coinex
otetmarket
propification.com

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام ؛ معرفی برترین برنامه‌های خارجی و داخلی

در این مطلب با بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام آشنا می‌شوید که از نظر امنیت، حفاظت از حریم خصوصی و امکانات جزء بهترین گزینه‌های موجود هستند.

پیام رسان تلگرام از سال 2013 شروع به فعالیت کرد و در این مدت با ارایه امکانات مختلف از جمله ربات‌ها، چت خصوصی، سوپر گروه، تم، قابلیت ذخیره فایل تا 2 گیگابایت و غیره تبدیل به یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در سطح جهان شده است.

البته مثل هر محصولی، در تلگرام هم یکسری ایراد مشاهده می‌شود. مثلاً این پلتفرم در حالت پیش‌فرض چت‌ها را رمزنگاری نمی‌کند و فقط چت‌های خصوصی در آن رمزنگاری می‌شوند. بعلاوه، در ربات‌های تلگرامی از پروتکل رمزنگاری خود تلگرام – MTProro – استفاده نمی‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که در صورت اضافه شدن ربات به یک کانال، امنیت این پلتفرم تحت تأثیر قرار بگیرد.

موارد ذکر شده تنها چند مورد از مشکلات امنیتی این پیام رسان هستند؛ اما به اندازه‌ای مهم هستند که بعضی از کاربران را ترغیب به پیدا کردن بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام کنند.

اگر شما هم در جستجوی اپلیکیشن های جایگزین تلگرام هستید، با ما همراه تا با بهترین پیام رسان‌های موجود در اینترنت آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

تلگرام یک اپلیکیشن چت و گفتگوی شخصی و گروهی است که توسط نیکلای و پاول دوروف تأسیس شد. در حال حاضر این اپلیکیشن قابلیت‌های کم نظیری مثل امکان ساختن ربات، استیکرهای تعاملی، واکنش نشان دادن به پیام‌ها و غیره دارد. محبوبیت و امکانات تلگرام به حدی رسیده که حالا بسیاری از ایردراپ‌های ارزهای دیجیتال بر بستر این پیام رسان برگزار می‌شوند.

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام
بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

همانطور که اشاره شد، با وجود مزایا و امکانات بی‌شمار تلگرام، این پیام رسان هم بدون مشکل نیست. بعلاوه، گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره‌ای مثل فیلترینگ تلگرام رخ می‌دهند که کاربران را مجبور به کوچ کردن از یک پیام رسان به پلتفرم‌های دیگر می‌کنند. با توجه به این نکات، در ادامه مطلب شما را با بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام و مزایا و معایب آنها آشنا می‌کنیم.

آشنایی با اپلیکیشن های مشابه تلگرام به شما امکان می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکل پیش‌بینی نشده‌ای، هر چه سریع‌تر یک اپلیکیشن مشابه پیدا کنید و نیازی به ساعت‌ها جستجو نداشته باشید.

1. Brosix

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: طرح استارتاپ (نسخه فریمیوم برای حداکثر 3 کاربر)، طرح بیزنس 4 دلار در ماه برای هر کاربر، طرح پریمیوم 6 دلار در ماه برای هر کاربر.
  • مزایا: کنترل‌های دقیق و کامل برای موارد امنیتی و شخصی‌سازی، ابزارهای ارتباطی پیشرفته (صدا، ویدیو، به اشتراک گذاری تصویر، وایت بورد)، انتقال فایل بدون محدودیت‌های حجم، امنیت بالا با رمزنگاری سرتاسری و ادغام با آنتی ویروس
  • معایب: کمتر بودن تعداد ادغام‌ها نسبت به محصولات مشابه، محدودیت قابلیت‌ها در طرح رایگان، رابط کاربری ساده‌تر نسبت به محصولات باسابقه‌تر
  • قابل پشتیبانی در: iOS، اندروید، ویندوز، macOS، لینوکس و وب

Brosix یکی از امن‌ترین جایگزین های تلگرام و یک راهکار جامع برای همکاری و برقراری ارتباط بین اعضای گروه‌ها است.

علاوه بر رمزنگاری سرتاسری پیام‌ها در Brosix، شبکه تیمی کاملاً خصوصی، کانال‌های نظیر به نظیر و ادغام این پیام رسان با آنتی ویروس و ابزارهای ضد بدافزار، به حفاظت هر چه بیشتر از امنیت پیام‌ها کمک می‌کند.

البته این برنامه مشابه تلگرام علاوه بر ارتباطات امن، مجموعه ابزارهای مفید زیادی برای همکاری گروهی دارد از جمله کنترل چت روم‌ها، ذخیره کردن تاریخچه گفتگو، قابلیت مشخص کردن سطح امنیت داده‌ها و انتخاب چندین مدیر برای نظارت جامع و کامل بر کاربران.

Brosix هر آنچه را که برای برقراری ارتباط و همکاری با اعضای تیم خودتان نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. گفتگوها در این پیام رسان از طریق چت دو نفره یا گروهی انجام می‌شود.

در این نرم‌افزار هم قابلیت‌هایی مثل به اشتراک گذاری تصویر، گرفتن اسکرین شات فوری، یک وایت بورد، محدود نبودن حجم فایل برای انتقال و غیره را در اختیار دارید که Brosix را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

دیلیت اکانت تلگرام

آموزش فعال کردن رمزگذاری سرتاسری تلگرام

2. WhatsApp

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: رایگان
  • مزایا: رمزنگاری سرتاسری برای امنیت مکالمات، عملکرد مطمئن برای انواع شرایط شبکه، نداشتن تبلیغات، رابط کاربری کاربرپسند
  • معایب: مشکلات مربوط به حفاظت از حریم خصوصی در برابر دولت‌ها، نیاز به کانکشن اینترنت، چالش‌های کنترل تنظیمات حریم خصوصی، نگرانی‌های مربوط به مصرف اینترنت و باتری
  • قابل پشتیبانی در: اندروید، iOS، ویندوز فون، ویندوز، macOS

به احتمال زیاد شما هم با واتساپ به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان آشنا هستید؛ چون این اپلیکیشن حدود 2 میلیارد کاربر در سطح جهان دارد.

با استفاده از این اپلیکیشن چت رایگان، می‌توانید با دیگران به صورت خصوصی یا در قالب گروه‌ها (با حداکثر 1024 عضو) گفتگو کنید. واتساپ قابلیت‌هایی مثل برقراری تماس ویدیویی و صوتی، به اشتراک گذاری فایل، قالب بندی متن و ذخیره چت‌ها در آی‌کلود و گوگل درایو را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر به دنبال اپلیکیشن جایگزین تلگرام هستید، به احتمال زیاد واتساپ یکی از اولین کاندیدها خواهد بود چون محبوبیت این پیام رسان آن را تبدیل به یک رقیب جدی برای تلگرام کرده و بر خلاف تلگرام، واتساپ همه چت‌ها، گفتگوها، فایل‌های به اشتراک گذاری شده و غیره را در حالت پیش‌فرض رمزنگاری می‌کند.

البته، باید توجه داشت که رمزنگاری سرتاسری به معنای کامل بودن امنیت یک پیام رسان نیست. در بهار 2019 واتساپ هک شد و خبر از وجود یک آسیب پذیری برای نصب جاسوس‌افزار از طریق ارسال گیف داد. با این وجود، واتساپ به دلیل داشتن سیستم رمزنگاری سرتاسری و قابلیت‌ها و امکانات مختلف، یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام محسوب می‌شود.

3. Viber

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: رایگان، تماس نامحدود در 57 کشور جهان با قیمت 5.99 یورو و یک هفته استفاده آزمایشی
  • مزایا: رمزنگاری سرتاسری، رابط کاربری کاربر پسند، یک جایگزین اقتصادی برای پیامک سنتی
  • معایب: نگرانی‌های امنیتی در زمینه ضبط صدا، تخلیه باتری به دلیل پردازش‌های پس‌زمینه، نیاز به تهیه اشتراک برای تماس‌های بین المللی
  • قابل پشتیبانی در: اندروید، iOS، ویندوز فون، ویندوز، macOS

معرفی بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام را با وایبر ادامه می‌دهیم که از نظر امنیت و امکانات چیزی از پیام رسان‌هایی مثل واتساپ کم ندارد. در وایبر که یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان محسوب می‌شود، همه چیز در حالت پیش‌فرض رمزنگاری شده و استفاده از آن هزینه‌ای ندارد.

در وایبر می‌توانید به صورت تک نفره یا گروهی با دیگران گفتگو کنید، تماس ویدیویی یا صوتی داشته باشید و داکیومنت‌ها و فایل‌ها را ذخیره کنید. در این نرم‌افزار هم قابلیت چت عمومی و مخفی، استیکر، ایموجی و حتی بازی وجود دارد.

کاربران وایبر می‌توانند با افرادی که وایبر ندارند هم تماس بگیرند اما این تماس‌ها هزینه دارند. در نسخه‌های جدید وایبر هم می‌توانید حداکثر با 60 کاربر تماس ویدیویی گروهی بگیرید یا حداکثر با 250 نفر، چت گروهی داشته باشید.

با وجود اینکه هر از گاهی یکسری مشکل برای کیفیت تماس از طریق وای فای و شبکه 3G مشاهده شده و تبلیغات در وایبر زیاد هستند، اما این پیام رسان هم یکی از قوی‌ترین برنامه های جایگزین تلگرام است.

بیشتر بخوانید

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای تلگرام

راهکارهای افزایش امنیت تلگرام

4. Messenger

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: رایگان
  • مزایا: ارتباطات سریع و راحت، قابلیت به اشتراک گذاری فایل و تصویر، تماس ویدیویی فردی و گروهی، سرعت بالای ارسال پیام، سبکی مشابه با پیامک
  • معایب: نگرانی‌های حریم خصوصی از جمله ضبط صدا، مصرف انرژی باتری با پردازش‌های پس‌زمینه، استفاده اجباری در اپلیکیشن فیسبوک، مصرف حافظه داخلی دستگاه‌های موبایل، نداشتن حریم خصوصی به دلیل شرایط و ضوابط استفاده
  • قابل پشتیبانی در: اندروید، ویندوز فون، ویندوز، iOS و وب

معرفی اپلیکیشن های جایگزین تلگرام را با مسنجر ادامه می‌دهیم که برای خیلی از کاربران آشناست. علاوه بر خرید واتساپ در سال 2014 توسط شرکت متا، مسنجر این شرکت هم حدود 1.04 میلیارد کاربر دارد. در مسنجر هم به غیر از چت دو نفره قابلیت چت گروهی و تماس ویدیویی و صوتی باکیفیت را دارید.

در این برنامه مشابه تلگرام هم به انواع بازی‌ها، گیف‌ها، قابلیت به اشتراک گذاری لوکیشن، فیسبوک و اپلیکیشن‌هایی مثل پینترست، اپل موزیک و غیره دسترسی دارید. حتی کاربران می‌توانند کارت بانکی (دبیت کارت) خودشان را به مسنجر متصل کرده و به راحتی برای اعضای خانواده و دوستان تراکنش ارسال کنند. این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که منسجر از نظر بعضی از کاربران یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام باشد.

5. Signal

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: کاملاً رایگان
  • مزایا: رمزنگاری سرتاسری برای ارتباطات امن، نرم‌افزار اپن سورس برای شفاف سازی و امنیت، قابلیت ارسال پیام‌های حذف شونده برای ارتقای امنیت، انتشار گزارش‌های شفافیت به صورت عمومی، ثبت حداقل داده‌ها برای حفاظت از حریم خصوصی، رایگان و در دسترس
  • معایب: نیاز به ثبت شماره تلفن برای عضویت، مشکلات ارسال و دریافت پیام، عدم پشتیبانی از ذخیره تاریخچه پیام‌ها در اپلیکیشن موبایلی، کمتر بودن تعداد کاربران نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها، عدم پشتیبانی از قابلیت استفاده مستقل در چند دستگاه، محدودیت ادغام با سرویس‌های شخص ثالث
  • قابل پشتیبانی در: اندروید، ویندوز، macOS و iOS

سیگنال یکی دیگر از برنامه های جایگزین تلگرام است که توسط Open Whisper Systems طراحی شده؛ همان شرکتی که به فیسبوک برای پیاده‌سازی رمزنگاری سرتاسری واتساپ و منسجر کمک کرده بود. سیگنال که از نظر بسیاری از کاربران، بهترین اپلیکیشن پیام رسان با قابلیت‌های امنیتی سطح بالا محسوب می‌شود، کاملاً رایگان و اپن سورس است. اپن سورس بودن این پیام رسان یعنی کارشناسان می‌توانند کد آن را بررسی کرده و مطمئن شوند که این اپلیکیشن دقیقاً همانطور که باید کار می‌کند و هیچ نقص امنیتی یا در پشتی در آن وجود ندارد.

سیگنال هم رمزنگاری سرتاسری را برای همه چت‌ها، تماس‌ها و داده‌های به اشتراک گذاری شده فعال کرده و قابلیت‌های چت آن شامل چت تک نفره، گروهی و تماس ویدیویی و صوتی هستند.

این اپلیکیشن هم به عنوان یکی از جایگزین های تلگرام قابلیت‌هایی مثل به اشتراک گذاری لوکیشن، ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای از جمله گیف و همچنین امکان تنظیم پیام‌ها برای حذف خودکار دارد.

می‌توان گفت که سیگنال صرفاً برای چت طراحی شده و دلیل اصلی این انتخاب، حفاظت از حریم خصوصی کاربران است. این اپلیکیشن از نظر امکانات جزء اپلیکیشن های مشابه تلگرام نیست اما یک جایگزین مطمئن‌تر و امن‌تر برای تلگرام محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

روش های کسب درآمد از تلگرام

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ؟

6. Threema

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: شروع قیمت از 2 دلار به ازای هر کاربر در ماه در طرح Essential
  • مزایا: رمزنگاری سرتاسری برای همه ارتباطات، امکان استفاده بدون شماره تلفن برای ناشناس ماندن، ثبت نکردن آی‌پی یا پیام‌ها روی سرورها، نسخه‌های تخصصی برای مشاغل و قابلیت ادغام API
  • معایب: رایگان نبودن، نداشتن بعضی از امکانات پیشرفته، محدود بودن کاربران نسبت به سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان محبوب، نسخه دسکتاپ هر از گاهی دچار باگ شده و نیاز به ری‌استارت پیدا می‌کند.
  • قابل پشتیبانی در: اندروید، iOS، ویندوز فون

Threema یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام است که به دلیل امنیت و اپن سورس بودن در این فهرست جا گرفته و برای رمزنگاری، از کتابخانه NaCl (کتابخانه نتورکینگ و رمزنگاری) استفاده می‌کند.

در Threema هم همه پیام‌ها، فایل‌ها و حتی استتوس‌های شما رمزنگاری می‌شوند و در آن امکان چت دو نفره و گروهی و تماس‌های ویدیویی و صوتی را دارید. Threema قابلیت به اشتراک گذاری لوکیشن و فایل‌ها را هم دارد.

بر خلاف خیلی از رقبا، سیاست حریم خصوصی این اپلیکیشن واضح است و Threema هیچ گونه ابر داده‌ای را جمع‌آوری نمی‌کند. اطلاعاتی مثل لیست مخاطبان و عضویت در گروه‌ها هم روی دستگاه کاربر ذخیره و پردازش می‌شوند. این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که Threema ارزش امتحان کردن را به عنوان یک اپلیکیشن جایگزین تلگرام داشته باشد.

7. Mattermost

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: نسخه رایگان؛ 10 دلار در ماه برای هر کاربر و طرح‌های اختصاصی برای مشاغل بزرگ
  • مزایا: اپلیکیشن موبایلی بسیار خوب، ادغام با سایر اپلیکیشن‌ها و سیستم‌ها، رمزنگاری در سطح ارتباطات و سرور، رابط کاربری ساده با امکانات مفید، کنسول سیستمی برای مدیریت کاربران و تشکیل گروه
  • معایب: نیاز به نصب روی سرور و مهارت‌های تخصصی، محدود بودن بعضی قابلیت‌ها به نسخه غیررایگان، نداشتن رمزنگاری سرتاسری، نداشتن قابلیت ویدیو چت گروهی، قابلیت جستجو جای کار بیشتری دارد.
  • قابل پشتیبانی در: iOS، اندروید، ویندوز، macOS، لینوکس و وب

Mattermost یکی دیگر از اپلیکیشن های جایگزین تلگرام است که برای استفاده از آن، خود کاربران باید یک سرور نصب کرده و آن را میزبانی کنند.

نسخه‌های تحت وب، کامپیوتر و موبایلی این پیام رسان قابلیت‌های زیادی برای تنظیم و شخصی‌سازی دارند از جمله امکان اضافه کردن رمزنگاری در سطح سرور و ارتباطات؛ استفاده از برند و طراحی دلخواه برای صفحه لاگین و امکان شخصی‌سازی زبان در سطح رابط کاربری.

Mattermost که بیشتر برای سازمان‌ها طراحی شده، قابلیت ارسال پیام و ایجاد کانال‌های خصوصی و عمومی را برای کاربران فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

ویژگی های نسخه پریمیوم تلگرام

ارز نوت کوین (Notcoin) تلگرام چیست؟

8. Google Chat

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: گوگل چت در سرویس Google Workspace ارایه شده که قیمت آن از 6 دلار در ماه شروع می‌شود.
  • مزایا: راحتی استفاده از رابط کاربری و قابل درک بودن آن، ادغام راحت و آسان با اپلیکیشن‌های Google Workspace، دارای انواع ربات‌های قابل ادغام با اپلیکیشن‌های شخص ثالث، بهره مندی از زیرساخت امنیتی قوی گوگل، ادغام با گوگل میت برای برگزاری جلسات آنلاین
  • معایب: محدودیت امکانات نسبت به بهترین اپلیکیشن های پیام رسان، کندی رابط کاربری به خصوص نسخه تحت وب برای بعضی کاربران، اعلان‌های مزاحم هنگام دریافت پیام‌های زیاد، محدودیت مزایای ادغام در صورت استفاده سازمان از ابزارهای غیرگوگل، اپلیکیشن موبایل هر از گاهی دچار تأخیر می‌شود.
  • قابل پشتیبانی در: iOS، اندروید، macOS، وب

برای کاربرانی که زیاد از Google Workspace استفاده می‌کنند، گوگل چت می‌تواند بهترین پیام رسان باشد. این ابزار پیام‌ها را به خوبی سازماندهی کرده و می‌توانید از آن برای چت خصوصی یا گروهی استفاده کنید.

به اشتراک گذاری فایل در گوگل چت هم بسیار راحت است؛ چون این اپلیکیشن با ابزارهای گوگل مثل داکز، شیت و اسلایدز به راحتی ادغام می‌شود. به این ترتیب، کاربران می‌توانند به راحتی و بدون نگرانی برای اعطای مجوزهای دسترسی، محتوای دلخواه را تولید کرده و به اشتراک بگذارند. در گوگل چت هم امکان همکاری گروهی وجود دارد و کاربران می‌توانند روی چت‌ها، فایل‌ها و کارهای به اشتراک گذاشته شده کار کنند.

ادغام گوگل چت با Google Meet باعث شده که تنظیم و راه‌اندازی جلسات مجازی به راحتی و سرعت انجام شود. پس از انتخاب شرکت کنندگان و تاریخ، یک قرار ملاقات روی تقویم نمایان می‌شود و تا 250 نفر می‌توانند در ویدیو چت‌های این اپلیکیشن شرکت کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل چت، تنوع ربات‌های آن برای ادغام با اپلیکیشن‌های شخص ثالث است که این پلتفرم را برای کاربران Google Workspace تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام کرده‌اند.

9. Flock

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: فریمیوم؛ طرح پرو 4.5 دلار در ماه؛ شامل یک دوره آزمایشی 30 روزه؛ طرح سازمانی با قیمت ویژه
  • مزایا: ادغام با گوگل درایو برای به اشتراک گذاری فایل در چت‌ها، نظرسنجی برای رأی گیری سریع بین اعضای تیم، یادآور، یادداشت و لیست کارها
  • معایب: بیشتر برای ارتباطات داخلی بین تیم‌ها طراحی شده، احتمال افت کیفیت ویدیو/صدا در صورت ضعیف بودن اینترنت، محدودیت‌های شخصی‌سازی در مقایسه با بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام
  • قابل پشتیبانی در: iOS، اندروید، ویندوز، macOS، لینوکس و وب

Flock یک اپلیکیشن پیام رسان خوب دیگر است که قابلیت‌های زیادی برای ارتباط بین تیم‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ از جمله تماس ویدیویی و صوتی. این اپلیکیشن با گوگل درایو هم ادغام می‌شود تا بتوانید فایل‌ها را به صورت مستقیم در گفتگوها به اشتراک بگذارید. همچنین، یک قابلیت نظرسنجی و رأی گیری هم در Flock وجود دارد که به تصمیم گیری فوری و راحت بین اعضای تیم‌ها کمک می‌کند.

Flock هم قابلیت‌هایی مثل یادآور، یادداشت‌ها و لیست کارها دارد که با استفاده از آنها می‌توانید کارها را به اعضای گروه انتساب داده و راحت‌تر آنها را پیگیری کنید.

Flock یک نسخه رایگان هم دارد که به 10 هزار پیام قابل جستجو، یک ویدیو کنفرانس دو نفره و 5 گیگابایت فضای ذخیره تیمی محدود است.

بیشتر بخوانید

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده ؟

آموزش ساخت نظرسنجی در واتساپ

10. Microsoft Teams

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

  • قیمت: طرح رایگان آزمایشی؛ شروع قیمت طرح‌های بیزنسی از 4 دلار در ماه
  • مزایا: ادغام کامل با مایکروسافت آفیس و وان درایو، قابلیت‌های ارتباطی جامع (متن، ویدیو و صدا)، ساختار چت سازمان یافته، تحت ابر و قابل دسترسی روی هر دستگاهی، فراهم کردن قابلیت همکاری سریع
  • معایب: سختی انتقال از اوت لوک برای بعضی کاربران، پیچیدگی برای کاربران غیر فنی، نیاز به اینترنت پرسرعت و پایدار، قیمت بالا نسبت به رقبا
  • قابل پشتیبانی در: iOS، اندروید، ویندوز، macOS، وب

معرفی بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام را با مایکروسافت تیمز به پایان می‌بریم که در قالب طرح آفیس 365 هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت این پیام رسان، ادغام کامل آن با مایکروسافت آفیس است. مثلاً در این پیام رسان می‌توانید داکیومنت‌های آفیس یا وان درایو را به اشتراک گذاشته و ویرایش کنید.

تیمز همه قابلیت‌های مورد انتظار را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله ارسال پیام، تماس صوتی و ویدیویی. در این اپلیکیشن، چت‌ها به خوبی سازماندهی شده و هر چت یک دکمه پاسخ دارد که می‌توانید با استفاده از آن، یک رشته گفتگو ایجاد کنید.

یک ویرایشگر متن هم برای پیام‌های طولانی‌تر در مایکروسافت تیمز وجود دارد که امکان تولید پیام‌های طولانی به سبک ایمیل را به همراه قابلیت تعیین موضوع و سطح اهمیت پیام دارد.

تیمز بیشتر مناسب سازمان‌ها و کسب و کارهایی است که از ابزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنند و می‌تواند برای آنها بهترین پیام رسان باشد.

پیام رسان های ایرانی جایگزین تلگرام

با وجود اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان خارجی فراگیر شده‌، اما باید گفت که در ایران نیز پیام رسان های فارسی وجود دارند که کاربران می‌توانند از آنها نیز استفاده کنند. برنامه های پیام رسان فارسی نیز تقریبا قابلیتی مشابه با پیام رسان‌های خارجی دارند و می‌توانند در لیست اپلیکیشن های جایگزین تلگرام قرار بگیرند.

سروش

پیام رسان های داخلی جایگزین تلگرام

از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان داخلی می‌توان به سروش اشاره کرد که محبوبیت زیادی در میان کاربران ایرانی دارد. سروش به کاربرانش امکان می‌دهد که تبادلات مالی، از جمله پرداخت قبوض، خرید شارژ و… را نیز به‌راحتی انجام دهند. به این ترتیب، سروش صرفا یک برنامه پیام رسان نیست و امکانات جانبی دیگری هم دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده سروش در لیست بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام قرار بگیرد، طراحی حرفه‌ای‌تر آن نسبت به سایر پیام رسان های داخلی است.

با اپلیکیشن سروش به بسیاری از امکانات تلگرام دسترسی خواهید داشت؛ البته به غیر از قابلیت چت محرمانه و ربات. این پیام رسان داخلی از قابلیت‌های ساخت کانال و گروه‌های تعاملی برخوردار شده و امکان لایک و کامنت در پیام‌ها را فراهم کرده است. سروش همچنین قابلیت تماس صوتی رایگان و تغییر پوسته را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت توییتر

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

بله

پیام رسان های ایرانی جایگزین تلگرام

پیام رسان دیگری که در لیست بهترین برنامه های جایگزین تلگرام قرار می‌گیرد، بله است که برخی امکانات اصلی تلگرام، مثل ایجاد گروه و کانال را ارائه می‌کند. اما مزیت اصلی آن، انجام امورات مالی و بانکی است. با اپلیکیشن بله می‌توانید هم از قابلیت‌های یک پیام رسان بهره‌مند شوید و هم اینکه انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت قبوض و خرید شارژ را انجام دهید.

بانک ملی ایران، سرمایه‌گذار و پشتیبان مالی پیام‌رسان بله است. علاوه‌براین، پشتیبانی امنیتی و فنی این برنامه را یکی از شرکت‌های قدرتمند داخلی برعهده دارد.

مزیت دیگری که بله را به یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام تبدیل کرده، این است که علاوه‌بر نرم‌افزار نسخه موبایل، نسخه قابل نصب در ویندوز و نسخه‌ی تحت وب هم دارد و به این ترتیب، محدودیتی از نظر پلتفرم نخواهد داشت.

در انتها باید اشاره کنیم که این برنامه از قابلیت ساخت و استفاده از ربات پشتیبانی نمی‌کند و امکان تماس صوتی و تصویری ندارد.

ایتا

پیام رسان فارسی

اگر به‌دنبال برنامه‌ای هستید که بیشترین شباهت را به تلگرام داشته باشد، ایتا بهترین اپلیکیشن پیام رسان داخلی برای شما خواهد بود. ایتا درواقع کپی تلگرام است. منوهای ایتا شبیه تلگرام هستند و روند ثبت نام و ایجاد کانال و گروه، تفاوتی با تلگرام ندارد. البته، همه‌چیز در ایتا کاملا شبیه به تلگرام نیست.

ویژگی مثبت دیگری که باید به آن اشاره کنیم، امکان انتقال مستقیم اطلاعات و اعضا از تلگرام به ایتا است. به این ترتیب، اگر گروه‌ها و کانال‌های مختلفی در تلگرام دارید و نمی‌خواهید اعضا و اطلاعات آنها را از دست بدهید، می‌توانید تمام آنها را به ایتا منتقل کرده و با همان اعضاء قبلی به کار خود ادامه دهید. قبل از انتقال اطلاعات کانال‌ها و اعضاء آن، باید کانال خود را در سامانه فرهنگ و ارشاد ثبت کرده و سپس درخواست انتقال را از تلگرام به ایتا بدهید.

اشکال بزرگ دیگری که وجود دارد، این است که اطلاعات کاربران ایتا بدون رمزگذاری بین سرورها منتقل می‌شوند. به این ترتیب، احتمال درز اطلاعات خصوصی کاربران وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت اسنپ چت

آموزش دیلیت اکانت ایتا

گپ

پیام رسان داخلی

یکی دیگر از اپلیکیشن های مشابه تلگرام، پیام رسان داخلی گپ است؛ البته شباهت آن به‌اندازه‌ی ایتا نیست. با این برنامه پیام رسان داخلی می‌توانید کانال و گروه‌های دلخواه را ایجاد کنید که از این نظر، شباهت زیادی به تلگرام دارد.

نسخه‌های اولیه این برنامه با مشکلات زیادی همراه بود؛ اما به مرور زمان و با آپدیت‌های بعدی، بسیاری از مشکلات برطرف شده و حالا، یکی از قوی‌ترین برنامه های پیام رسان داخلی به حساب می‌آید.

توجه به امنیت اطلاعات کاربران، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های گپ نسبت به سایر پیام رسان های فارسی است. در این اپلیکیشن، اطلاعات کاربران به‌صورت رمزگذاری شده ارسال و دریافت می‌شوند. بنابراین، اگر به امنیت اطلاعات خود اهمیت می‌دهید، گپ می‌تواند یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام برای شما باشد.

گپ همچنین نسخه‌های قابل نصب روی ویندوز و لینکوس را دارد.

آی گپ

بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام

پیام رسان داخلی آی گپ از بهترین برنامه های مشابه تلگرام و اولین و تنها پیام‌رسان متن‌باز در ایران و خاورمیانه است. این یعنی کاربران و متخصصان کسب و کار می‌توانند آن را به‌صورت دلخواه شخصی‌سازی کنند.

پیام رسان ایرانی آی گپ قابلیت نصب روی گوشی و همچنین ویندوز، لینوکس و مک را دارد؛ علاوه‌براین، نسخه تحت وب آن نیز در دسترس است. این برنامه پیام رسان فارسی، پیام‌ها را در چت خصوصی و گروه‌ها به‌صورت رمزگذاری شده ارسال می‌کند و تلاش بر این است که حریم خصوصی کاربران حفظ شود.

ویژگی دیگری که باعث شده آی گپ در لیست بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام قرار بگیرد، این است که فضای ابری نامحدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید هر نوع فایلی را در آن ذخیره کرده و در زمان مورد نیاز به آنها دسترسی داشته باشید. آی گپ همچنین امکان مکالمه صوتی، قابلیت تبدیل چت خصوصی به گروهی و منوی فارسی، انگلیسی و عربی هم دارد.

در آخر باید اشاره کنیم که در آی گپ خبری از استیکرها نیست و سرعت نرم‌افزار هم نسبتا پایین است.

جمع‌بندی

در این مطلب با فهرستی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام آشنا شدید اما قبل از انتخاب، باید انتظارات و نیازهای خودتان را از یک اپلیکیشن پیام رسان مشخص کنید؛ از جمله ماهیت گفتگوها، نوع داده‌هایی که قرار است به اشتراک بگذارید و اینکه مخاطبان مورد نظر شما از چه پیام رسانی استفاده می‌کنند. با کمی تحقیق و امتحان کردن چند پلتفرم پیام رسان، می‌توانید بهترین اپلیکیشن پیام رسان را پیدا کنید که جایگزین خوبی برای تلگرام باشد و نیازهای شما را رفع کند.

سوالات پرتکرار

آیا اپلیکیشنی شبیه به تلگرام وجود دارد؟

اپلیکیشن‌هایی مثل واتساپ، سیگنال، وایبر و موارد دیگری که معرفی کردیم، می‌توانند جایگزین خوبی برای تلگرام باشند. مثلاً وایبر قابلیت چت گروهی و شخصی، سازماندهی گفتگوها و انتخاب ادمین را فراهم کرده و امکانات خیلی خوبی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت دارد.

تلگرام چه مزایایی دارد؟

مزایایی مثل حفاظت از امنیت و حریم خصوصی و قابلیت‌های بی‌شماری از جمله ساخت ربات، استیکر، قابلیت ارسال پیام‌هایی که به شکل خودکار حذف می‌شوند و غیره تلگرام را تبدیل به یکی از بهترین پیام رسان‌ها کرده‌اند.

امن‌ترین پیام رسان جهان چیست؟

سیگنال بهترین اپلیکیشن پیام رسان از نظر برقراری توازن بین قابلیت‌های امنیتی و کاربردپذیری است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین اپلیکیشن های جایگزین تلگرام چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باز هم تشویق به نصب جا.س.س افزار های داخلی!

    پاسخ