coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران ؛ معرفی عناوین جذاب کنسول‌های مختلف

کارتون‌های قدیمی با داستان‌های جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی خاطرات شیرینی را برای ما خلق کرده‌اند. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران می‌پردازیم که نقش اصلی آن‌ها، کاراکترهای پرطرفدار کارتون‌ها هستند.

کارتون‌ها در دوران کودکی ما، ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جذابی را به‌نمایش می‌گذاشتند و شخصیت‌های بامزه آن‌ها به بخشی از خاطرات شیرین کودکی ما تبدیل شده‌اند. برخی از استودیوهای بازی‌سازی برای زنده‌کردن این خاطرات، عناوینی می‌سازند که دنیای جذاب کارتون موردعلاقه شما را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

در کنسول‌های نسل هشتم و نهم مثل گذشته شاهد عرضه بازی‌های برگرفته از کارتون‌ها هستیم. اکثر عناوینی که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم، برای کنسول‌های قدیمی مانند سگا، پلی استیشن 1 یا 2 عرضه شده‌اند؛ بنابراین، در فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران نباید به‌دنبال گرافیک بالا یا گیم‌پلی طولانی باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

باید صادقانه بگوییم که بازی‌های کارتونی برای جذب مخاطب نیازی به نوآوری یا روایت یک داستان جدید ندارند؛ چراکه کارتون‌ها و شخیصت‌های آن‌ها پیش از عرضه بازی، قلب طرفداران را تسخیر کرده‌اند و بازی‌های کارتونی صرفا یک فرصت برای تجربه بهتر دنیای انیمیشن یا کارتون را فراهم می‌کنند؛ برای مثال، کارتون تام و جری فقط درباره دعواهای بامزه بین کاراکترهای دوست‌داشتنی آن است و در بازی تام و جری شما می‌توانید شخصا این نبردهای فان و بامزه را تجربه کنید.

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران
بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

در ادامه با  ما همراه شوید تا برخی از جذابترین و بهترین بازی های کارتونی را به شما معرفی کنیم.

Kim Possible 3: Team Possible

بهترین بازی های کارتونی برای کامپیوتر

کیم پاسیبل یکی از کارتون‌های جذاب دیزنی بود و اولین عنوانی که در فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران معرفی می‌کنیم، برگرفته از این کارتون خاطره‌انگیز است. Kim Possible 3: Team Possible از نظر گرافیک و گیم‌پلی نسبت به دو نسخه قبلی خود پیشرفت چشم‌گیری داشت. با این‌که Kim Possible 3: Team Possible یکی از بهترین بازی های کارتونی برای کامپیوتر است، اما درهمان سال 2005 که این بازی عرضه شده بود، با عناوین استودیوهایی مانند سانتامونیکا یا کونامی قابل مقایسه نبود.

مهم‌ترین نقطه قوت Kim Possible 3: Team Possible، شباهت زیاد مراحل این بازی به اپیزودهای کارتون است و به‌خاطر دقت زیاد توسعه‌دهندگان در طراحی مراحل، این عنوان از سری کیم پاسیبل می‌تواند یکی از بهترین بازی های کارتونی برای PC باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی های PS4

Scooby-Doo! Night Of 100 Frights

بهترین بازی های کارتونی برای PC

قطعا برای گیمرهایی که می‌خواهند از ماجراجویی‌های جذاب اسکوبی‌دو در قالب یک بازی لذت‌ببرند، Scooby-Doo! Night Of 100 Frights یکی از بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران خواهد بود. شاید این عنوان مانند بسیاری از بازی‌های قدیمی گیمر را به چالش نکشد، اما فضاسازی عالی و طراحی هنری فوق‌العاده شما را غرق در ماجراجویی‌ها و دنیای جذاب این کارتون می‌کند.

بازی Scooby-Doo! Night Of 100 Frights توجه زیادی به جزییات و بازسازی صحنه‌های کارتون دارد؛ علاوه‌براین، صداگذاری فوق‌العاده باعث شده که جذابیت این عنوان برای طرفداران فرانچایز اسکوبی‌دو بیشتر شود. اگر با کارتون اسکوبی‌دو خاطره دارید و می‌خواهید این خاطره‌های شیرین را دوباره زنده کنید، Scooby-Doo! Night Of 100 Frights برای شما یکی از بهترین بازی های انیمیشنی خواهد بود.

SpongeBob SquarePants: Battle For Bikini Bottom

بهترین بازی های کارتونی برای پلی استیشن

در ادامه لیست بهترین بازی های کارتونی تمام دوران باید نگاهی به یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های دهه گذشته داشته باشیم. فرقی نمی‌کند که بزرگ‌سال هستید یا جوان، به کارتون علاقه دارید یا این سبک از نمایش برای شما جذابیتی ندارد، در هر صورت اسم باب اسفنجی شلوار مکعبی به گوشتان رسیده و طبیعتا چنین کارتون مشهور و محبوبی لیاقت یک بازی اختصاصی را دارد.

SpongeBob SquarePants: Battle For Bikini Bottom تقریبا سه سال پیش عرضه شده و به نسبت اکثر عناوینی که در فهرست بهترین بازی های برگرفته شده از انیمیشن معرفی می‌کنیم جدیدتر است. Battle For Bikini Bottom یک تجربه جذاب را از دنیای بامزه باب اسفنجی ارائه می‌دهد، اما آن‌قدر که فکرش را می‌کنید بازی تمام‌وکمالی نیست. به هرحال علاقه گیمرها و طرفداران به ساخت نسخه‌های بعدی این عنوان نشان می‌دهد که Battle For Bikini Bottom لیاقت حضور درکنار بهترین بازی های کارتونی جدید را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

The Simpsons: Hit & Run

بهترین بازی های کارتونی PS2

اگر می‌خواهید بازی GTA را با خشونت کمتر و با فضایی فانتزی و جذاب تجربه کنید، The Simpsons: Hit & Run را روی کامپیوتر خود نصب کنید. نویسندگان و بازیگران یکی از بهترین کارتون‌های قرن بیستم (سیمپسونز) کمک کردند تا The Simpsons: Hit & Run به یک شاهکار تمام‌عیار برای کنسول پلی استیشن 2 تبدیل شود.

معمولا بازی‌هایی که از روی کارتون‌ها و انیمیشن‌های معروف ساخته می‌شوند برای جذب مخاطب، بیشتر روی محبوبیت کاراکترها حساب می‌کنند و اکثر گیمرها نیز بدون توجه به گیم‌پلی بازی و نحوه روایت داستان و… این بازی‌ها را صرفا به‌خاطر شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه تجربه می‌کنند؛ اما The Simpsons: Hit & Run با گیم‌پلی جذاب و حس شوخ‌طبعی خاص خود، بازی‌های کارتونی را به یک سطح جدید برد. در مجموع، The Simpsons: Hit & Run یکی از بهترین بازی های برگرفته شده از انیمیشن است که در زمان خود، توجهی که لایقش بود را از سوی گیمرها و منتقدان دریافت کرد.

Castle Of Illusion Starring Mickey Mouse

بهترین بازی های کارتونی پلی استیشن 2

در ادامه فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران باید به 30 سال پیش یعنی دوره‌ای که کنسول سگا جنسیس پادشاه دنیای گیمینگ بود سفر کنیم. Castle Of Illusion Starring Mickey Mouse در زمان عرضه خود یکی از بهترین عناوین دنیای گیم بود و هنوزهم درمیان گیمرهای قدیمی طرفداران خود را دارد.

در دنیای Castle Of Illusion Starring Mickey Mouse شما نقش شخصیت محبوب دیزنی یعنی میکی ماوس را ایفا می‌کنید و هدف شما نجات دادن مینی ماوس ازدست جادوگر خبیث است. با این‌که این بازی دوبعدی درمقابل عناوین جدید حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما در دهه 90 میلادی بهترین عنوانی بود که می‌توانستید با کامپیوتر یا کنسول بازی خود تجربه کنید. به همین جهت منصفانه نیست که از Castle Of Illusion Starring Mickey Mouse به‌عنوان یکی از بهترین بازی های انیمیشنی یاد نکینم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

Alaadin

بهترین بازی های کارتونی جدید

نمی‌توانیم در فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران مروری بر بازی‌های کنسول سگا جنسیس داشته باشیم و نامی از علاءالدین نبریم. علاءالدین نیز مانند تمام بازی‌های قدیمی که برای کنسول سگا عرضه شدند دوبعدی بود و داستان ساده‌ای را روایت می‌کرد. در این بازی شاهد گرافیک بالا یا مکانیک‌های پیچیده برای پیش‌روی در مراحل نیستیم، در واقع علاءالدین برای این‌که جای خود را در قلب گیمرها پیدا کند نیازی به این چیزها نداشت. Aladdin علاوه‌بر این‌که یادآور کارتون زیبای علاءالدین است، می‌تواند با گیم‌پلی ساده خود گیمرها را مجذوب خود کند.

Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist

بهترین بازی های انیمیشنی

اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های انیمیشنی قدیمی هستید که علاوه‌بر زنده‌کردن خاطرات خوش گذشته گیم‌پلی جذابی را ارائه دهد که برای گیمرهای جدید نیز جذابیت داشته باشد، بدون اتلاف وقت Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist را نصب کنید. این عنوان حدود 30 سال پیش عرضه شد و با باس‌فایت‌های جذاب و گوناگون، تنوع مراحل توانست بسیاری از گیمرها را مجذوب خود کند.

معمولا بازی‌های قدیمی باوجود گیم‌پلی ساده خود چالش برانگیز بودند و اکثر گیمرها مهارت کافی برای پشت‌سر گذاشتن تمام مراحل بازی‌ را نداشتند؛ اما در تمام مراحل و باس‌فایت‌های Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist می‌توانید بالانس بودن بازی را به‌خوبی حس کنید. دنیای بازی نیز بسیار رنگارنگ است و باوجود گرافیک پایین نیز توانسته جذابیت خود را حفظ کند.

در مجموع، Teenage Mutant Ninja Turtles یکی از بهترین بازی کارتونی برای کامپیوتر است و حتی برای گیمرهای جوان نیز می‌تواند از بهترین بازی های کارتونی جدید نیز جذاب‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

بهترین بازی های شوتر اندروید

Hercules

بهترین بازی های کارتونی برای پلی استیشن

در ادامه فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران باید نیم‌نگاهی به کنسول پلی استیشن 1 داشته باشیم، کنسولی که میزبان یکی از بهترین بازی های برگرفته شده از انیمیشن یعنی Hercules بود. این عنوان نبردهای جذابی که در کارتون هرکول مشاهده کردیم را به دنیای بازی‌های کامپیوتری می‌آورد و با این‌که داستان تازه‌ای را روایت نمی‌کند، همچنان برای گیمرها جذاب خواهد بود.

اگر می‌خواهید مروری برخاطرات خود داشته باشید و صرفا روی تمام کردن مراحل اصلی بازی تمرکز کنید، Hercules فقط 3 ساعت گیم‌پلی به شما ارائه می‌دهد، اما برای پلیرهایی که تمام ابعاد بازی را در نظر می‌گیرند می‌توانند زمانی حدود 6 ساعت را در دنیای فان و بامزه هرکول سپری کنند. جای شک و تردید وجود ندارد که Hercules همان موفقیتی که کارتون آن کسب کرد را در دنیای گیم به‌دست آورده و به همین جهت از بهترین بازی های کارتونی برای PC محسوب می‌شود.

Tom and Jerry in War of the Whiskers

بهترین بازی های کارتونی جدید

در ادامه فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران باید به معرفی عناوین کنسول افسانه‌ای PS2 بپردازیم. اولین بازی کارتونی این کنسول که برای گیمرهای کم سن‌وسال و حتی بزرگ‌سالان می‌تواند جذاب باشد، Tom and Jerry in War of the Whiskers است.

دعواهای بامزه شخصیت‌های این کارتون برای تمام مخاطبان خنده‌دار و دیدنی بود و تام و جری می‌توانست فقط با نمایش این دعواهای بامزه، کودکان و حتی بزرگ‌سالان را برای ساعت‌ها سرگرم کند. Tom and Jerry in War of the Whiskers این امکان را برای شما فراهم می‌کند که شخصا در این دعواهای بامزه شرکت کنید.

در عنوان مذکور می‌توانید برای رقابت با دوستان خود یکی از کاراکترهای مختلفی که در کارتون حضور داشتند را انتخاب کنید و در آشپزخانه، آزمایشگاه، ساحل و سایر لوکیشن‌هایی که در کارتون می‌دیدیم به رقابت بپردازید. متاسفانه Tom and Jerry in War of the Whiskers در زمان عرضه خود توجه کافی از سوی گیمرها و منتقدان را دریافت نکرد، اما این عنوان برای همیشه در قلب گیمرهای قدیمی ماندگار خواهد بود و به همین دلیل می‌توانیم Tom and Jerry in War of the Whiskers را به‌عنوان یکی از بهترین بازی های کارتونی PS2 معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

Batman Vengeance

Batman Vengeance

همان‌طور که می‌دانید بتمن یکی از قدیمی‌ترین کاراکترهای دنیای کامیک بوک است که تاکنون فیلم‌ها و کارتون‌های زیادی برگرفته از این شخصیت ساخته شده است. معمولا استودیوهای بازی‌سازی تلاش می‌کنند که بازی‌های بتمن را با اتمسفری شبیه به فیلم‌های آن بسازند، اما Batman Vengeance از هر نظر شبیه به کارتون‌های بتمن است و به همین دلیل می‌توانیم Batman Vengeance را درکنار بهترین بازی های کارتونی تمام دوران قرار دهیم.

دلیل اصلی که باعث می‌شود Batman Vengeance به یکی از بهترین بازی های کارتونی PS2 تبدیل شود، تنوع مراحل، ابزارهای گوناگون و حضور ویلن‌های مختلفی است که بتمن در کامیک بوک‌ها با آن‌ها روبه‌رو شده و این حفظ تنوع باعث شده که بازی روند یک‌نواخت و کسل‌کننده نداشته باشد. با این‌که Batman Vengeance در زمان عرضه استقبال قابل قبولی از سوی گیمرها دریافت نکرد، اما به‌خاطر گیم‌پلی زیبا و خلاقیت در نبردها می‌تواند یکی از بهترین بازی های کارتونی برای پلی استیشن باشد.

Ben 10: Protector of Earth

بهترین بازی های کارتونی برای PC

Ben 10: Protector of Earth یکی دیگر از عناوین ابرقهرمانی در فهرست بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران است. همان‌طور که می‌دانید ساختن یک بازی برای کارتون‌هایی مثل سیمپسون‌ها، فمیلی گای یا باب اسفنجی که بیشتر روی داستان و دیالوگ‌ها تمرکز می‌کنند کمی دشوار است، اما از همان زمانی که اولین اپیزود کارتون بن تن پخش شد، می‌توانستیم حدس بزنیم که درآینده بازی‌های جذاب و متعددی از این فرانچایز تولید می‌شود.

یکی از بهترین بازی‌های کارتونی برای پلی استیشن Ben 10: Protector of Earth است که گیمر را درهمان فضای فانتزی و جذاب کارتون قرار می‌داد. البته این عنوان نقطه ضعف‌های متعددی داشت که مهم‌ترین آن‌ها گیم‌پلی کوتاه بازی بود؛ به صورتی که یک گیمر معمولی می‌توانست بازی را تنها در 3 ساعت تمام کند. علاوه‌بر کوتاه بودن بازی، ماموریت‌های تکراری نیز می‌توانست به مرور زمان خسته‌کننده شود.

باوجود تمام کاستی‌ها، Ben 10: Protector of Earth نقاط قوت متعددی داشت که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به سیستم مبارزه فوق‌العاده و باس‌فایت‌های جذابی اشاره کنیم که شباهت زیادی به کارتون بن تن داشتند. اگر از طرفداران این فرانچایز هستید و می‌خواهید ماجراجویی‌های بن تن را دنیای گیم تجربه کنید، Ben 10: Protector of Earth برای شما یکی از بهترین بازی های کارتونی پلی استیشن 2 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

بهترین بازی های زامبی PS4

Kung Fu Panda

بهترین بازی های کارتونی برای کامپیوتر

Kung Fu Panda نیز یکی از بهترین بازی های کارتونی برای پلی استیشن است که نسبت به سایر عناوینی که تا این لحظه در فهرست بهترین بازی های کارتونیدر تمام دوران معرفی کردیم جدیدتر است. Kung Fu Panda یک بازی سوم‌شخص در سبک اکشن است که بیشتر روی مبارزه‌های تن‌به‌تن تمرکز می‌کند. البته در مراحل این بازی فقط شاهد مبارزه‌‌ نیستیم و برای پیش‌روی در برخی مراحل باید چالش‌هایی مانند حل پازل یا حفظ تعادل برای عبور از طناب را پشت‌سر بگذارید.

پشتیبانی از سیستم ارتقا حرکات و امکان آزاد کردن لباس‌های جدید برای پو و اعضای Five Furious نیز باعث می‌شود که بازی روند تکراری نداشته باشد. Kung Fu Panda در سال 2008 میلادی عرضه شد و نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین بازی های کارتونی پلی استیشن 2 شناخته می‌شود، بلکه درمقابل بهترین بازی های کارتونی جدید نیز حرف زیادی برای گفتن دارد.

Nier: Automata

بهترین بازی های کارتونی PS2

بعد از معرفی تعدادی از بهترین بازی های کارتونی برای پلی استیشن و کامپیوتر باید نگاهی به بهترین بازی های انیمه ای برای کامپیوتر داشته باشیم. اگر به‌دنبال عنوانی هستید که حس‌وحالی شبیه به انیمه‌ها داشته باشد و داستان عمیقی را روایت کند، Nier: Automata همان چیزی است که نیاز دارید. 

Nier: Automata یک عنوان جذاب در سبک هک اند اسلش است، اما هدف اصلی آن صرفا ارائه مبارزه‌های جذاب و نبردهای نفس‌گیر نیست. Nier: Automata به‌گونه‌ای حق انتخاب انسان و آزادی و قدرت اختیار را تحلیل می‌کند و پیام این بازی برای همیشه در ذهن شما هک می‌شود. در مجموع، Nier: Automata یکی از بهترین بازی های انیمه ای برای کامپیوتر است که تجربه آن به تمام گیمرها توصیه می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

Genshin Impact

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

یکی دیگر از عناوین انیمه‌ای که در فهرست بهترین بازی های کارتونی تمام دوران به شما معرفی می‌کنیم، Genshin Impact است. Genshin Impact یک بازی جهان باز با ماموریت‌های متنوع است که برای مدت طولانی می‌تواند گیمرهی علاقه‌مند به دنیای انیمه را سرگرم کند. این بازی به صورت رایگان برای پلتفرم‌های مختلف مانند کنسول‌های بازی، رایانه‌ها و حتی اسمارت‌فون‌ها عرضه شده است. 

Genshin Impact با تمام بازی‌های نقش آفرینی که تاکنون تجربه کرده‌اید تفاوت دارد و به‌لطف به‌روزرسانی‌های گسترده، دنیای این بازی نسبت به زمان عرضه پیشرفت زیادی کرده است. اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های انیمه ای برای کامپیوتر را به‌همراه دوستان خود تجربه کنید، Genshin Impact انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. 

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران پرداختیم که تجربه آن‌ها برای گیمرهای قدیمی خالی از لطف نخواهد بود.

سوالات متداول

کدام یک از بازی‌های کارتونی داستان عمیق‌تری دارد؟

اگر داستان بازی برای شما اولویت دارد، توصیه می‌شود حتما Nier: Automata را تجربه کنید. 

کدام بازی گرافیک و جلوه‌های بصری بهتری دارد؟

اگر در بازی‌ها به‌دنبال جلوه‌های بصری چشم‌نواز و گرافیک خیره‌کننده هستید، بهتر است سراغ بازی‌های قدیمی یا عناوین کارتونی نروید. با این‌حال، اکثر بازی‌های ذکر شده به نسبت زمان عرضه خود، از گرافیک بالایی برخوردار بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های کارتونی تمام دوران چیست؟ به نظر شما کدام عناوین می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشنراک بگذارید و جدیدترین اخباری تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر