;
coinex

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 ؛ راهنمای خرید مانیتور مخصوص بازی در بازار ایران

فرقی نمی‌کند که پی سی گیمر هستید یا کنسول، چون در هر صورت، استفاده از بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 می‌تواند تجربه‌ای باورنکردنی و متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

مانیتورهای امروزی، چیزی بیشتر از صفحه نمایش‌هایی هستند که به کامپیوترهای کاری و خانگی وصل می‌کردیم. مانیتورها به پورتال‌های همه‌جانبه‌ای تبدیل شده‌اند که ما را به دنیای جذاب بازی‌های مورد علاقه‌مان می‌برند. هنوز هم بسیاری افراد از تلویزیون‌های خانگی یا نمایشگرهای معمولی برای بازی کردن استفاده می‌کنند؛ این در حالی‌است که بهترین مانیتورهای مخصوص بازی می‌توانند حس و حالی متفاوت از غرق شدن در دنیای بازی را به همراه داشته باشند.

اصطلاح بهترین مانیتورهای گیمینگ به این معنی‌است که یک صفحه نمایش برای کنترل همه‌چیز و تجربه گیمینگ برتر وجود دارد؛ اما نکاتی هم هست که باید به آنها توجه کرد. برای مثال، مانیتورهای 4K گیمینگ به‌خوبی با کارت‌های گرافیک رده بالا و کنسول‌هایی مثل پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس جفت می‌شوند؛ اما همه دستگاه‌های گیمینگ با یک پنل رده بالای گران قیمت سازگار نیستند. بنابراین، مهم است که شناخت درستی از مدل‌های مختلف مانیتور گیمینگ و دستگاه (پی سی یا کنسول) خود داشته باشید و بدانید که آیا یک پنل UHD می‌تواند کار شما را راه بیندازد یا اینکه به نمایشگرهای 1440 یا 1080 پیکسل با نرخ نوسازی بالاتر نیاز دارید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ دارید و درباره آنها تحقیق می‌کنید، پس قطعا می‌دانید که مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. برخی مانیتورها در چند مدل عرضه می‌شوند و تنها در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین، رنج متنوعی از پنل‌های OLED و QLED و حتی mini-LED وجود دارند که انتخاب را برای شما دشوار می‌کنند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم فهرستی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 را جمع‌آوری کنیم که از آزمایش‌های مختلف، سربلند بیرون آمده‌اند. با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که کدام مانیتورها در سال 2024 ارزش خرید دارند.

Alienware 34 AW3423DWF – بهترین مانیتور گیمینگ 2024 برای اکثر گیمرها

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024
بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024
  • اندازه نمایشگر: 34 اینچ OLED
  • رزولوشن: 1440×3440 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 165 هرتز
  • روشنایی: حداکثر 1000 نیت در حالت HDR
  • زمان پاسخ‌دهی: 0.1 میلی‌ثانیه
  • نسبت تصویر: 21:9
  • ویژگی‌ها: پشتیبانی از Freesync Premium Pro، دو درگاه DisplayPort 1.4، پورت HDMI 2.1، هاب USB و 99.3% DCI-P3
  • نقاط قوت: پنل OLED عالی، پاسخ‌دهی پیکسل فوق‌العاده پرسرعت، روشنایی تمام صفحه خیلی خوب
  • نقاط ضعف: حریم خصوصی ضعیف در پنل 34 اینچ اولترا واید، رزولوشن چندان زیاد نیست، ساختار ساب‌پیکسل غیراستاندارد

Alienware 34 AW3423DWF را می‌توانیم بهترین مانیتور گیمینگ بازار برای اکثر کاربران با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف بدانیم. پنل OLED درخشان آن به اندازه‌ای خیره‌کننده است که باعث می‌شود کمبودها و نواقص آن را نادیده بگیرید؛ در عین حال، خمیدگی اولترا واید آن تجربه‌ای فراگیر را در ژانرهای مختلف بازی ارائه می‌کند.

مانیتور گیمینگ Alienware 34 AW3423DW که نسل قبلی Alienware 34 AW3423DWF بود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی داشت؛ اما در مدل AW3423DWF، یک مشکل واضح برطرف شده و آن‌هم، پوشش ضد تابش مات است. این مدل جدید پوششی براق دارد و تفاوت آن به وضوح قابل مشاهده است. رنگ‌های مشکی عمق زیادی دارند و تجربه HDR آن فوق‌العاده است. این مانیتور واقعا وعده کنترل روشنایی OLED در هر پیکسل را ارائه می‌دهد که واقعا تماشایی است.

Alienware 34 AW3423DWF از نظر طراحی هم یکی از بهترین مانیتورهای مناسب برای بازی است. اگر با کامپیوترهای گیمینگ مانند Alienware Aurora R15 آشنا باشید، ممکن است انتظار داشته باشید که 34 AW3423DW کمی عجیب و غریب‌تر باشد. اما بهتر است بدانید که رویکرد Dell در رابطه با مانیتورها به نوعی برعکس است؛ زیرا صفحه نمایش فوق عریض آن دارای پوسته محافظه‌کارانه‌تری است که فقط جزئیاتی از زیبایی فضاپیمایی را دارد.

نمایشگرهای OLED معمولا در بخش روشنایی کمی مشکل دارند، اما Alienware 34 AW3423DW برخلاف رقیبانش، در این زمینه هم عملکرد خوبی دارد. علاوه‌براین، هرآنچه از تکنولوژی مانیتور گیمینگ انتظار داریم را در اختیارمان قرار می‌دهد؛ مثل سرعت بالای پاسخ‌دهی و زاویه‌های دید عالی.

پنل 34 اینچی Alienware از رزولوشن 1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تراکم پیکسلی کمی پایین بیاید. با این‌حال، صفحه نمایش OLED دارای ترفندهای بصری کافی برای منحرف کردن حواس شما از وضوح پایین‌تر است.

اگر مشکل رزولوشن Alienware 34 AW3423DW را نادیده بگیریم، باید بگوییم که این مانیتور گیمینگ OLED از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی برخوردار شده و نسبت به نسل قبلی، ارتقا یافته است. صفحه نمایش 1440 پیکسل آن برای همه خوشایند نیست؛ با این‌حال می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن را برای شما رقم بزند.

مانیتور گیمینگ Alienware 34 AW3423DW از کنتراست عالی برخوردار شده و دقت رنگ بالایی دارد. عمق رنگ مشکی هم در این پنل OLED بسیار بیشتر از نمایشگرهای IPS معمولی است. اگر طرفدار بازی‌های شوتر هستید یا اینکه کلا ترجیح می‌دهید نرخ نوسازی بالاتری داشته باشید، مانیتور Alienware 34 AW3423DW می‌تواند بهترین مانیتور گیمینگ 2024 برای شما باشد؛ چون رفرش ریت 165 هرتزی آن سرعت بسیار خوب و مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین موس گیمینگ 2023

بهترین مانیتور گیمینگ 2023

AOC 24G2 – بهترین مانیتور گیمینگ 1080 پیکسل

بهترین مانیتورهای گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 24 اینچ IPS
  • رزولوشن: 1080×1920 پیکسل
  • روشنایی: 250 نیت
  • زمان پاسخ‌دهی: 1 میلی‌ثانیه
  • نسبت تصویر: 16:9
  • زاویه دید: 178/178
  • نسبت کنتراست: 1000:1
  • ویژگی‌ها: نرخ نوسازی 144 هرتز متغیر، DisplayPort 1.2، پورت HDMI 1.4
  • نقاط قوت: پنل IPS خوب، نرخ نوسازی 144 هرتز، نرخ نوسازی متغیر
  • نقاط ضعف: از HDR پشتیبانی نمی‌کند، روشنایی می‌توانست بهتر باشد

AOC 24G2 از پنل نمایشگر 1080 پیکسل برخوردار شده و یکی از ارزانترین مانیتورهای گیمینگ 2024 به حساب می‌آید. مانیتورهای 4K به‌لطف کنسول‌های PS5 و Xbox Series X کم‌کم به یک استاندارد رایج تبدیل می‌شوند، اما مانیتورهای مخصوص بازی Full HD هنوز هم کارایی زیادی دارند؛ مخصوصا اگر از کامپیوترهای گیمینگ ارزان قیمت استفاده می‌کنید.

AOC 24G2 از پنل 1080 پیکسل با نرخ نوسازی 144 هرتز برخوردار شده است. این پنل نمایشگر، تراکم پیکسلی بالایی ندارد؛ اما در عوض، سرعت پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه‌ای را ارائه می‌دهد که در این رنج قیمتی فوق‌العاده است. این مزیت برای علاقه‌مندان به بازی‌های ورزشی بسیار جذاب خواهد بود؛ چون به‌دنبال سرعت بالاتر هستند. صفحه نمایش‌های IPS در تمامی ژانرها، کیفیت تصاویر خوبی را ارائه می‌دهند، حتی اگر بالاترین مشخصات سخت‌افزاری را نداشته باشند. متأسفانه، مانیتور گیمینگ AOC 24G2 از HDR پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین زمانی‌ که می‌خواهید تنظیمات لازم را انجام دهید، این مورد را در نظر داشته باشید.

AOC رویکرد ظریفی را در طراحی 24G2 اتخاذ کرده و از المان‌های گیمینگ زیادی استفاده نکرده است. با این‌حال، استفاده از رنگ قرمز در قسمت‌های مختلف بدنه و پایه، نشانه‌‌هایی از گیمینگ بودن را به نمایش می‌گذارد. پایه V شکل آن نیز همین هدف را دنبال می‌کند و در عین حال، فضای کمتری را اشغال کرده تا کاربر بتوانید تجهیزات دیگر را هم روی میز قرار دهد. اگر حاشیه‌های نمایشگر برای شما آزاردهنده است، باید بگوییم که AOC 24G2 از این نظر هم یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ به‌شمار می‌رود؛ چون فریم و حاشیه‌ها بسیار باریک هستند و همین موضوع باعث شده تا طراحی مانیتور، گران و رده‌ بالاتر به‌نظر برسد.

همان‌طور که گفتیم، پنل‌های 1080 پیکسل هنوز هم کارایی خوبی دارند و برخلاف باور عمومی، به‌خوبی می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند؛ مخصوصا اگر بخواهید یک مانیتور کوچک‌تر 24 اینچی داشته باشید. بدیهی‌است که اگر از نزدیک به صفحه نمایش نگاه کنید، متوجه پیکسل‌شدن تصاویر می‌شود؛ اما واقعیت این است که هنگام بازی کردن، قطعا از نمایشگر فاصله می‌گیرید و نمی‌توانید از نمای نزدیک به آن نگاه کنید. در این صورت، مشکلات رزولوشن به چشم شما نمی‌آیند.

به‌علاوه، درست است که AOC 24G2 پیکسل‌های کمتری دارد، اما نرخ تازه‌سازی سریع‌تر و تاخیر کمتری دارد. این دو ویژگی در بازی‌های بتل رویال یا شوترهای گروهی اهمیت زیادی دارند و می‌توانند در مواقع حساس، به برگ برنده شما تبدیل شوند.

اگر قبلا از مانیتورهای 4K یا 1440 پیکسل استفاده کرده‌اید و از آنها راضی هستید، به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که مانیتور 1080 پیکسل بخرید. اما برای پی سی گیمرهایی که به‌دنبال یک مانیتور مقرون به صرفه هستند و کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4060 دارند، AOC 24G2 می‌تواند یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 باشد. این مانیتور به‌خوبی با کامپیوترهای گیمینگ ارزان‌قیمت جفت می‌شود و حتی برای گیمرهای استیم دک هم مناسب است. اما قبل از خرید آن، حتما به کارت گرافیک سیستم خود توجه کنید و مطمئن شوید که با مانیتور 1080 پیکسل سازگاری دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بهترین کیبورد گیمینگ 2023

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023

ASUS TUF Gaming VG27AQ – بهترین مانیتور گیمینگ 1440 پیکسل

بهترین مانیتورهای 2024

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ IPS
  • رزولوشن: 1440×2560 پیکسل
  • روشنایی: 350 نیت
  • زمان پاسخ‌دهی: 1 میلی‌ثانیه
  • زاویه دید: 170/178
  • نسبت کنتراست: 1000:1
  • نسبت تصویر: 16:9
  • ویژگی‌ها: پنل IPS، تکنولوژی Extreme Low Motion Blur Sync و HDR-10
  • نقاط قوت: کیفیت تصویر عالی، رنگ و پویایی خیلی خوب، روان و سریع، منوی تنظیمات کاربرپسند
  • نقاط ضعف: کمی تیرگی در برخی لبه‌ها و تصاویر، روکش مات آن درخشش تصاویر روشن‌تر را بیشتر می‌کند

ASUS TUF VG27AQ چندان پر زرق و برق نیست، اما یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 است و یک رقیب جدی در بازار مدل‌های 1440 پیکسل به حساب می‌آید. این مانیتور علیرغم ظاهر ساده‌اش، کارایی، عملکرد و مشخصات خیلی خوبی دارد و برای پی سی گیمرهای میان رده و بازی‌های رقابتی بسیار مناسب است.

مانیتور ایسوس مدل TUF VG27AQ از یک پنل 1440 پیکسل با نرخ نوسازی 165 هرتز برخوردار شده است و با ویژگی‌های خود می‌تواند گیمرهایی را که با PC بازی می‌کنند، راضی نگه دارد. این مانیتور برای PS5 هم مناسب است؛ چون این کنسول اکنون از رزولوشن QHD پشتیبانی می‌کند. مانیتور TUF VG27AQ صرف‌نظر از کامپیوتر یا کنسول بازی، نرخ پاسخ‌دهی سریع 1 میلی‌ثانیه و HDR10 را ارائه می‌کند و به‌وضوح نشان می‌دهد که یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال 2024 است.

بسیاری از محصولات ایسوس دارای مولفه‌هایی هستند که با ساختارهای گیمینگ مطالبقت دارند؛ اما مانیتور TUF VG27AQ طراحی کاملا ساده‌ و بدون پیچیدگی دارد. درواقع، اگر با سری گیمینگ TUF آشنایی نداشتیم، در نگاه اول متوجه نمی‌شدیم که با یک مانیتور گیمینگ سروکار داریم. البته منظور این نیست که صرفا تمام محصولات گیمینگ باید نورپردازی‌های RGB و ظاهر خاص داشته باشند، اما مانیتور TUF VG27AQ به‌طرز جالبی، ساده و جذاب طراحی شده است.

اما چیزی که این مانیتور ایسوس 2024 را در لیست راهنمای خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ بازار قرار می‌دهد، عملکرد خوبش در نمایش جلوه‌های بصری با وضوح بالاست. قابلیت‌های HDR10 و سطح روشنایی این مانیتور هم مزیت‌های دیگری هستند که ارزش خرید آن را بالا می‌برند. مانیتور VG27AQ یک تعادل خوب را بین کیفیت کلی تصویر و سرعت بالا برقرار می‌کند. همچنین، به نسبت مشخصاتش، قیمت مناسبی هم دارد. اگر می‌خواهید بهترین مانیتور گیمینگ 1440 پیکسل را بخرید، ایسوس TUF VG27AQ با قابلیت‌های خوبش می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. بدیهی‌است که این مانیتور 1440 پیکسل در حد و اندازه‌ مانیتورهای 8K و 4K نیست؛ اما جلوه‌های بصری و سرعت بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این مانیتور همچنین سازگاری خوبی با کارت گرافیک RTX 4070 دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

Dough Spectrum One – بهترین مانیتور گیمینگ 4K

مانیتورهای 4k

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ IPS
  • رزولوشن: 2160×3840 پیکسل (4K)
  • نرخ نوسازی: 144 هرتز
  • زمان پاسخ‌دهی: 1 میلی‌ثانیه
  • ویژگی‌ها: دو درگاه HDMI 2.1، پنل IPS، یک پورت DisplayPort، چهار درگاه USB 3.0، دو پورت USB-C، جک هدفون
  • نقاط قوت: کنتراست و دقت رنگ عالی، سرعت بالای پاسخ‌دهی، داک استیم دک داخلی
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، بدون استند عرضه می‌شود

Dough Spectrum One از بهترین مانیتورهای 4K بازار است و از نرخ نوسازی 144 هرتز پشتیبانی می‌کند. این مانیتور به‌لطف صفحه نمایش گوریلا گلس و قابلیت‌های اتصال 100W USB-C، کارایی بیشتری نسبت به پنل‌های UHD دارد.

این مانیتور در یک مدل دیگر با روکش مات هم عرضه می‌شود؛ اما مدل گوریلا گلس آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم که رنگ‌های دقیق و پویاتری دارد. نسبت کنتراست آن هم بالاتر از چیزی‌است که معمولا در نمایشگرهای IPS می‌بینید. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت مانیتور Dough Spectrum One این است که داک داخلی استیم دک دارد. این ویژگی قطعا برای گیمرهای استیم دک بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ چون می‌توانند تجهیزات خود را به هاب USB پنل و خروجی ویدیو وصل کنند و از توانایی شارژ 100 وات آن بهره‌مند شوند.

مانیتور مخصوص بازی Dough Spectrum One بسیار زیباست و حاشیه‌های باریکی دارد. این مانیتور UHD با نرخ نوسازی 144 هرتز از نظر سرعت و پایداری کیفیت نیز یکی از بهترین مانیتورهای مناسب برای بازی محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوریلا گلس این مانیتور می‌تواند جلوه‌های بصری را درخشان‌تر و جذاب‌تر از پنل‌های مات به‌نمایش بگذارد. این ویژگی همچنین باعث می‌شود که متن‌ها و آیکون‌ها، بزرگ‌تر و زنده‌تر به نظر برسند و بیشتر به چشم بیایند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های گیمینگ 2023

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

Corsair Xeneon 27QHD240 – بهترین مانیتور گیمینگ OLED

راهنمای خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

  • اندازه نمایشگر: 26.5 اینچ OLED
  • رزولوشن: 1440×2560 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 240 هرتز
  • روشنایی: 150 نیت (100% APL)، حداکثر 450 نیت (25% APL)، 800 نیت (10% APL HDR)، 1000 نیت (3% APL HDR)
  • زمان پاسخ‌دهی: 0.03 میلی‌ثانیه GtG
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نسبت کنتراست: 1500000:1
  • نقاط قوت: پنل OLED فوق‌العاده، رفرش ریت 240 هرتز سریع، تنوع بالای پورت‌ها
  • نقاط ضعف: قیمت بالا

مانیتورهای OLED زیادی در بازار موجود هستند، اما Corsair Xeneon 27QHD240 با رفرش ریت سریع 240 هرتز و HDR عالی، بهترین مانیتور گیمینگ 2024 با پنل OLED به شمار می‌رود. قیمت این مانیتور بالاست؛ اما از یک پنل ساخت LG که کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد، نمی‌توان انتظاری کمتر از این داشت.

مانیتور Xeneon 27QHD240 از نظر تنوع پورت‌ها هم یکی از برترین‌های بازار است. شما به‌راحتی می‌توانید یه کامپیوتر گیمینگ، پلی استیشن 5، سوییچ و استیم دک را به آن وصل کنید؛ درواقع، این مانیتور به‌شکلی طراحی شده تا از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های گیمینگ پشتیبانی کند.

مانیتورهای گیمینگ معمولا زرق و برق زیادی دارند؛ اما Xeneon 27QHD240 طراحی ساده و ظریفی دارد و به غیر از بازی، برای کاربردهای دیگر هم مناسب است. مزیت دیگر این مانیتور، حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر است که به‌ حس غوطه‌ور شدن در بازی کمک می‌کند. اما شاید مهم‌ترین ویژگی این محصول که باعث شده نام آن را در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 ثبت کنیم، پنل ساخت LG است که کیفیت و ساختار بسیار خوبی دارد. این نمایشگر می‌تواند خیابان‌های نئونی شهر شب Cyberpunk 2077 را به یک چشم‌انداز زنده تبدیل کند و قابلیت HDR هم کمک می‌کند که نورپردازی RPG واقع‌گرایانه‌تر به نظر برسد. این مانیتور گیمینگ به‌اندازه‌ای نمایش نوری دارد که حواس‌تان را از اینکه فقط یک پنل 1440 پیکسل است، منحرف کند؛ چون واقعا کار سختی‌ است که بخواهید از جلوه‌های بصری خیره‌کننده چشم بردارید و به جای آن، روی تراکم پیکسلی متمرکز شوید.

نرخ نوسازی 240 هرتزی از دیگر ویژگی‌های برجسته این مانیتور گیمینگ 2024 است و آن را به نمایشگری فوق‌العاده برای بازی‌های رقابتی تبدیل می‌کند. معمولا انتظار داریم که یک نمایشگر مناسب، جلوه‌های بصری خوب یا سرعت بالایی داشته باشد؛ اما کمتر مانیتوری پیدا می‌شود که هر دو ویژگی را همزمان ارائه دهد. دقت رنگ و کنتراست این صفحه نمایش فوق‌العاده است و به‌سختی می‌توان پنل اولدی پیدا کرد که چنین کیفیتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

بهترین بازی های کامپیوتری 2023

LG UltraGear 45GR95QE – بهترین مانیتور خمیده

بهترین مانیتور گیمینگ

  • اندازه نمایشگر: 45 اینچ OLED
  • رزولوشن: 1440×3440 پیکسل
  • روشنایی: 150 نیت (100% APL)،‌ 450 نیت (Peak, 25% APL)، 800 نیت (10% APL HDR)، 1000 نیت (3% APL HDR)
  • زمان پاسخ‌دهی: 0.03 میلی‌ثانیه GtG
  • نسبت کنتراست: 1500000:1
  • زاویه دید: 178
  • نقاط قوت: نمایشگر 45 اینچی OLED جذاب، خمیدگی اولترا واید همه‌جانبه، نورپردازی پس‌زمینه RGB
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، رزولوشن می‌توانست بهتر از این باشد

LG UltraGear 45GR95QE یکی از گرانترین مانیتورهای گیمینگ بازار است؛ اما ارزش بهای پرداختی را دارد. این محصول ال جی، یک مانیتور اولترا واید فوق‌العاده است. نه‌تنها به‌لطف خمیدگی پنلش، هرآنچه یک گیمر به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد‌، بلکه چشمان‌ شما را مهمان جلوه‌های 240 هرتزی می‌کند. این ویژگی یک مزیت فوق‌العاده است که LG UltraGear 45GR95QE را به یکی از بهترین مانیتورهای الجی تبدیل می‌کند؛ چون معمولا نمایشگرهای OLED، نرخ نوسازی کمتری دارند.

این مانیتور 45 اینچی بزرگ جذاب به فضای زیادی نیاز دارد و اگر میز مناسب برای آن داشته باشید، مطمئن باشید که شما را در دنیای بازی‌ها غرق می‌کند و جلوه‌ای فراگیر را ارائه می‌دهد. کنتراست و رنگ‌های زنده در ترکیب با HDR10 و خمیدگی 800R، بهترین امکانات را برای بازی‌های شوتر اول شخص در اختیارتان می‌گذارد. این مانیتور همراه با یک ریموت کنترل عرضه می‌شود که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید تنظیمات دلخواه‌تان را انجام دهید. این مانیتور قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی دارد؛ مثل تصویر در تصویر و تنظیمات FreeSync و G-Sync که ممکن است ساعت‌ها در دنیای تنظیمات آنها غرق شوید. حتی یک منوی کاملا مجزا برای مراقبت از OLED اختصاص داده شده که به جلوگیری از هرگونه خرابی و سوختگی صفحه در طول زمان کمک می‌کند.

LG UltraGear 45GR95QE از نظر طراحی هم یکی از بهترین مانیتورهای 2024 محسوب می‌شود و دقت و زمان زیادی برای طراحی ساختار ظاهری آن صرف شده است. از راه‌اندازی آسان با یک کلیک گرفته تا تزئینات نورپردازی مشکی RGB، همه‌چیز در طراحی این مانیتور ال جی چشم‌نوار است.

عملکرد مانیتور ال جی مدل از چند نظر تحسین شما را برمی‌انگیزد. پنل این مانیتور از لحاظ بصری شما را در برمی‌گیرد و دنیایی از رنگ‌های زنده با عمق زیاد را به نمایش می‌گذارد. در نظر داشته باشید که این مانیتور از رزولوشن 1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین اگر به مانیتور 4K نیاز دارید، حتما به این نکته توجه کنید. هرچند که وضوح و کیفیت بالای این مانیتور الجی قطعا می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

مانیتور UltraGear 45GR95QE بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهای خمیده بازار به حساب می‌آید. تجربه‌ای که این مانیتور ارائه می‌کند، نزدیک‌ترین تجربه به غوطه‌ور شدن در واقعیت مجازی، بدون هدست است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

Samsung Odyssey OLED G9 – بهترین مانیتور گیمینگ اولترا واید

بهترین مانیتور گیمینگ 2024

  • اندازه نمایشگر: 49 اینچ OLED
  • رزولوشن: 1440×5120 پیکسل
  • روشنایی: 250 نیت
  • زمان پاسخ‌دهی: 0.03 میلی‌ثانیه GtG
  • نسبت کنتراست: 1000000:1
  • زاویه دید: 178
  • نقاط قوت: پنل 49 اینچ OLED بسیار باکیفیت، کیفیت بالای تصاویر، ویژگی‌های جانبی خوب
  • نقاط ضعف: نسبت ابعاد اولترا واید همیشه اید‌ئال نیست، ویژگی‌های هوشمند چندان کارامد نیستند

مانیتور سامسونگ مدل Odyssey OLED G9 هم مثل رقیب ال جی خود، قیمت بالایی دارد؛ اما نه‌تنها یکی از بهترین مانیتورهای سامسونگ است، بلکه در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 هم قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید یک پنل اولد اولترا واید هیولا داشته باشید، Odyssey OLED G9 همان چیزی است که می‌خواهید.

این مانیتور 49 اینچ تمام فضای کاری شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ویژگی‌های اضافی زیادی دارد. هر دو مانیتور Samsung Odyssey OLED G9 و LG UltraGear 45GR95QE، تجربه تقریبا یکسانی دارند؛ اما مانیتور سامسونگ به‌‌خاطر اندازه‌اش، نمایشگر اولترا واید بهتری به حساب می‌آید. این مدل سامسونگ همچنین یکی از بهترین مانیتورهای هوشمند بازار هم هست. Odyssey OLED G9 نیز مثل مانیتور ال جی، همراه با ریموت کنترل عرضه می‌شود تا بتوانید به‌راحتی تنظیمات دلخواه را انجام دهید.

اگر با مدل‌های اودیسه سامسونگ آشنا باشید، حتما می‌دانید که پنل OLED جدید آن چه ساختار و ویژگی‌هایی دارد. روکش نقره‌ای شبیه به سفینه فضایی آن، درواقع جلوه‌ای آینده‌نگرانه از زیبایی را به نمایش می‌گذارد و قسمت پشتی مانیتور هم ساده و مینیمالیستی طراحی شده است. این مانیتور از نورپردازی RGB با نمای گرداب دایره‌ای بهره می‌برد که آن را از سایر مانیتورهای رده بالا متمایز می‌کند.

مانیتور سامسونگ مدل Odyssey OLED G9 علاوه‌براینکه فضای نمایشی بزرگی برای افزایش بهره‌وری دارد، تجربه HDR عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این ویژگی باعث شده تا کنتراست و رنگ‌ها، زنده‌تر و پویاتر باشند. رزولوشن این مانیتور سامسونگ 1440 پیکسل است؛ اما جلوه‌های بصری آنقدر زیبا و خیره‌کننده هستند که رزولوشن آن اصلا توجه شما را جلب نمی‌کند.

Odyssey OLED G9 یک مانیتور فوق‌العاده است که قیمت بالایی هم دارد. بد نیست بدانید که یک نسخه ارزان‌تر از این مانیتور نیز در راه است که قابلیت‌های هوشمند را ندارد و با قیمت کمتری عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS4

بهترین بازی های جهان

Sony Inzone M9 – بهترین مانیتور گیمینگ برای PS5

بهترین مانیتورهای مناسب برای بازی

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ
  • رزولوشن: 1440×3440 پیکسل
  • روشنایی: 600 نیت در حالت HDR
  • نرخ نوسازی: 144 هرتز
  • ویژگی‌ها: HDR 600، تنظیمات ارتفاع 70 میلی‌متری، Nvidia G-Sync، اسپیکرهای داخلی، پورت DisplayPort 1.4، دو درگاه HDMI 2.1 و هاب USB
  • نقاط قوت: کنتراست زیبا، کیفیت عالی HDR، قیمت رقابتی برای یک مانیتور 4K، ویژگی‌های مخصوص PS5، طراحی جذاب
  • نقاط ضعف: تحرک صفحه نمایش محدود است، دسترسی سخت به پورت‌ها

مانیتور سونی مدل Inzone M9 از بهترین مانیتورهای 4K برای کنسول پی اس 5 است. البته این به معنی ناسازگاری مانیتور با کنسول‌های دیگر یا پی سی نیست؛ اما فقط کافی‌است یک بار این مانیتور را به PS5 وصل و بازی کنید تا متوجه شوید که Inzone M9 بهترینِ خود را در این کنسول سونی به‌ نمایش می‌گذارد. این مانیتور از تنوع پورت‌ خوبی برخوردار شده و به شما اجازه می‌دهد که کامپیوتر، پی اس 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس را به‌راحتی وصل کنید.

سونی این مانیتور گیمینگ 2024 را به دو پورت HDMI 2.1، یک درگاه USB-B، یک پورت USB-C، سه پورت USB-A و DisplayPort استاندارد مجهز کرده است. اپلیکیشن Inzone Hub هم به شما اجازه می‌دهد که تنظیمات مانیتور را انجام دهید و از بین 5 مود مختلف، تنظیمات دلخواه را اجرا کنید. این مانیتور همچنین ویژگی‌های اختصاصی برای PS5 دارد؛ مثل تعویض خودکار بین حالت‌های سینمایی و بازی و بهینه‌سازی خودکار تنظیمات HDR پس از بوت کردن کنسول. این یعنی اگر بخواهید مانیتور را به پس سی یا پی اس 5 وصل کنید، لازم نیست هر بار تنظیمات مانیتور را تغییر دهید. این ویژگی که در معدود مانیتور گیمینگی دیده می‌شود، Inzone M9 را به یکی از بهترین مانیتورهای مخصوص بازی تبدیل کرده است.

سونی با یک هیولای زیبا پا به میدان رقابت مانیتورهای گیمینگ گذاشته است. Inzone M9 یک مانیتور زیبای 24 اینچی با رزولوشن 4K و قابلیت HDR است که سونی در طراحی آن از المان‌های ظاهری کنسول PS5 استفاده کرده تا جذابیت آن را بیشتر کند. این مانیتور سونی به‌خوبی با کنسول پلی استیشن 5 سازگار شده و کمک می‌کند تا این کنسول، تمام پتانسیل خود را به نمایش بگذارد.

این مانیتور از پنل OLED برخوردار نیست؛ اما دقت رنگ و کنتراست فوق‌العاده خوبی دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. به‌طور خلاصه باید گفت که مانیتور سونی مدل Inzone M9 از نظر عملکرد و طراحی یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید به آپشن‌های کاربردی بیشتر دسترسی داشته باشید، Inzone M9 برای شما مناسب خواهد بود؛ مخصوصا اگر PS5 دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

Alienware AW2724HF – بهترین مانیتور گیمینگ برای ورزش‌های الکترونیک

بهترین مانیتورهای مخصوص بازی

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ IPS
  • رزولوشن: 1080×1920 پیکسل
  • روشنایی: 400 نیت
  • زمان پاسخ‌دهی: 0.5 میلی‌ثانیه GtG
  • نسبت تصویر: 1500000:1
  • نرخ نوسازی 360 هرتز
  • زاویه دید: 178
  • ویژگی‌ها: سازگاری با Nvidia G-Sync،‌ دو درگاه DisplayPort 1.4، یک پورت HDMI
  • نقاط قوت: سرعت پاسخ‌دهی عالی، تنوع خوب پورت‌ها
  • نقاط ضعف: رزولوشن 1080 پیکسل چین‌خوردگی‌ها را نشان می‌دهد، کنتراست و رنگ‌ها می‌توانست بهتر باشد

مانیتور دل مدل Alienware AW2724HF از بهترین مانیتورهای بازار برای ورزش‌های الکترونیکی و بازی‌های ورزشی رقابتی است. این مدل با نرخ نوسازی 360 هرتز، یکی از سریع‌ترین‌ها مانیتورها به شمار می‌رود. کمپانی دل معمولا یک منوی OSD را برای مانیتورهایش در نظر می‌گیرد و Alienware AW2724HF هم از این قاعده مستثنی نیست.

این مانیتور گیمینگ 2024، تمام امکانات لازم برای لذت بردن از حداکثر سرعت نمایشگر را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ از پوشش‌هایی که برای بازی‌های شوتر اول شخص در نظر گرفته شده تا گزینه‌های HDR هوشمند. مانیتور Alienware AW2724HF طراحی ظریف و ساده‌ای دارد. پایه آن قابلیت تنظیم دارد و با اکثر تنظیمات سازگار می‌شود.

اما مهم‌تر از همه،‌ عملکرد و توانایی است که Alienware AW2724HF را در لیست راهنمای خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 قرار می‌دهد. این مانیتور نرخ نوسازی بالایی دارد و جلوه‌های بصری را خیلی سریع به نمایش می‌گذارد؛ به همین دلیل هم هنگام اجرای بازی‌های رقابتی ورزشی و شوتر، از روند بازی عقب نمی‌مانید و سرعت خود را حفظ می‌کنید. اگر از موس گیمینگ پرسرعت هم استفاده کنید، کاملا متوجه سرعت بالای عملکرد Alienware AW2724HF نسبت به مانیتورهای معمولی می‌شوید. البته، مزیت سرعت بالای مانیتور به این معناست که رنگ‌ها و کنتراست کمی ضعیف هستند. اینجاست که باید انتخاب کنید که کدام ویژگی برای شما اهمیت بیشتری دارد.

در نهایت باید گفت که اگر به‌دنبال یک نمایشگر خوب برای گیم‌پلی ورزش‌های الکترونیکی هستید، Alienware AW2724HF بهترین گزینه برای شماست. اگر مانیتورهای 500 هرتزی قیمت پایین‌تری داشتند، قطعا این مانیتور دل جایگاه خود را از دست می‌داد؛ هرچند که هر گیمر و کاربری نمی‌تواند از چنین رفرش‌ریتی استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

ASUS ROG Strix XG17 – بهترین مانیتور قابل حمل

بهترین مانیتورهای مخصوص بازی

  • اندازه نمایشگر: 17.3 اینچ IPS
  • رزولوشن: 1080×1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی 240 هرتز
  • روشنایی: 300 نیت
  • زمان پاسخ‌دهی: 3 میلی‌ثانیه
  • نسبت تصویر: 16:9
  • نسبت کنتراست: 1000:1
  • زاویه دید: 178/178
  • ویژگی‌ها: همگام‌سازی تطبیقی، دو درگاه USB-C، پورت HDMI، باتری 7800 میلی‌آمپر ساعت
  • نقاط قوت: کیفیت بالای پنل IPS، همگام‌سازی تطبیق‌پذیر 240 هرتز، باتری داخلی
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، از HDR پشتیبانی نمی‌کند

برای افرادی که می‌خواهند یک نمایشگر قابل حمل داشته باشند، ایسوس ROG Strix XG17 بهترین گزینه است. این مانیتور 1080 پیکسلی از نرخ نوسازی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند و به‌خاطر ابعاد و ساختارش، می‌تواند همیشه همراه شما باشد. این مانیتور ایسوس به باتری داخلی هم مجهز شده که بیش از 3 ساعت شارژدهی دارد.

مانیتور ROG Strix XG17 کیفیت بسیار خوبی هم دارد و کیفیت تصاویر، فدای ابعاد جمع‌وجور نشده است. این مانیتور تنها 1 کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی داخل کیف و کوله‌پشتی جا می‌شود. اگر بخواهید از این مانیتور در حالت دسکتاپ استفاده کنید، می‌توانید آن را روی پایه مخصوصش قرار دهید که فقط 0.65 کیلوگرم وزن دارد. مانیتور ایسوس مدل ROG Strix XG17 طراحی ساده‌ای دارد و هیچ زرق و برق گیمینگی در آن دیده نمی‌شود. بدنه این مانیتور از جنس فلز است و در مجموع، ظاهر رده بالایی دارد.

این نمایشگر 1080 پیکسل با رفرش ریت 240 هرتزی، از نظر عملکرد هم یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024 محسوب می‌شود. سرعت پاسخ‌دهی این محصول تنها 3 میلی‌ثانیه است و پوشش رنگی گاموت بالایی دارد. مانیتور ROG Strix XG17 همچنین گزینه‌های متنوعی را در منوی OSD در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

سوالات متداول

آیا مانیتور 27 اینچی برای گیمینگ مناسب است؟

مانیتورهای بزرگ می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را ایجاد کنند؛ اما این مدل مانیتورها برای همه مناسب نیستند. در مجموع باید گفت که مانیتورهای 27 اینچی هم برای بازی مناسب هستند. این مانیتورها درواقع بهترین ساختار را برای رزولوشن 1440 پیکسل دارند.

آیا مانیتورهای 240 هرتزی ارزش خرید دارند؟

اگر به بازی‌های شوتر اول شخص و سوم شخص،‌ بازی‌های مبارزه‌ای، ورزش‌های الکترونیکی و مسابقه‌ای علاقه دارید، باید بالاترین نرخ نوسازی ممکن را داشته باشید. 240 هرتز قطعا نسبت به رفرش ریت‌های کمتر برتری دارد و می‌تواند به برگ برنده شما در بازی‌ها تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین مانیتورهای گیمینگ چیست؟ به نظر شما این مانیتورها می‌توانند تجربه گیمینگ متفاوتی داشته باشند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر