coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی گلکسی رینگ ؛ نگاه نزدیک به قابلیت‌ها، ویژگی‌ها، تاریخ عرضه و قیمت

در این مطلب با بررسی گلکسی رینگ همراه شما هستیم؛ اولین حلقه هوشمند سامسونگ با قابلیت نظارت بر ضربان قلب، تشخیص کیفیت خواب، ثبت حرکات ورزشی، دمای بدن و غیره.

پس از مدت‌ها انتظار، شایعه و گمانه زنی بالاخره حلقه هوشمند سامسونگ معرفی شد. بررسی اولیه و مختصر گلکسی رینگ نشان می‌دهد که این حلقه هوشمند به خوبی با اپلیکیشن Samsung Health ارتباط برقرار کرده و از تکنولوژی هوش مصنوعی و ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کند تا تجربه‌ای کامل و جامع برای کاربران فراهم کند.

قطعاً برای قضاوت کردن درباره عملکرد و مشخصات Galaxy Ring باید مدت بیشتری از عرضه آن بگذرد اما همین بررسی اولیه نشان می‌دهد که سامسونگ، قابلیت‌های کوچک خاصی در این حلقه پیاده‌سازی کرده که باعث شده‌اند Galaxy Ring برای کاربران این شرکت جذاب‌تر از Oura باشد.

این حلقه سامسونگ قابلیت‌هایی مثل ماندگاری شارژ بیشتر از 7 روزه و قاب شارژ شیک شبیه به قاب ایرباد دارد. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با حلقه هوشمند سامسونگ هستید، تا انتهای بررسی گلکسی رینگ با ما باشید تا با همه قابلیت‌ها و مشخصات فنی حلقه هوشمند سامسونگ آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی گلکسی رینگ

تولید حلقه هوشمند برای شرکت سامسونگ تازگی دارد. قبلاً این حوزه تحت سلطه استارتاپ‌هایی مثل Oura Health بود که بهترین حلقه‌های هوشمند موجود در بازار را تولید می‌کند. سامسونگ سخت در تلاش است تا این محصول جدید و متفاوت خودش را به موفقیت برساند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از پتنت‌های مختلف، شرکت‌های گوگل و اپل هم گلکسی رینگ را تحت نظر دارند تا در صورت وجود تقاضا برای حلقه هوشمند و موفقیت این محصول، نمونه‌های مشابهی را تولید کنند.

بررسی گلکسی رینگ
بررسی گلکسی رینگ

به گفته سامسونگ، این حلقه که در رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای تولید شده، با ابعاد مناسب و ماندگاری شارژ طولانی، طوری طراحی شده که تنها یک بار نیاز به تنظیم داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های Galaxy Ring مقاوم بودن در برابر خش و ضد آب بودن آن است. بعلاوه، ماندگاری شارژ 7 روزه این حلقه در صورت جفت کردن آن با ساعت‌های هوشمند، به 10 روز هم می‌رسد. به این دلیل که این ساعت‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به نظارت بر تناسب اندام را جمع‌آوری کنند.

بررسی Galaxy Ring نشان داده که این حلقه هوشمند قابلیت‌های زیادی برای نظارت بر ورزش و تناسب اندام ندارد چون تمرکز اصلی آن، نظارت بر سلامت کاربران است که رویکرد جامع‌تری محسوب می‌شود و سلامت ذهنی و جسمی را پوشش می‌دهد. خواب هم یکی از مفاهیم مهم برای چنین حلقه‌هایی است که گلکسی رینگ سامسونگ در این زمینه برتری دارد.

مشخصات گلکسی رینگ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی گلکسی رینگ مشخصات فنی Galaxy Ring
وزن 2.3 گرم (سایز 5) 3 گرم (سایز 13)
جنس تیتانیم
ماندگاری شارژ تا 7 روز (حلقه) و تا 6 بار شارژ (قاب)
اتصال بلوتوث 5.4
مقاومت در برابر آب 10 ATM
جی پی اس ندارد
حسگرها PPG، شتاب سنج، دمای پوست
رنگ‌ها مشکی، تیتانیم طلایی، تیتانیم نقره‌ای
قیمت گلکسی رینگ حدود 400 دلار

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت های گیمینگ

بررسی گلکسی رینگ از نظر طراحی

بررسی حلقه هوشمند سامسونگ را با نگاهی به طراحی آن شروع می‌کنیم. به گفته کاربرانی که قبلاً پیش نمونه گلکسی رینگ را دیده و امتحان کرده بودند، این حلقه هوشمند سامسونگ هم کمابیش شبیه به پیش نمونه آن است. این حلقه در دست کاملاً راحت است و در مدت طولانی دست را اذیت نمی‌کند. گلکسی رینگ بر اساس سیستم اندازه گیری آمریکایی دارای سایزهای 5 تا 13 و وزن آن 2.3 تا 3 گرم است. اندازه دقیق باتری این حلقه هم بستگی به اندازه انگشت دارد و هر چقدر باتری حلقه بزرگتر باشد، ماندگاری شارژ آن بیشتر است.

بررسی گلکسی رینگ

در مجموع انتظار نمی‌رود که این تأثیر چشمگیر باشد و ماندگاری شارژ گلکسی رینگ در هر صورت به حدود 1 هفته می‌رسد. این حلقه نمایشگر ندارد که البته این موضوع با در نظر گرفتن اندازه آن عجیب نیست. این احتمال وجود دارد که نسخه‌های آینده حلقه سامسونگ نمایشگر داشته باشند اما فعلاً باید برای کسب اطلاعاتی مثل میزان شارژ باقیمانده حلقه، از اپلیکیشن Samsung Health استفاده کنید.

گلکسی رینگ سامسونگ سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای دارد اما همه آنها از تیتانیم ضد خش ساخته شده‌اند. البته شکل حلقه هم به صورتی طراحی شده که از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند.

یکی از ویژگی های گلکسی رینگ، طراحی مقعر آن است. سامسونگ این طراحی را با هدف پیشگیری از خش افتادن روی حلقه یا فرسودگی سطح آن انجام داده چون لبه‌های محافظ برآمده آن، مثل حاشیه‌های یک ساعت ورزشی عمل می‌کنند. سامسونگ برای گلکسی واچ 5 پرو که مخصوص ماجراجویی ساخته شده بود، از طراحی مشابهی استفاده کرده است. حاشیه‌های این ساعت هوشمند سامسونگ حالت برآمده دارد تا احتمال وارد آمدن ضربه روی نمایشگر آن کمتر شود.

بررسی گلکسی رینگ
مشخصات گلکسی رینگ

قسمت داخل همه مدل‌های این حلقه سامسونگ به یک صورت است و سه برجستگی در آن وجود دارد که میزان تماس با پوست را افزایش می‌دهند.

قاب شارژ گلکسی رینگ نسبت به حلقه Oura بسیار پیشرفته‌تر است. شارژر Oura یک برآمدگی دارد که حلقه روی آن قرار می‌گیرد و خود این شارژر هم به شارژر USB-C معمولی وصل می‌شود. سامسونگ یک مرحله پیش‌تر رفته و این برآمدگی را داخل جعبه حلقه قرار داده که به حلقه ازدواج شبیه است. این جعبه هم مثل قاب ایرباد یک باتری داخلی دارد. خود باکس شفاف است و به همین دلیل می‌توان از آن برای همه رنگ‌های این حلقه استفاده کرد. می‌توان این قاب را به روش بی‌سیم یا از طریق USB-C شارژ کرد و خود قاب هم حلقه را پنج تا شش بار شارژ می‌کند.

خوشبختانه بر خلاف سایر طراحی‌ها، با استفاده از این قاب شارژ حلقه به راحتی انجام می‌شود و قرار نیست مثلاً هر 24 ساعت یک بار حلقه را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

بدرد نخور ترین گجت های بازار

بررسی گلکسی رینگ از نظر امکانات و قابلیت‌ها

قطعاً قابلیت های گلکسی رینگ در حد گلکسی واچ نیست. این حلقه هیچ نمایشگری ندارد و بیشتر به عنوان یک ابزار برای ثبت و نظارت بر معیارهای سلامتی طراحی شده که کافیست یک بار آن را تنظیم کنید تا در طی هفته بر سلامت شما نظارت داشته باشد. بررسی گلکسی رینگ نشان می‌دهد که این گجت هوشمند سامسونگ، قابلیت نظارت بر ضربان قلب، کیفیت خواب، دمای پوست، اکسیژن خون و غیره را دارد. وجود Galaxy AI هم باعث شده که حلقه هوشمند سامسونگ به روشی هوشمندانه ضربان‌های غیرطبیعی قلب را تشخیص داده و آنها را نشانه‌گذاری کند.

بررسی گلکسی رینگ

Galaxy Ring طوری طراحی شده که مثل Oura در زمینه نظارت بر خواب دقیق عمل کند و سامسونگ قابلیت‌های کامل و جامعی را در آن پیاده‌سازی کرده است. همه قابلیت‌های نظارت بر خواب گلکسی واچ 7 از جمله پروفایل‌های خواب (که به آنها chronotype یا نوعِ ساعت زیستی هم گفته می‌شود) با یک حیوان بامزه نشان داده می‌شوند تا کاربران بهتر آنها را درک کنند. همچنین، این ساعت‌ها از Galaxy AI استفاده می‌کنند تا سلامت و خواب شما را بهتر و هوشمندانه‌تر تحلیل کنند.

به همین ترتیب، گلکسی رینگ هم هر روز صبح بر اساس کیفیت خواب و سطح فعالیت کلی شما یک امتیاز انرژی تولید می‌کند که به Daily Readiness Score فیت‌بیت و قابلیت Body Battery گارمین شباهت دارد. Samsung Health می‌تواند با جمع‌آوری آمار و اطلاعات از طریق حلقه یا ساعت و امتیاز دادن به سطح سلامت شما، توصیه‌هایی شخصی در اختیارتان قرار داده و مثلاً به شما توصیه کند که بیشتر استراحت یا فعالیت کنید.

یکی از قابلیت های Galaxy Ring ثبت بسیاری از آمارهای قابل جمع‌آوری توسط ساعت‌های هوشمند سامسونگ و ارسال آنها به اپلیکیشن Samsung Health است. شاید این موضوع باعث انصراف بعضی از خریداران گلکسی رینگ شود اما واقعیت این است که این دو گجت می‌توانند با هم کار کنند.

سامسونگ اعلام کرده که استفاده از گلکسی رینگ به همراه گلکسی واچ، ماندگاری شارژ حلقه را تا 30 درصد افزایش داده و باعث افزایش دقت آمار ثبت شده هم می‌شود. اما بعید است که کاربران سامسونگ هر دو دستگاه را بخرند مگر اینکه این دو محصول در قالب یک پکیج در اختیار آنها قرار بگیرد.

بررسی گلکسی رینگ
ویژگی‌های گلکسی رینگ

با وجود اینکه گلکسی رینگ یک ابزار منفعل است نه فعال، اما این گجت هم یکسری اپلیکیشن تناسب اندام دارد. در واقع یکی از ویژگی های حلقه هوشمند سامسونگ نظارت بر ورزش‌های دو و پیاده روی و ثبت آنها در اپلیکیشن Samsung Health است تا نیازی نباشد که برای مشخص کردن دلیل افزایش ضربان قلب، تمرین‌های خودتان را برچسب گذاری کنید. البته بررسی گلکسی رینگ نشان می‌دهد که این قابلیت فقط برای دو و پیاده روی قابل استفاده است در نتیجه باید ویژگی‌های سایر ورزش‌ها مثل شنا یا دوچرخه سواری را در اپلیکیشن Samsung Health مشخص کرد.

یکی دیگر از قابلیت های حلقه هوشمند سامسونگ، جمع‌آوری خودکار اطلاعات درباره گام‌ها، ورزش و سطح اکسیژن خون است و می‌توان همه اطلاعات مربوط به غذا، آب و داروها را به صورت دستی در Samsung Health وارد کرد تا تصویر کامل‌تر و جامع‌تری از وضعیت سلامت کاربر فراهم شود.

امروزه نظارت بر چرخه‌های قائدگی هم یکی از مهم‌ترین امکانات ابزارهای نظارت بر سلامت است؛ به خصوص ابزارهایی که بیشتر متمرکز بر سلامت هستند تا تناسب اندام. بررسی Galaxy Ring نشان داده که این حلقه هم از این نظر مجهز است و سیکل قائگی را بر اساس دمای پوست فرد در شب‌ها پیش بینی می‌کند.

البته قابلیت های گلکسی رینگ صرفاً محدود به نظارت بر سلامت نیستند بلکه یکسری اپلیکیشن کاربردی و عمومی هم در این حلقه هوشمند وجود دارد. همچنین، گلکسی رینگ از کنترل‌های مبتنی بر حرکات دست هم پشتیبانی می‌کند. با استفاده از حرکتی شبیه به نیشگون گرفتن در هوا، می‌توانید هشدارهای گوشی را رد کنید یا از همین حرکت برای کنترل شاتر دوربین و عکس گرفتن استفاده کنید. البته، برای استفاده از این قابلیت های Galaxy Ring باید یک گوشی گلکسی هم داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

بهترین ساعت های هوشمند 2024

بررسی گلکسی رینگ از نظر قیمت و تاریخ عرضه

قیمت Galaxy Ring حدود 400 دلار است و کاربران با پرداخت این هزینه به خود حلقه، قاب شارژ و کیت انتخاب سایز حلقه دسترسی خواهند داشت. تاریخ عرضه گلکسی رینگ هم 24 جولای (3 مرداد) اعلام شده است.

بررسی گلکسی رینگ

قیمت حلقه هوشمند سامسونگ بی‌شباهت به محصولات رقیب نیست. با وجود اینکه خیلی از حلقه‌های هوشمند Ringconn، Ultrahuman و Oura ارزان‌تر هستند، اما مثلاً پس از 6 ماه استفاده از حلقه Oura باید برای دسترسی به همه امکانات آن، هزینه اشتراک 5.99 دلاری را پرداخت کنید.

در نتیجه، هزینه اولیه گلکسی رینگ بیشتر است اما در بلند مدت، با توجه به عدم نیاز به پرداخت هزینه اشتراک، قیمت این حلقه کمتر خواهد بود؛ البته نه در حد محصولات Ultrahuman و Ringconn. یکی از مشخصات حلقه هوشمند سامسونگ که ممکن است مانع خرید این حلقه هوشمند توسط بسیاری از کاربران شود، این است که برای استفاده از همه امکانات آن باید به اپلیکیشن Samsung Health دسترسی داشته باشید؛ در نتیجه گوشی شما باید یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ باشد.

جمع‌بندی

در پایان بررسی گلکسی رینگ می‌توان گفت که این حلقه یک گجت هوشمند خوب و قوی است، اما بعید است که سلطه چشمگیری بر بازار پیدا کند؛ چون بهترین قابلیت های حلقه هوشمند سامسونگ فقط با گوشی‌های سامسونگ در دسترس هستند. به احتمال زیاد، کاربران سامسونگ این حلقه را به سایر حلقه‌های هوشمند ترجیح می‌دهند اما برای دیگران، حلقه‌هایی مثل محصولات Oura یا Ultrahuman بیشتر توصیه می‌شوند.

سوالات پرتکرار

قیمت Galaxy Ring چقدر است؟

قیمت حلقه هوشمند سامسونگ حدود 400 دلار است و کاربران با پرداخت این هزینه به خود حلقه، قاب شارژ و کیت انتخاب سایز دسترسی خواهند داشت.

گلکسی رینگ چه قابلیت‌هایی دارد؟

گلکسی رینگ مجهز به حسگرهایی برای نظارت بر ضرب قلب، ارزیابی کیفیت خواب، ثبت اطلاعات ورزش و دمای بدن کاربران است.

تاریخ عرضه Galaxy Ring چه زمانی است؟

تاریخ عرضه حلقه هوشمند سامسونگ 24 جولای (3 مرداد) اعلام شده است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی گلکسی رینگ چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر