;
coinex

بهترین فیلم های تام هاردی ؛ بهترین نقش آفرینی های تام هاردی کدامند؟

تام هاردی یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیگران سینما است.  در این گفتار به معرفی بهترین فیلم های تام هاردی نظر داریم. البته که از سریال پیکی بلایندرز نیز غافل نخواهیم ماند.

تام هاردی بازیگر توانایی است که شروع فعالیت هنری‌اش از سال 2001 و با فیلم جوخه برادران (Band Of Brothers) بوده است. به همین دلیل دسته‌بندی بهترین فیلم های تام هاردی کار سختی است. بعد از جوخه برادران ، تام هاردی فیلم های مختلفی بازی کرده و توانایی‌های بیشتری در زمینه بازیگری از خود به نمایش گذاشته است. انتخاب 10 فیلم برتر تام هاردی کار دشواری است؛ زیرا بیشتر نقش‌هایی که تام هاردی بازی کرده موجب شده است فیلم های وی اثری مهم در باکس آفیس باشند.

جوخه برادران شروعی برای تام هاردی به عنوان بازیگری خلاق و حرفه‌ای بود. پس از آن با درخشش در فیلم های معروف و پر‌بیننده‌ای مانند تلقین (Inception) و بی‌قانون (Lawless) در کنار بازیگران دیگری درخشید. تام هاردی در فیلم بتمن شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (Batman, Dark Knight Rises) در نقش بین ظاهر شد که به تدریج به یکی از محبوبترین شصیت های منفی تاریخ سینما بدل شد.

بهترین فیلم های تام هاردی

نخستین موفقیت توماس در سال 1999 اتفاق افتاد، زمانی که توانست به‌عنوان یک سوپر مدل در یک مسابقه تلویزیونی انتخاب شود. سال بعد هاردی موفق شد نقشی در شاهکار اسپیلبرگ، جوخه برادران نقشی کسب کُند. هرچند که حضور هاردی در جوخه برادران صرفا یک نقش فرعی بود و جمعا به 20 دقیقه هم نمی‌رسد.

سال بعد تام هاردی توانست نقشی در فیلم سقوط شاهین سیاه کسب کند و بدین ترتیب نخستین حضورش را در عرصه سینما به ثبت برساند.

از آن سال‌ها تاکنون، تام هاردی در فیلم‌های بسیار بزرگی ایفای نقش کرده است. در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم های تام هاردی پس تا انتهای این مقاله با تکراتو همراه باشید.

بهترین فیلم های تام هاردی در یک نگاه:

  • فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد
  • فیلم سینمایی ونوم
  • فیلم بی قانون
  • فیلم سینمایی کودک 44
  • فیلم تلقین (Inception)
  • فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده خشم
  • فیلم مبارز
  • فیلم سینمایی دانکرک
  • فیلم از گور بازگشته

بیشتر بخوانید:

بتمن، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ـــ Batman Dark Knight Rises

پس از موفقیت نولان در فیلم شوالیه تاریکی و محبوبیت شخصیت منفی و پیچیده جوکر، این‌بار کاراکتر بین (Bane) با نقش‌آفرینی تام هاردی تماشاگران زیادی را به سینما کشاند. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد با کارگردانی کریستوفر نولان در سال 2012 میلادی در سینماهای جهان اکران شد و توانست با جلب نظر مثبت منتقدان عنوان بیست‌ونهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل هم این عنوان در بین بهترین فیلم های تام هاردی قرار گرفته است.

فیلم تام هاردی
فیلم تام هاردی

بازیگران دیگری همچون کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، جوزف گوردن لویت، مورگان فریمن، آنا هتوی در کنار تام هاردی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم در اصل ادامه فیلم شوالیه تاریکی است؛ پس از شکست جوکر توسط بتمن حالا شهر گاتهام توسط یک آدمکش حرفه‌ای به نام بین تصرف می‌شود که در واقع یکی از سربازان فراری انجمن سایه‌ها به سرکردگی راس الغول است. تام هاردی با یک ماسک بسیار مرموز نقش بین را بازی می‌کند و بتمن را تا سرحد مرگ شکنجه می‌کند.

علی‌رغم اینکه چهره تام هاردی در طول این فیلم با یک ماسک پوشیده شده‌ است، اما ارتباط خاصی با بیینده برقرار می‌کند. کریستوفر نولان اذعان کرده که دلیل استفاده از ماسک این بوده که تام هاردی توانایی خاصی در نقش‌آفرینی با چشمان خود دارد. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد بهترین فیلم تام هاردی محسوب می‌‌شود که نمره خوب 8.4 را در IMDb کسب کرده‌ است. علاوه بر این وبسایت متاکریتیک براساس نظر 45 منتقد معروف سینمایی، نمره 78 را به این فیلم داد.

ونوم ــ Venom

ونوم به کارگردانی روبن فلیشر یکی از فیلم‌های پرفروش سال 2018 میلادی و از بهترین فیلم های تام هاردی است. تام هاردی در این فیلم با بازیگرانی همچون میشل ویلیامز، ریز احمد، اسکات هیز و رید اسکات همکاری کرده‌ است. شخصیت ونوم بر پایه کمیک‌های مارول ساخته شده است و داستان یک هیولای بدطینت فرازمینی را روایت می‌کند که در آخر تصمیم به محافظت از کره زمین در برابر موجودات بیگانه می‌گیرد.

فیلم تام هاردی
فیلم تام هاردی

این فیلم با عکس‌العمل‌های متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد؛ به‌گونه‌ای که نمره 6.7 را از IMDb دریافت کرد. اما به فروش مطلوب 856 میلیون دلاری دست پیدا کرد و بازی تام هاردی در آن مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت.

فیلم بی قانون ــ Lawless

فیلم بی قانون (Lawless) به کارگردانی جان هیلکات در ژانر جنایی، داستان باند خلافکاری متشکل از چند برادر را روایت می‌کند که سال‌ها از راه قاچاق اعتبار بسیاری برای خود کسب کرده‌اند؛ اما کلانتر جدید شهر به کمک دیگر نهاد‌های حکومتی سعی در فروپاشی این باند دارد.

فیلم تام هاردی
فیلم تام هاردی

تام هاردی در این فیلم با بازی در نقش فارست در کنار بازیگران دیگری نظیر شایا لابوف، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا و جیسون کلارک حضور دارد. فیلم بی‌قانون جزو بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود و امتیاز 7.3 را از IMDb دریافت کرده‌ است.

بیشتر بخوانید:

فیلم سینمایی کودک 44 ــ Child 44

فیلم دیگر تام هاردی کودک 44 (Child 44) است که با ژانری دلهره‌آور در سال 2015 اکران شد. این فیلم با کارگردانی دنیل اسپینوزا توسط کمپانی لیون گیت در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شد. تام هاردی در این فیلم با گری اولدمن، وینسنت کسل، نومی راپاس و یوئل کینامن همکاری کرده است.

این فیلم براساس کتاب کودک 44، اولین مجموعه از سه‌گانه تام راب اسمیت نویسنده بریتانیایی است؛ «کودک 44» جوایز بسیاری دریافت کرد و به یکی از پروفروش‌ترین آثار سال 2008 تبدیل شد.

فیلم تام هاردی
فیلم تام هاردی

داستان این فیلم درباره سرباز مخفی به نام لئو دمیدوف با بازی تام هاردی است که در فضای فوق‌العاده امنیتی شوروی سابق درگیر شناسایی یک قاتل سریالی کودکان می‌شود. لئو دمیدوف در این راه رتبه نظامی و اموال خود را از دست می‌دهد، ولی متوجه می‌شود که این قاتل تاکنون 43 کودک را به کام مرگ کشانده‌ است. با این حال حکومت کمونیستی شوروی با شعار اینکه در حکومت ما قتل و وحشی‌گری جایی ندارد، از فاش کردن این موضوع سرباز می‌زند و اجازه تحقیق و خبررسانی درباره این قتل‌ها را به پلیس نمی‌دهد.

بازی بسیار خوب تام هاردی در فیلم کودک 44 بی‌نظیر است، این مسئله سبب شد که ما این فیلم را جزو بهترین فیلم های تام هاردی بدانیم. اما به طور کل این فیلم با فروش خوبی روبرو نشد و از IMDb نمره متوسط 6.5 را گرفت.

تلقین ــ Inception

تلقین را می‌توان از بهترین فیلم های تام هاردی دانست. کریستوفر نولان کارگردان این فیلم به گفته خود 10 سال بر روی فیلم‌نامه این اثر وقت گذاشته‌ است که ثمره آن دریافت 4 جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه برای این اثر بود.

تام هاردی در این فیلم در نقش ایمز یکی از اعضای باندی خلافکار است که در جعل هویت تخصص دارد. او با بازیگران بزرگی نظیر لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، مایکل کین و کیلین مورفی در این فیلم همکاری می‌کند.

فیلم تام هاردی
فیلم تام هاردی

داستان فیلم درباره دام کاب (لئوناردو دی‌کاپریو) است که به عنوان یک دزد حرفه‌ای همراه با تیم متخصص خود اسرار درون ذهن افراد را به هنگام خواب دزدیده و به سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌فروشد؛ اما داستان از آنجا مهیج می‌شود که یک شخص پیشنهادی دور از ذهن به این باند خلافکار می‌دهد تا بجای سرقت اسرار سعی کنند فکری را در ذهن ناخودآگاه رابرت فیشر (کیلین مورفی) کار بگذارند.

فیلم تلقین نظر مثبت منتقدین و اهل رسانه را به خود جلب کرد و توانست در سال 2010 حدود 830 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تلقین به عنوان یکی از بهترین فیلم های تام هاردی توانسته نمره خوب 7.8 را از سایت IMDb دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

مکس دیوانه: جاده خشم ــ‌ Mad Max : Fury Road

چهارمین قسمت از سری فیلم های مَد مَکس (Mad Max) به نام مکس دیوانه: جاده خشم، یکی از بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی جرج میلر توسط کمپانی وارنر برادرز در سال 2015 بر روی پرده سینماهای جهان رفت.

در سری قبلی فیلم‌ مکس دیوانه مل گیبسون نقش مکس را بازی می‌کرد، اما در این فیلم تام هاردی به عنوان بازیگر کاراکتر مکس روکاتانسکی انتخاب شد. علاوه بر این بازیگران دیگری همچون شارلیز ترون، نیکولاس هولت، رزی هانینگتون وایتلی، رالی کیئو، ابی لی کرشاو و کروتنی ایتون در کنار تام هاردی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نقش آفرینی های تام هاردی
نقش آفرینی های تام هاردی

داستان این فیلم در زمان پسارستاخیز جهان اتفاق می‌افتد؛ مکس روکاتانسکی ( تام هاردی) که همسر خود را در این وضعیت هرج و مرج جهانی از دست داده به فیورسا (شارلیز ترون) می‌پیوندد تا دنیا را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریزهای جاده‌ای در این فیلم به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده‌اند؛ به گونه‌ای که منتقدان فیلم مد مکس را به عنوان یکی از بهترین آثار اکشن قلمداد می‌کنند. فیلم مکس دیوانه: خشم جاده نمره بسیار خوب 8.1 را از IMDb دریافت کرده است. این فیلم همچنین موفق به دریافت جوایز اسکار در بخش‌های بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و طراحی لباس شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

مبارز ــ Warrior

فیلم مبارز با ژانر درام و رزمی در سال 2011 به کارگردانی کوین اکونر اکران شد. این فیلم از سوی اهل سینما بسیار تحسین‌بر‌انگیز قلمداد شده و اکنون جزو 250 فیلم برتر تاریخ در سایت IMDb به شمار می‌رود. در این فیلم تام هاردی بوکسور حرفه‌ای به نام تامی است که پیش‌تر عضو نیروی دریایی آمریکا بوده و پس از سال‌ها به خانه بازمی‌‍گردد. تامی از پدر خود که قبلاً مربی بوکس بوده و به تازگی از بند اعتیاد به الکل رها شده است در‌خواست می‌کند تا او را برای شرکت در مسابقات رزمی تمرین دهد.

نقش آفرینی های تام هاردی
نقش آفرینی های تام هاردی

برادر تامی (جوئل اجرتون) نیز که اصلاً رابطه خوبی با او ندارد برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک قصد دارد تا در تورنومنت مسابقات رزمی شرکت کند. در آخر این دو برادر در فینال مسابقات با یکدیگر روبرو می‌شوند.

فیلم مبارز به نوعی یکی از بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود که باعث شد هنر بازیگری او هرچه‌ بیشتر به اهالی سینما نشان داده شود. این فیلم به دلیل اینکه در کنار صحنه‌های رزمی و اکشن، بر روی روابط عاطفی اعضای یک خانواده تمرکز کرده است مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و موفق به دریافت نمره بسیار خوب 8.2 از سوی سایت IMDb شده است.

دانکرک ــ Dunkirk

فیلم سینمایی دانکرک براساس داستانی واقعی درباره محاصره سرباز‌های بریتانیایی، فرانسوی و بلژیکی توسط ارتش آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم است. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان یکی دیگر از آثار خارق‌العاده و از بهترین فیلم های تام هاردی در کارنامه هنری او به شمار می‌رود که در سال 2017 اکران شد.

داستان این فیلم روایت یک واقعه تاریخی در خلال جنگی جهانی دوم است که در آن 800 قایق غیر‌نظامی، جان 335 هزار نیروی ارتش متحدین را از منطقه دانکرک کشور فرانسه که تحت سیطره آلمان نازی شده بود نجات دادند.

نقش آفرینی های تام هاردی
نقش آفرینی های تام هاردی

تام هاردی در این فیلم در کنار بازیگرانی نظیر فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز و کیلین مورفی به نقش آفرینی پرداخته است. او در نقش فریر به عنوان خلبان ارتش نیروی بریتانیا در فیلم حضور دارد که بار دیگر با چشمان خود احساسات و دلهره را به تماشاچی القا می‌کند.

فیلم دانکرک بهترین فیلم تام هاردی و تحسین‌شده‌ترین فیلم سینمایی کریستوفر نولان است؛ به گونه‌ای که توانسته امتیاز خوب 7.9 را از سایت IMDb دریافت کند.

از گور برگشته ــ The Revenant

پس از فیلم تلقین، از گور برگشته (The Revenant) دومین تجربه همبازی شدن تام هاردی با لئوناردو دی‌کاپریو به شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی الخاندرو گونزالس اینیاریتو در سال 2015 در سینما‌های ایالات متحده امریکا اکران شد.

داستان این فیلم درباره یک گروه از شکارچیان است که با سرخپوست‌ها درگیر شده، اما 10 نفر از آن‌ها موفق به فرار می‌شوند. هیو گلس (لئوناردو دیکاپریو) در این تعقیب و گریز توسط یک خرس گریزلی مجروح شده و فیتز جرالد (تام هاردی) سعی می‌کند او را به طور مخفیانه به قتل برساند، اما در نهایت پسر هیو گلس سر می‌رسد و فیتزجرالد مجبور می‌شود که او را جلوی چشمان پدر به قتل برساند.

نقش آفرینی های تام هاردی
نقش آفرینی های تام هاردی

در نهایت فیتزجرالد مابقی بازماندگان را مجاب می‌کند تا هیو گلس را در جنگل رها کرده و به دهکده برگردند. هیو گلس اما در آن شرایط زنده می‌ماند و برای گرفتن انتقام از فیتزجرالد بازمی‌گردد.

فیلم از گور برگشته یکی از بهترین فیلم های تام هاردی در زمینه کسب جوایز به شمار می‌رود که رکورد‌دار بیش‌ترین تعداد نامزدی در 12 بخش جوایز اسکار است و تام هاردی نیز برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد شد که در آخر موفق به دریافت آن نشد. علاوه بر این بازگشته توانست امتیاز بسیار خوب 8 را از سایت IMDb دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام…. ازگور برخاسته یکی از بهترین های تام هاردی و کاپریوست… حتما ببینیدش..

    پاسخ