coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی تایلند ؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی تایلند

اگر قصد سفر به تایلند را دارید و می‌خواهید قبل از سفر با زیباترین جاهای دیدنی تایلند آشنا شوید و یا جاذبه های گردشگری تایلند را بشناسید، این مقاله را از دست ندهید.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام پیشین سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است.

نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو واژه‌ی Thai و Land است که سرزمین مردمان آزاد یا همان قوم تای معنا می‌شود. مردم این کشور به زبان تایلندی صحبت می‌کنند و مذهب حدود 95 درصد از آنها بودایی است. بانکوک، پایتخت این شهر یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های قشم

بهترین هتل های آنتالیا

جاهای دیدنی تایلند

سواحل شنی سفید، درختان نخل، جنگل‌های استوایی، جزایر و سواحل بکر، آبشارهای دیدنی، دهکده‌های روستایی، بازارهای شناور و کوه‌های پوشیده در مه از زیباترین جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌آیند. این کشور علاوه بر طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و باستانی دیدنی جذابی هم دارد.

جاذبه های گردشگری تایلند و مکان های تفریحی تایلند این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌اند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

کاخ بزرگ و معبد پراکائو

جاهای دیدنی تایلند
جاهای دیدنی تایلند

معبد پراکائو از جاهای دیدنی تایلند بانکوک و اولین مجتمع بزرگ است که در بانکوک ساخته شده است. غنای هنری و سطح درخشان این معبد آن را به یکی از عجایب معبدی آسیا تبدیل کرده است. کاخ بزرگ و معبد پراکائو را با نام معبد بودای زمردین می‌شناسند.

ساخت کاخ بزرگ در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و تا اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی به پایان نرسید. هیچ یک از اعضای خاندان سلطنتی تا سال ۱۹۲۵ نتوانستند در این کاخ زندگی کنند.

کاخ بزرگ و معبد پراکائو هر دو در مجاورت رودخانه چائو پرایا واقع شده‌اند. این کاخ در نزدیکی رود ساخته شده تا بهتر بتوان در حمله‌های احتمالی از آن دفاع کرد. امروزه این کاخ یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر است. این کاخ یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود و سالانه حدود ۸ میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند.

معبد وات فو

جاهای دیدنی تایلند

Wat Pho با نام کامل معبد وات فرا چتوفون (Wat Phra Chetuphon) یکی دیگر از مهم‌ترین معابد تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. معبد وات فو یکی از قدیمی ترین معابد کشور تایلند است و شامل مجموعه‌ای از سالن‌های دعا و نیایش و هنر و آموزش می‌شود.

معبد وات فو یکی از شش معبد برتر سلطنتی این کشور به‌شمار می‌رود. بودای طلایی، کاخ گرند، معبد وات سوثات، موزه ملی بانکوک، معبد وات آرون، خانه جیم تامپسون، عمارت ویمانمک، برج ساتورن و پارک لومپینی جاذبه‌های دیدنی نزدیک به معبد وات فو هستند.

مجسمه بودا که به صورت خوابیده در این معبد  قرار دارد، اصلی‌ترین علت شهرت معبد وات فو است. طول این مجسمه ۴۶ متر و ارتفاع آن ۱۵ متر است و همچنین ۱۰۸ عدد مروارید در تزئین پای این مجسمه بکار رفته است؛ بر همین اساس عدد ۱۰۸ نماد سلوک بودایی برای زیبایی است و با روکش طلا روی این مجسمه پوشانده شده است.

اما دلیل دیگر شهرت وات فو، وجود اتاق‌های مخصوص ماساژ تایلندی در این معبد است که واقعا معجزه می‌کنند. در معبد وات فو می‌توانید بهترین ماساژهای به روز دنیا را تجربه کنید. مدارس ماساژ سنتی تایلندی و استوپاهای متعددی در اطراف معبد وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مقاصد گردشگری بهار 

جاهای دیدنی کیش کجاست؟

معبد آرون

جاهای دیدنی تایلند
زیباترین جاهای دیدنی تایلند

معبد آرون یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تایلند است. این معبد با همه بناهای مذهبی تایلند تفاوت دارد. قرار گرفتن در کرانه رودخانه احتمالا به‌دلایل استراتژیک بوده است. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه، موقع طلوع یا غروب آفتاب است.

معبد وات آرون در محله وات چانگ در غرب رودخانه چائو واقع شده است؛ معبدی رنگی به شکل قلعه‌ای مستحکم و باشکوه که در کنار آب خودنمایی می‌کند. این معبد در اوایل قرن نوزدهم بنا شده و نام دیگر آن، معبد سپیده دم temple of the dawn است، زیرا در هنگام غروب آفتاب و شب زیبایی خاص و دلربایی دارد.

ارتفاع معبد وات آرون بیشتر از ۷۰ متر است و منار مخروطی معبد وات آرون بسیار زیباست. نمای بیرونی معبد آرون نیز کاشی، سرامیک و شیشه‌های رنگی است که با الگوهای خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند.

موزه سیام، معبد وات فو، موزه ملی بانکوک، خانه جیم تامپسون، عمارت ویمانمک از جاذبه های دیدنی تایلند نزدیک به معبد وات آرون هستند.

آبشار تی لا سو

جاهای دیدنی تایلند

یکی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند ، آبشار تی لا سو تایلند است که با نام‌ Tee Lor Su و Thi Lor Su نیز شناخته می‌شود. این آبشار بسیار زیبا و بزرگ، در وسط پناهگاه حیات ‌وحش Umphang، یکی از دورافتاده‌ترین و بکرترین مناطق تایلند، واقع شده و به لحاظ جغرافیایی در فاصله نزدیکی از مرز میانمار در استان تاک، واقع در شمال تایلند قرار دارد.

آبشار تی لا سو تا حدود 20 سال پیش قابل دسترسی نبود؛ چرا که در وسط جنگل واقع شده و از دسترسی شهری دور بوده است.

آبشار تی لا سو تایلند ششمین آبشار بزرگ دنیاست و از Huai Klotho سرچشمه می‌گیرد. برای بسیاری از بومیان و ساکنان محلی منطقه تاک، این آبشار بسیار با اهمیت است و به عنوان نماد قدرت شناخته می‌شود.

برخی شب‌ها بودایی‌ها کنار این آبشار مراسم‌ مذهبی و دعای باران را برگزار می‌کنند و اگر شبی را در اطراف این آبشار بمانید می‌توانید صدای خواندن سرودهای همگانی و یا موسیقی‌های محلی را بشنوید.

پل سو تونگ پائه

جاهای دیدنی تایلند
جاذبه های گردشگری تایلند

پل باستانی سو تونگ پائه در استان زیبای مائه هونگ سون واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می‌رود. شما برای رسیدن به این پل باید از مسیر و منطقه‌ای کوهستانی با راه‌های پرپیچ و خم خلوت در شمال تایلند و مرز میانمار عبور کنید. حتی مسیری که شما را به این مکان زیبا می‌رساند، ارزش دیدن دارد.

این پل توسط نسل‌های قبلی روستاییان بومی ساخته شده و از طرف صاحبان مزرعه‌‌های کشت برنج اهدا شده است. امروزه نیز مردم محلی برای رفت و آمد در شالیزارهای بزرگ برنج از پل سو تونگ پائه استفاده می‌کنند و وجود این پل را غرور و افتخار مردم می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین مراکز خرید قشم

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

آکواریوم پاتایا

جاهای دیدنی تایلند

آکواریوم پاتایا یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان و البته جاهای دیدنی تایلند پاتایا است که ۵۵۰۰ جانور آبزی در ۲۰۰ گونه متفاوت مانند کوسه، سمور دریایی، سفره ماهی، حیوانی با صفات کوسه و سفره دریایی در جهان زیر آب پاتایا زندگی می‌کنند.

جهان زیر آب پاتایا از بهترین مکان های تفریحی تایلند است که همچون تونلی وسیع با سقفی شیشه‌ای ساخته شده و به راحتی با فاصله کم می‌توانید جانوران و آبزیان آبی را تماشا کنید. در بخشی از آکواریوم پاتایا گردشکران می‌توانند پوست جانوران مختلف را لمس کنند که تجربه‌ای خاص خواهد بود.

گالری هنر در بهشت پاتایا

جاهای دیدنی تایلند
جاهای دیدنی تایلند پاتایا

گالری جذاب و زیبای هنر در بهشت یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند پاتایا است که با نمایش نقاشی‌های سه بعدی، تماشاگران و گردشگران می‌توانند تعامل نزدیک‌تری با آثار هنری پیدا کنند. این گالری خاص هنری بیش از ۱۰۰ اثر خاص در ده موضوع متفاوت از جمله حیوانات وحشی، طبیعت و تمدن ما قبل تاریخ دارد.

هنرمندان آثار این موزه هنری، با استفاده از تکنیک‌های نقاشی، باعث ایجاد خطای دید شدند و این تصور را به وجود می‌آورند که حیوانات داخل تصاویر، دیوار را شکسته و از آن بیرون آمده‌اند و یا چند نفر در حال سقوط از آبشار هستند.

یکی از جذابیت‌های گالری هنر در بهشت پاتایا، کپی‌برداری از آثار هنری کلاسیک به شیوه‌ای خاص است که به شما این امکان را می‌دهد عکس‌های خاطره‌انگیزی از سفر خود بگیرید. گالری هنر یکی از جاهای دیدنی تایلند پاتایا است که کمتر شناخته شده و بازدید از آنجا می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را رقم بزند.

معبد سفید

جاهای دیدنی تایلند

معبد سفید یا وات رانگ کان یک سازه بودایی خاص و زیبا در شهر شمالی چیانگ رای است. این معبد را هنرمندی به نام چالمرمچای کوسیتپیپات بنا کرده که ساخت آن در سال ۱۹۹۷ پایان یافته است.

رنگ سفید معبد وات رانگ کان نمادی از پاکی و خلوص است و تکه شیشه‌های به‌کاررفته در آن نشانی از خرد بودا و تعالیم بودایی است. این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته شده و زمانی که نور خورشید به آن می‌تابد زیبایی و شکوه آن دو چندان جلوه می‌کند.

این بنای باشکوه از زیباترین جاهای دیدنی تایلند است که در آن از عناصر طراحی معابد کلاسیک شمالی تایلند، همچون سقف‌های سه لایه و مارهای «نگا» (Naga) استفاده شده است.

این معبد سراسر سفید دارای قسمت‌های مختلفی از جمله تالار مدیتیشن است. در معبد وات رانگ کان نقاشی‌های بسیاری از داستان‌های بودایی بر دیوارهای معبد خودنمایی می‌کند که برخی از آن‌ها به شرح خوبی و بدی می‌پردازد.

مینی سیام

جاهای دیدنی تایلند پاتایا
جاهای دیدنی تایلند پاتایا

مینی سیام یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند پاتایا است. همان‌طور که در قبل‌تر گفتیم سیام نام قدیم تایلند است و مینی سیام در واقع معنای تایلند کوچک شده را می‌رساند. مینی سیام در بردارنده‌ی سایز کوچک شده و ماکت‌هایی از آثار باستانی‌ کشور‌های مختلف جهان است که در پاتایا واقع شده است.

برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند و حتی تخت جمشید (پارسه) بناهایی هستند که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در این مکان گردآوری و در معرض نمایش گردشگران و بازیدکنندگان گذاشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لوکس ترین مراکز خرید استانبول

جاهای دیدنی ترکیه

دریاچه زمرد سبز

جاهای دیدنی تایلند

جزیره کو فی فی از جاذبه های گردشگری تایلند است که در خلیج مایا، میان زیباترین مناظر این کشور قرار دارد. دریاچه زمرد سبز تایلند در پارک ملی آنگ تونگ واقع شده است. این پارک ملی مجمع‌الجزایری بکر و دیدنی است و ۴۲ جزیره بکر در کنار ساحل جزیره سامویی وجود دارد که مسافران بسیار به آن علاقه‌مند هستند.

دریاچه زمرد سبز در میان مردم محلی‌ به خلیج طلایی شهرت دارد و یکی از خاص‌ترین عجایب طبیعی آنگ تونگ است. این دریاچه که با صخره‌های سنگی شگفت‌انگیز احاطه شده، آبی صاف و به رنگ سبز دارد و از طریق کانال‌های آبی زیرزمینی، به دریا متصل می‌شود.

شهربازی دریم ورلد

جاهای دیدنی تایلند
جاهای دیدنی تایلند بانکوک

دریم ورلد یا جهان رویایی، یکی از جاهای دیدنی تایلند بانکوک و یکی از مکان های تفریحی تایلند محسوب می‌شود. دریم لند که از بزرگترین شهربازی‌های تایلند به شمار می‌رود، در استان پاتوم تانی و منطقه تانیبوری واقع شده است و حدود 50 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد.

در این شهربازی انواع بازی‌های مهیج مثل رولر کوستر، ترن هوایی و تله کابین وجود دارد. در شهربازی دریم ورلد امکانات بسیاری برای تفریح و گردش کودکان در نظر گرفته شده است؛ استخر توپ و سرزمین آبی از این دست بازی‌های مخصوص کودکان هستند.

بخش پلازای پارک یک نمونه مشابه از پارک دیزنی لند آمریکا است که می‌تواند برای هرکسی بسیار جذاب باشد. همچنین نمایش‌های متنوع، باغ وحش، محلی شبیه به نواحی قطبی از دیگر مکان‌های جذاب در دریم‌ ورلد هستند.

جالب است بدانید که شهربازی دریم ورلد به دست خانواده‌ای به نام کیتیپارافون (Kitiparaphon) بنا شده و از سال 1993، با 25 هکتار مساحت فعالیت خود را آغاز کرده است. برای ساخت دریم ورلد، سرمایه‌ای بالغ بر هزار میلیون بات صرف شده است تا تخیل بی حد و مرز را به کمک متخصصان به واقعیت تبدیل کند.

امروزه این شهربازی جذاب در محیطی خانوادگی از گردشگران استقبال می‌کند و با انواع وسایل و تفریحات خاص و جذابش، رضایتمندی تمامی سنین را فراهم کرده است.

پارک ملی تا پرایا

جاهای دیدنی تایلند

پارک ملی تا پرایا یکی از مقاصد طبیعت‌گردی و مکان های تفریحی تایلند است که در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شد. این پارک حدود ۶۹۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و در شرق پارک ملی پانگ سیدا، در نزدیکی مرز تایلند و کامبوج قرار دارد.

بخش بزرگی از پارک در استان سا کایو جای گرفته و بخش‌هایی از آن نیز در استان بوریرام واقع شده است. این پارک ملی همراه با چند منطقه حفاظت‌شده دیگر تحت پرونده‌ «مجموعه جنگلی دانگ فایاین کائو یای» در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. همچنین ویرانه‌هایی از معابد امپراتوری باستانی خمر در پارک تا پرایا جای گرفته‌اند.

بلندترین قله پارک، خائو پرا نات نام دارد. جنگل‌های پهن‌برگ مرطوب حاره‌ای و نیمه‌حاره‌ای، گونه‌های برگ‌ریز و دوبال‌میوگان پوشش گیاهی پارک ملی تا پرایا را تشکیل داده‌اند. از گونه‌های جانوری این پارک می‌توان گوزن سمبر، گوزن‌موش، گوزن فریادکش هندی، خرس سیاه آسیایی، خرس آفتاب، شست‌بریدگان و میمون درازدست را نام برد.

موزه ملی بانکوک

جاهای دیدنی تایلند
جاهای دیدنی تایلند بانکوک

در معرفی جاهای دیدنی تایلند بانکوک می‌رسیم به موزه ملی، تنها مکانی که با رفتن به آن می‌توانید از سرگذشت یک کشوری که به آن سفر کرده‌اید سر دربیاورید و دوران کهن آن را در برابر چشمان خود مشاهده کنید.

در ساختمان اولیه موزه ملی بانکوک جوایزی به نمایش گذاشته شده است که پدر شاه رامای پنجم به فرزندش اهدا کرده بود. در میان این جوایز، عروسک، سلاح‌های چینی، سنگ‌های با ارزش و مواردی از این قبیل به چشم می‌خورد. همچنین تاریخچه و توضیحات هر کدام از آثار به زبان انگلیسی در تابلوها نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مراکز خرید استانبول

گران ترین هتل های ایران

رودخانه چائو فرایا

جاهای دیدنی تایلند

رودخانه چائو فرایا که به ونیز تایلند شهرت دارد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند به‌شمار می‌رود که از نظر گردشگران بسیار جذاب و فوق‌العاده است.

قایق‌سواری در طول رودخانه چائو فرایا که از جاهای دیدنی تایلند بانکوک است، خاطره‌ی خوشی را در ذهن شما ثبت می‌کند. در حقیقت این رودخانه محلی برای تردد شهروندان بانکوک با قایق است. به همین خاطر بومی‌های بانکوک رودخانه چائو فرایا را یکی از شریان‌های حیاتی این شهر می‌دانند چرا که روزانه ۵۰ هزار نفر از طریق این رودخانه به نقاط مختلف می‌روند.

هنگام قایق‌سواری در طول رودخانه چائو فرایا بیش از هر چیزی نمای جالب ساختمان‌هایی که در مسیر قرار گرفته‌اند، نظر شما را به خود جلب می‌کنند. برخی از گردشگران از این رودخانه با نام ونیز شرقی نیز یاد می‌کنند.

مجسمه‌ بزرگ بودا

جاهای دیدنی تایلند
جاهای دیدنی تایلند پوکت

بیشتر مردم تایلند بودایی هستند و معمولا این رسم در بودیان وجود دارد که از خدایان خود مجسمه‌های باشکوهی می‌سازند. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های این جزیره که بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته، مجسمه‌ بزرگ بودا است که از جاهای دیدنی تایلند پوکت به شمار می‌آید.

ارتفاع مجسمه بودا که از سنگ مرمر ساخته شده به ۴۵ متر می‌رسد. برای دیدن این مجسمه زیبا باید ۶ کیلومتر مسافت را طی کنید. البته نگران نباشید این مسیر کاملا هموار است و شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها و سه‌چرخه‌های معروف تایلندی به مقصد مورد نظر برسید. از روی تپه‌های ناکر به آسانی می‌توانید کل شهر را با دید ۳۶۰ درجه تماشا کنید و بسیار لذت ببرید.

مرکز خرید سیام پاراگون

جاهای دیدنی تایلند

اگر می‌خواهید در سفر خود به تایلند به یک مرکز خرید هم سر بزنید، مرکز خرید سیام پاراگون را می‌توان معرفی کرد که از مراکز خرید مشهور و پرطرفدار بانکوک است. برندهای بین‌المللی مد، فروشگاه‌های جدیدترین محصولات فناوری و بزرگ‌ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا در این مرکز میزبان مشتریان و بازدیدکنندگان هستند.

وقتی وارد طبقه همکف این مجموعه شوید و از درهای شیشه ای عبور کنید بیش از ۵۰ فروشگاه از برندهای نام آشنا و شناخته شده در جهان را خواهید دید. در طبقه‌ی اول سیام پاراگون شما بیشتر با برندهای بومی کشور تایلند روبرو خواهید شد. درواقع طبقه‌ی اول این مجموعه نسبت به همکف وسایل لوکس و لاکچری کمتری وجود دارد.

زمانی که وارد طبقه دوم مرکز خرید سیام پاراگون شوید، علاوه بر فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف، شاهد کافه، کتاب فروشی، لوازم الکترونیکی و کلینیک نیز خواهید بود. در طبقه‌ی سوم این مرکز خرید مغازه‌های پوشاک جای خود را به سالن های زیبایی و فروشگاه‌هایی مانند لوازم خانگی، لوازم دیجیتال، کافه و بستنی فروشی می‌دهند.

در طبقه چهارم سیام پاراگون فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی وجود دارد و نیز تعدادی رستوران آماده پذیرایی از مشتریان و مسافران با غذاهای متنوع هستند. و اما در طبقه پنجم، تفریح و سرگرمی‌های بسیاری از جمله تالار سلطنتی پاراگون، سالن بولینگ بلو او، شهربازی کیدزانیا، سالن نمایشگاه پاراگون و سینماهای کرانگزری آیمکس و سینپلکس پاراگون را در خود جای داده است.

این مرکز روبروی ایستگاه اسکای‌ترین سیام واقع شده و شامل بیش از ۲۵۰ فروشگاه لوکس است. اگر به‌دنبال محصولات و کالاهای خاص و لوکس هستید، این مرکز بهترین مکان برای خرید از تایلند است.

ساحل کاتا

جاهای دیدنی تایلند
جاهای دیدنی تایلند پوکت

ساحل کاتا یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند پوکت است که دو ساحل بزرگ و کوچک در آن قرار دارد. این ساحل اغلب شلوغ، اما بسیار زیبا و دیدنی است. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید با دریای آرام و تمیز، جلوه خاصی به این ساحل داده‌اند.

در ساحل کاتا، انواع اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات مختلف ورزش‌های آبی وجود دارد و هر نوع فعالیت سرگرم کننده‌ی ساحلی که بخواهید را به آسانی پیدا می‌کنید. در ساحل رویایی کاتا می‌توانید یک جت اسکی اجاره کنید یا با قایق سواری بنانا و انجام فعالیت مهیج پاراسلینگ حس لذتی متفاوت را تجربه کنید.

در انتهای قسمت جنوبی این ساحل یک مکان بی‌نظیر برای انجام فعالیت غواصی با لوله تنفسی وجود دارد؛ مکانی که زیستگاه تعداد زیادی مرجان‌های استوایی و ماهی‌های رنگارنگ است که با دماغه‌ای از هم جدا شده‌اند.

سوالات متداول

جاهای دیدنی تایلند پاتایا کدام‌ها هستند؟

مینی سیام، گالری هنر و آکواریوم پاتایا، از جمله بهترین جاهای دیدنی پاتایا هستند.

جاهای دیدنی تایلند بانکوک کجاست؟

از جمله بهترین جاهای دیدنی بانکوک می‌تووان به مرکز خرید سیام پاراگون، رودخانه چائو فرایا، موزه ملی و شهربازی دریم ورلد اشاره کرد.

جاهای دیدنی تایلند پوکت کدام‌ها هستند؟

ساحل کاتا و مجسمه بودا را می‌‌توان به عنوان بهترین جاذبه‌‌های گردشگری پوکت معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جاهای دیدنی تایلند چیست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر