coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت فصل پنجم سریال نون خ تایید شد

ساخت فصل پنجم سریال نون خ تأیید شد. نون خ 5 قرار است در ایام نوروز 1403 بار دیگر مهمان خانه‌ها شود.

ساخت فصل پنجم سریال نون خ توسط مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال تایید شده است. نون خ بدون تردید در سالیان گذشته و با پخش 4 سری، یکی از محبوب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین سریال‌های تلویزیون ایران بوده است.

موضوع این سریال کمدی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم کردستان است و نخستین سری آن از سال 1398 روی آنتن رفت. از آن زمان اما و با توجه به استقبال طرفداران، هر ساله و برای نوروز فصل جدید این سریال به کارگردان سعید آقاخانی با همان تم و موضوع تهیه شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: 


ساخت فصل پنجم سریال نون خ تایید شد

این روزها تلویزیون سریال «نون‌خ» را پخش می‌کند. سریالی که تاکنون 4 فصل ساخته شده و در سال‌های 1398، 1399، 1400 و 1402 روی آنتن رفت و از این سریال به عنوان پرمخاطب‌های تلویزیون به شمار می‌رود.

در روزهای پایانی پخش فصل چهار سریال نون خ بود که شایعاتی درباره ساخت فصل جدید منتشر شد. حتی رئیس رسانه ملی هم در آیین تجلیل از عوامل و بازیگران این سریال، بر ساخت مجموعه‌های تلویزیونی با محوریت اقوام تاکید کرد.

تهیه‌کننده نون خ که آقای مهدی فرجی است پیش از این هم اعلام کرده بود که پیمان جبلی مدیر سازمان صداوسیما از پیش از پایان فصل 4، سفارش تولید فصل پنج نون خ را داده است.

ساخت فصل پنجم سریال نون خ تایید شد

در هفته وحدت پیگیر خبری جدید از این سریال شدیم که در چه وضعیتی قرار دارد. مهدی فرجی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی گفت:

این روزها در پیش‌تولید فصل پنجم سریال «نون‌خ» هستیم و مراحل نگارش فیلمنامه و بقیه فرآیند آماده‌سازی تولید هم پیش می‌رود. ان‌شاءالله امسال سریال کلید خواهد خورد.

درباره سریال «نون‌خ» و اتفاقات و داستان‌هایی که در طول این 4 فصل داشته صحبت‌های بسیاری مطرح شد. بسیاری این سریال را تلاشی در جهت بومی‌سازی در تولیدات نمایشی عنوان کردند که با تکیه بر ظرفیت و ظرافت فرهنگ کردی و قابلیت‌های قومی و بومی آن در بستر یک طنز خانوادگی به بازتولید شمایل محلی سبک زندگی ایرانی با مولفه‌های بومی می‌پردازد.

یکی از نکاتی که در هفته وحدت درباره‌اش صحبت می‌شود، بازنمایی اقوام است؛ «نون‌خ» از معدود آثاری به شمار می‌رود به جای قومیت‌گرایی، به قومیت‌نگاری نزدیک شده است. یعنی در مواجهه با قوم اصیل کُردها، به سراغ متن فرهنگ و زندگی روزمره این مردم رفته تا نشان دهد متن جامعه کردنشین ایران چیست.

در سریال «نون‌خ» جلوه‌هایی از فرهنگ و آداب و رسوم کُردی، ترسیم شده است. پوشش، گویش و موسیقی کُردی، در تمام لحظات این سریال دیده و شنیده می‌شود تا به واسطه پخش این سریال، مخاطبان در سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر به سبک و شیوه زندگی قوم کُرد پی می‌برند.

سریال نون-خ در استان کرمانشاه تصویربرداری آن شروع شده‌است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. در قسمت‌های مختلفی از سریال، از ترانه‌های هنرمندان کرد استان کردستان و آذربایجان غربی مانند مظهر خالقی، حسن زیرک و حسین صفامنش استان کرمانشاه بهره برده‌اند.

اتفاقی که یک اقدام راهبردی در جهت تحکیم وحدت و همبستگی ملی ایران محسوب می‌شود. از این رو هرقدر مردم کشورمان نسبت به زیبایی‌های اقوام این سرزمین مثل قوم کُرد آگاهی پیدا کنند به طور مستقیم موجب همدلی و پیوند مردم با یکدیگر می‌شود و این تنها یک روی سکه است چون در بسیاری از موارد نسل جوان در مناطق کُرد نشین با دیدن این سریال آشنایی دقیق‌تری با فرهنگ قومشان به دست خواهند آورد.

در مجموع 4 فصل، «نون‌خ» توانسته هم از طریق کمدی لحظات شاد و به یادماندنی خلق کند و هم از سوی دیگر، فضای زندگی کوردها و فرهنگ کوردی را تا حد قابل قبولی به نمایش بگذارد و به نحوی معرف آن باشد.

لازم به ذکر است که پیش از پخش فصل چهارم سریال نون خ در نوروز 1402 از شبکه یک سیما، شایعاتی درباره تمایل تیم تولید سریال برای انتقال سری‌های بعدی به شبکه نمایش خانگی و پلتفرم فیلیمو در میان بود. با این وجود گفته می‌شود سعید آقاخانی با فشار صداوسیما و علی‌رغم میل باطنی ناگریز به تولید فصل چهارم برای صداوسیما شده است. باید دید آیا بالخره پای نون خ به شبکه نمایش خانگی هم باز می‌شود یا خیر!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ساخت فصل پنجم سریال نون خ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (32 نظر)

    سلام و عرض ادب خدمت سعید آقاخانی لطفاً در ساخت سریال بعدی یعنی نون خ 5 از بازیگر علی صادقی حتما استفاده کنید و هومن حاج عبداللهی باید نقش بیشتر و پر رنگ تر داشته باشد و از همان بازیگران استفاده شود و موضوع طنز تر استفاده کنید ممنون

    پاسخ

    این بازیگر های درپیتی درجه 3 دلقک دله دزد مثل علی صادقی تو فیلم نباشند بهتره

    پاسخ

    بهترین خبر توی این روزها… مخصوصاً حضور مجدد علی صادقی در این سریال دوست داشتنی . امیدوارم تا نوروز ۱۴۰۳ این سریال رو در شرایطی ببینیم که دل همه‌ی مردمم کشورم شاد باشه

    پاسخ

    به نظر من باید چند نفری رو اضافه کنن مثل علی صادقی شیدا یوسفی ید الله شادمانی صبا ایزد پناه و پژمان (آلفرد زیگله ) سیروس و اینکه هومن حاجی عبداللهی خواستگار شیرین بشه . نون خ ۴ اصلا جالب نبود و باید پنج رو قشنگ تر بسازن

    پاسخ

    اگر سریال با ازدواج شیرین و فریبرز شروع شود که خوبه

    پاسخ

    آقای آقا خانی عزیز خسته نباشید والله که‌ این‌ مردم قدر هنرمندهای خوب رو میدونن وخداوند کسی رو که دل کسی رو شادکنه دوست داره پس دعای این مردم پشت سر شماست

    پاسخ

    با مهرداد موافقم😂😂😂😂😂

    پاسخ

    دیگه توی فصل پنج شیرین باید ازدواج کنه

    پاسخ

    احسنت آره تکلیف این دختره ترشیده باید سریع مشخص شود. چون دیگه الکی فقط دارن فیلم رو کشش می‌دن

    پاسخ

    نون خ ۵ رو دارن تو محله ما مسازن تو جاده خاوه ورامین چند روزه قطعی شده نون خ ۵ برای عید

    پاسخ

    وجدانا این معنیه شایسته سالاری نیستش بخدا مگه تو مملکت یه آقای سعید آقاخانی هستش فقط من چون هم خودم از قدیم فیلم بازم هم تو مردم زیاد هستم متفق القول اذعان داشتند که فصل چهارم بسیار نازل بود چه داستان چه بازیگرا وخیلی انتقادهای دیگه ولیکن باتشکر از ایشان جرا به افراد دیگه که هم توانایی بالایی دارند هم سابقه کارهایشان گواهی می‌دهدبه توانایی‌شان آقایان مجید صالحی عطاران مدیری حتی سیروس مقدم که سریال‌های قبلی ایشان چند ده بار از تمام کانالهای سراسری و استانی پخش شده و می‌شود کافیه شما تو هر سایت و برنامه یه نظر سنجی انجام بدهید و خواسته اصلی عموم و اکثریت جامعه رو مد نظر قرار بدهید مخصوصا تواین اوضاع سخت و شرایط بد معیشتی مردم باتشکر

    پاسخ

    یعنی انقدر سعید آقا خانی هوب نقش نورالدین رو بازی میکنه که آدم احساس میکنه واقعاً توی دنیای واقعی این شخصیت نورالدین وجود داره همچنین تمام شوخی هاشون از روی ادب و احترام میاد نه مثل بعضی از این کمدی های جدید همش چرت و پرت میگن
    در کل از نظر من این سریال جزء بهترین سریال های کمدی تاریخ ایرانه

    پاسخ

    از این خبرا نیست . این سریال خوبه ولی سریالای عطاران درسته ۲۰ سال ازش میگذره ولی اون سریالا یکی از بهترین سریال‌های طنز تاریخ تلویزیون هست خصوصا خانه به دوش و متهم گریخت ولاغیر

    پاسخ

    عالی است خیلی خوبه انشالله فصل های بعدی انشالله تا عید ۱۴۰۳ پخش شود فوق العاده

    پاسخ

    عالی است خیلی خوبه انشالله فصل های بعدی انشالله تا عید ۱۴۰۳ پخش شود

    پاسخ

    عالی عالی عالی بهترین فیلم نون خ هستش حتی فصل ۴ هم خیلی خوب بود

    پاسخ

    بسه دیگه ی چیز دیگه بسازید

    پاسخ

    خواهشا این یکی رو بزارید واسه تلویزیون بمونه چیه این نمایش خانگی

    پاسخ

    دیگه حالمون بهم میخوره

    پاسخ

    امیدوارم که نون خ ۵ ساخته شه و همینجور ادامه پیدا کنه در فصل های بیشتر
    ای کاش کژال(خانم صبا ایزدپناه) هم حضور داشته باشن تو فصل های بعدیش همراه با روناک(خانم صهبا شرافتی) زوج باحالی میشن برای این سریال

    پاسخ

    متن قویتر و غیر تکراری ندارن متاسفانه

    پاسخ

    واقعا سریال بی مزه و مزخرفی

    پاسخ

    کی گفته تو اظهار نظر کنی؟ چیزی از هنر نمیدونی پس سکوت کن

    پاسخ

    با بردیا موافقم

    پاسخ

    با نازنین موافقم

    پاسخ

    با K موافقم😂😂😂

    اِ بسه دیگه هی با این موافقم با اون موافقم از من کلاس ششمی ۱۲ ساله یاد بگیرید

    خیلی خوبه که خنده روی لبهای مردم میارن خدا بهشون سلامتی بده . سه فصل اولش خیلی خوب بود اما فصل چهارم به زیبایی فصل های قبل نبود. ان شاالله فصل ۵ کاستی های فصل ۴ رو نداشته باشه

    پاسخ

    امید وارم که ساخته بشه

    پاسخ

    بهترین خبر این روزا این بود که نون خ 5 داره ساخته میشه زندگی به رومومون لبخند میزنه مخصوصا نوشیدن یه چای هل کنارش

    پاسخ

    دقیقا با شما موافقم خیلی درست میگید

    پاسخ

    همه کارهای سعیدآقاخانی واقعا بینظیر و فوق العاده هست مخصوصاسریال وزین نون خ

    پاسخ