;
coinex

ماجرای فریب 1 میلیون دلاری کارمند تسلا برای سرقت سایبری از گیگافکتوری

ماجرای فریب 1 میلیون دلاری کارمند تسلا خبری تایید شده‌ای است که جنجال به پا کرده است. ماجرای این خرابکاری باج‌افزاری شکست خورده چه بود و چگونه افشا شد؟ با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

پلیس فدرال آمریکا (FBI) یک شهروند ۲۷ ساله‌ی روسی را به‌جرم تلاش برای ترتیب دادن حمله‌ی باج‌افزاری علیه یکی از شرکت‌های آمریکایی بازداشت کرده است. ماجرای فریب 1 میلیون دلاری کارمند تسلا از این قرار است که فردی ۲۷ ساله که شهروند روسیه است در تلاش بود با پرداخت یک میلیون دلار به کارمند تسلا، علیه این شرکت، حمله‌ی باج‌افزاری انجام دهد اما درنهایت توسط FBI بازداشت شد.

ایگور ایگورویچ کریوچکوف ۲۷ ساله که به عنوان توریست وارد خاک آمریکا شده بود بعد از چندین مرتبه دیدار با یکی از کارکنان تسلا در بازه زمانی یک ماهه گذشته برای مجاب کردن او به نصب بدافزار در شبکه کامپیوتری شرکتی در نوادا دستگیر شد. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

ماجرای فریب 1 میلیون دلاری کارمند تسلا برای خرابکاری سایبری

ایلان ماسک، مدیرعامل این کمپانی در واکنشی توئیتری این خبر را تایید کرده است. ظاهرا کریوچکوف ابتدا چند بار ازطریق شبکه‌های اجتماعی با کارمند تسلا ارتباط برقرار کرده و پس از ملاقات با او، پیشنهاد عقد یک قرارداد محرمانه را داده است. کریوچکوف به کارمند تسلا گفته است که اگر بدافزاری خاص را به سیستم‌های رایانه‌ای گیگافکتوری تزریق کند، یک میلیون دلار پول به او می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اما پیش از این کار کریوچکوف و همدستانش برای آنکه حواس تیم های امنیتی تسلا را منحرف کنند یک حمله توزیع شده منع ارائه سرویس (DDoS) را علیه آن به راه می اندازند. در ادامه این باج افزار قرار بوده حجم عظیمی از دیتای کامپیوترهای تسلا را سرقت کرد و به مقصد مشخصی ارسال کند.

ماجرای فریب 1 میلیون دلاری کارمند تسلا

کریوچکوف به نوادا (موقعیت گیگافکتوری تسلا) سفر کرده و در یکی از هتل های آنجا اتاقی را اجاره کرده است. کارمند تسلا درخواست کریوچکوف را رد نمی‌کند اما فورا مدیران شرکت را از این موضوع باخبر ساخت و تسلا با FBI تماس گرفت و پس از انجام تحقیقات و پی‌ریزی ماموریتی وی را دستگیر می‌کنند. ظاهرا کارمند تسلا از این پیشنهاد اغوا نشده و همزمان شروع به همکاری با FBI کرده است. فرد دستگیر شده می تواند تا ۵ سال زندان و جریمه ای ۲۵۰ هزار دلاری را متحمل شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

نظر شما در خصوص ماجرای فریب 1 میلیون دلاری کارمند تسلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر