;
coinex

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید ؛ معرفی 15 عنوان برتر برای موبایل و تبلت

در این مطلب با فهرستی متنوع از بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید آشنا می‌شوید که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی داشته و می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

ژانر شهرسازی، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های بازی محسوب می‌شود. از زمانی که بازی‌های موبایلی وجود داشته، شهرسازی هم جزء این بازی‌ها بوده و تجربه گیمینگ جذاب و آرامش بخشی برای کاربران فراهم کرده است.

این سبک طوری طراحی شده که گزینه‌ها و امکانات نسبتاً بی‌پایانی در اختیار کاربران قرار دارد. مثلاً بعضی از این بازی‌ها در محیط‌های علمی تخیلی و دنیای آینده رخ می‌دهند و بعضی دیگر در جزیره‌هایی زیبا با طبیعت جذاب. در سیستم‌عامل اندروید، این سبک بسیار پربار بوده و تعداد بی‌شماری بازی از جمله بازی های آفلاین شهرسازی برای آن طراحی شده است.

با توجه به تعداد بسیار زیاد این بازی‌ها، در ادامه مطلب شما را با بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید آشنا می‌کنیم تا این انتخاب را راحت‌تر انجام دهید. پس با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

روش‌های بسیار زیادی برای شهرسازی وجود دارد و بازی‌های بسیار زیادی بر اساس این مفهوم طراحی شده و آن را با سبک‌های مختلف پیاده‌سازی کرده‌اند. ممکن است هدف شما در این بازی‌ها این باشد که شهر یا روستای خودتان را در برابر حملات مقاوم کنید یا اینکه آن را تبدیل به یک مکان دلچسب و خوشایند برای شهروندان یا مسافران کنید.

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

بعضی از این بازی‌ها، رویکرد جدی‌تری دارند و در آنها باید ارتش خودتان را برای حفاظت از شهر آموزش دهید و در بعضی دیگر، جلوه‌های ظاهری اهمیت بیشتری دارند. در هر دو حالت، شما مسئول ساختن و مدیریت شهرتان هستید.

اگر شما هم به این سبک پرطرفدار علاقه دارید، در ادامه با ما باشید تا با بهترین بازی های شهرسازی برای موبایل از جمله بازی های آفلاین شهرسازی آشنا شوید.

1. Townsmen

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • ناشر: HandyGames
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • سبک: شبیه‌سازی، استراتژی

Townsmen یکی از بهترین بازی های شهرسازی است که شما آن را با یک روستای کوچک شروع می‌کنید و باید تلاش کنید تا این روستا را تبدیل به یک امپراطوری قرن وسطایی بزرگ کنید. در دنیای این بازی که فناوری در آن به اندازه دنیای ما پیشرفته نیست، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید؛ از جمله ایجاد یک اقتصاد، مدیریت زنجیره تأمین و روبرو شدن با بلایای طبیعی که دنیای شما را نابود می‌کنند. در این دنیای قدیمی، چالش‌های زیادی پیش روی شما قرار دارند.

قبلاً این بازی جزء بهترین بازی های اندروید نبود، اما پس از گذشت مدتی و با انتشار آپدیت‌های مهم، می‌توان گفت که Townsmen هم یکی از بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید است. پس حتماً اگر به این سبک علاقه دارید، Townsmen را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های اندروید

2. The Simpsons: Tapped Out

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های شهرسازی برای موبایل
  • توسعه‌دهنده: EA Mobile
  • ناشر: EA Mobile
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: اکشن

بازی Simpsons: Tapped Out یکی دیگر از بهترین بازی های شهرسازی برای گوشی است که شوخی و طنز را به این سبک اضافه کرده و در آن، اول باید مردم شهرتان را دور هم جمع کنید تا بتوانید یک بار دیگر، شهر را از پایه بسازید. پس از پیدا کردن همه شخصیت‌ها، برگرداندن آنها به خانواده‌هایشان و تغییر ظاهر آنها متناسب با سبک شهر، می‌توانید شروع به ساختن اسپرینگ فیلد کرده و شهر و کسب و کارتان را توسعه دهید.

اگر به سبک جذاب شهرسازی علاقه دارید، حتماً این نسخه از سیمپسون‌ها را امتحان کنید.

3. Clash of Clans

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • توسعه‌دهنده: Supercell
  • ناشر: Supercell
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: استراتژی، دفاع از قلعه

تقریباً همه کاربرانی که به سبک استراتژی علاقه دارند، بازی کلش آف کلنز را که یکی از بهترین بازی های اندروید است، امتحان کرده‌اند. در این بازی هم شما باید از صفر شروع کرده؛ یک شهر فانتزی بسازید و از آن دفاع کنید. همچنان که ساختمان‌ها را ارتقاء داده، تله اضافه می‌کنید و ارتش خودتان را می‌سازید، شهرتان را هم توسعه می‌دهید؛ به این امید که در برابر حملات سایر کاربران دوام آورده و غارت نشود.

پس اگر به دنبال تجربه کردن یکی از بهترین بازی های ساختمان سازی هستید، حتماً کلش آف کلنز را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آیفون 2023

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

4. Snow Town – Ice Village World

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های ساختمانی
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: شبیه‌سازی

اگر علاقه دارید که شهرسازی را در یک سرزمین سرد و طوفانی تجربه کنید، بازی شهر برفی می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. در این بازی که یکی دیگر از بهترین بازی های شهرسازی اندروید 2023 است، می‌توانید جزئیات و تزئینات شهر خودتان را تعیین کنید و البته، باید این کار را از صفر انجام دهید. این بازی شهرسازی، کمی نسبت به بازی قبلی مدرن‌تر است و در آن باید با انجام کارهایی مثل ساختن جاده و پارک، مردم شهر را راضی نگه دارید.

برای کاربرانی که به مناظر برفی بکر سفید و بسیار زیبا علاقه دارند، بازی شهر برفی یکی از بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید است. در این بازی رایگان، می‌توانید در دل کوه‌ها ساخت و ساز انجام دهید و از زیبایی مناظر اطرافتان لذت ببرید.

5. Rise of Kingdoms: Lost Crusade

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • ناشر: Lilith Games
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: استراتژی

عناصر کلی بازی ظهور پادشاهی‌ها هم مثل همه بازی‌های شهرسازی است اما با سبکی جدید و متفاوت. در این بازی باید جزئیات زیادی را در نظر داشته باشید، با دشمنان مختلف بجنگید و حتی بهترین فرماندهان را استخدام کنید؛ در نتیجه، همه چیز نیاز به رویکرد متفاوتی دارد.

این بازی یک بازی تاکتیکی بسیار فعال است و اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های شهرسازی اندروید 2023 هستید، قطعاً شما را ناامید نخواهد کرد. جامعه کاربران و طرفداران این بازی بسیار فعال است؛ بازی به فصل‌های مختلف تقسیم شده و دائماً در حال رشد و توسعه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های آنلاین آیفون

6. DomiNations

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های شهرسازی برای گوشی
  • ناشر: Big Huge Games
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: استراتژی

DomiNations هم یکی از بهترین بازی های ساختمانی است که کاربران هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید می‌توانند آن را تجربه کنند. در این بازی، باید به قابلیت‌های دفاعی شهر خودتان هم توجه داشته باشید؛ چون باید با کشورهای رقیب مقابله کنید. در بازی DomiNations، پس از انتخاب یکی از تمدن‌های مشهور تاریخ، باید شروع به ساخت و ساز شهرتان کرده و در عین حال استراتژی‌های جنگی را در نظر داشته باشید و سعی کنید زنده بمانید.

در این بازی، رویدادهای زیادی وجود دارند که شما را سرگرم نگه می‌دارند و می‌توانید برای کارهای مختلف، از انواع استراتژی‌ها استفاده کنید. DomiNations صرفاً یکی از بهترین بازی های ساختمان سازی نیست و بیشتر یک بازی استراتژیک محسوب می‌شود؛ اما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

7. City Island

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: شبیه‌سازی

معرفی بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید را با سیتی آیلند ادامه می‌دهیم. در این بازی، شما باید سعی کنید جزیره خودتان را تبدیل به یک شهر موفق کنید و برای انجام این کار، فقط مقدار کمی طلا و پول در اختیار دارید. می‌توانید این کار را با ساختن خانه‌های کوچک شروع کرده و به تدریج یک شهر کامل بسازید.

در بازی سیتی آیلند چالش‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود؛ از جمله غارت و مأموریت‌های مختلفی که به حفظ جذابیت گیم پلی بازی کمک می‌کنند. سیتی آیلند چند بازی مختلف دارد اما بهترین نسخه، نسخه پنجم این بازی است. در این نسخه، گرافیک‌ها به روزرسانی شده و گزینه‌های بیشتری به بازی اضافه شده است.

اگر به دنبال تجربه کردن یکی از بهترین بازی های شهرسازی هستید، حتماً سیتی آیلند را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

8. Pocket City

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های شهرسازی اندروید 2023
  • ناشر: Game Insight
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: شبیه‌سازی

شهر جیبی یک بازی شهرسازی واقعی است و به غیر از شهرسازی، هیچ مکانیک دیگری در آن استفاده نشده است. در این بازی که یکی دیگر از بهترین بازی های شهرسازی برای تلفن همراه است، شما از صفر شروع کرده و شهرتان را ساختمان به ساختمان می‌سازید. در شهر جیبی، باید همواره مراقب مردم شهر و خوشحالی آنها باشید و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر که باید مراقب آن باشید، مدیریت ترافیک است.

یکی دیگر از آیتم‌هایی که جذابیت این بازی را افزایش داده، بلایای طبیعی است در نتیجه شما باید با اتفاقاتی مثل طوفان و آتشفشان روبرو شده و برای پیشگیری از نابودن شدن شهرتان، به سرعت به آنها واکنش نشان دهید. ویژگی دیگری که پاکت سیتی را تبدیل به یکی از بهترین بازی های ساختمانی کرده، نبود سیستم میکروتراکنش است. می‌توانید این بازی را به صورت رایگان شروع کنید.

توسعه‌دهنده بازی پاکت سیتی هنوز هم برای این بازی جذاب آپدیت منتشر می‌کند؛ این در حالیست که نسخه دوم این بازی هم منتشر شده است.

9. Forge of Empires

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • ناشر: InnoGames
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید و قابل اجرا در فیسبوک
  • سبک: استراتژی

Forge of Empires یا بنای امپراطوری‌ها یکی دیگر از بازی‌های شهرسازی است که از عصر حجر شروع شده و تا دوران مدرن ادامه دارد. در این مسیر، شما باید امپراطوری خودتان را ساخته و با شرایط اطراف تطبیق دهید. در این بازی که یکی دیگر از بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید است، تطبیق پیدا کردن با شرایط یک چالش مهم است. در اینجا شما باید تفکر استراتژیک داشته باشید تا عصرهای مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته و فناوری‌های مفید را کشف کنید.

در بازی Forge of Empires هم با دشمنان قوی و غارتگر روبرو می‌شوید. این بازی که از نظر گرافیکی هم طراحی بسیار خوبی دارد، یک شاهکار محسوب می‌شود که قطعاً ارزش صرف زمان و انرژی را خواهد داشت. البته سرعت بازی نسبتاً کند است و برای تکمیل آن باید زمان زیادی را صرف کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

بهترین بازی های زامبی PS4

10. SimCity Buildit

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های شهرسازی برای تلفن همراه
  • ناشر: EA Mobile
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • سبک: کژوال، شبیه‌سازی، استراتژی

معرفی بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید را با SimCity BuildIt پیش می‌بریم. در این بازی، شما نقش یک سرمایه‌دار حوزه املاک را دارید و هدف‌تان، ساخت و ساز یک شهر است. این شهر، پروژه رؤیایی شما بوده و باید آن را به ثمر برسانید. تصمیمات شما در این بازی اهمیت زیادی دارند و برای موفقیت شهرتان، باید استراتژی خوبی داشته باشید.

اگر به دنبال تجربه کردن یکی از بهترین بازی های شهرسازی هستید، حتماً SimCity را امتحان کنید.

11. Megapolis

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • توسعه‌دهنده: Social Quantum
  • ناشر: Social Quantum
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: کژوال، استراتژی، مدیریت زمان

مگاپلیس یکی دیگر از بهترین بازی های شهرسازی اندروید 2023 است که در آن باید یک شهر را بر اساس قوانین بازار بسازید. این یعنی باید به دقت تصمیم‌گیری کرده و ساخت و ساز را با فکر انجام دهید در غیر این صورت، زیرساخت شهرتان دچار فروپاشی می‌شود. در مگاپلیس، یکسری مسابقه وجود دارد که در آنها می‌توانید شهرتان را به نمایش بگذارید. همچنین در این بازی، امکان ساختن ارتش را هم دارید.

مگاپلیس یکی از قوی‌ترین و بهترین بازی های شهرسازی برای تلفن همراه است و طرفداران بسیار زیادی دارد. پس اگر به این سبک علاقه دارید، حتماً این بازی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های فکری آیفون

12. Village City Island Simulation

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های اندروید
  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: شبیه‌سازی

Village City Island Simulator یک بازی شهرسازی ساده است اما با وجود سادگی، اجرای این بازی لذت زیادی دارد. در این بازی هم باید از شهرتان مراقبت کرده و برای مردم، کار و زندگی خوب تأمین کنید. یک مشاور هم در این بازی وجود دارد که به شما توضیح می‌دهد مردم‌تان به چه چیزهایی نیاز دارند و چطور می‌توانید به آنها کمک کنید. در این بازی هم ماجراجویی‌ها و مأموریت‌های زیادی را پیش رو خواهید داشت.

در این شبیه‌ساز هم آیتم‌ها و ساختمان‌های زیادی هستند که می‌توانید با آنلاک کردن آنها، یک شهر بزرگ بسازید. Village City Island Simulator یک بازی ساده اما کامل است که می‌تواند ساعت‌های زیادی شما را سرگرم نگه دارد. پس اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ساختمان سازی هستید، حتماً این گزینه را در نظر داشته باشید.

13. Designer City

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: شبیه‌سازی

Designer City یکی از بهترین بازی های اندروید است که در آن استراتژی و جنگ کمتر نقش دارند و جنبه‌های خلاقانه نقش بیشتری دارند. در این بازی، شما خانه‌ها و آسمان خراش‌هایی زیبا طراحی می‌کنید که نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند. البته به غیر از جذابیت ساختمان‌ها، باید از محوطه‌های شهر هم مراقبت کنید تا رضایت مردم حفظ شود.

بازی Designer Cities نسخه‌های زیادی دارد؛ از جمله نسخه امپراطوری و نسخه 2؛ اما به نظر خیلی از گیمرها، نسخه اصلی این بازی نسبت به سایر گزینه‌ها بهتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

14. The Battle of Polytopia

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید
بهترین بازی های ساختمان سازی
  • توسعه‌دهنده: Midjiwan
  • ناشر: Game Insight
  • قابل دسترس در: iOS، اندروید و استیم
  • ژانر: استراتژی

نبرد پولیتوپیا یک بازی استراتژی نوبتی است که در آن باید یک نسخه را تحت کنترل گرفته و در آن ساخت و ساز انجام دهید. شما به عنوان حاکم یک قبیله که به دنبال ساختن یک تمدن بزرگ است، باید با سایر قبیله‌ها رقابت کنید تا بیشتر زمین‌ها را تحت کنترل بگیرید و از منابع اطراف برای اکتشاف فناوری‌های جدید و مبارزه با دشمنان استفاده کنید.

قطعاً نبرد پولیتوپیا هم یکی از بهترین بازی های شهرسازی اندروید 2023 است که ارزش تجربه کردن را دارد.

15. Tropic Paradise Sim

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

  • سیستم‌عامل: iOS و اندروید
  • ژانر: شبیه‌سازی

معرفی بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید را با Tropic Paradise Sim به پایان می‌رسانیم. اگر به دنبال یک بازی شهرسازی هستید که صحنه‌های زیبایی داشته باشد، حتماً این بازی را امتحان کنید. در این بازی، شما مشغول ساختن استراحتگاه‌هایی گرمسیری در جزایر مختلف می‌شوید که افراد برای گذراندن تعطیلات به آنها سفر می‌کنند و باید سعی کنید با ارایه خدمات باکیفیت، رضایت مسافران را جلب کنید.

Tropic Paradise Sim یکی از بهترین بازی های ساختمانی با گرافیک‌های فوق العاده است. اگر به دنبال یک شبیه‌ساز متفاوت با محیطی جذاب هستید، حتماً این بازی را امتحان کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید آشنا شدیم. بازی‌های شهرسازی از جمله بازی های آفلاین شهرسازی ، به اندازه بازی‌های شوتر و اکشن، پرسرعت نیستند اما این بازی‌ها هم با چالش‌های خاصی همراه هستند که تفکر استراتژیک و قدرت برنامه‌ریزی شما را به چالش می‌کشند.

در بعضی از این بازی‌ها باید از مردم شهر مراقبت کرده و به روش‌های مختلف، رضایت آنها را جلب کنید و در بعضی دیگر دائماً با حمله دشمنان و غارتگران روبرو می‌شوید. امیدواریم که مطالعه این مطلب به شما برای انتخاب بازی شهرسازی موردعلاقه‌تان کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید کدامند؟

مگاپلیس، سیتی آیلند، کلش آف کلنز و نسخه Tapped out از سیمپسون‌ها از جمله بهترین بازی های شهرسازی برای موبایل هستند.

واقع گرایانه‌ترین بازی شهرسازی کدام است؟

Cities: Skylines (شهرها: خطوط چشم انداز) واقع گرایانه‌ترین بازی شهرسازی محسوب می‌شود.

کدام نسخه از سیم سیتی بهتر است؟

سیم سیتی 4 بهترین نسخه از این بازی است.

بیشتر بخوانید:

منبع:  pocketgamer

نظر شما درباره بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید چیست؟ از نظر شما کدام بازی‌ها باید در این فهرست قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر