coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام [آموزش تصویری]

در این مطلب با همه روش‌های ساده و آسان گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام آشنا می‌شوید؛ از جمله قابلیت‌های موجود در خود اینستاگرام و اپلیکیشن‌های مفید.

روش‌های مختلفی برای اضافه کردن چند عکس در یک استوری اینستاگرام وجود دارد. به هر حال، گاهی اوقات درج یک عکس به تنهایی برای بازگو کردن یک ماجرا کافی نیست. هنگام سرهم کردن عکس‌های خانوادگی، آماده کردن عکس‌های تعطیلات یا زمانبندی یک پست اینستاگرامی، می‌توانید همزمان از چند عکس استفاده کنید.

می‌توانید حداکثر 10 عکس و ویدیو را از گالری انتخاب کنید که به صورت 10 اسلاید جداگانه منتشر می‌شوند. یا اینکه می‌توانید چند عکس را در یک استوری به صورت لایه‌ای روی هم قرار داده یا با استفاده از قابلیت Layout اینستاگرام، یک کلاژ بسازید. در ادامه مطلب با همه روش‌ها و نکات گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

از هنگام معرفی استوری اینستاگرام در سال 2016، این قابلیت طرفداران زیادی پیدا کرده و تبدیل به یکی از اجزای جدایی ناپذیر تجربه استفاده از اینستاگرام شده است. می‌توانید با درج عکس و ویدیو در استوری‌های اینستاگرام، لحظات زندگی روزمره خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. می‌توانید این استوری‌ها را با همه دنبال کننده‌ها یا یک گروه خاص از آنها به اشتراک بگذارید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام
گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

به مرور قابلیت‌های استوری بیشتر شده و حالا امکاناتی مثل هایلایت کردن استوری، انتشار استوری مشترک و غیره هم فراهم شده است. اما گاهی اوقات، ممکن است نتوانید یک لحظه خاص را تنها با یک تصویر به اشتراک بگذارید. در چنین مواقعی، می‌توانید چند عکس را با هم در یک استوری منتشر کنید. در ادامه مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه در استوری عکس روی عکس بگذاریم و همه روش‌های انجام این کار را بررسی می‌کنیم.

اضافه کردن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

راحت‌ترین روش برای گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام استفاده از دکمه Select برای انتخاب حداکثر 10 عکس و ویدیو است که با حالت نمایش اسلایدی، یکی پس از دیگری پخش می‌شوند. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

1. برای باز کردن صفحه Stories، صفحه اینستاگرام را به سمت راست بکشید.

2. روی آیکون Photo در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید تا گالری باز شود.

3. روی Select ضربه زده و سپس حداکثر 10 عکس و ویدیو را انتخاب کنید که هر کدام، یک استوری را به خود اختصاص می‌دهند. حالا برای ادامه، روی فلش در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

4. در این صفحه، می‌توانید هر عکس یا ویدیو را با درج متن، استیکر یا جلوه‌های دیگر به روش دلخواه شخصی سازی کنید. روش‌های زیادی برای تنظیم و شخصی سازی استوری اینستاگرام وجود دارد.

5. پس از تکمیل این فرایند، روی فلش گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

6. روی دایره کنار مخاطبان مد نظر (دنبال کننده‌ها یا دوستان نزدیک) ضربه زده و سپس Share را انتخاب کنید.

نکته: اگر ترجیح می‌دهید که به جای یک سری عکس، یک ویدیوی کوتاه منتشر کنید، می‌توانید در اینستاگرام ریل بسازید.

بیشتر بخوانید

چگونه آهنگ های ریلز اینستاگرام را دانلود کنیم؟

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چیست

گذاشتن چند عکس کنار هم در اینستاگرام

می‌توانید برای گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام از استیکرها استفاده کنید. برای شروع، تصویر پس زمینه را انتخاب کرده؛ سپس عکس‌ها را روی آن قرار داده و اندازه و موقعیت هر کدام را تنظیم کنید.

1. برای رفتن به صفحه Stories، صفحه را به سمت راست بکشید.

2. روی آیکون عکس در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید تا گالری باز شده و سپس یک عکس انتخاب کنید.

3. روی آیکون Stickers در بالای صفحه ضربه بزنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

4. در کتابخانه استیکرها، استیکر Photo را پیدا کرده و انتخاب کنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

5. عکسی را که قرار است درج کنید، انتخاب کنید. این فرایند را برای اضافه کردن همه عکس‌های مورد نظرتان تکرار کنید.

6. عکس‌های مورد نظر را انتخاب کرده، کشیده و ابعاد و محل آنها را به شکل دلخواه تنظیم کنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

7. در انتها، روی فلش گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

8. روی دایره کنار مخاطب مورد نظرتان (همه دنبال کننده‌ها یا دوستان نزدیک) ضربه بزنید و سپس گزینه Share را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

استفاده از قابلیت کلاژساز داخلی اینستاگرام

آموزش گذاشتن چند عکس در یک استوری در اینستاگرام را با یکی از روش‌های آماده موجود در خود این اپلیکیشن ادامه می‌دهیم. اینستاگرام یک قابلیت کلاژساز دارد که با استفاده از آن می‌توانید یک مجموعه عکس را با چیدمان دلخواه مرتب کنید. در این حالت، این عکس‌ها بدون هیچ پس زمینه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند.

1. صفحه اصلی اینستاگرام را به سمت راست بکشید تا وارد صفحه Stories شوید.

2. روی آیکون Layout در سمت چپ صفحه ضربه زده و سپس برای شخصی سازی طرح، آیکون Change Grid را انتخاب کنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

3. روی آیکون Photo در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید تا گالری باز شود. یک عکس را برای اضافه کردن به کلاژ انتخاب کنید. این فرایند را برای همه عکس‌ها تکرار کنید.

4. پس از تکمیل شدن ساخت کلاژ، روی علامت تیک پایین صفحه ضربه بزنید.

5. حالا می‌توانید سایر اجزای مورد نظر مثل متن یا برچسب‌های دلخواه را درج کرده و روی علامت فلش در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

6. روی دایره کنار مخاطب مورد نظرتان (همه دنبال کننده‌ها یا دوستان نزدیک) ضربه بزنید و سپس گزینه Share را انتخاب کنید.

گذاشتن چند عکس کنار هم در اینستاگرام (در قالب پست)

1.می‌توانید تا حداکثر 10 عکس را در یک پست معمولی اینستاگرام منتشر کنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

2. روی آیکون انتخاب چند عکس ضربه زده و سپس تصاویر مورد نظرتان را برای انتشار در پست انتخاب کنید.

گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

3. حالا روی Next ضربه بزنید و در صورت تمایل، به عکس‌ها فیلتر اعمال کنید. حالا دوباره روی Next ضربه بزنید.

4. کپشن پست و سایر تنظیمات آن را به صورت دلخواه تغییر دهید.

5. روی Share ضربه بزنید.

نکته: ترتیب انتخاب عکس‌ها، مشخص کننده ترتیب نمایش آنها در پست نهایی است. می‌توانید این ترتیب را بر اساس عدد قرار گرفته در گوشه آیکون عکس تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر برای گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام

با وجود اینکه خود اینستاگرام راهکارهایی برای اضافه کردن چند عکس به پست یا استوری‌ها دارد، ممکن است به هر دلیلی به دنبال گزینه‌های بیشتر باشید. اگر هیچ یک از این روش‌ها برای شما مفید نبود، می‌توانید از نرم‌افزارهایی که در ادامه معرفی می‌شوند استفاده کنید:

  • Canva: کانوا یک اپلیکیشن طراحی گرافیک قدرتمند اما رایگان است که می‌توانید برای اینستاگرام هم از آن استفاده کنید. می‌توانید با الگوهای اختصاصی این اپلیکیشن، پست‌های حرفه‌ای و متفاوتی برای انتشار در اینستاگرام طراحی کنید. کانوا هزاران الگو برای اینستاگرام دارد از جمله الگوهایی که با استفاده از آنها می‌توانید پست‌های چند عکسی طراحی کنید.
  • Google Photos: می‌توانید از گوگل فوتوز برای ذخیره مجموعه عکس‌های خودتان استفاده کنید اما امکان استفاده از این نرم‌افزار برای اضافه کردن چند عکس در یک استوری اینستاگرام هم وجود دارد. در قسمت Utilities این نرم‌افزار، یک کلاژساز وجود دارد که کار کردن با آن بسیار راحت است.
  • سایر ادیتورهای رایگان: یکسری اپلیکیشن رایگان وجود دارند که می‌توانید از آنها برای گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام کمک بگیرید. در بعضی از مطالب سایت ما هم چنین نرم‌افزارهایی برای ادیت عکس معرفی شده‌اند.

جمع‌بندی

با گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام می‌توانید حداکثر اطلاعات بصری را در قالب یک استوری به مخاطبان منتقل کنید. این قابلیت می‌تواند برای مشاغل و برندها هم بسیار مفید باشد به خصوص با توجه به اینکه امروزه مخاطبان اینستاگرام درصد چشمگیری از مشتریان برندها را تشکیل می‌دهند. در هر صنعت یا کسب و کاری که باشید، می‌توانید به روش‌های خلاقانه از کلاژهای اینستاگرام استفاده کنید. امیدواریم که آموزش گذاشتن چند عکس در یک استوری در اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

چگونه در استوری عکس روی عکس بگذاریم؟

در صفحه استوری، روی آیکون عکس گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید تا گالری باز شده و سپس یک عکس انتخاب کنید. حالا روی آیکون Stickers در بالای صفحه ضربه زده و در کتابخانه استیکرها، استیکر Photo را پیدا کرده و انتخاب کنید. عکسی را که قرار است درج کنید، انتخاب کنید. این فرایند را برای سایر عکس‌ها هم تکرار کنید.

چگونه چند عکس را در اینستاگرام پست کنیم؟

هنگام انتشار پست، روی آیکون انتخاب چند عکس ضربه زده و سپس تصاویر مورد نظرتان را برای انتشار در پست انتخاب کنید. حالا روی Next ضربه بزنید و در صورت تمایل، به عکس‌ها فیلتر اعمال کنید. حالا دوباره روی Next ضربه بزنید. کپشن پست و سایر تنظیمات آن را به صورت دلخواه تغییر دهید.

از چه اپلیکیشن‌هایی برای ساختن کلاژ اینستاگرام استفاده کنیم؟

می‌توانید از اپلیکیشن رایگان کانوا یا گوگل فوتوز برای ساختن کلاژ و گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره گذاشتن چند عکس در یک استوری اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر