coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین چت بات های هوش مصنوعی ؛ معرفی برترین‌ها برای صحبت با هوش مصنوعی

در این مطلب با بهترین چت بات های هوش مصنوعی آشنا می‌شوید که به شما برای انجام کارهایی مثل تولید و ویرایش متن، کدنویسی، عیب یابی کدها، پردازش تصویر و غیره کمک می‌کنند.

از زمان رونمایی از چت جی‌پی‌تی تا به امروز، ربات‌های هوش مصنوعی محبوبیت چشمگیری پیدا کرده‌اند؛ چون این ربات‌ها قابلیت انجام کارهای مختلف را دارند که به راحت‌تر شدن زندگی کاری و شخصی ما کمک زیادی می‌کنند. چت بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند طبق خواست و نظر شما کدنویسی کنند، ایمیل بنویسند، گزارش تهیه کنند، آثار هنری تولید کنند، فرمول اکسل بنویسند و غیره و غیره.

محبوبیت جهانی چت جی‌پی‌تی انگیزه‌ای برای رقبا شد تا نسخه‌های اختصاصی خودشان را از چت بات‌های هوش مصنوعی بسازند. در نتیجه، حالا انواع و اقسام چت بات‌های هوش مصنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای نقاط قوت، کاربردها، سطح پیشرفت و ظرافت‌های مخصوص خودشان هستند.

با توجه به محبوبیت این ربات‌ها، در ادامه مطلب با فهرستی از بهترین چت بات های هوش مصنوعی همراه شما هستیم و با ویژگی‌ها، امکانات، مزایا و معایب هر کدام آشنا می‌شویم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین چت بات های هوش مصنوعی

چت بات هوش مصنوعی، یک نوع نرم‌افزار مجهز به فناوری هوش مصنوعی است که قابلیت تولید محتوا را بر اساس ورودی‌های کاربران دارد. چنین ربات‌هایی، قابلیت تولید انواع محتوا از جمله نوشتن آهنگ رپ، رساله دانشگاهی، کدهای برنامه نویسی و غیره را دارند. این ربات‌ها برای تولید پاسخ‌هایی شبیه به گفتگوهای انسانی از LLM (مدل‌های زبانی بزرگ) استفاده می‌کنند. بعضی از این ابزارها برای جمع‌آوری اطلاعات به اینترنت متصل شده و بعضی دیگر از همان داده‌هایی استفاده می‌کنند که با آن آموزش داده شده‌اند.

بهترین چت بات های هوش مصنوعی
بهترین چت بات های هوش مصنوعی

در ماه می سال 2024، OpenAI نسخه رایگان چت جی‌پی‌تی را تقویت کرده و مهم‌ترین ایرادهای آن را رفع کرد. این تغییرات، چت جی‌پی‌تی را تبدیل به برترین چت بات هوش مصنوعی کردند. در ادامه مطلب علاوه بر چت جی‌پی‌تی با چند مورد دیگر از بهترین چت بات های هوش مصنوعی هم آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

ChatGPT

بهترین چت بات های هوش مصنوعی

  • مزایا: مهارت‌های نویسندگی، دانش STEM، لحن گفتاری
  • معایب: محدودیت‌های GPT-4o، انتقال کاربران نسخه رایگان به GPT 3.5 در صورت پر شدن ظرفیت.
  • امکانات ChatGPT: استفاده از GPT-4o یا (در صورت پر شدن ظرفیت) GPT-3.5/ قابلیت تولید متن، حل مسائل ریاضی و کدنویسی/ قابلیت‌های محاوره‌ای چشمگیر / رایگان بودن برای عموم

معرفی بهترین چت بات های هوش مصنوعی را با چت جی‌پی‌تی شروع می‌کنیم. این چت بات در نوامبر 2022 و توسط شرکت OpenAI رونمایی شد و به دلیل قابلیت‌های پیشرفته‌اش به موفقیت چشمگیری رسید. چت جی‌پی‌تی قابلیت انجام انواع کارهای نویسندگی از جمله نوشتن ایمیل، رساله، شعر، لیست خرید و غیره را دارد. همچنین این ابزار صحبت با هوش مصنوعی می‌تواند کدها را عیب یابی کرده و مسائل ریاضی پیچیده را حل کند.

کوپایلت توانست با رفع بعضی از مشکلات مهم چت جی‌پی‌تی از جمله عدم دسترسی به اینترنت و محدود بودن اطلاعات آن به اوایل سال 2022، به موفقیت چشمگیری رسیده و تبدیل به یکی از بهترین چت بات های جایگزین ChatGPT شود. اما اخیراً OpenAI هم این ربات را تقویت کرده و همه این مشکلات را حل کرده تا این چت بات هم قدرت رقابت بیشتری پیدا کند. به ویژه جدیدترین LLM این شرکت یعنی GPT-4o که قابلیت وبگردی، تحلیل داده‌ها، بینایی، بارگذاری فایل و غیره را دارد.

بسیاری از قابلیت‌های ذکر شده قبلاً محدود به چت جی‌پی‌تی پلاس بودند که نسخه غیر رایگان این چت بات است و این به روزرسانی، تغییر بسیار مهمی برای کاربران چت جی‌پی‌تی محسوب می‌شود.

همچنین، حالا بر خلاف گذشته برای استفاده از چت جی‌پی‌تی نیازی به لاگین ندارید؛ این یعنی می‌توانید صرفاً با سر زدن به سایت چت‌پی‌تی، صحبت با هوش مصنوعی را شروع کنید. اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر، باید یک حساب رایگان ایجاد کنید.

اگر به دنبال یک سایت چت با هوش مصنوعی فارسی هستید، حتماً ChatGPT را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین سایت های هوش مصنوعی

بهترین هوش مصنوعی رایگان

Microsoft Copilot

بهترین چت بات های هوش مصنوعی

  • مزایا: دسترسی به اینترنت، لینک دادن به منابع، استفاده از LLM شرکت OpenAI
  • معایب: استفاده از بینگ، محدودیت‌های مکالمه
  • امکانات Copilot: استفاده از OpenAI GPT-4 Turbo/ دسترسی به اینترنت/ کار کردن مثل یک موتور جستجو با در اختیار داشتن اطلاعات مربوط به رویدادهای جاری/ رایگان

مایکروسافت در فوریه 2023 از یک سایت چت با هوش مصنوعی جدید رونمایی کرد. این چت بات مایکروسافت، بر اساس GPT-4 Turbo کار می‌کند یعنی همان هوش کلی چت جی‌پی‌تی را دارد که با GPT-4o ساخته شده است.

تنها تفاوت بین این دو LLM حرف o در GPT-4o است که به قابلیت‌های پیشرفته چند وجهی چت جی‌پی‌تی اشاره دارد. این قابلیت‌ها، به کوپایلت امکان داده‌اند که ورودی‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی را درک کرده و بتواند خروجی‌های متنی، صوتی و تصویری تولید کند.

کوپایلت بیشتر قابلیت‌های به دست آمده در تازه‌ترین نسخه رایگان چت جی‌پی‌تی را دارد؛ از جمله دسترسی به رویدادهای جدید، درج لینک منابع، گشتن در اینترنت، آپلود تصویر و اسناد، تصویر سازی و غیره. این قابلیت‌ها، کوپایلت را تبدیل به یکی از بهترین چت بات های جایگزین ChatGPT کرده‌اند.

استفاده از کوپایلت رایگان است و کافیست به سایت آن سر بزنید. این هوش مصنوعی یک اپلیکیشن هم دارد و از طریق بینگ هم در دسترس است. اگر به دنبال یک برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی هستید، حتماً کوپایلت را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

Anthrophic’s Claude

بهترین چت بات های هوش مصنوعی

  • مزایا: پشتیبانی از بارگذاری اسناد، قابلیت کنترل چت، حالت روشن و تیره
  • معایب: نامشخص بودن سقف استفاده، محدودیت اطلاعات
  • امکانات Claude: مجهز به خانواده مدل Claude 3/ پشتیبانی از قابلیت بارگذاری اسناد/ آموزش داده شده با اطلاعات جدید (تا سال 2023) / رایگان

یکی دیگر از بهترین چت بات های هوش مصنوعی، Claude است که در فوریه 2023 توسط Anthropic ارایه شد. این سایت چت با هوش مصنوعی Anthropic هم قابلیت پاسخ دادن به انواع سوالات، کدنویسی، حل مسائل ریاضی، نویسندگی، تحقیقات و کارهای مختلف دیگر را دارد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این چت بات، دستیار هوش مصنوعی است. چت جی‌پی‌تی هم قابلیت پذیرش ورودی‌های تصویری و اسناد مختلف را دارد، اما Claude می‌تواند تصاویر را با سرعت بسیار بیشتری تفسیر کند.

برای مثال، می‌توانید عکسی از دست نوشته‌های خودتان را بارگذاری کنید تا Claude آن را به متن تایپ شده تبدیل کند. این قابلیت برای دانش آموزان و دانشجویانی که سر کلاس یادداشت برداری می‌کنند اما فرصت لازم را برای ذخیره این یادداشت‌ها در کامپیوتر یا گوشی ندارند، بسیار مفید است. همچنین، Claude می‌تواند متن را از تصویر استخراج کرده و آن را به هر فایل دلخواهی از جمله JSON که برای طراحان وب بسیار مفید است، تبدیل کند.

می‌توان داکیومنت‌ها را در این سایت بارگذاری کرد تا آنها را خوانده، تحلیل و خلاصه کند. برای بارگذاری فایل، کافیست روی آیکن گیره کاغذی کنار کادر متنی کلیک کرده و داکیومنت مورد نظر را انتخاب کنید. سپس از این چت بات بخواهید که کار مورد نظرتان را انجام دهد؛ از جمله خلاصه سازی داکیومنت یا توضیح موضوعات خاصی که در متن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

Claude به عنوان یکی از بهترین چت بات های هوش مصنوعی در مرحله بتای رایگان قرار دارد و این یعنی ممکن است بسته به حجم تقاضا و استفاده کاربران، در بعضی از لحظات روز برای استفاده از آن دچار محدودیت شوید. کاربرانی که قصد دارند به صورت منظم از Claude استفاده کنند، می‌توانند نسخه پروی آن را با قیمت 20 دلار در ماه تهیه کنند که محدودیت استفاده از آن نسبت به نسخه رایگان حداقل 5 برابر کمتر است. اگر به دنبال برترین چت بات هوش مصنوعی از نظر تفسیر تصاویر هستید، Claude می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

Gemini

بهترین چت بات های هوش مصنوعی

  • مزایا: رایگان، دسترسی به ابزارهای گوگل، مهارت‌های ویرایش متن قوی
  • معایب: عدم ارایه منابع، نداشتن قابلیت کدنویسی
  • امکانات: قدرت گرفته از Gemini 1.0 Pro/ دارای قابلیت جستجو در گوگل/ تولید سریع تصویر و متون واضح/ رایگان

جمینی (گوگل بارد سابق) چت بات هوش مصنوعی گوگل است که شباهت زیادی به کوپایلت داشته و پاسخ سوالات کاربران را از وب پیدا می‌کند و حتی قابلیت تولید تصویر را هم دارد. از اولین رونمایی این چت بات در ماه مارس سال 2023، چند آپگرید مهم در آن پیاده سازی شده و جدیدترین نسخه این چت بات نسبت به نسخه‌های قبلی آن بسیار بهتر کار می‌کند.

می‌توانید از جمینی به عنوان یک برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی هم استفاده کنید؛ اما به دلیل تحریم‌ها، در حال حاضر نمی‌توان با آی‌پی ایران از این سایت استفاده کرد.

مهم‌ترین مشخصه این چت بات، دسترسی به فناوری گوگل، موتور جستجو و اپلیکیشن‌های آن است. رابط کاربری و قابلیت‌های این چت بات برای کاربران وفادار گوگل کاملاً آشناست. مثلاً بر خلاف بیشتر چت بات‌های معرفی شده در این مطلب، جمینی به جای چت جی‌پی‌تی از مدل هوش مصنوعی ساخته شده توسط گوگل استفاده می‌کند.

این چت بات گوگل به دلیل پشتیبانی از انواع افزونه‌های گوگل، به تدریج تجربیات کامل ابزارهای گوگل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر، کاربران جمینی می‌توانند افزونه‌های یوتیوب، گوگل مپز، اطلاعات پرواز، هتل‌ها و Workspace گوگل را به این چت بات اضافه کنند.

کاربران طرح پریمیوم جمینی علاوه بر دسترسی به پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی جمینی مثل Gemini 1.5 Pro به Gemini for Workspace که قبلاً با نام Duet AI شناخته می‌شد هم دسترسی دارند. این ابزار، دستیار هوش مصنوعی گوگل را در اپلیکیشن‌های مختلف این شرکت از جمله جی میل، داکز، گوگل میت و غیره تزریق می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

Jasper

بهترین چت بات های هوش مصنوعی

  • مزایا: 50 الگوی نویسندگی مختلف، قابلیت‌های ویرایش متن، بررسی سرقت ادبی
  • معایب: نیاز به داشتن اشتراک برای امتحان کردن، هزینه زیاد
  • امکانات Jasper: استفاده از LLMهای متفاوت از جمله GPT-4/ خلاصه سازی متون، تولید پاراگراف و نوشتن توضیحات محصول/ بررسی گرامر و سرقت ادبی

معرفی بهترین چت بات های هوش مصنوعی را با جاسپر به پایان می‌بریم که برترین چت بات هوش مصنوعی برای کسب و کارها و بازاریاب‌ها است. جاسپر، مناسب مشاغلی است که قصد دارند یک چت بات هوش مصنوعی را در جریان کار خودشان ادغام کنند. این چت بات فاقد نسخه رایگان است و امکان دسترسی به آن بدون اشتراک وجود ندارد. ارزان‌ترین طرح این چت بات که برای افراد مستقل و فریلنسرها طراحی شده، 39 دلار در ماه قیمت دارد. اما برای مشاغلی که قصد تولید محتوا و متن را دارند، یکی از بهترین چت بات های هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

در جاسپر، می‌توانید یک پرامپت برای توضیح متن مورد نظرتان وارد کنید تا مثل چت جی‌پی‌تی، برای شما محتوا تولید کند. مهم‌ترین تفاوت جاسپر و چت جی‌پی‌تی این است که جاسپر، ابزارهای گسترده‌ای را برای تولید متن در اختیار مشاغل قرار می‌دهند. کاربران می‌توانند وجود سرقت ادبی و خطاهای گرامری را در بیشتر از 50 الگوی متنی مختلف بررسی کنند؛ از جمله در پست‌های وبلاگی، رشته گفتگوهای توییتری، اسکریپت ویدیو و غیره. جاسپر می‌تواند درباره سئو هم پیشنهادات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد و لحن برند شما را به خاطر سپرده و رعایت کند.

چه به صورت تک نفره کار می‌کنید و یا عضو یک تیم کوچک یا سازمان بزرگ هستید، جاسپر می‌تواند برای بهینه سازی جریان کار شما یکی از بهترین چت بات های هوش مصنوعی باشد.

جمع‌بندی

بازار چت بات‌های هوش مصنوعی روزبروز رقابتی‌تر شده و هر روز شاهد رونمایی از مدل‌های جدید هستیم. در این بازار که با رونمایی از چت جی‌پی‌تی رونق بی‌سابقه‌ای پیدا کرد، حالا انواع چت بات‌ها برای تولید متن، ویرایش متن، کدنویسی، تصویر پردازی و غیره وجود دارند. به تدریج چت بات‌های هوش مصنوعی تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مشاغل می‌شوند. امیدواریم که این مطلب به شما برای آشنایی با بهترین چت بات های هوش مصنوعی کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا چت بات هوش مصنوعی رایگان هم وجود دارد؟

بله، بعضی نسخه‌های چت جی‌پی‌تی، جاسپر، جمینای و کوپایلت جزء بهترین چت بات های هوش مصنوعی رایگان هستند.

چت بات‌های هوش مصنوعی چه کاربردهایی دارند؟

این ربات‌ها برای تولید محتوا، ویرایش محتوا، اصلاح اشتباهات گرامری، بازنویسی متن، تصویرپردازی، کدنویسی، عیب یابی کدها، پشتیبانی از مشتریان، ارتقای بهره‌وری، کارایی و بسیاری کارهای دیگر قابل استفاده هستند.

آیا سایت چت با هوش مصنوعی فارسی وجود دارد؟

بله، چت جی‌پی‌تی، کوپایلت و جمینی برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی هم دارند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین چت بات های هوش مصنوعی چیست؟ شما تجربه استفاده از کدام ابزار را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر