coinex
otetmarket
propification.com

تغییر تاریخ کنکور 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه ها

سخنگوی سازمان سنجش چندی پیش از تغییر تاریخ کنکور 1400 خبر داد. این موضوع به شایعات لغو کنکور 1400 به دلیل کرونا دامن زده است. با ما باشید.

ثبت نام کنکور سراسری معمولا در بهمن ماه هر سال انجام میگیرد و آزمون در بازه زمانی تیرماه برگزار می شود. داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور که هر ساله توسط سازمان سنجش مشخص می شود با داشتن تمامی مدارک لازم نسبت به تکمیل مدارک ثبت نام و فرم های اینترنتی اقدام کنند و نهایتا در تاریخ اعلام شده در محل معین حاضر شوند.

با وجود اینکه معمولا بازه های زمانی مشخص و قابل حدسی برای برگزاری کنکور در نظر گرفته می شود، در مواردی ممکن است به دلیل شرایط خاص زمان برگزاری آزمون سراسری با تغییراتی مواجه شود که در پی آن داوطلبان باید در تاریخ دیگری در جلسه آزمون حاضر شوند.

در سال 99 به دلیل شرایط خاص کرونایی تاریخ برگزاری کنکور با تعویق مواجه شد. حالا این نگرانی وجود دارد که با توجه به تداوم وضعیت کرونایی و اوج گرفتن کرونا در بسیاری از استان های کشور و مراکز پرجمعیت، زمان برگزاری کنکور با تغییراتی مواجه شود. حالا به نظر می رسد با تغییر تاریخ کنکور 1400 مواجه هستیم. بر همین اساس در جستار پیش رو آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با تغییر تاریخ کنکور 1400 را بررسی خواهیم کرد.

تغییر تاریخ کنکور 1400

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

بهمن ماه سال قبل بود که برخی از مناطق کشور با شیوع ویروس کرونا با شدت بالا اعلام و به دنبال آن بسیاری از مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند. ویروسی که با انتشار گسترده برای بسیاری از داوطلبان آزمون های سراسری مشکلا بسیاری پدید آورد و علاوه بر آسیب های فیزیکی برای مردم به همراه داشت آسیب های روحی و روانی بسیاری هم ایجاد کرد و عاملی شد در تضعیف روحیه مردم و به خصوص دانش آموزان و دانشجویانی که خود را آماده کنکور می کردند.

سال گذشته و به دنبال شیوع گسترده این بیماری، وزیر بهداشت وارد موضوع شده و به جهت جلوگیری از روند سریع انتشار کروناویروس، دستورالعمل تعویق زمان کنکور دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی را ارائه داد و در ادامه نیز سازمان سنجش به عنوان مجری و برگزار کننده آزمون های سراسری کشور در پی بررسی های صورت گرفته در شورای سنجش و پذیرش، با تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری موافقت کرد. حال و با تداوم وضعیت پاندمی آن هم با گونه های جدید و خطرناک تر ویروس، بار دیگر بحث تغییر تاریخ کنکور 1400 مطرح شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تغییر تاریخ کنکور 1400

در حال حاضر سوال بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری این است که آیا با توجه به عدم دسترسی عمومی به واکسن و شیوع مجدد ویروس کرونا، آیا بازههم شاهد تغییر تاریخ کنکور 1400 خواهیم بود یا نه؟ آیا احتمال تعویق یا لغو کنکور 1400 به دلیل کرونا وجود دارد؟

تغییر تاریخ کنکور 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه ها
لغو کنکور 1400 به دلیل کرونا

البته با توجه به اینکه آزمون سراسری در تیرماه انجام می شود، انتظار می رود تا آن زمان پیشرفت هایی در فرایند واکسیناسیون و مقابله کرونا رخ دهد. درواقع ممکن است تا آن زمان بهبودی هایی در فرایند ابتلا و سرایت بیماری ایجاد شود.

بنابر آخرین اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر پیدا کرده و در روزهای چهارشنبه 9، پنجشنبه 10، جمعه 11 و شنبه 12 تیرماه برگزار خواهد شد. با توجه به این که اتفاقات پیش رو و تهیه واکسن قابل پیش بینی نیست، توصیه می کنیم برای اطلاع از آخری اخبار تغییر تاریخ کنکور 1400 تا پایان با ما همراه باشید.

تغییر تاریخ کنکور 1400

تغییر تاریخ کنکور 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه ها
لغو کنکور 1400 به دلیل کرونا

سخنگوی سازمان چندی پیش از این از تغییر زمان برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و سراسری سال1 400 خبر داد. در ارتباط با تاریخ کنکور 1400 فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیر کل سازمان سنجش و آموزش کشور از تغییر تاریخ برگزاری دو کنکور سراسری و ارشد در سال 1400 خبر داد و گفت:

به منظور پیش‌بینی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و سراسری سال ۱۴۰۰ برای کاهش هر گونه مخاطرات تغییر کرد.

او همچنین افزود:

داوطلبان با توجه به تاریخ‌های اعلام شده و همچنین مندرجات اطلاعیه‌هایی که متعاقبا برای هر آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌شود، اقدامات لازم را بعمل آورند.

او درباره تاریخ جدید برگزاری آزمون سراسری گفت:

پیش‌تر مقرر بود  آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ‌های دهم و یازدهم تیر برگزار  شود که بر اساس تصمیمات جدید این آزمون طی چهار روز در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد:

همچنین مقرر بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شود. بر اساس برنامه ریزی جدید این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (۵ لغایت ۷ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

زرین آمیزی اضافه کرد:

داوطلبان کارشناسی ارشد باید از روز دوشنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۰  با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، شیوع ویروس کرونا سبب شده تا زمان برگزاری کنکور سراسری در بازه زمانی 13 و 14 تیرماه به تاریخ دیگری در مرداد ماه موکول شود. بر این اساس این آزمون به جای دو روز در 4 روز در سراسر کشور برای داوطلبان برگزار شد.  به دلیل مهار نشدن بیماری کرونا تاکنون، امسال نیز سازمان سنجش مجددا تمهیداتی برای تغییر تاریخ برگزاری کنکور 1400 مقرر کرده است.

تغییر تاریخ کنکور 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه ها
لغو کنکور 1400 به دلیل کرونا

بنابر آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر پیدا کرده و در روزهای چهارشنبه 9، پنجشنبه 10، جمعه 11 و شنبه 12 تیر ماه برگزار می گردد. همچنین در صورت تغییر در تاریخ برگزاری، آخرین اخباردر این مقاله اطلاع رسانی می شود .

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع اصلی تصمیم گیری درباره برگزاری آزمو سراسری ۱۴۰۰ است، اعلام کرد احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد که در این صورت تاریخ جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین در ارتباط با مشائل کنکور در سال 1401 می توانید بهترین منابع کنکور 1401، بهترین اساتید کنکور 1401 و حذف کنکور 1401 را در نظر داشته باشید. به علاوه اطلاعاتی از تاریخ برگزاری کنکورهای 1401  نیز با شما به اشتراک گذاشته ایم. 

روزهای برگزاری کنکور 1400

بر این اساس آزمون سراسری و ارشد سال 1400 به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در 4 روز برگزار خواهد شد. کنکور کارشاسی ارشد در روزهای پنجم، ششم و هفتم خرداد ماه آینده برگزار می شود. به علاوه آزمون سراسری به جای 2 روز در چهار روز و از نهم تا 12 تیرماه 1400 برگزار خواهد شد.

تغییر تاریخ کنکور 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه ها
لغو کنکور 1400 به دلیل کرونا

بنابر اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، قرار بود کنکور کارشناسی ارشد 1400 در روزهای 6 و 7 خرداد و کنکور سراسری در روزهای 10 و 11 تیرماه برگزار خواهد شد.

در آزمون سراسری سال 99 نیز به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله های اجتماعی، آزمون کارشناسی ارشد در سه روز و کنکور سراسری در چهار روز برگزار خواهد شد.

سوالات متداول

کنکور سراسری چه زمانی برگزار می شود ؟

این آزمون هر ساله در بازه زمانی تیر ماه برگزار می شود که در صورت ایجاد تغییرات در جدول زمان بندی آزمون کنکور سراسری در متن مقاله اطلاع رسانی می شود .

آخرین اخبار در خصوص تغییرات زمان برگزاری کنکور سراسری توسط چه ارگانی اطلاع رسانی می شود ؟

این اخبار توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود که البته به منظور رفاه حال داوطلبان ، آخرین اخبار در این خصوص در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

کنکور سراسری معمولا چه روز هایی از هفته برگزار می شود ؟

این آزمون معمولا در روز های پنج شنبه و جمعه برگزار می شود که جزئیات دقیق تر هر آزمون در متن مقاله ارائه شده است.

همچنین داوطلبان کنکور 1400 می توانند اطلاعات خود درباره مسائل دانشجویی با بازگشایی دانشگاه ها بعد از عید نوروز 1400 و وام دانشجویی 1400 به روز کنند. به علاوه نگاهی به بازگشایی مدارس بعد از عید نوروز 1400 داشته باشید.

همچنین برای سایر مسائل مرتبط با سال 1400 کمبود معلم در سال 1400، مالیات در سال 1400 و وام فوری در سال 1400 را در نظر داشته باشید. البته ایران سال 1400، کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 و سهام عدالت در سال 1400 نیز می تواند مفید فایده باشد.

به علاوه اطلاع از مواردی چون ساعت کار متروی تهران 1400، بهترین مشاغل سال 1400 و استخدامی های سال 1400 برای سال جدید نیز می تواند مفید فایده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در تغییر تاریخ کنکور 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر