coinex
otetmarket
propification.com

بهترین پرینترهای بازار ؛ راهنمای خرید پرینترهای خانگی، اداری و اقتصادی

در این مطلب با بهترین پرینترهای بازار از نظر سرعت چاپ، قیمت، کیفیت چاپ، امکانات، سیستم شارژ کارتریج، ارزش خرید و غیره آشنا می‌شوید.

اگر تا به حال نیاز پیدا کرده باشید که برای کاربردهای شخصی یا کاری یک پرینتر خوب پیدا کنید، قطعاً اطلاع دارید که پیدا کردن بهترین پرینترهای بازار برای هر کاربردی از جمله برای چاپ عکس‌های باکیفیت، چاپ مدارک سیاه سفید یا برچسب محصولات کار سختی است.

بعضی از چاپگرها مختص انجام یک کار خاص طراحی شده و بعضی دیگر قابلیت چاپ با فرمت‌های مختلف را برای کاربردهای مختلف دارند. به همین دلیل برای انتخاب بهترین چاپگر باید با ویژگی‌ها و امکانات مدل‌های مختلف آشنا باشید. این راهنمای خرید پرینتر به شما کمک می‌کند تا با ویژگی‌های یک پرینتر خوب و تعدادی از بهترین پرینترهای 2024 آشنا شوید. اگر به دنبال یک چاپگر خوب و بادوام هستید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین پرینترهای بازار

برای انتخاب بهترین پریتنر، اول باید کاربرد مورد نظرتان را مشخص کنید. همانطور که اشاره شد، بعضی از چاپگرها کاربردهای محدودی دارند و مثلاً بعضی از مدل‌ها فقط قابلیت چاپ سیاه و سفید را دارند. پس از مشخص کردن کاربرد مورد نظر، باید یکی از دو گروه چاپگر لیزری و جوهرافشان را انتخاب کنید. هزینه اولیه چاپگرهای لیزری بیشتر است اما هزینه نهایی این چاپگرها به ازای هر صفحه (CPP) کمتر است.

بهترین پرینترهای بازار
بهترین پرینترهای بازار

در مقابل، چاپگرهای جوهر افشان قیمت خرید اولیه‌ای دارند اما با در نظر گرفتن هزینه‌های تعویض کارتریج و غیره، هزینه نهایی این چاپگرها بیشتر است. معمولاً برای پرینتر خانگی مدل جوهر افشان انتخاب می‌شود و چاپگرهای لیزری هم برای کاربردهای تجاری مناسب هستند.

بعد از آن باید نوع دستگاهی را که قرار است اطلاعات را برای چاپ به چاپگر ارسال کند، مشخص کنید. برای چاپ کردن از طریق لپ تاپ یا گوشی به صورت بی‌سیم، باید پرینتری پیدا کنید که از وای فای پشتیبانی کند. در نهایت، اگر صفحات زیادی چاپ می‌کنید، باید ظرفیت پرینتر و سرعت آن را هم در نظر داشته باشید. مثلاً اگر باید هر روز صبح تعداد زیادی سند یا برچسب محصول را چاپ کنید، سرعت چاپگر برای شما مهم‌تر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، در ادامه با بهترین پرینترهای 2024 آشنا می‌شوید.

1. HP OfficeJet Pro 9125e

بهترین پرینترهای بازار

  • مزایا: چند در یک، سینی بزرگ 250 برگه‌ای، پشتیبانی از چاپ بی‌سیم از طریق هر دستگاهی، نمایشگر لمسی 2.7 اینچی رنگی، قابلیت چاپ سیاه و سفید و رنگی
  • معایب: هزینه زیاد تعویض کارتریج، سرعت پایین چاپ

HP OfficeJet Pro 9125e یک چاپگر چند کاره است که با وجود داشتن قابلیت‌های متنوع، قیمت مناسبی هم دارد در نتیجه می‌توان آن را به عنوان بهترین پرینتر برای اکثر افراد معرفی کرد.

این چاپگر اچ پی از نوع جوهر افشان است، بنابراین هزینه نگهداری و استفاده از آن نسبت به چاپگرهای لیزری بیشتر است. اما طرح اشتراک Instant Ink اچ پی با قیمت حدود 1.49 دلار در ماه، این هزینه‌ها را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که در صورت پایان مدت زمان اشتراک این طرح، اچ‌پی خدمات Instant Ink را متوقف می‌کند.

چاپگر OfficeJet Pro 9125e قابلیت چاپ، کپی کردن، اسکن و فکس مطالب را دارد. این چاپگر مجهز به قابلیت تغذیه اسناد خودکار، سینی برگه 250 ورقه‌ای، قابلیت چاپ از انواع دستگاه‌ها، پورت لن، USB 2.0 و یک نمایشگر لمسی رنگی 2.7 اینچی است که با استفاده از آن، شخصی سازی و کنترل کارهای چاپ به آسانی انجام می‌شود.

این چاپگر اچ پی کیفیت چاپ رنگی و سیاه و سفید بسیار خوبی هم دارد و سرعت آن در حالت سیاه و سفید 22 صفحه در دقیقه (ppm) و در حالت رنگی 18 ppm است. با در نظر گرفتن این امکانات، OfficeJet Pro 9125e یکی از بهترین پرینترهای بازار برای اکثر افراد محسوب می‌شود که قابلیت چاپ سیاه و سفید و رنگی و کپی، اسکن و فکس کردن مدارک را دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین تلویزیون های سامسونگ

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

2. Brother HL-L2405W

بهترین پرینترهای بازار

  • مزایا: سرعت بسیار خوب تا 30 ppm، پشتیبانی از چاپ موبایل و بی‌سیم، سینی کاغذ بزرگ 250 برگه‌ای، ماندگاری کارتریج تا 1200 صفحه
  • معایب: قابلیت چاپ رنگی ندارد، نداشتن نمایشگر LED، نداشتن قابلیت اسکن، فکس یا کپی

راهنمای خرید چاپگر را با یک پرینتر ارزان قیمت از برند برادر ادامه می‌دهیم. هزینه اولیه چاپگر Brother HL-L2405W نسبت به چاپگرهای جوهر افشان اقتصادی کمی بیشتر است اما به مرور زمان، این هزینه جبران خواهد شد.

تعویض تونر برای این چاپگر حدود 52 دلار هزینه دارد و هر تونر امکان چاپ 1200 صفحه را فراهم می‌کند. اگر زیاد کار چاپ انجام نمی‌دهید، این چاپگر مدت بیشتری برای شما باقی می‌ماند چون بر خلاف چاپگرهای کارتریجی، تونر این چاپگرها خشک نمی‌شود.

سینی این پرینتر برادر 250 صفحه ظرفیت دارد و این چاپگر امکان چاپ به روش بی‌سیم را از طریق اپلیکیشن Brother Mobile Connect فراهم کرده و تا 30 صفحه را در هر دقیقه چاپ می‌کند. لازم به ذکر است که این چاپگر از نوع سیاه و سفید بوده و قابلیت چاپ رنگی، کپی کردن، اسکن یا فکس را ندارد.

اگر به دنبال چاپگری هستید که در بلند مدت به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند، HL-L2405W می‌تواند یکی از بهترین پرینترهای بازار برای شما باشد که کارهای چاپ شما را با سرعت و کارایی بالا انجام می‌دهد.

3. Epson EcoTank Photo ET-8500

بهترین پرینترهای بازار

  • مزایا: چاپ عکس با کیفیت بسیار بالا، پشتیبانی از روش چاپ بی‌سیم و موبایل، نمایشگر لمسی رنگی 4.3 اینچی، چاپ خودکار دو رو، هزینه کم تعویض بطری رنگ
  • معایب: سرعت پایین

EcoTank Photo ET-8500 یکی دیگر از بهترین پرینترهای بازار است که با وجود داشتن قیمت بالا، ارزش خرید بسیار زیادی دارد. سرعت این چاپگر زیاد نیست اما کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد. سرعت این چاپگر اپسون برای چاپ رنگی 12، برای چاپ سیاه و سفید 16 و برای چاپ عکس 4 در 6 اینچ، 4 صفحه در دقیقه است.

EcoTank Photo ET-8500 به جای کارتریج‌های جوهری سنتی از بطری‌های جوهر استفاده می‌کند که ماندگاری بیشتری داشته و در طولانی مدت مقرون به صرفه‌تر هستند. اپسون تخمین می‌زند که ظرفیت یک مجموعه 6 تایی از این بطری‌ها، برابر با حدود 100 کارتریج است که با استفاده از آن، می‌توانید تا 80 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

علاوه بر چاپ اسناد و تصاویر، با این پرینتر خانگی حرفه‌ای اپسون امکان اسکن، کپی و چاپ روی انواع مواد مثل سی‌دی/ دی‌وی‌دی و مقوا وجود دارد. این پریتنر از قابلیت‌هایی مثل چاپ بی‌سیم، اتصال به موبایل و مدیریت از طریق اپلیکیشن مخصوص هم پشتیبانی می‌کند. همچنین، EcoTank Photo ET-8500 قابلیت چاپ دو طرفه را داشته و یک نمایشگر لمسی رنگی 4.3 اینچی، یک اسلات برای نصب کارت SD و یک پورت لن دارد.

اگر به دنبال یک پرینتر ارزان قیمت مشابه هستید، چاپگر چند کاره EcoTank ET-2400 می‌تواند برای شما مناسب باشد. این چاپگر هم با همین سیستم بطری جوهر کار می‌کند که تصاویر رنگی بسیار زیبایی چاپ کرده و خیلی از همین قابلیت‌ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های 2024

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

4. Canon Pixma TR150

بهترین پرینترهای بازار

  • مزایا: طراحی بسیار جمع و جور، چاپ رنگی و سیاه و سفید، قابلیت چاپ عکس، پشتیبانی از چاپ بی‌سیم، دارای آپشن باتری
  • معایب: سرعت بسیار پایین، نیاز به اتصال به برق در صورت عدم خرید باتری

راهنمای خرید پرینتر را با یکی از بهترین محصولات کانن ادامه می‌دهیم. اگر دائماً در حال جابجایی به محل‌های مختلف یا حتی اتاق‌های متفاوت منزل خودتان هستید، Canon Pixma TR150 می‌تواند یکی از بهترین پرینترهای بازاربرای شما باشد.

این دستگاه فقط قابلیت چاپ را دارد و نمی‌توانید با استفاده از آن داکیومنت اسکن کنید. در حالت تاشو، ابعاد Pixma TR150 حدود 12.7× 7.3 × 2.6 اینچ است؛ در نتیجه به راحتی می‌توانید آن را داخل کوله پشتی یا کیف قرار دهید. با وجود ابعاد کوچک این چاپگر کانن، می‌توانید هر بار حدود 50 برگه را در سینی آن قرار دهید.

Pixma TR150 دکمه‌هایی ساده و یک نمایشگر OLED دارد که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات چاپگر را به خوبی مدیریت کنید. با استفاده از این چاپگر می‌توانید عکس یا داکیومنت‌ها را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید و کارتریج‌های این چاپگر هم حدود 48 دلار قیمت دارند.

این چاپگر سرعت بالایی ندارد و سرعت آن برای چاپ سیاه و سفید 9 ppm و برای چاپ رنگی 5.5 ppm است. البته سرعت پایین این پرینتر با در نظر گرفتن ابعاد کوچک آن چندان عجیب نیست اما اگر سرعت چاپ برای شما مهم است، احتمالاً این مدل مناسب شما نخواهد بود.

این چاپگر هم از قابلیت چاپ بی‌سیم از طریق اپلیکیشن Canon Print پشتیبانی می‌کند. اگر نیاز دارید که در محل‌های مختلف بدون نیاز به دسترسی به پریز برق از این چاپگر استفاده کنید، می‌توانید یک باتری حدود 100 دلاری برای آن بخرید.

5. HP Color LaserJet Pro M283fdw

بهترین پرینترهای بازار

  • مزایا: یک چاپگر چند در یک، پشتیبانی از چاپ بی‌سیم و موبایل، چاپ دوروی خودکار، نمایشگر لمسی رنگی 2.7 اینچ، ظرفیت 250 صفحه
  • معایب: سرعت چاپ پایین تا 22 ppm، هزینه اولیه بالا

چه یک کارمند دور کار باشید و چه در منزل خودتان کسب و کار راه انداخته باشید، یک پرینتر اداری کوچک می‌تواند ابزار مهم و ضروری برای شما باشد. LaserJet Pro M283fdw یکی از بهترین پرینترهای اداری برای چنین مواقعی محسوب می‌شود چون قابلیت‌های زیادی داشته و استفاده از آن راحت است.

این چاپگر اچ پی از نوع لیزری است و این یعنی به جای کارتریج جوهری، با کارتریج تونر کار می‌کند. هزینه خرید اولیه چنین کارتریج‌هایی بیشتر است اما در بلند مدت استفاده از آنها مقرون به صرفه‌تر بوده و معمولاً کیفیت چاپ واضح‌تری دارند. تونر سیاه جایگزین برای چنین چاپگری حدود 110 دلار قیمت دارد اما می‌توان با آن 3150 صفحه را چاپ کرد.

چاپگر M283fdw قابلیت چاپ رنگی و سیاه و سفید، اسکن، کپی، فکس و چاپ خودکار دو طرفه اسناد را دارد. سینی این چاپگر 250 ورقه ظرفیت دارد و با داشتن یک تغذیه کننده برگه خودکار، قابلیت کپی، اسکن و نمایشگر لمسی رنگی 2.7 اینچی، جزء بهترین پرینترهای بازار محسوب می‌شود.

سرعت این چاپگر 22 صفحه در دقیقه است؛ در نتیجه چاپگر چندان پرسرعتی محسوب نمی‌شود اما نمی‌توان آن را جزء کندترین پرینترهای بازار دانست. بعلاوه، این چاپگر از اپلیکیشن HP Smart و قابلیت چاپ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید فایل‌ها را مستقیماً از طریق گوشی برای چاپ به این پرینتر ارسال کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین اسباب بازی های هوشمند

بهترین گجت های گیمینگ 2024

6. Rollo USB Shipping Label Thermal

بهترین پرینترهای بازار

  • مزایا: قابلیت چاپ 60 برچسب در هر دقیقه، وضوح بالا، چاپ بارکدهای خوانا، سازگار با پلتفرم‌های بزرگ، راحتی استفاده از اپلیکیشن همراه
  • معایب: نداشتن قابلیت چاپ داکیومنت‌هایی غیر از برچسب

راهنمای خرید چاپگر را با یکی از محصولات برند رولو به پایان می‌بریم که بهترین چاپگرهای مخصوص چاپ برچسب محصول را تولید می‌کند و USB Thermal هم یکی از بهترین پرینترهای 2024 از این برند محسوب می‌شود.

این چاپگر با سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز سازگار است و می‌توانید از اپلیکیشن موبایلی آن هم برای مدیریت سفارش‌ها و چاپ برچسب محصولات استفاده کنید. بعلاوه، این چاپگر با پلتفرم‌ها و بازارهای بزرگی مثل شاپیفای، آمازون، فدکس، ای‌بی و غیره هم سازگار است.

Rollo USB Shipping از تکنولوژی حرارتی استفاده می‌کند بنابراین نیازی به تعویض جوهر یا تونر برای آن ندارید. با یک هد چاپگر حرارتی می‌توانید تا 650 هزار برچسب را چاپ کنید که برای مشاغل کوچک ظرفیت بسیار مناسبی است.

این چاپگر قابلیت چاپ برچسب‌ها را با ابعاد بین 1.57 تا 4.1 اینچ دارد. خود چاپگر به صورت خودکار فاصله بین برچسب‌ها را هم تشخیص می‌دهد تا برچسب‌ها به صورت منظم و یکدست چاپ شوند. می‌توانید در هر ثانیه یک برچسب 4 در 6 اینچ را چاپ کنید.

اگر به دنبال یک پرینتر اداری ارزان قیمت‌تر هستید، چاپگر حرارتی POLONO می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. هد این چاپگر برای چاپ 160 هزار برچسب استاندارد قابل استفاده است که نسبت به ظرفیت چاپگر رولو کمتر است؛ اما هزینه اولیه پایین‌تر POLONO باعث شده که این پرینتر برای مشاغل کوچک‌تر انتخاب بهتری باشد.

جمع‌بندی

بسیاری از مشاغل به چاپگر نیاز دارند اما ممکن است انتخاب بهترین پرینترهای اداری یا خانگی کار سختی باشد. در این مطلب با فهرستی از بهترین پرینترهای بازار برای شرایط و نیازهای مختلف آشنا شدید؛ از جمله بهترین چاپگر برچسب، بهترین چاپگر ارزان قیمت، بهترین چاپگر رنگی و غیره. خیلی از چاپگرهای معرفی شده در این مطلب از قابلیت اتصال بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید از طریق اپلیکیشن مخصوص با گوشی یا کامپیوتر با آنها کار کنید که قابلیت بسیار مفیدی محسوب می‌شود و کار شما را برای چاپ فایل بسیار راحت‌تر می‌کند.

سوالات پرتکرار

بهترین چاپگر بازار کدام مدل است؟

HP OfficeJet Pro 9125e یک چاپگر چند کاره است که با وجود داشتن قابلیت‌های متنوع، قیمت مناسبی هم دارد؛ در نتیجه می‌توان آن را به عنوان بهترین پرینتر برای اکثر افراد معرفی کرد.

چگونه آی‌پی پرینتر را پیدا کنیم؟

می‌توانید آی‌پی چاپگر را از خود چاپگر، از طریق مودم یا در سیستم‌عامل کامپیوتر متصل به آن پیدا کنید.

چه پرینترهایی برای استفاده خانگی مناسب‌تر هستند؟

چاپگرهای جوهر افشان برای استفاده‌های خانگی مناسب‌تر هستند و چاپگرهای لیزری بیشتر مناسب محیط‌های اداری هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین پرینترهای بازار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر