coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کسب درآمد از تلگرام چگونه است؟ آموزش روش های درآمدزایی از تلگرام

در این مطلب با همه روش‌ها و ابزارهای کسب درآمد از تلگرام آشنا می‌شوید؛ از جمله روش‌های کسب درآمد با ربات‌ها، کانال‌ها، تبلیغات تلگرام و غیره.

در عصر دیجیتال امروزی، فرصت‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد که افراد و مشاغل می‌توانند از آنها بهره ببرند. مدتهاست که پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک به عنوان کانال‌هایی برای کسب درآمد شناخته می‌شوند؛ اما حالا تلگرام هم به عنوان یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، برای کسب درآمد کاربرد پیدا کرده است.

در حال حاضر طرح مستقیمی برای پول درآوردن از تلگرام وجود ندارد اما باز هم می‌توانید به روش‌های مختلف از قابلیت ساخت گروه و کانال تلگرام برای کسب درآمد استفاده کنید. در ادامه مطلب، با استراتژی‌های مختلف کسب درآمد از تلگرام آشنا می‌شوید. با استفاده از این استراتژی‌ها، می‌توانید کانال یا گروه تلگرام خودتان را به یک ابزار درآمدزایی تبدیل کنید.

پس اگر شما هم به دنبال آشنایی با ایده های درآمدزایی از تلگرام هستید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. قبل از آن نگاهی به یکی از قابلیت‌های جدید تلگرام داریم که به کسب درآمد از این پلتفرم کمک می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


کسب درآمد از تلگرام

قبل از آموزش کسب درآمد تلگرام، نگاهی به تغییرات جدید این پیام رسان داریم که برای افزایش درآمد مشاغل طراحی شده‌اند. از این پس، 50 درصد از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات در کانال‌های تلگرامی، به صاحبان این کانال‌ها تلعق می‌گیرد. کاربران تلگرام هر ماه بیشتر از 1 تریلیون بازدید را در کانال‌های ثبت می‌کنند و از این به بعد کانال‌های پابلیکی که بیشتر از 1000 عضور داشته باشند، 50 درصد از درآمد حاصل از تبلیغ تلگرام در کانال‌های خودشان را دریافت می‌کنند.

کسب درآمد از تلگرام

کاربران تلگرام از جمله تلگرام بیزنس می‌توانند این درآمد را مستقیماً و بدون هیچ کارمزدی برداشت کرده یا اینکه از آن برای تبلیغات تلگرام، خرید نام کاربری یا اشتراک پریمیوم استفاده کنند.

برای مشاهده وضعیت درآمدزایی کانال تلگرام خودتان به مسیر Channel Settings > Statistics > Monetization بروید. امکان برداشت برای صاحبان کانال‌ها از طریق سیستم Fragment وجود دارد.

تبلیغات مبتنی بر TON

تلگرام برای پیاده‌سازی این قابلیت، نوع جدیدی از تبلیغات را معرفی کرده که کاربران می‌توانند آنها را با کوین TON بخرند. علت انتخاب این کوین، کارمزد پایین و سرعت بالای اجرای تراکنش‌های آن است که از نظر تعداد تراکنش قابل اجرا در هر ثانیه، رکورد دار است.

کسب درآمد از تلگرام

حالا همه می‌توانند تنها با پرداخت چند توکن TON کانال یا ربات تلگرامی خودشان را تبلیغ کنند. هنگام ایجاد تبلیغ تلگرام می‌توانید به صورت دقیق انتخاب کنید که تبلیغ تلگرام شما در چه کانال‌هایی نمایش داده شود و کنترل کاملی بر شرایط نمایش تبلیغات خواهید داشت.

برای شروع، کافیست در پلتفرم تبلیغات تلگرام (Telegram Ad Platform) لاگین کنید.

مزایای تبلیغات تلگرام

تبلیغات تلگرام با تبلیغات سایر اپلیکیشن‌ها تفات دارد. این تبلیغات، تنها در کانال‌های عمومی بزرگ نمایش داده شده و هرگز در چت‌ها، فهرست چت یا سایر رابط‌های کاربری تلگرام نمایش داده نمی‌شوند.

تبلیغات تلگرام بر اساس داده‌های کاربران انتخاب نمی‌شوند؛ بلکه بستگی به کانالی دارند که عضو آنها هستید و صاحبان کانال‌ها می‌توانند مستقیماً از این تبلیغات برای کسب درآمد از تلگرام با کانال استفاده کنند.

کاربران می‌توانند با خرید اشتراک پریمیویم تلگرام، این تبلیغات را غیرفعال کنند.

بیشتر بخوانید

تلگرام بیزنس چیست ؟

آموزش فعال کردن رمزگذاری سرتاسری تلگرام

چرا تلگرام برای درآمدزایی بسیار مناسب است؟

امروزه تلگرام با قابلیت‌های مختلف به ویژه برای تلگرام بیزنس، تبدیل به پلتفرمی بسیار مفید برای کسب درآمد شده است. این پیام رسان، به دلایل مختلف می‌تواند روش بسیار خوبی برای درآمدزایی باشد که در ادامه به بررسی بعضی از آنها می‌پردازیم تا به این سوال مهم شما پاسخ دهیم که چگونه از تلگرام پول دربیاوریم ؟

تعداد زیاد کاربران و تنوع آنها

تلگرام، بیش از 800 میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این تنوع مخاطب به مشاغل و تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد که طیف متنوعی از جمعیت‌های آماری را هدف بگیرند. به همین دلیل، پتانسیل کسب درآمد از انواع خدمات و محصولات در تلگرام افزایش پیدا می‌کند.

امنیت و حریم خصوصی

کسب درآمد از تلگرام

تعهد تلگرام به حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران، منجر به ایجاد اعتماد بین آنها شده؛ در نتیجه احتمال اینکه کاربران تلگرام با محتوا و تبلیغات این شبکه اجتماعی تعامل داشته باشند، زیاد است. این اعتماد برای اشخاصی که قصد کسب درآمد تلگرام با ربات ، کانال و غیره را دارند، بسیار مفید است.

استفاده از کانال‌ها و گروه‌ها برای تعامل هدفمند

تلگرام امکان ایجاد گروه‌های خصوصی و کانال‌های عمومی را فراهم کرده تا تولیدکنندگان محتوا و مشاغل بتوانند محتوایی اختصاصی برای مخاطبان خودشان تولید کنند. بنابراین، می‌توانید محصولات یا خدماتی را ارایه دهید که برای مخاطبان شما جذابیت داشته باشند.

امکانات پرداخت

تلگرام امکاناتی ادغام شده دارد که به کاربران امکان می‌دهند مستقیماً داخل این اپلیکیشن خرید انجام دهند. این فرایند اجرای تراکنش به تسهیل هر چه بیشتر کسب درآمد از تلگرام کمک می‌کند چون به تولیدکنندگان امکان می‌دهد محصولات و خدمات خودشان را به راحتی بفروشند.

مدل‌های اشتراک

تلگرام از مدل‌های مبتنی بر اشتراک پشتیبانی کرده و به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد که با ارایه محتوایی انحصاری برای اعضایی که هزینه پرداخت می‌کنند، از کانال‌های خودشان درآمد کسب کنند. این سیستم منجر به ایجاد یک روش منسجم و مطمئن برای به دست آوردن درآمد دلاری از تلگرام می‌شود.

بیشتر بخوانید

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ؟

چگونه بفهمیم گوشی هک شده ؟

چطور از تلگرام درآمد کسب کنیم ؟

برای کسب درآمد با ساخت ربات تلگرام یا کانال‌ها و گروه‌های این پیام رسان، باید برنامه‌ریزی استراتژیک و خلاقیت داشته باشید. در ادامه مطلب، با 9 روش کسب درآمد از تلگرام آشنا می‌شوید که می‌توانید برای ایده گرفتن از آنها استفاده کنید:

1. همکاری در فروش

کسب درآمد از تلگرام

بررسی ایده های کسب درآمد از تلگرام را با یکی از روش‌های مهم و مؤثر موسوم به همکاری در فروش آغاز می‌کنیم. در این روش، شما خدمات یا کالاهای یک کسب و کار دیگر را تبلیغ کرده و در قبال انجام این کار، دستمزد می‌گیرید. در واقع، شما لینک محصولات و خدمات شرکت مورد نظر را در کانال خودتان درج می‌کنید و به ازای هر باری که اعضای کانال شما روی این لینک کلیک کنند، دستمزد خواهید گرفت.

جهت موفقیت هر چه بیشتر برای کسب درآمد از تلگرام با این روش، محصولات را با دقت انتخاب کرده، محتوای تبلیغاتی جذاب تولید کرده و تعاملات را بهینه سازی کنید. کانال‌ها یا گروه‌هایی را که در حوزه کاری شما فعالیت دارند جستجو و پیدا کنید و با ارزیابی روش‌های مورد استفاده آنها، از این سیستم برای درآمدزایی استفاده کنید.

2. فروش محصولات و خدمات

یکی دیگر از روش های درآمدزایی از یوتیوب ، تلگرام و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، فروش مستقیم محصولات و خدمات خودتان است. بسیاری از افراد با فروش اجناسی مثل تی شرت، ساعت‌های لوکس و انواع خدمات مختلف از شبکه‌های اجتماعی درآمد کسب می‌کنند. می‌توانید برای خودتان کانال ساخته و آن را تبلیغ کنید و جهت موفقیت هر چه بیشتر در این مسیر، از استراتژی‌های تجارت الکترونیک بهره ببرید.

برای خدماتی مثل آموزش‌های آنلاین، یک گروه یا کانال تلگرام با محتوای خوب بسازید که برای کاربران جذابیت داشته باشد. قابلیت‌های تلگرام مثل ارتباط مستقیم، اعلان‌ها و امکان اجرای تراکنش مستقیم از طریق سیستم Telegram Pay یک مزیت رقابتی محسوب شده و باعث می‌شود که تلگرام، برای فروش و تبلیغ محصولات انتخاب بسیار مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید

پاک کردن اکانت واتساپ

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده ؟

3. کسب درآمد با ساخت ربات تلگرام

ربات‌ها، حساب‌های خودکاری هستند که به جای انسان توسط نرم‌افزار هدایت و مدیریت می‌شوند. با استفاده از ربات‌های تلگرام می‌توانید کارهای بسیار زیادی را انجام دهید. ربات‌ها قابلیت‌های متنوعی برای بازاریابی، آموزش، پشتیبانی از مشتریان، به اشتراک گذاری اطلاعات، یادآوری رویدادها، زمانبندی و غیره دارند.

کسب درآمد با ربات تلگرام یکی دیگر از روش‌های مؤثر درآمدزایی از این پلتفرم است. برای انجام این کار، باید پیمایش رابط کاربری ربات راحت بوده و امکان مکالمه طبیعی را با مخاطبان فراهم کند. بعلاوه، باید از طریق ربات محتوایی ارزشمند و مناسب در اختیار کاربران قرار دهید. در نهایت، اهمیت شفافیت را فراموش نکنید؛ چون مخاطبان شما باید اطلاع داشته باشند که با یک ربات در تعامل هستند نه یک انسان.

مراحل ساده راه‌اندازی ربات و کسب درآمد تلگرام با ربات عبارتند از:

مرحله اول: برای ساختن ربات در تلگرام، به BotFather (@BotFather) سرزده و از فرمان /newbot استفاده کنید.

کسب درآمد از تلگرام

مرحله دوم: دستورالعمل‌های نمایش داده شده را دنبال کرده و برای ربات خودتان نام و نام کاربری انتخاب کنید. نام ربات باید کاملاً واضح و گویا باشد.

مرحله سوم: فرمان‌های دلخواه را متناسب با نیازها و سلایق کاربران خودتان انتخاب کنید. برای تنظیم فرمان‌های دلخواه، از دستور /setcommands استفاده کنید.

مرحله چهارم: پس از ساخته شدن ربات، آن را به کانال تلگرام خودتان لینک کنید. به قسمت تنظیمات کانال رفته و گزینه Add Bot as Admin را انتخاب کنید.

کسب درآمد از تلگرام

مرحله پنجم: در نهایت، فرمان‌ها و قابلیت‌های ربات را تست کرده و تغییرات لازم را برای رسیدن به بهترین نتیجه انجام دهید.

مرحله ششم: پس از طی کردن مراحل ذکر شده، برای کسب درآمد با ربات تلگرام آن را در کانال خودتان معرفی کنید. به صورت واضح کاربرد ربات و روش استفاده از آن را توضیح داده و از کاربران بخواهید که از ربات استفاده کرده و درباره آن نظر بدهند.

4. فروش کانال

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از تلگرام با کانال این است که پس از جذب تعداد زیادی مخاطب فعال، کانال خودتان را بفروشید. برای جذب مخاطبانی فعال و علاقه مند، محتوایی استراتژیک و جذاب تولید کنید. یکسری پلتفرم خاص برای فروش کانال تلگرام وجود دارد که قیمت کانال در آنها بر اساس معیارهایی مثل تعداد اعضاء و حوزه فعالیت کانال مشخص می‌شود.

یا اینکه بعضی از کارآفرین‌ها کانال‌هایی با عملکرد ضعیف را خریده، آنها را رشد و توسعه داده و سپس با قیمت بیشتری به فروش می‌رسانند. با وجود پتانسیل خوب کسب درآمد از تلگرام با این روش، تبلیغ کانال نیاز به تلاش و صبر زیادی دارد. از جمله استراتژی‌های مؤثر در این زمینه می‌توان به آپدیت منظم محتوا، تعامل با فالورها و استفاده از تبلیغات مشترک با کانال‌های دیگر اشاره کرد تا احتمال جذب خریداران علاقمند به حداکثر برسد.

بیشتر بخوانید

آموزش ساخت نظرسنجی در واتساپ

انتقال پیام ها از اندروید به آیفون در واتساپ

5. فروش تبلیغات یا نمایش پست‌های تبلیغاتی در کانال

کسب درآمد از تلگرام

یکی دیگر از ایده های کسب درآمد از تلگرام، انتشار محتوای اسپانسر شده است. این استراتژی باعث می‌شود که کاربران به پست‌های غیررایگان دسترسی داشته باشند و در عین حال، یک پلتفرم تبلیغاتی هدفمند را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. کانال‌هایی که دنبال کننده زیادی دارند، می‌توانند به صورت مستقیم با آگهی دهنده‌ها مذاکره کنند یا برای تبلیغ محصولات شرکت‌های مختلف، با نمایندگان روابط عمومی این شرکت‌ها در ارتباط باشند.

معمولاً بازاریاب‌ها ترجیح می‌دهند که برای دستیابی به بهترین نتایج، کانال‌ها را به صورت دستی انتخاب کنند؛ در نتیجه مذاکره مستقیم جذابیت بیشتری دارد. برای اینکه این روش برای هر دو گروه یعنی آگهی دهنده و صاحبان کانال مفید باشد، باید کیفیت و تناسب محتوا حفظ شود تا یک مسیر ثابت برای کسب درآمد از تلگرام داشته باشید.

6. فروش استیکرهای تلگرام

یکی دیگر از ایده های درآمدزایی از تلگرام ، طراحی و فروش استیکرهای دلخواه است. می‌توانید از ماهیت باز و آزاد تلگرام برای تولید آثار هنری منحصربفرد و جذاب استفاده کنید. برای شروع، استیکرهایی را طراحی کنید که برای مخاطبان مورد نظر شما جذابیت داشته باشند و قیمت مناسبی برای این استیکرها در نظر بگیرید.

می‌توانید استیکرهای طراحی شده را در کانال خودتان تبلیغ کنید تا بیشتر دیده شوند. کارآفرینان و مشاغل می‌توانند از این استیکرها برای ارتباط بصری هر چه بهتر استفاده کرده و آنها را به افراد بفروشند تا از این استیکرها برای بیان هر چه بهتر احساسات خودشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

نحوه ایجاد تماس گروهی در واتساپ

انتقال اطلاعات از اندروید به اندروید

7. طرح‌های اشتراک

کسب درآمد از تلگرام

آموزش کسب درآمد تلگرام را با یک روش مهم و مؤثر دیگر ادامه می‌دهیم. در این روش، شما یک کانال عمومی در تلگرام ایجاد کرده و به روش‌های مختلف برای کانال خودتان مخاطب جذب می‌کنید. می‌توانید از قابلیت پخش زنده تلگرام برای جلب هر چه بیشتر توجه مخاطبان استفاده کنید. سپس یک کانال خصوصی با محتوای پریمیوم انحصاری ایجاد کنید تا مشترکان برای عضویت در آن، هزینه پرداخت کنند.

کانال عمومی خودتان را از طریق کانال خصوصی تبلیغ کرده و بر محتوای ارزشمند و منحصربفردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهید، تأکید کنید. به صورت منظم و مثلاً از طریق روش‌هایی مثل پرسش و پاسخ یا انتشار مطالب جدید با اعضای کانال در ارتباط باشید تا ارزش عضویت در کانال را افزایش دهید.

8. فعالیت به عنوان دستیار مجازی در تلگرام

روش بعدی برای کسب درآمد از تلگرام، کار کردن به عنوان یک دستیار مجازی است. می‌توانید برای صاحبان کانال‌ها، کارهایی مثل مدیریت کانال، تولید محتوا یا برنامه‌ریزی استراتژیک را انجام دهید. خدمات خودتان را به صورت واضح مشخص کرده، قیمت‌هایی مناسب و رقابتی داشته باشید و مهارت‌های خودتان را در پلتفرم‌هایی مثل Fiverr یا Upwork تبلیغ کنید.

حتماً در این تبلیغات، به مشکلات و نکات مهم برای مالکان کانال‌های تلگرام اشاره داشته باشید. خدمات برتر ارایه داده و برای خودتان اعتبار و شهرت خوب ایجاد کنید تا مشتریان باز هم در آینده از خدمات شما استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

آموزش دیلیت اکانت ایتا

دیلیت اکانت تلگرام

9. کسب درآمد از تلگرام با Collaborator

آخرین روش برای به دست آوردن درآمد دلاری از تلگرام سرویس Collaborator است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که برای دیده شدن هر چه بیشتر و کسب درآمد از تلگرام، با سایر کانال‌ها ارتباط برقرار کنید. کانال‌ها یا گروه‌هایی با محتوای مکمل برای کانال خودتان را شناسایی کرده یا مخاطبان آنها را هدف گرفته و فرصت‌هایی برای همکاری پیشنهاد دهید. می‌توانید رویدادهای مشترک برگزار کرده، محتوای مشترک تولید کنید و غیره.

همکارانی که برای کانال خودتان انتخاب می‌کنید باید با تم کلی کانال شما سازگار باشند. با استفاده از این روش، می‌توانید تعداد اعضای کانال تلگرام خودتان و نرخ تعامل آنها را افزایش داده و فرصت‌های درآمدزایی مختلفی به دست آورید؛ از جمله پست‌های اسپانسری و غیره.

جمع‌بندی

بدون شک، تلگرام یکی از بهترین پیام رسان‌ها برای کسب درآمد است. از زمان ایجاد تلگرام در سال 2013 تا به امروز، این پیام رسان توانسته نظر رضایت میلیون‌ها کاربر را در سطح جهان جلب کند. اما آنچه که باعث جذابیت تلگرام برای تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان شده، قابلیت کسب درآمد از تلگرام است. با توجه به امکانات مختلف تلگرام، روش‌های متنوع و زیادی برای کسب درآمد از این پیام رسان وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها پرداختیم. امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب، متوجه شده باشید که چگونه از تلگرام پول دربیاوریم.

سوالات پرتکرار

کسب درآمد از تلگرام با کانال چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان رسیدن به درآمد از تلگرام بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ از جمله کیفیت محتوا، تعامل مخاطبان، استراتژی‌های بازاریابی و غیره که می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

چطور می‌توانیم از یک کانال خصوصی با اعضای کم، درآمد داشته باشیم؟

برای کسب درآمد با چنین کانال‌هایی، می‌توانید محتوای جذاب و مزایای انحصاری در اختیار مخاطبان قرار داده و از پست‌های اسپانسر شده یا طرح همکاری در بازاریابی استفاده کنید.

چطور از تلگرام درآمد کسب کنیم ؟

می‌توانید از تبلیغات محصولات و خدمات دیگران در کانال خودتان، طراحی ربات، فروش کانال، فروش استیکر، طرح اشتراک و غیره برای کسب درآمد از تلگرام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره کسب درآمد از تلگرام چیست؟ شما کدام روش را ترجیح می‌دهید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر