coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هرآنچه از WWDC 2024 انتظار داریم؛ تمرکز بر نرم‌افزارها در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل

در این مطلب با جزئیات WWDC 2024 آشنا شده و نگاهی به محصولات و قابلیت‌هایی داریم که طبق اخبار و شایعات منتشر شده تا این لحظه، در این رویداد رونمایی می‌شوند.

سی و پنجمین کنفرانس توسعه دهندگان اپل روز دوشنبه دهم ژوئن 2024 (21 خرداد 1403) با یک سخنرانی آغاز می‌شود. اپل قصد دارد در این رویداد از سیستم‌عامل‌های iOS 18، iPadOS 18، macOS 15، tvOS 18، watchOS 11، visionOS 2 و HomePod 18 رونمایی کند. قرار نیست در این رویداد بزرگ شاهد معرفی سخت‌افزار خاصی باشیم بلکه تمرکز این رویداد، نرم‌افزارهای اپل خواهند بود.

در این مطلب نگاهی به شایعات منتشر شده تا این لحظه درباره WWDC 2024 و قابلیت‌های نرم‌افزاری که در این رویداد معرفی می‌شوند داریم. اما با توجه به طیف وسیع آپدیت‌هایی که در این رویداد معرفی می‌شوند، احتمالاً غافلگیری‌های زیادی پیش رو خواهیم داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


WWDC 2024

رویداد WWDC 2024 هر سال پس از کنفرانس‌های گوگل I/O و مایکروسافت بیلد برگزار می‌شود. معمولاً اپل در واکنش به این رویدادها، به ندرت نیاز به رونمایی از قابلیت‌ها و محصولات جدید پیدا می‌کند؛ اما این بار شرایط با همیشه تفاوت دارد.

WWDC 2024
WWDC 2024

طی یک ماه گذشته، بزرگترین رقبای شرکت اپل از طرح‌های بزرگ خودشان در حوزه هوش مصنوعی رونمایی کرده‌اند از جمله جدیدترین مدل‌های جمینی شرکت گوگل و قابلیت‌های قدرتمند کوپایلت مایکروسافت. حالا اپل هم باید دست به کار شده و در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2024 به مشتریان وفادارش نشان دهد که از رقبا عقب نیست.

با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری WWDC 2024 در ادامه مطلب نگاهی به شایعات منتشر شده درباره آنچه در این رویداد رونمایی خواهد شد داریم. با ما همراه باشید.

iOS 18 و iPadOS 18

تمامی آپدیت‌های نرم‌افزاری اپل که در WWDC 2024 معرفی می‌شوند، شامل طیف وسیعی از قابلیت‌های جدیدی خواهند بود که با هوش مصنوعی کار می‌کنند؛ اما در رابطه با هوش مصنوعی iOS 18 شایعات بیشتری منتشر شده است. گفته شده که هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده در iOS 18، این آپدیت را تبدیل به یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری اپل در چند سال اخیر کرده و اسم این سیستم هوش مصنوعی، Apple Intelligence خواهد بود.

تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل که در رویداد WWDC 2024 رونمایی می‌شوند، در مرحله بتا خواهند بود تا زمانی که اپل نسبت به عملکرد آنها اطمینان حاصل کند. این یعنی استفاده از این قابلیت‌ها کاملاً اختیاری است و کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی اپل استفاده نکنند. بعضی از پردازش‌های هوش مصنوعی به صورت محلی و روی دستگاه کاربر اجرا شده و بعضی دیگر روی بستر ابر و سخت‌افزارهایی امن اجرا می‌شوند.

Siri and Spotlight

انتظار می‌رود که اپل برای آموزش دادن سیری از مدل‌های زبانی بزرگ (به اختصار LLM) استفاده کند که می‌توانند ارتقای چشمگیری در عملکرد این دستیارهای زبانی ایجاد کنند. LLMها ستون فقرات محبوب‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی مثل چت جی‌پی‌تی محسوب می‌شوند.

WWDC 2024

بر اساس برخی شایعات منتشر شده در رابطه با WWDC 2024، سیری در iOS 18 گفتار و لحنی طبیعی‌تر و صمیمی‌تر خواهد داشت. حالا سیری توانایی انجام کارهای بیشتری را خواهد داشت و به قابلیت‌های مختلف در انواع اپلیکیشن‌ها دسترسی و کنترل دارد؛ در نتیجه می‌تواند کارهای مختلفی را در اپلیکیشن‌ها انجام دهد که در نسخه‌های قبلی ممکن نبودند. برای مثال، سیری می‌تواند داکیومنت‌های دلخواه را باز کرده، فایل‌ها را از پوشه‌ای به پوشه دیگر منتقل کرده، ایمیل‌ها را حذف کند، عکس ویرایش کند، مقالات، پیام‌ها و اعلان‌ها را خلاصه کند و غیره.

اپل برای پیاده‌سازی این قابلیت‌ها، معماری نرم‌افزار سیری را تغییر داده است. ممکن است این قابلیت‌ها در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2024 معرفی شوند اما عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که چنین قابلیت‌هایی، در نسخه اول iOS 18 که اواخر تابستان منتشر می‌شود، وجود نخواهند داشت بلکه در یکی از آپدیت‌های iOS 18 در سال 2025 ارایه می‌شوند.

در کنار آپدیت سیری، شاهد تغییراتی در سیستم جستجوی Spotlight در آیفون و آیپد خواهیم بود که منجر به ایجاد نتایجی هوشمندانه‌تر و مرتب‌سازی بهتر نتایج می‌شوند.

بیشتر بخوانید

تغییر فونت ساعت در آیفون

فعال سازی هات اسپات آیفون

قرارداد با OpenAI

اپل با OpenAI قرارداد بسته تا فناوری چت جی‌پی‌تی را در iOS 18 پیاده‌سازی کند چون این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای ایجاد یک چت بات اختصاصی ندارد. چت جی‌پی‌تی برای کاربران iOS 18 و iPadOS 18 یک قابلیت اختیاری خواهد بود.

WWDC 2024

بعضی از مدیران اپل، برای ادغام چت بات در سیستم‌عامل اپل تردید داشتند اما با توجه به محبوبیت چشمگیر چنین فناوری‌هایی در حال حاضر، اپل تصمیم به پیاده‌سازی این قابلیت گرفته و قرار است برای سایر قابلیت‌های هوش مصنوعیِ محصولات اپل هم از فناوری‌های OpenAI استفاده شود.

امکانات جدید اپلیکیشن‌ها

قرار است در WWDC 2024 شاهد معرفی انواع قابلیت‌های هوش مصنوعی باشیم و در ادامه نگاهی به قابلیت‌هایی داریم که تا به امروز درباره آنها شنیده‌ایم. در عین حال، این احتمال وجود دارد که بعضی از قابلیت‌های پیش رو در شایعات معرفی نشده باشند.

  • Safari یک گزینه جستجوی هوشمند خواهد داشت که از هوش مصنوعی برای شناسایی موضوعات و عبارت‌های کلیدی در صفحات وب استفاده کرده و خلاصه‌ای از آنها را تولید می‌کند. اپل، منوی دسترسی فوری را هم نوسازی کرده و بعضی قابلیت‌های موجود در Share Sheet را به آن اضافه می‌کند. ممکن است یک ابزار Web Eraser هم وجود داشته باشد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، قسمت‌های ناخواسته صفحات وب را پاک کنند.
  • اپلیکیشن Mail قابلیت پیشنهاد دادن پاسخ ایمیل‌ها را از طریق قابلیتی به نام Smart Replies پیدا می‌کند. همچنین، جستجوی پیشرفته و امکان خلاصه‌سازی رشته ایمیل‌های طولانی هم در این اپلیکیشن پیاده‌سازی خواهد شد. یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن، سازماندهی ایمیل‌ها و مرتب‌سازی ایمیل‌های دریافتی در قالب دسته بندی‌های مختلف است.
  • احتمالاً اپلیکیشن Maps امکان پشتیبانی از مسیرهای اختصاصی را پیدا می‌کند تا کاربران محدود به گزینه‌های ارایه شده توسط اپل نباشند و بتوانند مسیرهای انتخابی خودشان را وارد کنند. همچنین، اپل قابلیت نقشه برداری را هم که سال پیش در watchOS 10 معرفی شد، به این اپلیکیشن اضافه خواهد کرد.
  • در اپلیکیشن Photos یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی برای تفکیک اشیای ناخواسته از تصاویر وجود خواهد داشت.
  • در اپل موزیک، به لیست‌های پخش تولید شده توسط هوش مصنوعی دسترسی دارید و امکان تغییر موزیک به صورت روان‌تر با کاهش تدریجی صدای موزیک قبلی برای پخش موزیک جدید وجود دارد.
  • در اپلیکیشن Notes می‌توانید به صورت مستقیم صدا ضبط کنید و امکان تبدیل این صداها به متن هم وجود دارد. نمادهای ریاضی هم ارتقاء پیدا کرده و می‌توان معادلات بیشتری را به یادداشت‌ها اضافه کرد. بعلاوه، هوش مصنوعی می‌تواند نکات کلیدی یادداشت‌ها و صداهای ضبط شده را به صورت خلاصه در اختیار شما قرار دهد.
  • اپلیکیشن Voice Memos هم امکان تبدیل گفتار به متن و ارایه خلاصه‌ای از صداهای ضبط شده را خواهد داشت.
  • اپلیکیشن تقویم، با Reminders ادغام شده و امکان مشاهده مستقیم این یادآوری‌ها در اپلیکیشن تقویم فراهم می‌شود.
  • در iPadOS 18، اپلیکیشن ماشین حساب هم به آیپد اضافه می‌شود.
  • اپلیکیشن‌های iWork اپل، به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی مجهز می‌شوند. مثلاً Keynote قابلیت تولید خودکار اسلاید و Pages قابلیت تولید متن را پیدا می‌کند.
  • میانبرهای iOS 18 هم بهتر از همیشه با سیری ادغام می‌شوند تا امکان اتوماسیون کارهای بیشتر با تلاش و زحمت کمتر فراهم شود.
  • اپلیکیشن Health هم امکان مدیریت هر چه بهتر اطلاعات فشار خون را پیدا می‌کند و داده‌های شخصی‌سازی شده‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ از جمله پیگیری پیشرفته‌تر چرخه بارداری. اپل قصد دارد یک تست شنوایی جدید را هم پیاده‌سازی کند که با ایرپادهای این شرکت کار می‌کند.
  • اپل قصد دارد اپلیکیشن Settings را هم تغییر داده و یک رابط کاربری جدید با طرحی تمیزتر در آن پیاده‌سازی کند که پیمایش آن راحت‌تر باشد. قابلیت جستجو در Settings هم ارتقاء پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید

ترفندهای آیفون 13

بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای اندروید و آیفون

صفحه اصلی و مرکز کنترل

قرار نیست پس از WWDC 2024 شاهد بازسازی چشمگیر طراحی iOS 18 باشیم اما صفحه اصلی، مرکز کنترل و یکسری از عناصر درون اپلیکیشن‌ها نوسازی می‌شوند.

WWDC 2024

قرار است صفحه اصلی iOS 18 قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی بیشتری پیدا کند و امکان چیدمان آیکن اپلیکیشن‌ها به روش‌های جدید وجود خواهد داشت. اپل قصد دارد سیستم چهارخانه نامرئی فعلی را حفظ کند اما در نسخه جدید می‌توان بین آیکن اپلیکیشن‌ها فضای خالی، سطر و ستون قرار داد.

در iOS 18، کاربران امکان تغییر رنگ آیکن اپلیکیشن‌ها را پیدا خواهند کرد و رنگ آیکن‌ها محدود به آنچه توسعه دهندگان انتخاب می‌کنند نخواهد بود.

WWDC 2024

اپل برای iOS 18 یک طرح Control Center قابل شخصی‌سازی را تست کرده و در صورت پیاده‌سازی این طرح، یک رابط کاربری با قابلیت درگ-اند-دراپ وجود خواهد داشت که امکان سازماندهی بعضی از کنترل‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، اپل قصد دارد یک ویجت جدید برای اپل موزیک اضافه کرده و کنترل‌های محصولات هوم کیت را ارتقاء دهد.

در مجموع، انتظار می‌رود که طراحی جدید به visionOS شباهت بیشتری داشته و دکمه‌ها و سایر عناصر رابط کاربری، حالت نیمه شفاف پیدا کنند.

پسوردها

iOS 18، iPadOS 18 و macOS 15 معرفی شده در WWDC 2024 شامل یک اپلیکیشن Passwords مستقل خواهند بود که همه قابلیت‌های موجود در قسمت Passwords از تنظیمات را پوشش می‌دهد از جمله قابلیت تولید پسورد و رمز یک بار مصرف.

این اپلیکیشن شامل رمز عبور سایت‌ها، رمز شبکه‌های وای فای و Passkeys خواهد بود؛ قابلیتی که برای لاگین به سایت‌ها، به جای رمز عبور از فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی استفاده می‌کند. هنگام لاگین کردن کاربر، امکان درج داده‌های استخراج شده از این اپلیکیشن به صورت خودکار در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود دارد و برای همگام‌سازی در دستگاه‌های مختلف، از iCloud Keychain استفاده می‌کند.

اپل قصد دارد امکان وارد کردن رمز عبور از اپلیکیشن‌های شخص ثالث را فراهم کرده و امکان دسترسی به رمزها در Vision Pro و کامپیوتر هم وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

بررسی اپل واچ اولترا 2

پیام‌ها

طبق شایعات مختلف، قرار است در اپلیکیشن Messages شاهد اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی باشیم. از این فناوری، برای تولید پاسخ‌های پیشنهادی به پیام‌های دریافتی استفاده شده و سیری امکان خلاصه‌سازی پیام‌های طولانی را خواهد داشت.

WWDC 2024

قابلیت ساخت ایموجی هم به کاربران امکان می‌دهد که بر اساس محتوای یک پیام، برای آن ایموجی ایجاد کنند. این ایموجی‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده و کاملاً جدید هستند.

برای Tapbacks یا همان واکنش نشان دادن به پیام‌های دریافتی، آیکن‌های رنگی جدید و امکان استفاده از ایموجی‌ها برای اولین بار فراهم خواهد شد. کاربران می‌توانند روی یک پیام ضربه زده و آن را با یک کاراکتر ایموجی پاسخ دهند.

iMessages از جلوه‌های متنی جدید پشتیبانی کرده و به جای کل پیام، امکان استفاده از جلوه‌های انیمیشنی برای هر کلمه خاص وجود دارد. همچنین، می‌توانید پیام‌ها را زمانبندی کنید تا بعداً به صورت خودکار ارسال شوند.

به غیر از این قابلیت‌ها، یکسری تغییرات عملکردی در Messages پیاده‌سازی می‌شود که هدف آنها، برقراری ارتباط بهتر با کاربران اندروید است. قرار است اپل از سرویس ارتباطات غنی (به اختصار RCS) استفاده کنید که جایگزین استاندارد SMS/MMS فعلی می‌شود. برای ارتباطات آیفون به آیفون، از iMessage استفاده می‌شود و برای ارتباط با سایر سیستم‌عامل‌ها از RCS استفاده خواهد شد.

RCS از قابلیت ارسال ویدیوها و تصاویری با رزولوشن بیشتر، فایل‌های حجیم‌تر، به اشتراک گذاری فایل، صدا، ری‌اکشن‌های ایموجی، نشانگر تایپ لحظه‌ای، چت‌های گروهی و نشانگر خوانده شدن پیام پشتیبانی می‌کند. تمامی این قابلیت‌ها، برای ارسال پیامک از آیفون به اندروید پشتیبانی خواهند شد.

در سیستم RCS، امکان ارسال پیام از طریق شبکه وای فای یا همراه وجود دارد که ارسال آنها از طریق وای فای هزینه‌ای نخواهد داشت.

اعلان‌ها

در iOS 18، امکان خلاصه‌سازی و جمع بندی اعلان‌ها فراهم می‌شود تا وقتی از حالت فوکوس خارج می‌شوید، با یک نگاه اجمالی، به راحتی اعلان‌ها را مرور کرده و اعلان‌های بی اهمیت را به سرعت رد کنید.

بیشتر بخوانید

افزایش سرعت گوشی اندروید و آیفون

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

دسترس پذیری

اپل قبل از WWDC 2024 هم چند قابلیت مربوط به دسترس پذیری را معرفی کرده که در iOS 18 پیاده‌سازی خواهند شد.

WWDC 2024

در این نسخه از iOS، قابلیتی به نام Vehicle Motion Cues وجود دارد که از بد شدن حال کاربران هنگام نگاه کردن به تصویر گوشی در ماشین در حال حرکت جلوگیری می‌کند. این قابلیت، یکسری نقطه متحرک را به لبه‌های نمایشگر اضافه می‌کند که نشان دهنده تغییرات لحظه‌ای در حرکت هستند و تناقض بین آنچه کاربر مشاهده می‌کند و آنچه که حس می‌کند را کاهش می‌دهد تا از بد شدن حال کاربر در چنین شرایطی جلوگیری کند.

WWDC 2024

با استفاده از قابلیت Eye Tracking، کاربران آیفون می‌توانند با حرکات چشم از گوشی استفاده کنند. Eye Tracking از فناوری هوش مصنوعی و دوربین جلوی گوشی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که کاربر در حال نگاه کردن به چه آیتمی است و می‌توان از آن برای فعال کردن دکمه‌ها، حرکت دادن آیتم‌ها و به جای سایر حرکات دست استفاده کرد.

قابلیت بعدی، Music Haptics است که به Taptic Engine امکان می‌دهد ضربات، بافت‌ها و ارتعاشاتی را پخش کند که با موزیک در حال پخش تناسب دارند. این قابلیت برای میلیون‌ها آهنگ در اپل موزیک قابل استفاده است.

حالت سمعک

در iOS 18 که در کنفرانس WWDC 2024 معرفی می‌شود، ایرپاد پرو 2 مجهز به حالت سمعک خواهد شد. اپل مجاز به تبلیغ این قابلیت به جای سمعک نیست اما FDA به این شرکت اجازه داده که سمعک‌های بدون نسخه را برای اشخاصی که نیاز پزشکی ندارند، ارایه دهد.

سازگاری

انتظار می‌رود که iOS 18 معرفی شده در ‌ WWDC 2024برای همه گوشی‌هایی که با iOS 17 کار می‌کنند قابل نصب باشد. اما بعضی از امکانات هوش مصنوعی، محدود به آیفون 15 پرو و مدل‌های بالاتر از آن هستند.

macOS 15

یکی دیگر از سیستم‌عامل‌هایی که در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2024 معرفی خواهد شد، macOS 15 است. بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 در این سیستم‌عامل هم پیاده‌سازی می‌شود. قابلیت‌های بررسی شده برای اپلیکیشن‌های تقویم، ماشین حساب، اپل موزیک، یادداشت‌ها، فوتوز، ایمیل و پیام‌ها برای مک هم ارایه خواهند شد و بالاخره، قابلیت‌های سیری را در macOS 15 هم خواهیم دید.

WWDC 2024

در رابطه با امکانات و قابلیت‌های مربوط به مک، اخبار و شایعات زیادی شنیده نشده اما انتظار می‌رود که ماشین حساب این سیستم‌عامل هم مثل آیفون تغییرات چشمگیری پیدا کند؛ از جمله طراحی گرد دکمه‌ها و ارتقای سیستم تبدیل واحدها. قسمت تنظیمات هم مجهز به قابلیتی می‌شود که پرکاربردترین قابلیت‌ها را شناسایی کرده و در بالای اپلیکیشن قرار می‌دهد.

مک، آیفون و آیپد همگی به وال‌پیپرهای جدید مجهز خواهند شد و در مک هم شبیه به آنچه در Copilot گیت‌هاب وجود دارد، Xcode قابلیت کدنویسی هوش مصنوعی را خواهد داشت.

انتظار می‌رود که شرکت اپل برای macOS 15 هم یک نام خاص و متفاوت انتخاب کند. اسامی که اپل در دهه گذشته نشان تجاری آنها را ثبت کرده اما هنوز از آنها استفاده نکرده، عبارتند از: Redwood، Grizzly، Sequoia، Mammoth، Pacific، Rincon، Farallon، Miramar، Condor، Diablo و Shasta.

بیشتر بخوانید

قابلیت های مخفی در گوشی های اندرویدی

اتصال کیبورد یو اس بی به گوشی اندروید

watchOS 11

ظاهراً پیشرفت‌ها و تغییرات سیری که در WWDC 2024 معرفی می‌شوند، در اپل واچ هم تأثیرگذار خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود که اپل واچ نسخه‌ای از سیری را دریافت کند که برای انجام کارهای مختلف حین حرکت بهینه‌سازی شده و منجر به ایجاد یک دستیار شخصی هوشمند می‌شود.

WWDC 2024

همچنین بر اساس بعضی شایعات، رابط کاربری سیری بسته به نوع کوئری و پرس و جویی که انجام می‌دهید، پاسخ‌هایی با قالب‌های منحصربفرد و متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اپل قصد دارد در اپلیکیشن‌هایی مثل Fitness هم تغییرات جدیدی اعمال کند.

tvOS 18

تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری چند پلتفرمه خواهند بود؛ در نتیجه انتظار می‌رود که بعضی از قابلیت‌های سیری در اپل تی‌وی هم در دسترس باشند.

WWDC 2024

در حال حاضر، شایعات دقیقی درباره قابلیت‌های اضافه شده به tvOS 18 منتشر نشده و معمولاً آپدیت‌های این سیستم‌عامل نسبت به سایر سیستم‌عامل‌های شرکت اپل جزئی‌تر هستند.

بیشتر بخوانید

انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون چگونه است؟

ساخت شماره مجازی رایگان

visionOS 2

در visionOS 2 شاهد پیاده‌سازی نسخه‌هایی اختصاصی از اپلیکیشن‌های اپل هستیم که در نسخه اول این سیستم‌عامل وجود نداشتند؛ از جمله اپلیکیشن‌های یادآور، یادداشت صوتی، تقویم، اخبار و هوم.

WWDC 2024

حدود یک ماه پیش اپل اعلام کرد که فیس تایم در این نسخه از visionOS از Live Captions یا کپشن‌های زنده پشتیبانی می‌کند و گزینه‌ای برای انتقال کپشن‌ها در Apple Immersive Video وجود خواهد داشت.

کدهای به دست آمده از این سیستم‌عامل نشان می‌دهد که اپلیکیشن Mindfulness قابلیت نظارت بر تنفس کاربر را پیدا کرده و ممکن است در visionOS 2، اپل ویژن پرو قابلیت پشتیبانی از قلم اپل پنسل را هم پیدا کند.

زمان برگزاری WWDC 2024

همانطور که اشاره شد، رویداد WWDC 2024 ساعت ده صبح روز دوشنبه دهم ژوئن 2024 (21 خرداد 403) به وقت غرب امریکا آغاز می‌شود. سخنرانی اصلی این رویداد در یوتیوب، سایت رسمی اپل، اپلیکیشن اپل تی‌وی و اپلیکیشن Apple Developer به صورت مستقیم پخش می‌شود.

جمع‌‌بندی

WWDC 2024 جدیدترین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل به زودی برگزار خواهد شد و تا چند روز ادامه خواهد داشت. اما در روز اول، سخنرانی کلیدی انجام می‌شود که سیستم‌عامل‌های مختلف اکوسیستم اپل از جمله iOS 18، iPadOS 18، macOS 15 و غیره در آن معرفی می‌شوند. در این مطلب با یک جمع بندی کلی از شایعات و آنچه تا به این لحظه درباره این رویداد می‌دانیم همراه شما بودیم. امیدواریم که این مطلب هم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

WWDC 2024 چه زمانی برگزار می‌شود؟

این رویداد، ساعت ده صبح روز دوشنبه دهم ژوئن 2024 (21 خرداد 403) به وقت غرب امریکا آغاز می‌شود.

در رویداد WWDC 2024 از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

اپل قصد دارد در این رویداد از سیستم‌عامل‌های iOS 18، iPadOS 18، macOS 15، tvOS 18، watchOS 11، visionOS 2 و HomePod 18 رونمایی کند.

چطور می‌توان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2024 را مشاهده کرد؟

سخنرانی اصلی این رویداد در یوتیوب، سایت رسمی اپل، اپلیکیشن اپل تی‌وی و اپلیکیشن Apple Developer به صورت مستقیم پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره WWDC 2024 چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر