حقوق ماهیانتونو ببینید بعد بیاین نظر بدین
    من دارم شاهین میگیرم فقط برای مصرف داخل شهر دور ور و اتومات بودنش همین قدرم پول میتونم بدم تا صفر بگیرم پول تویوتا ندارم نظرم نمیدم

    پاسخ

    پراید سوار یا تیبا سواری که یهو یه نمه پول دستش بیاد و سوار ماشین حتی ایران خودرویی نشه از شاهین تبلیغ تعصبی خواهد کرد! موتور گنچیشک هشت سوپاپ تیبا تقویتی رو تپوندن تو شاهین میدن دست مردم تازه شده با توربو ۱۱۰ اسب بخار بعد بهترین اقتصادی های دنیا مثل هوندا سیویک با تنفس طبیعی ۱۴۰ اسب قدرت میده! یا همین تی یو فایو ۱۱۰ اسب رو با تنفس طبیعی میده اونوقت ببین موتور تقویتی تیبا چه موتور داغونی بود که اومد تو شاهین پلاس سراغ تی یو فایو

    پاسخ

    چقدر مسخره صحبت می‌کنید، جفت این شرکت ها ماشین هاشون در یک حد هستند من از هردو بهترین ها را سوار شدم، پارس، ال نود، سمند، دنا، شاهین، تیبا و با همه رانندگی کردم هم در شهر و هم جاده و هیچ تفاوت چشمگیری ندارند. هیچ کدام آنچنان تعزیفی ندارند، حتی الان که هایما دارم به نظرم کیفیت خوبی ندارد و با دنا هیچ فرقی ندارد فقط ارتفاع دارد.

    پاسخ

    خب خود چین که نمیاد ماشین های خوب رو بده دست ایران خودرو توی تیراژ بالا مونتاژ کنن. همین هایما (حالا فرقی هم نداره اس 7 باشه یا اس 5) توی خود چین خودرو اقتصادی محسوب میشه. چون اگر یه فول آپشن مثل تیگو 8 پرومکس بخواد بیاد مونتاژ بشه توی این تیراژ، حداقل بالای دو میلیارد در میاد.

    پاسخ

    از نخوه شمردن داشته هاتون معلومه که هیچ کدوم رو ندارید. مسلما ماشین های ایران خودرو بجز موتور XU7 عهد بوق همشون شانزده سوپاپ هستن که تکنولوژی ساختشون هم چندین سال از موتور پراید بالاتر و بهینه تره مثلا موتور EF7 کارایی و استهلاکش و کم صداییش قابل مقایسه با موتور پراید تقویتی توربو شده 8 سوپاپ نیست! یا موتور اتمسفر طبیعی TU5 که ذاتا 110 اسب بخار هست با انگولک ایران خودرو بخاطر آلایندگی شده 105 اسب بخار قابل مقایسه با ماشین توربو شده ی سایپایی که تازه با توربو شده 110 اسب بی بخار از نظر استهلاک نیست!

    پاسخ

    موتور قبلی گشتاور خیلی بیشتری نسبت به این موتور داره توان دوتا موتور هم زیاد تفاوت ندارن کاشکی گشتاور موتور قبلی رو فدای ۱۶ سوپاپ نمیکردن

    پاسخ

    اگر ME16توربو بزارن گشتاورش از دستی بیشتر میشه

    پاسخ

    شاهین ماشین خیلی خوبیه حالا شاهین پلاس تو ثبت نام اردیبهشت هست یا نه؟

    پاسخ

    نخیر نیست

    پاسخ

    ببخشید کجای این نمایشگر و فرمون جدیده؟

    پاسخ

    خیلی جالبه فرغون خاک بر سر این مملکت

    پاسخ

    توکه نمیدونی چیزی نگو

    پاسخ

    همون فرغون سوار شو حالشو ببر خوشتیپ من پای پیاده ام

    پاسخ

    شاهین جی سایپا توی جاده و سربالایی هیچی کم. نمیاره فقط سوار شید بعد بگید درسته داشبردش جنس نازلی داره.
    سایپا طرح تعویض و جایگزینی شاهین دستی با اتومات را اگه مثل شرکت کرمان موتور بذاره خیلی خوب میشه

    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما آقای درستکار دوست عزیز درستکار وقتی شما در یک کشوری زندگی میکنی که هرگز با دریتکار بودن و تلاش به هیچ جایگاهی نمیرسی چون همیشه افراد با پارتی در جایگاهی بالاتر و با سوادی کمتر مدیریت میکنند ثانیا درآمد و زندگی آبرومندانه رابطه مستقیم با تلاش دارد اگر حقوق افراد کفاف زندگی رو میداد مطمئنا این همه افراد دغدغه فکری نداشتن و برا کارشون وقت بیشتر میذاشتن

    پاسخ

    شاهین جی سایپا توی جاده و سربالایی هیچی کم. نمیاره فقط سوار شید بعد بگید درسته داشبردش جنس نازلی داره.
    سایپا طرح تعویض و جایگزینی شاهین دستی با اتومات را اگه مثل شرکت کرمان موتور بذاره خیلی خوب میشه

    پاسخ

    برادر من دوست عزیز بزرگوار توروخدا چرا باهم دعوا دارید اقا شما سوار شدی مبارکه تو شاهین داری من پژو فلانی رانا فلانی سمند و و و ….. چه فرقی داره حالا اخه چرا دارین از شتاب و قدرت حرف میزنید میدونید لیاقت منو و امسال شما همیناست حالا شاهین از سمند تند تر میره! کار شاخی کردن بنظرتون؟ میدونی چقد باید پول این اشغالو بدیم تا سوار بشیم توروخدا چرا افتادین ب جون هم مگه هممون مثل هم نیستیم سران دولت سوار ما شدن حداقل این زیر کم نق بزنید زشته بخدا

    پاسخ

    نمیدونم چرا بعضی ها میان‌ بدون نشستن تو شاهین نظر میدن . من خودم رانا پانوراما دارم . تو خیابون شاهین می دیدم می گفتم قیافه خفنی داره ‌ . خدایی هم قیافه اش خوبه. تا چند روز پیش همسایه ما تحویل گرفت و رفتم نشستم توش ‌ . و معنای لگن را از کیفیت داشبورد و رو دری ها و مانیتور و کیفیت سرهم بندی و درزهای باز و قطعات به شدت سست فهمیدم ! یه گاز بدید تا از غرق صدای توربو شوید ! انگار موتورش روی داشبورده ! تا ایران خودرو و سایپا هستند ، ما همین لگن ها رو باید سوار بشیم ‌ . بعد میایم اینجا میگیم لگن من از آفتابه تو بهتره !!

    پاسخ

    مشخص شد اصلا سوار نشدی مدل های پاییز 401 به این طرف صدا گیری شده
    ببخشد که داخل رانا مثل بنز هست

    پاسخ

    حداقل رانا ماشین کم حاشیه ای بوده تا اینجا.

    پاسخ

    دمت گم خدایی

    پاسخ

    مشتی عجب حرف حقی زدی

    درست میگی اصلا شاهین با اون همه آپشن به رانا زپرتی نمیرسه

    رانا با لندکروز ۲۰۲۳(۲۰۶ خودمون) یه پا میره کجایی!!

    پاسخ

    من هم توو بهمن 401 میخواستم بخرم . بعد از کلی تحقیق و نشستن توو خودرو ، منصرف شدم. واقعاً از نظر متریال داشبورد و رودری و دستگیره ، مثل اسباب بازی میمونه . طراحی داشبورد هم خیلی ساده هست. تا ببینیم شاهین پلاس چطور هست.

    پاسخ

    سلام
    ما که هر ماشین ایرانی جدید رو دیدیم داشبورد ها همه مثل هم بودن و همه خشک

    پاسخ

    سلام،سایپا ،یعنی چی فول آپشن دست از این مسخره بازیها بردارین این امکاناتی که میگین فول آپشن جز ضروریات یک خودرو هست کی می‌خواین متوجه بشین،همه جای دنیا استاندارد همه خودرو های دستی و اتو مات هست.فقط اتومات بخاطر گیر بکسش کمی گرونتره.امیدوارم دست از این کارها بردارین و به فکر جون هموطنهاتون باشین شاید روزی با همین خودرو ها اتفاق بدی برای خودتون بیفته،التماس تفکر.

    پاسخ

    موتور دویستو شش رو گذاشتن رو شاهین خخخ خر خره پالونش عوض میشه

    پاسخ

    پچه آخه تو میتونی چقدر تفاوت داره پاشش سوخت و سیلندر و …. بعد بر میزنی خر همونه معلومه یک بچه بیش نیستی که فقط بلد یکه خر همونه پراید پلاس برو تو با دوز ELX بازی کن

    پاسخ

    خو چرا حالا فشاری میشی بد بخت. اونم مث خودت بیسواد یه چی پروند.

    پاسخ

    هیچی از شاهین نمیدونی ضر نزن
    شاهین جزو ماشین های خوبی است که ایران ساخته
    من خودم دارم عالیه

    پاسخ

    مردشورتنه باشاهین ببرن که تعریف شاهینو میدی

    پاسخ

    شما تا زمانی که ایران خودرو سواری ازتون میگیره با 4تا پزو درپیت که اکثرابا جابجایی داشبورد و دوتا دکمه تو فرمون برا خودش خیالبافی میکنه یا سلطان واشره یا شاطون جدیدا هم گویا موفق شده بعد از 27سال جای دوتا سوپاپ رو عوض کنه و به درجه ی پلاسیت در واشر برسه.

    پاسخ

    تا کی با این مزخرفات باید مردمو سرگرم کنن

    پاسخ

    تو اون مهدی دلال هستید کاملا معلومه. سلام دلال

    پاسخ

    خو معلومه قبلا پراید سوار بودی که الان به فرغون میگی عالیه

    پاسخ

    Zaarrrrrrrt

    پاسخ

    امیرحسین

    پاسخ

    سلام داداش. من قبلا زانتیا خیلی تمیز داشتم. فروختم و الان شاهین دارم. خیلی هم ازش راضی ام.اظهار نظر شما واقعی نیست..

    پاسخ

    تو اصلا شاهین داشتی که نظر میدی، همین تو از خداته بزارن شیشه رو پاک کنی، موتور سوار

    پاسخ

    آقای شوتی سوار اگر همین الان ماشین مدیران سایپا شاهین بود یا محصول ت لیدی خودشان را سوار می شوند همه تسلیم تو ، تو خوبی سایپا و ایرانخودرو ،چین هم خوبه

    پاسخ

    شاهین پلاش بهتره😂

    پاسخ

    دانش ساخت بهترینهارو داریم اگه وجدان کاری باشه.و برای ساخت ایران در کشور و دنیا ارزش قائل باشیم و بهش افتخار کنیم و خود تحقیری و حسادت و کینه وری نکنیم

    پاسخ

    کاملا موافق بهترین ساخت دانش داریم ولی وجدان کاری نداریم و البته خودتحقیری وحسادت و…نکنیم.

    پاسخ

    ابرمرد اینها کلا بقایای مصالحه کوتاه مدت در برجام و حاصل تکنولوژی انوریه .دانش ما کجا بوده

    پاسخ

    آقا رضا دمت گرم… حق گفتی

    استاد هنوز تو توهم برجامی؟ کمی بیدار شو، مراقب باش خواب نبردت. خخخخ

    شاهین تولیدشده سایپا باموتور پراید یاهمان تیبا رو دست مردم بادکرده وبازار نداره کسی خودرو شاهین تخره

    آره راست میگی هر کار خوبیمیشود برای دولن قبله که برجامه ولی اینهمه تورم این دولته به دولت قبل ربطی نداره خخخ

    ابر مرد چقدر زر میزنی….حالمون و بهم نزن

    پاسخ

    آقا رضا دمت گرم… حق گفتی

    قشنگ معلوم بعضی پستها مال اجیر شده های اونور ابی هستش. قوطی حلبی خودمون از … اونا بهتره. لازم به ذکر که همه ما انتقاد داریم ولی معاند نیستیم. خدایش رخ شاهین زیباست و این حاصل طراحان داخلیه. حالا اگر حوصله داشتید ببینید طراح های بزرگ دنیا کجای اند. اندکی تامل بایدت

    سلام _حرفای شما فقط قشنگ هست _ همه مون دوست داریم و پیشرفت و ارتقاء اونم داخلی باشه _اما حقیقت کاملا متفاوته بلفرض همین خودرو شاهین که ادعا میکنن تولید ایرانیزه هست مردم تو جاده موندن پره پمب ابش شکسته و یکی همین پریشب از جاده تو گروه پیام داده ماشینم تو کویر خاموشه چه باید بکنم روشن نمیشه. باز یکی دیگه میگفت تو جاده در حال مسافرت با خانواده بودم خودروهای عبوری دیگه برام چراغ بوق میدان پیاده شدم کمپوت چک کردم یه قطعه کلا ذوب شده حالا بنطرت مردم کینه و عقده دارن که میگن ماشین لگن به مردم میدن اگر میخوای خودت ببینی و حرف مردم رو بشنوی رو تو نمایندگی طرف ماشین عیب داشته گارانتی تازه ۲۰۰۰ راه رفته میگه یه قطعه خرابه خودرو ۱ ماه بخوایه چون قطعه موجود نیست سفارس بدیم یک ماه طول میکشه برسه نمایندگی گفته همینی میخوای بخوا نمیخوای نخواه کسی بهت نگفتی ماشین شرکت رو بخر این حقیقت مملکت ماست از شبکه ۱ ۲ ۳ هرگز صدای من و امثال و درد من پخش نشده جز چند تا کلک و عوام فریبی _ چشم ها تو ببند _ چشم دل و مغز تو باز کن

    پاسخ

    ماشین برج ۱۰گرفتم اسفند سرویس اولیه بردم اردیبهشت ۵ هزار تارو پر کردم بردم نمایندگی یه میلیون و صد واس تعویض روغن گرف بکنار بعدش برگشته گفته ماشینتونو دیر اوردین از گارانتی افتاده باید ۷ فروردینم میاوردین رسما سایپا داره کلاه مردمو ورمیداره خوشون میگن ۵ هزارتا درس سر ۵تا بردم به نمایندگی مرکزیم زنگ زدم گفتن همینی که هس

    پاسخ

    نه اینطور نیست شرط ۵ ماهو رعایت نکردی،از ۵ ماه گذشته

    دقیقا درست میگی
    ماشین رو تربو زدن ولی 8 سوپاپ هست بنزین باهاش همخونی نداره
    داخلش شیک هست و ظاهری قشنگ داره ولی استهلاک بالایی داره

    باید تو ایران از موتور به روز و با استهلاک کم استفاده کنند

    پاسخ

    دقیقا اشتباه میگی،کشش موتور توربو بیشتر از tu5 مصرفشون هم هم اندازس،هردو ۱۰۶ تا ۱۰۷ میسوزونن،قبلا ۷ سال tu5 داشتم الان شاهین دارم،از شاهین راضیم مشکلات tu5 رو نداره،هردو هم از کمپانی تحویل گرفتم،به کیفیت بنزین هم ربط داره

    لطفاً شماهم بی سواد نباش

    توی اینترنت مشخصات فنی خودروی جک جی۵ خودروی هشت سال پیش چین رو یه نگاهی بنداز و ببین از یه موتور ۱۸۰۰ چه خروجی گرفته.

    یه نگاهی هم به مشخصات فنی ایکس۲۲ پرو تنفس طبیعی مدیران خودرو بنداز و ببین بدون ادعا از یک موتور ۱۵۰۰ سی سی جند اسب بخار قدرت گرفته ( از همه موتورهای پلاس دار ایران خودرو و سایپا خروجیه بهتری گرفته).

    ازون جایی که موتور خودروهای داخلی عمدتا چینی هست, من نمی‌فهمم چرا موتور همین خودروهای چینی رو روی خودروهای ایرانی نمی‌زارن.
    راندمان بالاتر
    قیمت پایین‌تر
    استهلاک پایین تر
    مصرف پایین تر
    و البته مدرن تر

    پاسخ

    واقعا اینقدر پیشرفت شگفت انگیز است

    اگر خجالت اندازه داشت اگر قباحت اندازه داشت شما بالاترین هستید

    چین داره ماشین تولید میکنه انگار چیزی شبیه موبایل
    تیگو7تیگو 7پرو
    تیگو8 نیکو 8پرو. فونیکس
    تیگو9و…….
    شما کجای کار هستید
    فقط اعتماد بنفس زیادی دارید
    و یا ملت شریف را خر فرض کردید
    همه میدانند که چقدر ظلم میکنید
    اینم ماشین با قیمت نجومی .
    کارخانه ماشین سازی دنیا اگر ایران باشه و بخوان مجانی به مردم بدهند شما مانع کار میشوید

    پاسخ

    شمایی که از وجدان و علم و صنعت حرف میزنی و ایران رو با بقیه مقایسه می کنی و همین شاهین رو مسخره میکنی اول تو آیینه به خودت نگاه کن ببین خودت تو شغل خودت چقدر درست کار میکنی خودت بعنوان یه شهروند چقدر علم و دانش داری؟ چین اگه چیز خوب ساخته یعنی مهندساش مهندس هستن مهندس هم از خود مردمه یعنی مردمش تلاش کردن

    پاسخ

    ایران رو با هیچ کشوری مقایسه نکن ، ایرانی به جای چسپیدن به انسانیت و کار و تلاش فقط به عقیده و مذهب چسپیدن ، اصلا تو عالم خودشونن ایرانی ها

    پاسخ

    هر چی توی مذهب گشتم چیزی از کم کاری، کم فروشی، بی تعهدی پیدا نکردم. حتی در عقاید و فرهنگ غنی ایرانی هم چنین چیزهایی ندیدم. فقط تنها نظری که میشه داد این هست که افکار خود انسانها تغییر کرده، حرص، طمع، خودبینی و نامردی….

    تو دیگه چرت و پرت نگو بیسواد

    اگه دین و مذهب نباشه همین میشه همه به سر یک دیگه کلاه میزارن فساد همه جارو برمیداره
    دین داره به تو یاد میده تلاش کنی و درآمد حلال داشته باشی نه اینکه فکر کنی زرنگی …..

    فعلا ک این ساختار مخرب و سراسر فساد، محصول 40 سال پرورش و آموزش و تربیت پرچمدارن دین و دینداری است!

    حرف شما منطقیه
    حرف حساب، نداره جواب

    پاسخ

    سلام، بنده 4 ماهی هست که شاهین جی خریدم، بطور متوسط ازش راضیم و قاعدتا هر خودروی نقاط ضعف و قوت خودشو داره
    قدرت و شتابش در سربالایی ها خوب بود ولی کیفیت داشبورد و تو دری ها، آمپر بنزین، پایین بودن ارتفاع با سرنشین که در دستنداز ها مشکل داشتم

    آقای مجید عزیز آدم از امثال تفکر تو واقعا حرفی برای … به هر حال شما رو ریپلای کردم که جواب آدم هایی با فکر شما رو بدم . ما ایرانیا اگه دانش نداریم محصول آموزش و پرورش همین دولت و نظام هستیم یجوری حرف نزن اینگار مردم از ابتدا تصمیم گرفتن آدم های تنبل و کم دانشی باشن ، دولت دزد و تنل ، مردم دزد و تنبل پرورش داده فقط تفاوت اینه که اونا از شانس خوب مال مفت بهشون رسیده بقیه نه. در ثانی مهندس های نخبه این مملکت از نادانی این دولت مردان هستن که از این کشور رفتن تا آدم های توجیه پذیر و خود فریبی مثه شما ها رو به حال خودتون وا بذارن. اگه به همه ایرانی ها حق انتخاب داده بشه هیچ کس توف هم کف دست این خودرو ساز های دزد نمی ندازه

    پاسخ

    رحمت به امواتت دقیقا همینه

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما آقای درستکار دوست عزیز درستکار وقتی شما در یک کشوری زندگی میکنی که هرگز با دریتکار بودن و تلاش به هیچ جایگاهی نمیرسی چون همیشه افراد با پارتی در جایگاهی بالاتر و با سوادی کمتر مدیریت میکنند ثانیا درآمد و زندگی آبرومندانه رابطه مستقیم با تلاش دارد اگر حقوق افراد کفاف زندگی رو میداد مطمئنا این همه افراد دغدغه فکری نداشتن و برا کارشون وقت بیشتر میذاشتن

    پاسخ

    مجید خان. فرهنگ چیزی نیست که یک شبه اصلاح و یا خراب بشه. اگر فکر میکنید ما مردم کم فرهنگی داریم این محصول ۳۰ تا ۵۰ سال کم کاری دولت بوده. اگر توی ایران کنونی رذایل اخلاقی باب شده به خاطر تناقض های رفتاری دلتمردان با حرف های قشنگشون بوده. مجید خان واقعا تعجب می کنم که چه طور به خودتون اجازه میدین مهندسان و شهروندان ایرانی را با نگاه ناقص و بدون پشوانه ی خودتون توصیف کنین. کشور ایران مهندسان و نخبه های خوبی داره اما اجازه رشد به اونا داده نمیشه. چر؟ چون وقتی مناره و ریش و عبا جای دانش و علم رو می گیره نهایت مهندسان و نخبه های کشور مجبور به ترک ایران می شن.

    پاسخ

    درود بر شما ، دقیقا همینطوره

    دوست عزیز وقتی به مهندسین نخبه بها نمیدن و مجبور میشن مهاجرت بکنن به آمریکا و اروپا و به جاشون کسانی میان سر کار که سهمیه شهید و جانباز و اسیر و بسیج و سپاه و سفارش شده هستند همین میشه که از جهان دنبال باشیم…شایسته سالاری نیست.

    پاسخ

    واقعا ، اکثرا همین اینقدر نمی‌فهمن ، یا میفهمند خودشونو میزنن …

    پاسخ

    زر مفت نزن

    پاسخ

    اینکه چین یا کشورهایی که از صد سال پیش حکومتاشون به هسته ای دست یافتند با ایرانی که تازه راه پیشرفت را شروع کرده مقایسه کنید که کاملا غیر منطقیه اونها کشوری نبودند که وقتی شروع به پیشرفت کردن کشوری دیگه ای بیاید تحریمشان کنند نبوده مقایسه نباید کرد تا همینجا کشور با استقلال کامل و در فشارهای بین المللی خوب عمل کرده پس بیخود منفی بافی نفرمایید

    پاسخ

    بابا تو دیگه خیلی ……این همه دزدی رو نمی‌بینی این همه اختلاس رو نمی‌بینی این همه کارای خلاف شرع به قول خودتون اسلام رو نمی‌بینین بازم دارین دم از حمایت از این مردمان میکنین با این تفاسیر من به یقین میگم شماهم یکی از خودشونی که ظلم رو نمیبینی

    پاسخ

    عاقل باش
    اون موقع که ترکیه و مالزی و امارات صفر بودن ایران برا خودش کشور خوبی بود
    حالا اونها کجا هستند ما کجا
    این رو هم بدون امارات و قطر و … فقط نفت دارن و ترکیه مکان هی توریستی
    ولی ایران نفت و معدن و جنگل و بیابان و مکانهای توریستی رو با هم داره +آخوند

    پاسخ

    عاقل باش
    اون موقع که ترکیه و مالزی و امارات صفر بودن ایران برا خودش کشور خوبی بود
    حالا اونها کجا هستند ما کجا
    این رو هم بدون امارات و قطر و … فقط نفت دارن و ترکیه مکان هی توریستی
    ولی ایران نفت و معدن و جنگل و بیابان و مکانهای توریستی رو با هم داره +آخوند.

    پاسخ

    امان از خود تحقیری . با اینا حرف زدن فایده نداره . نرود میخ آهنین در سنگ . اینا سطح فهم شون در این حد نیست.

    پاسخ

    واقعا نمیفهمی یاخودتوزدی به اون راه انقلاب ایران که شد همون موقع کشورهای ی مثل کره جنوبی ومالزی وتایوان وحتی چین مثل ماتازه شروع کردن ومسئولان ماکشوررودرگیرجنگ وتحریم ودشمن تراشی ورانت وفسادودروغ کردن ولی دیگرکشورها که گفتم مسئولانشون باپشتکاروکاردرستی تفکردرست کشورشونوبه اینجای که هستن رسوندن.وجالب اینجاس که مسئولان ما40ساله عوض نشدن یاجابجاشدن یامردن ولی مسئولان اون کشورها کلی تغییرکردن ولی هدف وپیشرفتشون نه.بشین وبررسی کن کلاهتوقاضی.بازالکی حرف نزن

    پاسخ

    همین ک میبینم شاهین هیتر داره خوشحالم چون ی بچه سالا حلبی فن میان ان میگن😂😂😂😂

    پاسخ

    شرط می‌بندم افرادی از طیف شما همون پراید هم نداره

    پاسخ

    تارا V4 هم از نظر طراحی، ساخت، مشخصات فنی، قیافه و قیمت بسیار مناسبتر و بهتر از شاهین پلاس است

    پاسخ

    خیلی باحاله ماشین های دولتی همش خارجی هستن ولی این اشغال هارو میدن به مردم خیلی خنده داره

    پاسخ