coinex
otetmarket
propification.com

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام [آموزش تصویری]

در این مطلب با آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام همراه شما هستیم و همه روش‌های انجام این کار مثل دریافت کد تأیید از طریق واتساپ را بررسی می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای ارتقای امنیت حساب اینستاگرام خودتان انجام دهید، فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام است. پس از فعال کردن احرازهویت دو مرحله‌ای اینستاگرام، وارد کردن رمز عبور برای دسترسی به حساب شما کافی نیست بلکه باید یک مرحله دیگر هم طی شود که این مرحله دوم را خود شما از قبل انتخاب و تنظیم می‌کنید.

خوشبختانه اگر با نکات و روش‌های انجام این کار آشنا باشید، فعال کردن این قابلیت در اینستاگرام کاملاً راحت خواهد بود. اگر هنوز از این قابلیت برای ارتقای امنیت حساب اینستاگرام خودتان استفاده نکرده‌اید، با ما تا انتهای آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام همراه باشید تا با همه روش‌های انجام این کار آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

هک حساب‌های اینستاگرام همچنان رو به افزایش است. در سال 2020، هک و جرایم سایبری برای مجرمان سایبری 3.25 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد. بعضی از صاحبان مشاغل، حساب‌هایی را از دست دادند که سال‌ها برای رشد و توسعه آنها زحمت کشیده بودند و قطعاً از دست دادن حساب کاری با هزاران دنبال کننده می‌تواند برای آنها ویرانگر باشد.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام
آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

با توجه به اهمیت اینستاگرام و تلاش‌های بی‌وقفه هکرها برای هک حساب‌های کاربری، حالا فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام به همه توصیه می‌شود. راحت‌ترین روش انجام این کار، فعال کردن احرازهویت 2 مرحله‌ای بر اساس یک شماره تلفن است که کد احرازهویت به آن پیامک می‌شود. اما به غیر از این روش، روش‌های دیگری هم برای فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام وجود دارند که در ادامه مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

چطور تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم ؟

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام اول باید مراحل زیر را طی کنید:

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

1. پروفایل خودتان را باز کرده و روی آیکن سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

2. Settings را در پایین صفحه باز کنید.

3. Security را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

4. روی Two-Factor Authentication ضربه بزنید.

5. Get Start را انتخاب کنید.

6. در این قسمت، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با شماره موبایل

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

1. دریافت کد احراز هویت اینستاگرام از طریق واتساپ

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام را با یکی از روش‌هایی شروع می‌کنیم که خود اینستاگرام آن را توصیه کرده؛ یعنی ارسال کد احرازهویت به واتساپ. با فعال کردن این گزینه، برای لاگین به حساب اینستاگرام خودتان پس از وارد کردن رمز، باید کدی را که به واتساپ شما ارسال می‌شود وارد کنید.

2. دریافت کد دوم از طریق اپلیکیشن احراز هویت

در این روش، برای احراز هویت اینستاگرام باید کدی را که به اپلیکیشن احرازهویت ارسال می‌شود وارد کنید. مراحل انجام این کار عبارتند از:

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

1. اول اپلیکیشن مورد نظر را برای احراز هویت اینستاگرام نصب کنید مثل Google Authenticator.

2. قسمت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را باز کرده و گزینه Authentication App را انتخاب کنید.

3. در این صفحه، گزینه Next را انتخاب کنید.

نکته:

اگر بیشتر از یک اپلیکیشن احرازهویت دارید، بهتر است به جای انتخاب Next مراحل زیر را طی کنید:

  • Set Up Manually را انتخاب کنید.
  • کد اینستاگرام برای شما نمایش داده می‌شود.
  • کد را کپی کرده و در اپلیکیشن احرازهویت مورد نظر وارد کنید.
  • پس از انجام این کار، یک کد اعتبارسنجی توسط اپلیکیشن تولید می‌شود که باید کپی شده و در قسمت احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام با اپلیکیشن احرازهویت وارد شود.
  • حالا روی Done کلیک کنید تا احرازهویت 2 مرحله‌ای فعال شود. لازم به ذکر است که اینستاگرامِ تحت وب از اپلیکیشن احرازهویت پشتیبانی نمی‌کند.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

4. یک کد احرازهویت موقت توسط اپلیکیشن احرازهویت گوگل تولید می‌شود که باید آن را کپی کنید.

5. اینستاگرام را دوباره باز کرده و کد را در قسمت مربوطه وارد کنید.

6. پس از انتخاب Next، احرازهویت دو مرحله‌ای فعال می‌شود.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

7. حالا روی Done کلیک کنید.

8. یک صفحه در گوشی حاوی کدهای بازیابی نمایش داده می‌شود. توصیه می‌شود که با انتخاب دکمه اسکرین شات پایین صفحه، از این کدها گرفته یک عکس و ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟

نکته مهم درباره کد بازیابی

کدهای بازیابی برای مواقعی مفید هستند که به هر دلیلی امکان دسترسی به گوشی را از دست می‌دهید و کد از طریق پیامک یا اپلیکیشن احرازهویت برای شما ارسال نمی‌شود. در چنین مواقعی، می‌توانید از کدهای بازیابی برای دسترسی به حساب اینستاگرام خودتان استفاده کنید. هر کدام از این کدها یک بار قابل استفاده هستند و اگر از بیشتر این کدها استفاده کرده یا نگران دسترسی دیگران به آنها هستید، می‌توانید با انتخاب گزینه Get New Codes در پایین صفحه، کدهای بازیابی جدیدی دریافت کنید.

3. ارسال کد دوم از طریق پیامک

همانطور که در ابتدای آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام اشاره شد، راحت‌ترین راه فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام استفاده از سیستم پیامک است. در این روش، شما یک شماره تلفن انتخاب می‌کنید که کد احرازهویت برای آن پیامک می‌شود. لازم به ذکر است که این شماره باید همیشه در دسترس باشد تا بتوانید به حساب اینستاگرام خودتان لاگین کنید.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

1. در این قسمت، از شما خواسته می‌شود که شماره موبایل‌تان را وارد کنید.

2. پس از وارد کردن شماره، روی Next کلیک کنید.

3. یک کد 6 رقمی به شماره شما ارسال می‌شود که باید آن را در فیلد Enter Code وارد کنید.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

4. حالا پیام Two-Factor Authentication Is On را مشاهده می‌کنید. روی Done کلیک کنید.

5. حالا یک صفحه حاوی کدهای بازیابی نمایش داده می‌شود. توصیه می‌شود که با انتخاب دکمه اسکرین شات پایین صفحه، یک عکس از این کدها گرفته و ذخیره کنید. این کدها برای مواقعی مفید هستند که به هر دلیلی امکان دسترسی به گوشی خودتان را ندارید و نمی‌توانید از طریق پیامک یا اپلیکیشن احرازهویت لاگین کنید. در چنین مواقعی، می‌توانید با استفاده از این کدها، وارد حساب اینستاگرام خودتان شوید.

بیشتر بخوانید

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

غیر فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

پس از آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام در این مرحله با روش غیرفعال سازی این قابلیت همراه شما هستیم که برای انجام آن، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد حساب اینستاگرام خودتان شوید.
  • در صفحه پروفایل، روی آیکن سه خط گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه زده و Settings را انتخاب کنید.
  • روی Security ضربه بزنید.
  • Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه مربوط به پیامک، اپلیکیشن احرازهویت یا واتساپ را که قبلاً برای احراز هویت اینستاگرام انتخاب کرده بودید، غیرفعال کنید.

جمع‌بندی

با فعال کردن احرازهویت دو مرحله‌ای اینستاگرام، برای ورود به حساب خودتان باید علاوه بر رمز عبور حساب‌تان، کدی را که به روش‌های بالا دریافت می‌کنید، وارد کنید. از آنجایی که با این روش، کد فقط به گوشی شما ارسال می‌شود، هکرها امکان دسترسی به اکانت شما را نخواهند داشت؛ در نتیجه امنیت حساب اینستاگرام شما حفظ می‌شود. امیدواریم که آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

چطور تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم؟

پروفایل خودتان را باز کرده و روی آیکن سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. Settings را در پایین صفحه باز کنید. Security و سپس Two-Factor Authentication و Get Start را انتخاب کنید. در این قسمت، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

چطور می‌توانیم اپلیکیشن احراز هویت را برای اینستاگرام دریافت کنیم؟

برای دریافت اپلیکیشن احراز هویت اینستاگرام در اپل به اپ استور رفته و Authenticator App for Instagram را جستجو کنید. برای اندروید هم می‌توانید از اپلیکیشنی مثل Google Authenticator استفاده کنید.

چطور احراز هویت دو عاملی را برای اینستاگرام غیرفعال کنیم؟

در صفحه پروفایل، روی آیکن سه خط گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه زده و Settings و سپس Security را انتخاب کنید. حالا Two-Factor Authentication را انتخاب کرده و گزینه مربوط به پیامک، اپلیکیشن احراز هویت یا واتساپ را که قبلاً برای احراز هویت اینستاگرام انتخاب کرده بودید، غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر