;
coinex

چرا اینستاگرام پست قالیباف را حذف کرد ؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام در یک اقدام عجیب، پست رییس مجلس ایران درباره حمله اخیر داعش به دانشگاه کابل حذف کرد. اما چرا اینستاگرام پست قالیباف را حذف کرد ؟

محمدباقر قالیباف، ‌رئیس مجلس، در پستی که در این شبکه نوشت آمریکا و رژیم اشغالی قدس را به عنوان «بنیانگذار» گروه حکومت اسلامی، داعش، و حامی مالی آن معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد دلیل حذف این پست هم همین باشد.

در این پست محمدباقر قالیباف آمده بود: «جنایت داعش علیه فرزندان نازنین افغانستان، دل همه ما را به درد آورد. مسئول مستقیم تمامی جنایت‌های داعش، بنیانگذاران آدم‌کش آمریکایی و صهیونیست، تأمین‌کنندگان مالی آنها در منطقه و حامیان آنها هستند.»

چرا اینستاگرام پست قالیباف را حذف کرد

در جریان حمله اخیر داعش در روز ۱۲ آبان‌ماه امسال به دانشگاه کابل، ۲۲ نفر از جمله دانشجویان این دانشگاه کشته شدند.

اینستاگرام پیش از این نیز در فروردین سال ۱۳۹۸، صفحه اینستاگرام محمد باقر قالیباف را مسدود کرد. اقدام اینستاگرام در آن تاریخ پس از آن انجام گرفت که دولت آمریکا در اقدامی نسنجیده و به دور از قواعد روابط بین الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آن کشور قرار داد.

چرا اینستاگرام پست قالیباف را حذف کرد

محمدباقر قالیباف از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق بود. او سال‌ها فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده داشت و از اواسط دهه هشتاد به مدت ۱۲ سال عهده‌دار کرسی شهرداری تهران شد. او هم اکنون رئیس دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

چرا اینستاگرام پست قالیباف را حذف کرد ؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر