coinex
راهنمای خرید تکراتو

نماد نفت در لایت فارکس به چه معناست؟

از آنجایی که نفت یکی از ارزشمندترین مواد جهان مانند طلا است و تمام دنیا وابستگی شدیدی به آن دارد، جزئی از محصولات استراتژیک دنیا محسوب می شود. در نتیجه در بازارهای جهانی قیمت نفت بر سایر موارد بسیار موثر است.

این تاثیر آن قدر زیاد است که معامله گران نیز می توانند در فارکس معامله نفت انجام دهند. معامله در فارکس توسط کارگزارانی همچون بروکر لایت فایننس انجام می شود که در ادامه توضیح بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد. در بازار فارکس، نفت به عنوان یک کالای اساسی معامله می شود.

نفت خام، ماده اولیه ای است که برای تولید بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سایر محصولات نفتی استفاده می شود. قیمت نفت خام تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی جهانی و تحولات سیاسی است.

نماد نفت در لایت فارکس

برای معامله نفت در لایت فارکس، باید یک حساب معاملاتی در یک بروکر فارکس باز کنید. سپس می توانید با استفاده از پلتفرم معاملاتی بروکر، به خرید و فروش قراردادهای آتی نفت خام بپردازید. نماد نفت در لایت فارکس، یک ابزار مهم برای معامله گران نفت خام است.

با استفاده از این نماد، می توانید از نوسانات قیمت نفت خام سود کسب کنید. این نماد در بازار فارکس سودهای زیادی دارد که اگر معامله گر حرفه ای باشید از این سود بهره زیادی خواهید برد.

دو نماد اصلی در لایت فارکس

به گزارش fxmaxi در لایت فارکس دو نماد نفتی اصلی وجود دارد:

USOIL

نماد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) است که در ایالات متحده آمریکا تولید می شود. WTI مربوط به نفت خامی است که معیار تعیین قیمت نفت در غرب تگزاس می باشد. این نفت به خلیج مکزیک اختصاص دارد. این نفت را به عنوان نفت ملی آمریکا می شناسند و مقدار تولید بیشتری دارد تا نیازهای درونی آمریکا را تامین کند. این نفت توسط صادرات نیز به بازارهای جهانی عرضه می گردد.

UKOIL

نماد نفت خام برنت است که در دریای شمال تولید می شود. در ادامه توضیح مفصل تری در مورد نماد برنت ارائه کرده ایم. این نفت، یکی از نفت های خام با کیفیت و مهم در جهان است. نفت برنت را به نام نفت سفید نیز میشناسید.

در این نفت ترکیبات سولفور کمتری وجود دارد. به این ترتیب مقدار آلایندگی آن بسیار کمتر است. درصدهای زیادی از میعانات سبک مانند بنزین و گازوئیل وجود دارد.

WTI هم به همین صورت درصد بالایی از میعانات بنزین و گازوئیل دارد. نفت خام، به عنوان مهم ترین مرجع تعیین قیمت نفت در این بازارها به شمار می آید. بطور مثال در بازار لندن از آن به عنوان Brent Crude یاد می شود.

این نمادها به صورت قرارداد های آتی نفت خام معامله می شوند. یک قرارداد آتی نفت خام، یک قراردادی است که در آن خریدار موافقت می کند تا در یک تاریخ مشخص در آینده، مقدار مشخصی نفت خام را با قیمت مشخصی خریداری کند.

نماد نفت در لایت فارکس به صورت زیر است:

[نماد نفت]/USD

برای مثال، نماد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به صورت زیر است:

USOIL/USD

در این نماد، USOIL نماد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و USD واحد پول دلار آمریکا است.

برخی از نمادهای نفت در فارکس

یکی از مهمترین نمادهای معاملاتی در بازار نفت، نفت برنت می باشد. نماد نفت برنت است که از منطقه دریای شمال نروژ و دریای شمال روسیه استخراج می گردد. نماد آن BRN یا BRENT می باشد.

نفت خام آمریکا در بازار فارکس با نماد USOIL شناخته می شود. کاربران در بازارهای جهانی از آنها جهت خرید و فروش نفت خام استفاده می کنند که یکی از نمادهای مهم بازار نفت می باشد.

نماد نفت اپک در فارکس

نفتی که در کشورهای عضو اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) تولید می شود را نفت اوپک می شناسیم. این سازمان، یک سازمان بین المللی است که یازده کشور مهم تولید کننده نفت در آن عضو هستند.

عربستان، ایران، عراق، ونزوئلا و … در این سازمان عضو هستند و بر قیمت های نفت جهان تاثیر گذارند. یکی از نمادهای نفت در فارکس به نام OIL-OPEC شناخته می شود. نفت بسکت (Basket) این نماد شامل مخلوطی از چند نوع نفت خام است که در یک سبد قرار گرفته اند.

تفاوت معاملات آتی و نقدی نماد نفت در فارکس

دو روش متفاوت برای معاملات در بازارهای مالی برای نماد نفت وجود دارد. ماعملات نقدی نفت و معاملات آتی نفت، در معاملات نقدی، کاربران این ماده را به صورت مستقیم خریداری می کنند و یا می فروشند.

معاملات نفتی در زمان واقعی انجام می پذیرد. نفت در معاملات نقدی، در زمان مشخص و دلخواه خریداری می شود و امکان تحویل فوری را نیز دارند. در معاملات آتی همانطور که از نام آن پیداست در زمان مشخصی از آینده خریداری می شوند.

قیمت و تاریخ آن مشخص است. در معاملات آتی نفت، امکان محافظت از زیان های ناشی از نوسانات قیمت وجود دارد و معامله گران می توانند استراتژی های مختلفی را بررسی کنند. معاملات آتی بطور معمول، در بازارهای بورس مالی مرکزی همانند بورس کالاهای چیکا انجام می شوند.

عرضه و تقاضای نفت

دو فاکتور مهم و کلیدی تاثیر گذار در قیمت نفت، عرضه و تقاضا هستند. همین دو عامل هستند که در بازار، قیمت نفت و تغییرات آن را تعیین می کنند. همچنین عوامل آب و هوایی و شرایط جغرافیایی نیز بر این عرضه و تولید و تقاضا موثرند.

برخی از مناطق دارای منابع نفتی غنی تری هستند. از طرفی طوفان ها، سیلاب ها و عوامل طبیعی نیز تاثیرات منفی بر تولید نفت خواهند داشت.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر