coinex
راهنمای خرید تکراتو

شاهین پلاس به عنوان بهترین خودرو سایپا رونمایی شد [مشخصات فنی و تصاویر]

شاهین پلاس به عنوان باکیفیت‌ترین و بهترین محصول سایپا در مراسم رونمایی از خط تولید پیشرانه جدید سایپا در کارخانه مگاموتورز رونمایی شده بود، اما در نمایشگاه خودرو مشهد هم به نمایش گذاشته شده و تصاویر جدیدی از آن منتشر شده است.

شرکت سایپا در مراسم افتتاح خط تولید پیشرانه ME16 که در شرکت مگا موتور برگزار شد، علاوه‌بر اطلاعاتی که در مورد خودرو ساندرو ایرانی داد، از خودرو شاهین پلاس نیز به‌طور رسمی رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و به‌زودی پس‌از طی کردن مراحل توسعه وارد بازر خودرو کشور خواهد شد. حال بیایید نگاهی به مشخصات سدان جدید سایپا بیندازیم.

بیشتر بخوانید: خودرو اقتصادی کادیلا یا همان سدان P90 توسط پارس خودرو رونمایی شد [+مشخصات فنی]

شاهین پلاس رسما توسط سایپا معرفی شد

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که شاهین پلاس معرفی شده در این مراسم، نمونه نهایی نبوده و قرار است تا نسخه‌های تولید انبوه این سدان سایپایی ارتقا یافته تغییراتی در تریم داخلی و داشبورد داشته باشند. گفته می‌شود که شاهین پلاس از اواخر تابستان امسال وارد جاده‌های کشور می شود و در حال حاضر نمونه‌های آزمایشی آن در جاده‌های کشور مشغول تست هستند.

مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس

شاهین PLUS به پیشرانه ME16 سایپا و مگا موتور مجهز است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA است که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده و امروز به در کارخانه مگا موتور تولید می شود. ME16 سایپا در بحث فناوری تولید، ساختار بلوک سیلندر، فرایند تولید، اجزای سرسیلندر، رینگ، یاتاقان و برخی جزئیات جرقه‌زنی و پاشش سوخت متفاوت از پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و در کنار توان بیشتر مصرف سوخت کمتری را هم دارد.

پیشرانه شاهین پلاس ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می‌شود. این پیشرانه فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی را دارد و به صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به دست آورده است. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن هم برای ME16 استفاده شده و در نهایت می‌بینیم که شاهین پلاس قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 (با مهنسی آیسین) توان را به چرخ‌های جلوی شاهین PLUS دنده دستی می‌رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

شاهین PLUS در تیپ‌های دنده دستی و اتوماتیک به امکاناتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا و… مجهز است. در نمونه فول آپشن شاهین پلاس امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید، شیشه‌های دودی عقب و… دیده می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که نمونه‌های نهایی شاهین پلاس در بحث تریم داخلی، داشبورد، رودری‌ها و برخی امکانات ایمنی و رفاهی متفاوت از شاهین G و شاهین CVT هستند و در جایگاه بالاتری قرار می گیرند.

تصاویر شاهین پلاس

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودرو شاهین پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (179 نظر)

    باسلام، بنده شاهین مدل ۱۴۰۲ دارم خیلی هم راضی ام و مطمئنم نسخه پلاسش با این امکانات بروزتر ، میترکنه .
    ظاهری زیبا و بروز
    امکانات نسبتا عالی
    رانندگی نرم نسبت به خودروهای ایرانی
    امیدوارم قیمت پلاسش از ۵۰۰ بیشتر نباشه که اینم بعیده

    پاسخ

    خاک تو سرتون بی فایده ها

    پاسخ

    این پلاس هم در خودروسازان داخلی مد شده….

    پاسخ

    سر خودتونو درد نیارید بقول یارو گفت هرکی نمیتونه نمیخاد جمع کنه بره اما مرزها بستس مردم برن حکایت خودرو خودروسازان مردم ندارن خودروباکیفیت خارجی بخرن خودرو داخلی هم با این وضع اقتصادی باهزارتا زور میخرن بعد میگن کشور داکوتا شمالی متقاضی همین ماشینمون پدر صلواتی خون مردم توشیشه

    پاسخ

    مردمو مجبور به خرید آشغال ترین ماشین های تولید خودشون میکنن بعد میان از خودشونم تعریف میکنن

    پاسخ

    سلام و درود.ببخشید آیا ماشین شاهین پلاس از همون موتور توربوشارژ هشت سوپاپه نیرو میگیره یا اینکه ارتقا پیدا کرده؟

    پاسخ

    لگن پلاس بیشتر بهش میخوره

    پاسخ

    من دیگه نمیتونیم صاحب ماشین بشم😔🙏ممنون از همه مسئولین مربوطه

    پاسخ

    سلام
    خدا کنه مث تبلیغات سالهای اول تولید پراید نباشه.یا همین شاهین افتضاح G

    پاسخ

    شاهین ماشین خوبیه. من دارم و دوستش میدارم.

    پاسخ

    باسلام شرکت سایپا ی شرکت دزد وبیشرف ک همش دروغ میگه ب مردم ماشین من ثبت نامی طرح مادران بوده ک قراره بود ۳۰ اردیبهشت تحویل بدن هنوز خبری نشده هرچی هم زنگ میزنیم پیگیر میشیم میگه همینه ک هست میخای بخا نمیخایم ب…… خلاصه ک ی مشت کلاهبردارن فقط سر مردم کلاه میذارن حیف پول ک حرومش کنی بریزی بحساب سایپا

    پاسخ

    تولیدات شاهین G با موتور تیبا رو باید اول به مردم بندازند بعد شاهین پلاس با موتور قوی‌تر رو تولید کنند..

    پاسخ

    از ظاهر زشتش حال آدم بهم میخوره خاک برسر ایران

    پاسخ

    کلا خرید از شرکتهای ایرانی، یعنی سوزوندن پول و کف دست گذاشتن جان خودت و خانوادت
    من ماشین بیست سال پیش خارجی رو ترجیح میدم به ماشین صفر داخلی

    پاسخ

    سراتو دنده دستی و تیولی موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی ۱۲۸ اسب بخار قدرت داره و شتاب و قدرت به مراتب از این موتور بهتر و استهلاک بسیار کمتر چرا به جای فرانسه و چین از کره و محصولات کیا استفاده نمی کنید

    پاسخ

    سلام به تک تک نفراتی که نظر دارند خواهشا بجای پریدن به همدیگه ممنون میشم اکه کسی شاهین داره و سوار شده معایب و مزایایی آن بگید،بنظرم اینطور همه یه آشنایی نسبت به این خوردو پیدا میکنند و خوب میتونند تصمیم بگیرند که این ماشین بخرند یا خیر

    پاسخ

    سلام. اولش صداش یکم اذیتت میکنه و دنده سفت با گیر جا میخوره، اما بعد هر دو نرم تر میشه. ماشین جاداری است و امکانات خوبی داره. صندوق عقب خوبی داره و رانندگی طولانی یگ بار سفر رفتن اذیتت نمیکنه. در کل رانندگی باهاش راحته و حتی من دوست دارم. امکانات سنسور دنده عقب و باد چرخ ها، کاربردی است. ماکسیما و لنسر و زانتیا داشتم. نمیخوام مقایسه کنم اما اینها رو دارم با داشتن این ماشین ها میگم. میگن دسته سیمش نازکه اما من فعلا چیزی ندیدم البته سفر تابستانی طولانی هم نرفتم. فعلا ۱۵۰۰۰ رفتم اما دو سه باری موقع روشن زدن ریپ زده اما در کل موتور نرمی داره. شتاب و قدرت موتورشم خوبه. نسبت به دنا جلو داشبورد و داشبورد راحت تر و باز تری داره. کورش یک عیب داره که پنجره بالا نمیره و باد به بالا نمیزنه و همیشه مستقیمه. غیر از اینها فعلا بدی ندیدم تا ببینیم در ادامه چی میشه.

    پاسخ

    سلام،چون صدای این موتور برای شما عادی شده.دلیل به کم شدن صدا نیست.

    پاسخ

    سلام. اولش صداش یکم اذیتت میکنه و دنده سفت با گیر جا میخوره، اما بعد هر دو نرم تر میشه. ماشین جاداری است و امکانات خوبی داره. صندوق عقب خوبی داره و رانندگی طولانی یگ بار سفر رفتن اذیتت نمیکنه. در کل رانندگی باهاش راحته و حتی من دوست دارم. امکانات سنسور دنده عقب و باد چرخ ها، کاربردی است. ماکسیما و لنسر و زانتیا داشتم. نمیخوام مقایسه کنم اما اینها رو دارم با داشتن این ماشین ها میگم. میگن دسته سیمش نازکه اما من فعلا چیزی ندیدم البته سفر تابستانی طولانی هم نرفتم. فعلا ۱۵۰۰۰ رفتم اما دو سه باری موقع روشن زدن ریپ زده اما در کل موتور نرمی داره. شتاب و قدرت موتورشم خوبه. نسبت به دنا جلو داشبورد و داشبورد راحت تر و باز تری داره. کورش یک عیب داره که پنجره بالا نمیره و باد به بالا نمیزنه و همیشه مستقیمه. غیر از اینها فعلا بدی ندیدم تا ببینیم در ادامه چی میشه.

    پاسخ

    آقای خوب اولا 15تا راه رفتی دوما تو چطور خودرو خارجی سواری که میگی این خودرو موتور نرمی داره،یعنی واقعا فرقی با موتور های 8سوپاپ نداره،بعدش 30 تا 40تا که باهاش رانندگی کردی هر روز ماشینت و مکانیکی نبردی اونوقت بیا نظر بده.

    پاسخ

    سلام
    ببخشید اینطوری میگم.از نظر موتوری (خوب نیست) چون خیلی داخل کابین میاد و آزاردهنده است.از نظر بدنه در حد خودروهای تویوتا 20سال پیش،از نظر طراحی قابل قبول تا حدی فقط جلو و بغل ،از نظر صندلی داخلی غیر استاندارد از نظر متریال داخلی ،(بی کیفیت و خشک).نظر دوستانی که داشتن.حالا خودم هیچی.امیدوارم بدرد تون بخوره.میتونید از یوتویوب تست و برسی سالار ریویوز روهم بازدید کنید.

    پاسخ

    سلام.مشکلی که شاهین داره موتورشه.موتورش توربوشارژ و هشت سوپاپ هست که البته موتور هشت سوپاپه دیگه منسوخ شده و استفاده ای ازش نمیشه همچنین توربوشارژ هم هست.موتور های توربوشارژ خیلی حساسن و هزینه نگهداریشون خیلی بالا هست.تازه عایق بندی شاهین نامناسبه و صدتی موتور بیش از حد میاد توی کابین که خیلی آزاردهنده است.شاهین امکانات خوبی مثل بدنه ایمن و غیره اما از اونجایی که موتورش ضعیف هست و مهم ترین قسمت خودرو موتورش هست پیشنهاد میکنم که نخرید البته هر کس نظر خاص خودش رو داره شاید یکی باشه که از این ماشین خوشش بباد به هر حال نظر بنده این بود امیدوارم مطالب بدردتون بخوره.

    پاسخ

    سلام من شاهین دارم مدل ۱۴۰۲ از نظر من ماشین خوبیه ، من راضی هستم، ظاهر ماشین زیباس، کابین داخلش جاداره ، کیفیت داشبوردش از پژو پارس که وقتی نگاه می‌کنی یاد اسباب بازی های کهنه که دستفروش های کنار خیابون میفروشن خیلی بهتره..ایمنی بدنه ماشین از تمام خودروهای ایرانی بالاتره و استاندارد اروپا رو داره.ولی بقیه خودروهای ایرانی نتوانستند گواهینامه استاندارد ایمنی رو بگیرن.ولی تنها نکته ای که باید رعایت کنید استفاده از بنزین سوپر هست.اگر بنزین معمولی بزنید صدای توربو و حتی نحوه استارت خوردن ماشین رو حس می کنید ولی بدلیل توربو بودن بنزین سوپر استفاده کنید متوجه میشوید که ماشین چطور استارت میخوره و چطور شتاب میگیره و همینطور صدای عملکرد توربو اصلا اذیت نمیکنه.بهتره بطور مثال اگر دوبارهم بنزین معمولی میزنید حتما یکبار سوپر بزنید.

    پاسخ

    مگه قرار نبود دولت سهام ایران خودرو و سایپا رو بفروشه تا این دو خودروساز شخصی بشن پس چی شد. از این سایت تقاضا دارم پیگیری کنه تا ببینیم این حرفشون چی شده

    پاسخ

    به به زباله پلاس هم ساختن 😃

    پاسخ

    من یک ماه شاهین G نو صفر تحویل گرفتم، انتظاری که داشتم واهی بود، صدای زیاد موتور به داخل کابین، حساسیت زیاد به بنزین معمولی تا جایی که صبح‌ها اینقدر استارت میخورد، تا به زحمت با ده بیست بار استارت اگه روشن بشه… ضعف جلوبندی و… واقعا تو ذوقم خورد دیگه حاضر نیستم از سایپا اصلا خودرو بخرم، بازم ایرانخودرو ماشینهای معتبرتری داره.

    پاسخ

    بازم که سایپا گل کاشت یک کالسکه مرگ ولی اتوماتیک شما رو میبره قبرستون

    پاسخ

    بازم که سایپا گل کاشت یک کالسکه مرد ولی اتوماتیک شما رو میبره قبرستون

    پاسخ

    خدا پدر فرانسه و کره بیامرزه دو تا موتور پراید تی یو فایو به خودرو ساز ایران دادن روی همه ماشینا میذارن امکانات رفاهی که شما بهش میگین آپشن بیست سال پیش دنیا گذاشتن شیشه دودی دو تا کیسه هوا نشانگر باد لاستیک بماند اگه فرمان برقی این ماشین مثل تارا باش که هر یک ساعت عین تراکتور سفت میشه باید چند دقیقه ماشین خاموش کنی تا خوب بشه
    آشغال پلاس جدید

    پاسخ

    تو کشور ما تنها چیزی که ارزش ندارد جان و مال مردمه

    پاسخ

    سلام بجای شاهین اتومات‌ میشه تغییر به شاهین پلاس۱۶سوپاپ‌ داد اگر این امکانو‌ برای ما طرح دوم یکپارچگی که نیمه دوم ۱۴۰۳ افتادیم بیوفته خیلی عالی میشه حداقل یه امید به ما بدن

    پاسخ

    انشاالله که نسخه اتوماتش رادارنقطه کور و رادار خطوط و ۶ایربگ و ترمز برقی و اتوهلد داشته باشه

    پاسخ

    نخیر…..
    شرکت سایپا تا نسل بشریت رو منقرض نکنه دست بردار ،هر روز یه گوه میده برون

    پاسخ

    چین را با هیچ کشوری مقایسه نکنید چون چین مخترع برق وباروت وخیلی چیزها در جهان هست

    پاسخ

    برای جاده های ایران و با توجه به پهناوری کشورمان و اینکه خیلی از مردم خودرو درون شهری و برون شهریشون یکی هست که برای مسافرت های طولانی هم استفاده میشه نیاز مبرم به موتور دو لیتر و بالاتر هستش ، واقعا خودروهای زیر دو لیتر برای استفاده طولانی و خارج شهر و استفاده همزمان از کولر و طبچی کردن مسیرهای سربالایی ضعیف هستن

    پاسخ

    هزار تا از این خبرها منتشر میشود ولی در نهایت توی خیابانها همچنان ماشینهای قدیمی را میبینیم.

    پاسخ