coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راهنمای خرید عمده فلش مموری برای مغازه داران

اگر به تازگی کسب و کار خود را در حوزه فروش لوازم کامپیوتری و جانبی موبایل آغاز کرده اید یا اینکه یک فروشنده با سابقه در این صنف هستید، فلش مموری از جمله محصولاتی است که عمدتا در فروشگاه خود شارژ خواهید کرد. همچنین تهیه فلش مموری به صورت عمده در بسیاری از مشاغل از جمله آتلیه های عکاسی اهمیت زیادی دارد، جدا از آن بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به دلیل استفاده از فلش مموری به عنوان هدیه تبلیغاتی ترجیح می دهند این محصول را به صورت عمده تهیه کنند تا از هزینه های اضافی خرید آن بکاهند. برای کسب تجربه بهتر هنگام خرید عمده فلش مموری مجموعه ای از نکات وجود دارد که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. آشنایی با این تکنیک ها و نکات علاوه بر آنکه در خرید فلش مموری با کیفیت به شما کمک خواهد کرد، قطعا در فروش بهتر و نیز حفظ مشتری هایتان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

چالش های خرید عمده فلش مموری

کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که بنابر حیطه کاری خود نیازمند خرید عمده فلش مموری هستند و معروف ترین این کسب و کارها فروشندگان و فعالان صنف موبایل و کامپیوتر می باشند. علاوه بر اینها آتلیه داران، عکاس ها و برخی از شرکت ها نیز از خریداران عمده فلش مموری محسوب می شوند. در این باره برای این گروه های شغلی ممکن است یک سری چالش ها در ارتباط با خرید عمده فلش مموری وجود داشته باشد که ممکن است به تناسب دغدغه آنها با هم متفاوت باشد. برای مثال شرکت هایی که برای انجام تبلیغات سراغ خرید عمده فلش های تبلیغاتی می روند، بیشتر رنگ زمینه و ابعاد و اندازه فلش برای حک نام برند یا جملات تبلیغاتی برایشان اهمیت دارد. همچنین قیمت تمام شده محصول و مقدور بودن خرید به تعداد بالا برای این دسته از شرکت ها، چاپخانه ها و گروه های تبلیغاتی حائز اهمیت است.

برای آتلیه داران و عکاسی ها نیز کیفیت فلش مموری مهم است، چرا که قرار است نتیجه کار خود را بر روی آن ذخیره کنند و به دست مشتری بسپارند. البته برخی از آتلیه داران و عکاسی ها نیز خرید عمده فلش مموری را از شرکت های تبلیغاتی به انجام می رساند تا با حک نام، آدرس و شماره خود بر روی بدنه خود تبلیغ ماندگاری برای اسم و رسم خود انجام داده باشند. چالش های پیش رو این صنف هنگام خرید عمده فلش مموری بیشتر به کیفیت فلش و قیمت مناسب آن خلاصه می شود. البته زمانی که خرید فلش مموری را از شرکت های واسطه تبلیغاتی به انجام می رسانند ممکن است که هزینه نهایی برای آنها گران تر تمام شود و فلش نیز از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.

برای حل این موضوع می توان خرید عمده فلش های برند و با کیفیت را به صورت غیرحضوری از وب سایت های فروش عمده فلش به انجام رساند و فلش هایی را انتخاب کرد که شرکت تولید کننده یک سمت آن را خالی گذاشته تا امکان چاپ لوگو و تبلیغات روی آن فلش ها وجود داشته باشد. یا می توانید با ارتباط گرفتن با بخش پشتیبانی از آنها بخواهید که فلش مورد نظرتان را برایتان به چاپخانه دهند و سپس با چاپ نام و تبلیغات برند خودتان آن را برای شما ارسال کند. اگر هم این امر برای تان ممکن نیست، نهایتا با اضافه کردن یک بند آویز چرم که نام برندتان بر روی آن درج شده از هزینه های پرداختی به شرکت های تبلیغاتی واسطه بکاهید، در حالی از کیفیت فلش اطمینان بالایی دارید.

8 معیار اصلی برای خرید عمده فلش مموری

در اینجا 2 تکنیک و نیز 6 مورد از نکاتت مهم خرید عمده فلش مموری را به تفصیل بررسی می کنیم که با مرور و البته به کارگیری آنها می توانید انتظار داشته باشید فروش بهتری را نسبت به رقبا تجربه کنید. به طور خلاصه این معیارها شامل مواردی اعم از جمع آوری لیست فلش مموری های پرفروش بازار، ایجاد لیستی از تنوع قیمتی فلش مموری ها و توجه به مواردی مانند برند، ظرفیت، پکیج و گارانتی فلش مموری است. همچنین برای تکمیل این مبحث سایر ویژگی های فلش مموری ها و انتخاب روش خرید عمده فلش مموری نیز بررسی شده است.

جمع آوری لیست فلش مموری های پرفروش بازار

شاید با فکر کردن به خرید عمده فلش مموری تنها به یاد ثبت سفارش، هزینه حمل بار و مسائلی از این دست بیفتید. اما گاهی با رعایت چند تکنیک ساده می توانید فلش هایی را برای خرید عمده انتخاب کنید که در گوشه مغازه خاک نخورند و در طی مدت زمانی منطقی به فروش برسند.

یکی از این تکنیک ها جمع آوری لیستی از فلش مموری های پرفروش بازار است. برای جمع آوری این لیست چند راه وجود دارد؛ یک اینکه به وب سایت های فروش عمده فلش مموری سر بزنید و با فیلتر کردن صفحه مربوطه بر پرفروش ترین ها از سلیقه کاربران با خبر شوید. یا اینکه از پشتیبانان سایتی که از آن به صورت عمده خرید می کنید بخواهید که مدل های پرفروش فلش مموری را به شما معرفی کنند. در خرید حضوری هم می توانید از فروشنده ها یا ویزیتورها کمک بگیرید. روش بعدی جمع آوری لیستی از مدل هایی است که بیشتر مشتریانتان سراغ آن را می گیرند و روش آخر سر زدن به فروشگاه های بزرگ شهرتان است تا با نگاهی به ویترینشان با مدل ها و برندهای روز آشنا شوید.

ایجاد لیستی از تنوع قیمتی فلش ها

با ایجاد یک لیست از تنوع قیمتی فلش ها هنگام خرید عمده فلش مموری برای مغازه خود دچار سردرگمی نخواهید شد و می توانید بیشتر طبق انتظارات و فروش خود پیش بروید. مثلا اگر مشتریان مغازه شما ارزانی قیمت فلش مموری را به کیفیت و گارانتی آن ترجیح می دهند بهتر است که برای چیدن یک ویترین مشتری پسند سراغ مدل هایی با قیمت ارزان تا متوسط بروید و از 100 درصد خرید عمده فلش مموری حدود 10 درصد آن را به خرید مدل های لوکس، گران قیمت، با گارانتی طولانی مدت و… اختصاص دهید. ایجاد کردن لیستی از قیمت فلش 128 گیگ، فلش 64 گیگ و… با این حساب که ظرفیت فلش ها هم در آن لحاظ شده می تواند یک استراتژی موفق در این زمینه باشد.

برند فلش مموری

تنوع برند در فلش مموری ها بسیار بالا است و هر ساله برندهای جدیدتری اقدام به عرضه فلش مموری به بازار جهانی می کنند. با توجه به این موضوع سعی کنید حتما تنوعی از برندهای معروف فلش مموری را در مغازه خود موجود کنید چرا که مشتریان به برندهای آشنا بیشتر اعتماد می کنند. درست است که برخی از برندهای غیر مشهور ممکن است که ارزان قیمت باشند اما رغبت مردم برای خرید آنها کمتر بوده و ممکن است که فروش رفتن آنها چالش برانگیز باشد.

برای راهنمایی بیشتر از جمله برندهای معروف فلش مموری که می توان نام برد ای دیتا (Adata)، اچ پی (HP) ئ سن دیسک (SanDisk) هستند. برندهایی هم وجود دارند که با اینکه از قیمت مناسب تری برخوردارند و در عین حال با ویژگی ها نظیر پکیج زیبا، گارانتی معتبر و… در بین خریداران محبوب هستند. از این جمله می توان به برندهایی نظیر وریتی (Verity)، دیتا پلاس (+Data)، پاناتک (Panatech)، ایکس انرژی (X-Energy)، کینگ استار (KingStar) و… اشاره کرد.

ظرفیت فلش مموری

ظرفیت فلش مموری

توجه به ظرفیت نیز از جمله نکات مهمی است که در راهنمای خرید عمده فلش مموری برای مغازه داران می توان به آن پرداخت. در این زمینه باید اشاره کرد برخی از ظرفیت های فلش مموری فروش بهتری داشته و خریداران بیشتر به دنبال آن هستند. طبق بررسی های انجام شده به ترتیب فلش 16 گیگ، فلش 32 گیگ و سپس فلش 64 گیگ پرفروش تر بوده و متقاضی خرید آنها بیشتر می باشد.

این مورد به این علت است که عموما قیمت فلش 32 گیگ نسبت به قیمت فلش 64 گیگ ارزان تر بوده و همچنین اغلب افراد برای ذخیره فایل های دم دستی، موسیقی و… خرید فلش های ظرفیت پایین را ترجیح می دهند. البته موجود داشتن ظرفیت های بالاتر در فروشگاهتان ضرری ندارد و خوب است که تعدادی فلش در ظرفیت 128 گیگ، 256 گیگ و حتی 512 گیگ موجود کنید. اما بودجه اصلی را روی همان ظرفیت های پایین تر سرمایه گذاری کنید چرا که به علت خوش قیمت بودن به فروش رفتن آنها آسان تر بوده و درصد رسوب آن پایین تر است.

پکیج و بسته بندی فلش مموری

یکی از اثرگذارترین بخش های محصول که به آن اعتبار بیشتری می بخشد و از این رو وجود آن برای مشتریان حائز اهمیت است پکیج و بسته بندی آن است. وجود پکیج حاکی از یک محصول نو، پلمب شده و معتبر است، پس حتما هنگام خرید عمده فلش مموری برای فروشگاه خود مدل هایی را سفارش دهید که دارای بسته بندی هر چند ساده باشند. همچنین از خرید فلش مموری هایی که به صورت فله ای فروخته می شوند خودداری کنید. این فلش ها ممکن است قیمت بسیار مناسبی داشته باشند و سودآور به نظر برسند اما فروش آنها به مشتری بسیار سخت است. همچنین از آنجایی که این مدل فلش ها ساخت شرکت های درجه چندم چینی است، کیفیت آنچنانی نداشته، به زودی زود می سوزند و از کار می افتند. این دقیقا چیزی که مشتریان شما را عصبانی و اعتبارتان را خدشه دار خواهد کرد!

گارانتی فلش مموری

در تکمیل مبحث راهنمای خرید عمده فلش مموری برای کسب و کار ها باید به داشتن گارانتی اشاره کرد. هنگام سفارش و خرید فلش مموری حتما به گارانتی محصول و تاریخ اتمام آن توجه داشته باشید. گارانتی دار بودن فلش مموری خیال شما را از بابت تحویل یک جنس ارزشمند به مشتری بیش از پیش آسوده خواهد کرد و مشتریان نیز با وجود گارانتی با اطمینان بیشتری از شما خرید می کنند. با وجود گارانتی دچار ضرر و زیان کمتری خواهید شد و می توانید محصولات را در صورت خرابی، ایراد داشتن و… به شرکت گارانتی کننده بسپارید.

انتخاب روش خرید فلش مموری عمده

روش خرید فلش مموری عمده در کل به دو صورت حضوری و غیرحضوری است اما می تواند ترکیبی از این دو حالت هم باشد. روشی که برای خرید فلش مموری انتخاب می کنید یک امر سلیقه ای است و در نهایت به تجربه خودتان برمی گردد. اما پرداختن به این گزینه در مبحث راهنمای خرید عمده فلش مموری این است که یادآور شویم هر کدام از روش های حضوری و آنلاین می تواند معایب و مزیت های خود را داشته باشد.

توصیه می کنیم اگر مغازه کوچکی دارید و در ابتدای مسیر هستید برای کاهش هزینه ها ابتدا از فروشگاه های عمده فروش استان خود خرید کنید(در صورتی که خارج از تهران هستید)، پس از آن تجربه ثبت نام در سایت های فروش عمده فلش مموری را هم از دست ندهید.از جمله مزیت این سایت ها می توان به داشتن تنوع بالا در قیمت و برند، اعمال تخفیف های فصلی و مناسبتی، امکان مرجوع کردن کالا، داشتن پشتیبانی فعال، امکان پیگیری و انتخاب نحوه ارسال بار اشاره کرد.

ویژگی های فنی فلش مموری

ویژگی های فنی فلش مموری

یک سری ویژگی های فنی و عمومی در فلش مموری ها وجود دارد که بد نیست در مورد آنها نیز اطلاعاتی کسب کنید. چرا که هم در انتخاب مدل های بهتر برای خرید عمده فلش مموری کمک کننده خواهد بود و هم با آگاهی از آنها می توانید مشتریان فروشگاه خود را بهتر راهنمایی کرده و در نهایت فروش بهتری را تجربه کنید. این ویژگی ها شامل توجه به رابط اتصال فلش، استانداردهای حفاظتی آن، طراحی ظاهری و… است.

در ارتباط با رابط فلش باید گفت امروزه اغلب افراد خرید فلش مموری نسل 3.0USB را به نسل دوم آن (USB2.0) ترجیح می دهند، چرا که سرعت انتقال آن بالاتر است. استانداردهای حفاظتی نیز شامل مقاومت فلش در برابر آب، اثرات مغناطیسی، حرارت و… است که نشان از کیفیت ساخت بالای فلش مموری است و از این جهت برای برخی از کاربران اهمیت دارد. طراحی ظاهری فلش هم می تواند مواردی از جمله فانتزی بودن یا ساده بود شکل ظاهری آن را شامل شود. عموما فلش های ساده در ابعاد مینی و معمولی فروش بیشتری دارند و مدل هایی با ظاهر فانتزی شانس کمتری برای به فروش رفتن دارند.

نتیجه گیری

در راهنمای خرید عمده فلش مموری برای مغازه داران چندی از نکات مهم هنگام خرید عمده فلش مورد بررسی قرار گرفت که امید داریم با خواندن آنها بر تجربه شما افزوده باشیم. در آخر از شما خوانندگان عزیز می خواهیم دیدگاه خود را در مورد این نگاشته در بخش نظرات با ما در میان بگذارید، همچنین اگر استراتژی خاصی هنگام خرید عمده فلش مموری دارید و یا تجربه خاصی در این زمینه کسب کرده اید از آن برایمان صحبت کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر