coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام ؛ شلوغ ترین ساعت اینستاگرام کدام است؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟ بیشترین بازدید پست در اینستاگرام در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟ در این نوشتار تکراتو به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

اینستاگرام مارکتینگ در حال تبدیل شدن به یکی از سودآورترین کسب و کارهای آنلاین است. از پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای ایرانی ، صاحبان کسب و کارهای مختلف و سلبریتی‌هایی با بیشترین تعداد فالوور در جهان همگی یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی‌شان این روزها از گذرگاه اینستاگرام می‌گذرد.

در این نوشتار راهنمایی از بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را ارائه می‌کنیم. چند عامل بسیار مهم در جواب این سوال تاثیر گذار است. ما این‌جا راجع به این چند مورد صحبت می‌کنیم تا چه زمانی برای پست گذاشتن در اینستاگرام مناسب است؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

ساعت های شلوغ اینستاگرام کدامند؟‌

اصلا چرا بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام اهمیت دارد؟ این شبکه اجتماعی پرطرفدار امروزه به چیزی بیش از وسیله ارتباط جمعی، پیام‌رسانی و مرتبط بودن با دوستان و آشنایان تبدیل شده است. این‌ روزها بازاریابی در اینستاگرام به فعالیت پربازدهی تبدیل شده است. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چه زمانی در اینستاگرام پست بگذاریم؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران

مهمترین نکته‌ای که در ابتدا باید به آن توجه کنید این است که شناسایی بیشترین ساعت بازدید اینستاگرام به عواملی مختلفی بستگی دارد. نخستین مورد محتوای کار شما. باید برای چینش یک استراتژی محتوایی در اینستاگرام نگاه اول به سوی کسب و کار خودتان باشد. شما باید مخاطب صفحه‌ی خود در اینستاگرام را بشناسید و بعد متناسب با روحیات و سلایق آن ها، پست های خود را منتشرکنید. درواقع شما باید بفهمید محتوای شما برای چه سن و قشری جذاب است و این افراد در چه ساعاتی از روز به اینستاگرام سر می زنند؟

بیشتر بخوانید:

بسیار تفاوت دارد که شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید یا یک پیج تولید محتوا. نوع پست‌های شما نیز مهم است. آیا ویدئو آپلود می‌کنید یا روی کیفیت عکس‌هایتان مانور می‌دهید؟ آیا محتوای تولید شده توسط شما جنبه سرگرمی دارد یا آموزشی یا حتی خبری؟ بر اساس تک تک این عوامل مخاطبان شما الگوهای مختلفی برای «چک کردن اینستاگرام»شان خواهند داشت و در نتیجه شلوغ ترین ساعت اینستاگرام نیز وابسته به همین موضوع است.

مخاطب پست های اینستاگرام شما چه کسانی هستند؟

یک پاسخ که به کار همه بیاید برای این پرسش وجود ندارد. بیشتر بستگی به این دارد که شما چه صفحه‌ای با چه محتوای ارائه می‌کنید. در واقع اینکه فالوورهای شما چه قشری از جامعه هستند (اصطلاحا پرسونای مخاطب شما چه کسی است) در اینکه چه تایمی از شبانه روز بیشترین ترافیک را در اینستاگرام و در نتیجه بیشترین میزان اینترکشن و بازدید را از پست‌تان بگیرید، تاثیر بسزایی دارد.

مثال‌های مختلفی در این رابطه می‌توان زد. مهمترین نکته آن است که در نظر داشته باشید بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران وابستگی تام دارد به سبک زندگی مخاطبان شما. مثلا خانم‌های خانه دار را درنظیر بگیرید. این قشر از جامعه عمدتا در طول روز زمان آزاد بیشتری دارند. بنابراین اگر شما پیج فروش البسه، لوازم خانگی و موارد اینچنینی دارید یا برای این دسته محتوای آموزشی تولید می‌کنید،‌ به جای آنکه در ساعات آغازین صبح یا ساعات پایانی شب پست بگذارید، باید تمرکز خود را به ساعات میانی روز معطوف کنید.

اما اگر مخاطبین پیج شما به عنوان مثال افراد شاغل و کارمند هستند، نباید انتظار داشته باشید در طول روز پست‌های شما بازدید قابل توجه‌ای بگیرد. برعکس مورد بالایی در این مثال ساعات آغازین و پایانی روز بیشترین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام خواهد بود.

در نظر داشته باشید که قطعا هیچ خانه‌داری صبح اول وقت ساعت 7 یا در ساعات پایانی شب اینستاگرامش را چک نمی‌کند. همچنین کارمندان و افراد شاعل به ندرت در طول روز به سراغ شبکه‌های اجتماعی‌شان می‌روند.

آزمون و خطا بسیار حیاتی است!

حتما در نظر داشته باشید، برای هر صفحه‌ای در اینستاگرام می‌توان الگوی شخصی‌سازی شده برای انتشار پست‌ها تعیین کرد. هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین مهمترین موضوع این است که شما خود به عنوان صاحب کسب و کار چه درکی از سبک زندگی مخاطبان‌تان دارید. این موضوع حاصل نمی‌شود،‌ مگر با تعامل حداکثری با آنها. تا جایی که می‌توانید در ابتدای امر و در زمان‌های مشخص در طول پروسه تولید محتوا مخاطبان خود را محک بزنید و آزمون و خطا کنید.

برای اینکار ابتدا می‌توانید پست‌هایی را در ساعت‌های رندومی در طول شبانه روز منتشر کنید. مهمترین نکته آن است که از این آزمون و خطا واهمه نداشته باشید. ولی مطمئن باشید قطعا به نتیجه خواهید رسید. حتی به نظر نمی‌رسد اگر این موضوع را با مخاطب‌تان در میان بگذارید (مثلا در نظرسنجی از طریق استوری) مشکلی بوجود بیاید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران

 

حتی خود اینستاگرام نیز استیکرهای بخصوصی را برای تعامل بهتر با مخاطبان تولید کرده است. پس می‌توانید از خودشان بپرسید که بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای آنها چه زمانی است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام ؛ مطالعات جه می‌گویند؟

البته همه چیز در آزمون و خطا کردن و پرسش از مخاطبان خلاصه نمی‌شود. مطالعاتی نیز در این زمینه انجام شده که تا حدی به روشن‌تر شدن این موضوع کمک می‌کنند. در ادامه تحقیقات مرتبط با بیشترین ساعت بازدید اینستاگرام با هم بررسی می‌کنیم تا با توجه به آنها بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

بررسی چهار مطالعه ؛ تحقیقات گویا نیستند!

در یک مطالعه انجام شده توسط لیتر (Later) بر روی 61 هزار پست اینستاگرامی در سال 2015 برای تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، ثابت شد که ساعت ۲ صبح تا ۵ عصر، بهترین زمان و روز چهارشنبه بهترین روز برای پست گذاشتن است. تعامل در ساعات ۹ صبح تا ۶ عصر به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

همچنین در یک مطالعه دیگر توسط Mavrck، پس از بررسی ۱٫۳ میلیون پست، بنا بر تحقیقات گزارش شد که نیمه‌شب، ۳ عصر و ۴ عصر بهترین زمان برای پست گذاشتن هستند. همانطور که می‌بینید تحقیقات به نتایج یکسانی نمی‌رسند، این بدان دلیل است که تفاوت چشمگیری در عادت‌ها و رفتارهای کاربران در خصوص پیج‌های مختلف و حتی مناطق جغرافیایی مختلف وجود دارد.

یک تحقیق دیگر نیز که توسط Hubspot انجام شده، داده‌های خود را از منابع مختلف و جامع‌تری به دست آورد و در نهایت به صورت یک اینفوگرافیک در اوایل 2016 در رسانه‌ها منتشر شد، نشان داد که شلوغ ترین ساعت اینستاگرام هر ساعاتی از روز دوشنبه یا پنج‌شنبه است، به‌غیر از ساعت‌هایی بین ۳ تا ۴ عصر است. این مطالعه همچنین نشان داده  بهترین زمان برای پست ویدئو در اینستاگرام بین ساعت ۹ شب تا ۸ صبح است. به علاوه زمان‌های خاص دیگری که برای ارسال مطلب مناسب هستند شامل ساعت ۲ صبح، ۵ عصر و ۷ شب در چهارشنبه هستند.

بیشتر بخوانید:

جولی نایدلینگر نویسنده، وبلاگ‌نویس و فعال شبکه‌های اجتماعی آمریکایی در یک مقاله که در مجله CoSchedule منتشر شده  ۱۰ منبع مختلف را مورد ارزیابی قرار داده و به نتایجی در رابطه با بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران و بقیه رسانه‌های اجتماعی رسیده است. این محقق روز دوشنبه را بهترین روز و یکشنبه را بدترین روز برای آپلود محتوا در اینستاگرام می‌داند.

بنابر تحقیقات آقای نایدلینگر،‌ همچنین ۳ تا ۴ بعداز‌ظهر را بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران و بعد از آن ۲ صبح و ۵ بعدازظهر را پیشنهاد می‌شود. همچنین قابل ذکر است که این محقق شبکه‌های اجتماعی ۸ صبح و ۹ شب را بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام لقب داده است. به نظر می‌رسد این تحقیق جامعیت بیشتری داشته باشد.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران

در مطالعات انجام شده در این خصوص رفتار کاربران در ساعات مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا تیپ شخصیتی آنها تاحدودی مشخص شود. همانطور که بالاتر عنوان کردیم، ذهن خوانی مخاطبان و پی بردن به سبک زندگی آنها نکته بسیار مهمی در تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است.

رفتار کاربران از 7 تا 9 صبح

این بازه زمانی برای طیف وسیعی از کاربران زمان بیدار شدن از خواب است. یکی از مهمترین عادات انسان‌های هزاره سوم پس از باز شدن چشم‌هایشان چک کردن موبایل‌شان است. از اس‌ام‌اس، ایمیل و پیام‌رسان‌ها گرفته تا وب‌گردی و پرسه در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توئیتر. عمده دلیل این موضوع هم به کنجکاوری کاربر بر می‌گردد. آنها تمایل دارند بدانند در طول 8 ساعت گذشته که در خواب بودند چه اخباری را از دست داده‌اند.

اگر در پایش‌ها و آزمون و خطاهای‌تان به این نتیجه رسیدید که دنبال‌کنندگان پیج اینستاگرام‌تان سحر خیز هستند و اهل چک کردن دائم موبایل‌شان پس این بازه زمانی می‌تواند شلوغ ترین ساعت اینستاگرام شما باشد.

بیشتر بخوانید:

رفتار کاربران از 11 تا 14 ظهر

این بازه زمانی برای عمده مردم وقت ناهار و استراحت است. بخش پرشماری از مخاطب‌های شما حتی اگر به سر کار بروند نیز در این تایم آزاد هستند تا موبایل خود را چک کنند و چه بسا سری به اینستاگرام بزنند. البته مطالعات نشان داده بهترین محتوایی که می‌تواند در این بازه زمانی اینتراکشن بگیرد، عکس‌ها هستند. چرا که کاربر علاقه چندانی به تماشای ویدئو در این ساعات از خود نشان نمی‌دهد.

رفتار کاربران از 5 تا 7 بعد از ظهر

در این تایم از روز کارمندان از کار برمی‌گردند، دانشجویان کلاس‌هایشان تمام شده و مقصد همگی استراحت در منزل است. بر اساس اطلاعات منتشر شده به دلیل خستگی ذهنی عموم مردم در این تایم از شبانه‌روز، احتمال اینکه به سراغ محتواهای سرگرم‌کننده برای وقت‌گذرانی در اینستاگرام بروند، بالاست.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران

این بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مخصوص پیج های سرگرمی و کمدی است. البته به نظر نمی‌رسد زمان بدی هم برای چک کردن اخبار باشد.

رفتار کاربران از 9 تا 1 شب

بر اساس تجربه و مطالعات،‌ این بازه زمانی از جنبه‌های مختلف موثرترین و بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است. فالوورهای شما در حال استراحت هستند و متاسفانه (!) عمده توجه‌شان به تلفن‌های همراه‌شان معطوف شده است. در این تایم بالاترین بازدهی را از پیج‌تان انتظار داشته باشید و احتمال بیشترین بازدید و لایک پست‌ها را نیز در این بازه زمانی دریافت خواهید کرد.

نکات مهم مرتبط با بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

تطابق محتوا و زمان را جدی بگیرید: پست‌هایی که منتشر می‌کنید باید ماهیتی درخور زمان انتشار داشته باشند. این نکته‌ای کلیدی در شناسایی بهترین زمان پست اینستاگرام در ایران است. این زمان البته صرفا به ساعت انتشار مربوط نیست. حتی روزهای خاصی در هفته را نیز شامل می‌شود. جدای از این موارد، نباید از یک تقویم محتوایی خوب نیز غافل شوید.

تصویر کنید قرار است تصویری یک میز غذا را پست کنید. بهترین زمان انتشار چنین پستی کی است؟ طبیعتا زمانی که مخاطب در آستانه صرف ناهار یا شام است. انتشار این پست ساعت 7 صبح بی‌معناست. به عنوان مثال دیگر در آخرهفته‌ها می‌توانید از محتواهای سرگرم‌کننده استفاده کنید.

دم به دقیقه پست نگذارید: یکی از مهمترین مشکلاتی که در پیج‌های اینستاگرامی دیده می‌شود تراکم بالای پست‌ها در طول روز است. توجه داشته باشید که این موضوع منجر به بازخوردهای منفی از سوی فالوورهای‌تان خواهد شد و آنها را عصبی خواهد کرد. بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام از این جهت اهمیت دارید که شما باید تعداد محدودی پست در طول روز منتشر کنید.

بیشتر بخوانید:

عدد دقیقی نمی‌توان گفت و باز هم پیج به پیج متفاوت است. اما گفته می‌شود بین هر پست تا پست بعدی حدود 4 ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد. در واقع مطالعات نشان داده میانگین عمر یک پست در اینستاگرام در همین حدود است و اگر پس از این مدت دیده نشد، احتمال دیده شدن آن در آینده چندان بالا نیست.

با فالوورتان لحظه‌ها را ثبت کنید: یکی از جذاب‌ترین نکات اینستاگرام آن است که افراد با یکدیگر لحظه‌هایشان را ثبت و به اشتراک می‌گذارند. این موضوع نیز البته به زمان بستگی دارد. هرگز تصویر یک روز برفی را در چله تابستان منتشر نکنید (مگر آنکه منظور خاصی داشته باشید). اگر پیج خبری دارید، از انتشار اخبار تاریخ‌مصرف‌گذشته خودداری کنید. به روز بودن عنصری بسیار کلیدی در جذب فالوورهای لویال است.

پست‌ها را زمان‌بندی کنید: بسیاری از صاحبان پیج‌های اینستاگرام خود زمان کافی در همه ساعت ندارند تا پست منتشر کنند. برای سهولت کار در این مورد می‌توانید پست‌هایتان را با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های مخصوص نظیر Buffer با زمان بندی‌های دقیق به انتشار برسانید. با این کار هم در زمان‌تان صرفه جویی می‌شود و هم تمرکز کافی بر روی استراتژی کاری‌تان خواهید داشت.

از عنصر تعلیق (Suspension) غافل نشوید: تعلیق یکی از کلیدی‌ترین نکات در جذب مخاطب است. پست‌های‌تان باید این قابلیت را داشته باشند تا مخاطب را با خود همراه کنند و حس تعلیق در او بوجود بیاورند. به این معنا که با برانگیختن حس کنجکاوی و پرسش‌گری‌اش از او دعوت کنند تا برای تماشای پست‌های بعدی نیز حتما به پیج سر بزنند. برای این کار می‌توانید با آنها قرار بگذارید که در روزهای مشخصی مثلا ساعت 10 شب پست جدید منتشر خواهید کرد. از اطلاع‌رسانی به مخاطب‌تان خودداری نکنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
بیشترین ساعت بازدید اینستاگرام

پست‌های موقعیتی (Occasional): برخی پست‌های مناسبتی هستند. به روزها، اتفاقات یا حتی اشخاص خاص تعلق دارند. این دست پست‌ها را حتما در زمان‌های دقیق خود منتشر کنید. در انتخاب شلوغ ترین ساعت اینستاگرام در این خصوص نیز دقت کافی به خرج دهید. اگر حدس زدید که همه فالوورهای شما با یک جریان خبری همراه شدند حتما اخبار و تحلیل‌ها را به اطلاع آنها برسانید. خلاصه آنکه با مخاطب حرکت کنید و خود را ورای آنها ندانید.

استفاده از اینسایت (Insight) در اینستاگرام

بهترین ابزار برای شناسایی بهترین زمان پس گذاشتن در اینستاگرام بدون شک اینسایت اینستاگرام (Insight) است. با این ابزار قادر خواهید بود مام اطلاعات مربوط به فالوورها و مخصوصا بیشترین تایمی که فعالیت می‌کنند را رصد کنید. با استفاده از این ابزار کاربردی حتی قادر خواهید بود درصد زن یا مرد بودن فالوورهای‌تان را نیز مشاهده کنید که با توضیحاتی که بالاتر دادیم، بدون شک در تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام موثر است.

برای این کار توضیه می‌کنیم به بخش Audiance در اینسایت بروید و شلوغ ترین زمان اینستاگرام را بر اساس فعالیت فالوورهای‌تان مشاهده کید. همچنین قادر خواهید بود در روزهای مختلف هفته بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بر اساس فعالیت کاربران تعیین کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: expertvoice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر