;
coinex

برق رایگان برای 30 میلیون ایرانی ؛ جزئیات وعده «برق امید» دولت روحانی

برق رایگان برای 30 میلیون ایرانی وعده هفته گذشته حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم است. حالا وزیر نیرو از اقدامات اجرایی این طرح و جزئیات آن رونمایی کرده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

آقای روحانی هفته گذشته، دوم شهریورماه در جلسه آنلاین هیئت دولت با رهبر انقلاب،‌ با اشاره به این مصوبه گفت: «امروز با اجازه جناب ‌عالی در دولت مصوبه‌ای داشتیم که برای حدود ۳۰ میلیون جمعیت ایرانی که خانواده‌هایی هستند که مصرف برق‌شان زیاد نیست و جزء لیست کم‌مصرف‌ها هستند تصمیم گرفتیم که پولی برای برق پرداخت نکنند. به شرط اینکه در همان رده کم‌مصرف باقی بمانند.

رئیس دولت دوازدهم می‌گوید «حتی گروه میانه مصرف هم می‌تواند با کاهش مصرف، وارد این لیست شود. بنابراین برای اولین بار بعد از انقلاب می‌توانیم اعلام کنیم که برق مستضعفین جامعه ‌مجانی خواهد بود.» با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

برق رایگان برای 30 میلیون ایرانی

جزئیات وعده «برق امید» دولت روحانی

هفته گذشته رئیس‌جمهور در حضور مقام معظم رهبری گفت: «از پارسال یک یارانه معیشتی یا کمک‌معیشتی را برای مردم اضافه کردیم. در کرونا هم در بسته جدیدی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و برای مسکن و ودیعه مسکن وام دادیم.» پس از گذشت یک هفته از گفته‌های آقای روحانی در خصوص برق رایگان برای 30 میلیون ایرانی حالا رضا اردکانیان ‌وزیر نیرو از «رایگان شدن» هزینه برق مصرفی خانوارهای با «مصرف کم» خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

این اقدام در پی مصوبه دو روز پیش هیات وزیران صورت می‌گیرد که بر اساس آن، «هزینه برق ۸.۴ میلیون مشترک برق که مصرف برق آنها پایین‌تر از میانگین مصرف خانوار است؛ رایگان خواهد شد.» مشترکان برق خانگی در ایران بالغ بر ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار نفر هستند و تقسیم‌بندی آنها به شرح زیر است:

  • ٣٠ میلیون نفر کمر مصرف (معادل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک)
  • ۱۶/۷ میلیون نفر خوش‌مصرف
  • ۴/۵ میلیون پرمصرف

گزارش شده که الگوی مصرف در ماه‌های گرم سال ۱۰۰، در ماه‌های عادی ۸۰ و در مناطق گرمسیری کشور از ۱۵۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه متغیر است. مطابق گفته‌های وزیر نیرو، کم‌مصرف‌ها در حوزه انرژی از تخفیف صد درصدی برخوردار می‌شوند ومطابق آمار بر اساس الگوی مصرف، حدود هشت میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جزو مشترکان کم مصرف هستند.

برق رایگان برای 30 میلیون ایرانی وعده‌ای است که آقای روحانی دوم شهریور از آن سخن گفت.

همچنین ۵۶ درصد مشترکان خوش‌مصرف هستند و درصورت مصرف کمتر به نسبت سال قبل، آن‌ها هم پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند. وزیر نیرو می‌افزاید:

اکنون این طرح در بخش برق است و مصوبه هیات وزیران به ما دو ماه فرصت داده مقدمه‌های اجرای آن را فراهم سازیم تا برای کوتاه شدن زمان تلاش شود و اصل موضوع اطلاع رسانی و آموزش است. استارت‌آپ‌های زیادی در این زمینه فعال خواهند شد و صدا و سیما همکاری وسیعی خواهد داشت.

آقای اردکانیان می‌گوید امسال در حالی که خیلی از کشورهای صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی و رکود و کسادی گزارش دادند پنج تا ۲۵ درصد انرژی کمتری را مصرف کردند و بازار برای آن وجود نداشت در صنایع بزرگمان بیش از ۱۱ درصد و عرضه انرژی در کل در کشور ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: hamshahrionline

نظر شما در خصوص وعده برق رایگان برای 30 میلیون ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر